- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #9
Het grote voetbaltopic #9
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
Hoe kom je aan de statistieken? Als er 1 keeper topstatistieken heeft (0 houden, aantal tegengoals, kansen tegen etc) dan is het Cillessen wel. Stond recent nog in de VI een hele analyse over de komende kampioensploeg.
Veltman, Willems, Immers. Dat zijn jongens die misschien leuke statistieken hebben, maar natuurlijk niet in de ploeg vh seizoen moeten.
Eredivisie Player Statistics | WhoScored.com
Ruiter scoort een 7,25; Cillessen een 7,14. Alleen Seda zit daar tussenin wat keepers betreft: 7,24. Boer is nummer vier met een 7,1. Als je op een spelersnaam klikt, kun je zien wat voor sterke en zwakke punten WhoScored die speler toedicht.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Yups, al hoeft hij voor mij nog niet mee naar Brazilië. Laat hem maar inlopen bij de volgende kwalificatieperiode.
Ik zou hem al meenemen. Niet als basisspeler natuurlijk, maar voor de ervaring en om wat te proeven van de sfeer. Volgens La Gazzetta zelfs het grootste talent van het moment tout court. Lijkt me sowieso wel een geschikte speler om het open te breken tegen 'mindere' tegenstanders in de eerste ronde.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Eredivisie Player Statistics | WhoScored.com
Ruiter scoort een 7,25; Cillessen een 7,14. Alleen Seda zit daar tussenin wat keepers betreft: 7,24. Boer is nummer vier met een 7,1.
Ik zie liever deze statistieken:
Cillessen verreweg beste keeper Eredivisie - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
Overigens maakt het me weinig uit, al stellen ze 11 Feyenoorders op in de ploeg vh seizoen, zolang Ajax maar die schaal pakt.
PS Ajax neemt drie jaar geen uitfans mee naar De Kuip - voetbalzone.nl
Lijkt me heel terecht. Dan hadden ze zich zondag moeten gedragen. Neem aan dat er ook geen Feyenoorders naar Amsterdam komen. Erg jammer dat het zover weer moet komen, maar wel een terechte beslissing dankzij die achterlijke amoebe's.
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
Ik zie liever deze statistieken:
Cillessen verreweg beste keeper Eredivisie - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
Overigens maakt het me weinig uit, al stellen ze 11 Feyenoorders op in de ploeg vh seizoen, zolang Ajax maar die schaal pakt.
Snap ik.
Maar zoals Animosh al zegt is het lastig om op basis van statistieken een keepers cijfer te calculeren. Wat veldspelers betreft is WhoScored een stuk accurater want wanneer ik naar Milan kijk (enige team waarover ik op basis van elke wedstrijd kan oordelen), staan Taarabt, Balotelli en Rami bovenaan, en dat zijn dit seizoen ook verreweg Milans uitblinkers. Abbiati bungelt dan volgens WhoScored pas op plek 21, terwijl hij toch een behoorlijk aantal punten voor Milan heeft gepakt dit seizoen. Kortom: het is moeilijk om statistisch gezien de bijdrage van een keeper te meten.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Daarom kijk ik ook gewoon met mijn ogen ipv met de statistieken
Ajax heeft ieder geval veel aan Cillessen te danken dit jaar. Hij wil verlengen, hoop dat Ajax meteen hapt en er jaren bij neemt.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Bale zit op de bank bij Real Madrid (ten gunste van Isco). Bij Bayern staat Lahm nog steeds op het middenveld, dus Rafinha krijgt met Ronaldo te maken.
Mwa, niet perse ten gunste van. Bale heeft net griep gehad en is nog niet 100% fit.
Verder prima opstellingen. Hopen op enkele vlammende counters van Madrid, een clash tussen Madrid en Mourinho's Chelsea in de finale lijkt me schitterend.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
"Globaal kan het ook wel."
Overigens, zo Mokotjo doet het leuk bij een club als Zwolle, waar hij niet onder een vergrootglas wordt gelegd als hij een paar slechte potjes speelt. Bij Feyenoord heeft hij het niet gered, en dat was ook niet gelukt als hij gebleven was. Kwam simpelweg tekort.
Ikzelf ben vooral fan van Mateusz "Mark Rothko met de bal" Klich. Een sterke speler aan de bal met een geweldige steekpass en hij is ook nog eens snel. Ik denk dat hij bij Ajax perfect zou passen. Nog meer dan Mokotjo. Ik zie hem over een aantal jaar de weg van Eriksen volgen en uitkomen bij Tottenham of Arsenal mits hij de goede keuzes maakt natuurlijk.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Daarom kijk ik ook gewoon met mijn ogen ipv met de statistieken
Je moet uiteraard niet blind de statistieken volgen, maar ik vind het wel nuttige hulpmiddelen, zeker als je de spelers of teams in kwestie weinig hebt gevolgd. En je eigen ogen zijn niet altijd even betrouwbaar.
Mwa, niet perse ten gunste van.
'Ten gunste van' in de zin dat Isco de vervanger is van Bale.
Real Madrid wel, maar de opstelling van Bayern vind ik wat te behoudend. Ik had liever Lahm rechtsachter gezien, Martinez en Schweinsteiger in het middenveld en Götze of Müller als aanvallende middenvelder. Maar ja, dat heeft Guardiola dit seizoen (vrijwel?) nooit gedaan, dus verrassen doet dit me niet.
En misschien gaat het wel gewoon goed uitpakken. Guardiola heeft meer voetbalinzicht dan ik vrees ik. 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Als ik even naar de selectie kijk voor de Belgische nationale ploeg voor het WK, lijkt dit me wel wat:
Keepers: Courtois, Mignolet, Casteels
Verdedigers: Alderweireld, Kompany, Vermaelen, Vertonghen, Lombaerts, Van Buyten, Vanden Borre
Middenvelders: Witsel, Hazard, Defour, Fellaini, De Bruyne, Dembele, Mertens, Chadli, Januzaj, Nainggolan
Aanvallers: Lukaku, Mirallas, Batshuayi
Back-ups: Pocognoli, Meunier, T. Hazard, Vossen (al zou één van die flankverdedigers eigenlijk mee moeten als backup voor Vertonghen of Alderweireld...)
En de startende 11 normaal: Courtois, Alderweireld, Kompany, Vermaelen/Lombaerts, Vertonghen, Witsel, Defour, Dembele/Fellaini, Hazard, De Bruyne, Lukaku
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12846 stemmen
Van Buyten
Meer als mentor dan als speler dan. Nooit fan van geweest.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Als die machine eenmaal loopt ben je gewoon een dark horse.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Ik ook helemaal niet, maar Wilmots wel. Die neemt hem sowieso wel mee denk ik. Volgens mij staat hij in de pikorde zelfs boven Lombaerts. Begrijp er daar niks van, maar goed, in de laatste maanden was Van Buyten wel redelijk bezig bij België.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Er zullen de komende drie jaren geen Ajax-fans welkom zijn in de Kuip, zo meldt Ajax op de officiële site. Het besluit, dat van Ajax zelf komt, is het gevolg van de 'wanordelijkheden' die plaats vonden tijdens de bekerfinale
En terecht. Nu wel hopen dat Feyenoorders naar Amsterdam mogen, dat zou gerechtigheid zijn. Het liefst zou ik gewoon zien dat ze de smokkelaars dan wel werpers individueel hard aanpakken, maar gezien dat niet mogelijk blijkt te zijn dan maar dit paardenmiddel. Wel zonde dat men weer 98% van de mensen pakt die er niets mee van doen hebben.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Voor het evenwicht in de kern heb je Januzaj duidelijk niet nodig. Om het open te breken kan je Mertens, Chadli of Miralles al in brengen in de 2e helft en Nainggolan heb je nodig als alternatief voor Witsel of Defour. Kan mooi één van die 2e andere flankverdedigers mee, waarschijnlijk Pocognoli.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Er zullen de komende drie jaren geen Ajax-fans welkom zijn in de Kuip, zo meldt Ajax op de officiële site. Het besluit, dat van Ajax zelf komt, is het gevolg van de 'wanordelijkheden' die plaats vonden tijdens de bekerfinale
En terecht. Nu wel hopen dat Feyenoorders naar Amsterdam mogen, dat zou gerechtigheid zijn. Het liefst zou ik gewoon zien dat ze de smokkelaars dan wel werpers individueel hard aanpakken, maar gezien dat niet mogelijk blijkt te zijn dan maar dit paardenmiddel. Wel zonde dat men weer 98% van de mensen pakt die er niets mee van doen hebben.
Gewoon lekker allebei niet joh. Veel te veel geouwehoer allemaal.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Kans voor jullie om te bewijzen dat het wel degelijk kan. Al zet ik er geen geld op in.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Mooi. Op zijn zachtst gezegd een beetje tegen de gang van het spel in, maar goed. 
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Kans voor jullie om te bewijzen dat het wel degelijk kan. Al zet ik er geen geld op in.
Nee precies. Hoewel het al een tijd goed gaat is er nog steeds net zo veel dreiging en dus kosten, moeite etc. Er lopen gewoon te veel mafketels rond, hoe jammer het ook is voor de normale fams. En nu Ajax nog 3 jaar niet mag zou het alleen maar kwaad bloed zetten als Feyenoord wel mag. Heeft geen zin allemaal.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Nee precies. Hoewel het al een tijd goed gaat is er nog steeds net zo veel dreiging en dus kosten, moeite etc. Er lopen gewoon te veel mafketels rond, hoe jammer het ook is voor de normale fams. En nu Ajax nog 3 jaar niet mag zou het alleen maar kwaad bloed zetten als Feyenoord wel mag. Heeft geen zin allemaal.
Feyenoord nu straffen voor iets wat Ajacieden gedaan hebben; dat zet nog meer kwaad bloed lijkt me zo.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Als er nu Feyenoord-supporters worden toegelaten tot de Kuip kun je er inderdaad de klok op gelijk zetten dat het mis gaat. Dat zullen enkele idioten die zich Ajacied noemen namelijk niet pikken.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Feyenoord nu straffen voor iets wat Ajacieden gedaan hebben; dat zet nog meer kwaad bloed lijkt me zo.
Mja dat is dan maar even zo, maar dan heb je daar in en robd de stadions iig geen last van.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Lijkt me niet verstandig, kan nu al vertellen dat veel SCF-ers zinnen op wraak. Zo je misdragen in 'hun' stadion. Laat Feyenoord supporters toe en gegarandeerd gebeurt er hetzelfde.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Ikzelf ben vooral fan van Mateusz "Mark Rothko met de bal" Klich. Een sterke speler aan de bal met een geweldige steekpass en hij is ook nog eens snel. Ik denk dat hij bij Ajax perfect zou passen. Nog meer dan Mokotjo. Ik zie hem over een aantal jaar de weg van Eriksen volgen en uitkomen bij Tottenham of Arsenal mits hij de goede keuzes maakt natuurlijk.
Nee, hij heeft ook op het middenveld gespeeld en toen schrok ik van zijn trage balbehandeling en motoriek. Juist omdat ik hem wel potentie vond hebben toen van de paar wedstrijden die ik van m zag op de backpositie.
Hij heeft wel meer potentie dan Vormer, inderdaad - en doet het dit seizoen ook beter dan Vormer in zijn paar wedstrijden liet zien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.