• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.171 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.350 acteurs
  • 199.057 gebruikers
  • 9.374.489 stemmen

Het grote voetbaltopic #9

zoeken in:

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

@rep_robert

Jij zit in Vak 410 toch?

Klopt het dat de F-Side wil matten met mensen uit 410? Naar aanleiding van dat vuurwerk. Staat weliswaar in de Gele Raaf maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. En ken jij die Polletje?

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

rep_robert schreef:

Leuk inhoudsloos stukje!

Het is de waarheid en niets anders dan de waarheid, reppie. Nederlanders uitleggen wat gevraagd wordt in de eindfase van de CL is hetzelfde als Yvonne Kroonenberg die in Amsterdam-Noord gaat vertellen dat Mahler niet de naam van de nieuwe patatkraam is. Nederland is een voetbaltactisch ontzettend dom land geworden, dat zie je aan zo'n NOS studio. Atletico overpowered Barca compleet in het eerste kwartier en Henry Schut roept er schande van, hier willen we toch niet naar kijken, het ging ten slotte meteen naar voren en niet eerst 200x breed. Chelsea pompt die bal in de 16 van PSG om de 2-0 af te dwingen, die commentator roept met zijn wijze hoofd nog seconden voordat de 2-0 valt dat dat compleet zinloos is (één van de leukste momenten om terug te kijken). Want hij is opgevoed met het idee dat je alleen maar korte balletjes over de grond mag spelen, een linie overslaan is verboden, opportunisme mag niet, iets afdwingen doe je maar met 70% balbezit.

Want ja, het gaat altijd maar om dat domme balbezit. Ajax heeft dramatische spelers en spelen een ontzettend opzichtig spelletje, maar ze rijgen de kampioenschappen aaneen omdat niemand in Nederland snapt hoe je daar tegen moet spelen. Ze willen namelijk zelf óók de bal 300x achterin rondspelen, want daar gaat het om volgens al die coaches, volgens de cursus in Zeist, wie oh wie zou toch het meeste de bal hebben. Totdat Ajax 2 potjes tegen wat willekeurige Oostenrijkse semiprofs moet spelen en daarna met de hele selectie 3 weken moet afkicken in de Jellinek kliniek, zo dronken zijn ze gespeeld. En Frank de Boer na de 68e open kans voor Salzburg maar roepen: 'gewoon het eigen spelletje blijven spelen'. Een blik op de statistieken leert namelijk dat zijn ploeg 64% balbezit heeft, dat moet toch een overwinning opleveren zou je zeggen. Tja.

Het Nederlandse voetbal is ten dode opgeschreven. Terwijl in andere landen de iconen meegroeien met de sport of hun plekje op het ereterras innemen, luisteren ze hier nog naar gedateerde 'vroeger was alles beter' opa's als Cruyff en Van Hanegem die in hun zogenaamde voetbalvisie nog in de jaren '70 zijn blijven hangen. En toen liepen ze ook niet zoveel. En ze rookten er graag een sigaretje bij, want voetbal is geen fysieke sport tenslotte. Gewoon lekker het balletje rondtikken. Linies overslaan verboden. Diepgang, snelheid, kracht, loopvermogen, laat dat maar over aan de rest van de wereld. In Holland spelen we liever zomeravondvoetbal. Op balbezit.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Pfff wat een matige wedstrijd zeg. Echt hopen dat Chelsea met dit afbraakvoetbal de finale niet haalt. Maar ik vrees ervoor. Op Stamford Bridge met een frommelgoal in minuut 80 door naar de finale. Vond de opstelling wel grappig, met Willian en Ramires die links en rechts voor stonden (op papier).

Mourinho heeft wel gevoel voor humor. Wanneer Terry geblesseerd van het veld moest stuurde hij zowaar Schürrle erop, een aanvaller voor een verdediger

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4695 stemmen

Dat vond ik ook een opmerkelijke wissel ja.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Verbeek kan weer verder gaan bouwen aan zijn huis in Friesland. Zojuist op straat gezet bij Nurnberg. Heerenveen dan maar weer?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

De Portugese trainer vindt dat hem geen andere keuze wordt gelaten dan met een B-elftal aan te treden tegen Liverpool en legt de schuld daarvoor bij de Engelse bond. "Dat de wedstrijd op een zondag moet worden gespeeld, maakt het niet mijn probleem, maar van de mensen die dat besluit hebben genomen."

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Materny schreef:

Verbeek kan weer verder gaan bouwen aan zijn huis in Friesland. Zojuist op straat gezet bij Nurnberg. Heerenveen dan maar weer?

Hele gedoe rond Lodeweges gemist?

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4084 stemmen

Joy4ever schreef:

@rep_robert

Jij zit in Vak 410 toch?

Klopt het dat de F-Side wil matten met mensen uit 410? Naar aanleiding van dat vuurwerk. Staat weliswaar in de Gele Raaf maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. En ken jij die Polletje?

Ja lachte me de ballen uit de broek met de Telegraaf zojuist. Ook dat verhaal met Polletje en dat 410 het vuurwerk heeft afgestoken omdat de F-Side anders te laat zou komen. Strookt ook maar een klein beetje met elkaar.

Eerst steekt 410 vuurwerk af omdat de F-side het zegt omdat ze anders het begin zouden missen. En nu wilt de F-side 410 meppen omdat ze vuurwerk afsteken

Die Polletje heeft er voor zover ik weet echt niets mee te maken, maar ken hem verder ook niet. Dat soort lui verschijnen nooit in het openbaar.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Finisterra schreef:

Dat vond ik ook een opmerkelijke wissel ja.

Hoezo dat? Geen verdedigers om in te brengen dus dan maar een middenvelder, en Luiz terug schuiven.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4084 stemmen

Als je met 8 verdedigers speelt lijkt het me ook lastig om dan nog een verdediger erin te gooien Schurrle zal vast een fijn plekje rechts in het centrum hebben gekregen tussen die 5 andere centrale verdedigers.

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

Ik weet niet of Courtois een penalty killer is (Naomi Watts) maar ik neem aan dat Chelsea het niet op pingels wil laten aankomen in de return. Verwacht toch wel een mooie pot. Gelukkig gisteren vrijwel niks gezien van de wedstrijd.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Een Mourinho zie ik met gemak genoegen nemen met pingels. De vraag is, hoe staat hun eigen publiek tegenover deze tactiek. Lijkt me dat ze dat niet pikken zo'n manier van spelen. Nee, ik verwacht een hele lelijke pot weer of Atleti moet snel scoren.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Verwacht eenzelfde pot, met een iets 'aanvallender' Chelsea: een Hazard of Oscar erin ipv één van die non-voetballers. Maar verder zelfde afwachtende tactiek en hopen op een doelpunt via een stilstaande fase. En ben er haast zeker van dat het ze nog zal lukken ook.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Man man die Telegraaf. Wat een domme sensatiezoekerij weer.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Overigens speelt Chelsea thuis met bvb een Hazard, Oscar en Eto'o wel effe heel wat anders natuurlijk.

Kan nog wel een leuk potje worden.

Vanavond wordt geweldig! (hoop ik)

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik vraag me wel af of ie dan met hun gaat spelen. Zo ja, dan wordt het wel een leukere pot ja.

Wel met Arda en Tiago graag.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Barcelona mag toch spelers kopen

Goed nieuws voor Barcelona, want hun selectie is duidelijk aan vernieuwing toe.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik vraag me wel af of ie dan met hun gaat spelen. Zo ja, dan wordt het wel een leukere pot ja.

Wel met Arda en Tiago graag.

En Villa.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

kos schreef:

Vanavond wordt geweldig! (hoop ik)

Ja, ik heb wel het idee dat het 4-0 word alleen niet voor wie.,

edit. otherfool je word met de dag ongeloofwaardiger, hou het lekker bij het wielrennen kan ik tenminste nog genieten van je stukjes.

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Het is de waarheid en niets anders dan de waarheid, reppie. Nederlanders uitleggen wat gevraagd wordt in de eindfase van de CL is hetzelfde als Yvonne Kroonenberg die in Amsterdam-Noord gaat vertellen dat Mahler niet de naam van de nieuwe patatkraam is. Nederland is een voetbaltactisch ontzettend dom land geworden, dat zie je aan zo'n NOS studio. Atletico overpowered Barca compleet in het eerste kwartier en Henry Schut roept er schande van, hier willen we toch niet naar kijken, het ging ten slotte meteen naar voren en niet eerst 200x breed. Chelsea pompt die bal in de 16 van PSG om de 2-0 af te dwingen, die commentator roept met zijn wijze hoofd nog seconden voordat de 2-0 valt dat dat compleet zinloos is (één van de leukste momenten om terug te kijken). Want hij is opgevoed met het idee dat je alleen maar korte balletjes over de grond mag spelen, een linie overslaan is verboden, opportunisme mag niet, iets afdwingen doe je maar met 70% balbezit.

Want ja, het gaat altijd maar om dat domme balbezit. Ajax heeft dramatische spelers en spelen een ontzettend opzichtig spelletje, maar ze rijgen de kampioenschappen aaneen omdat niemand in Nederland snapt hoe je daar tegen moet spelen. Ze willen namelijk zelf óók de bal 300x achterin rondspelen, want daar gaat het om volgens al die coaches, volgens de cursus in Zeist, wie oh wie zou toch het meeste de bal hebben. Totdat Ajax 2 potjes tegen wat willekeurige Oostenrijkse semiprofs moet spelen en daarna met de hele selectie 3 weken moet afkicken in de Jellinek kliniek, zo dronken zijn ze gespeeld. En Frank de Boer na de 68e open kans voor Salzburg maar roepen: 'gewoon het eigen spelletje blijven spelen'. Een blik op de statistieken leert namelijk dat zijn ploeg 64% balbezit heeft, dat moet toch een overwinning opleveren zou je zeggen. Tja.

Het Nederlandse voetbal is ten dode opgeschreven. Terwijl in andere landen de iconen meegroeien met de sport of hun plekje op het ereterras innemen, luisteren ze hier nog naar gedateerde 'vroeger was alles beter' opa's als Cruyff en Van Hanegem die in hun zogenaamde voetbalvisie nog in de jaren '70 zijn blijven hangen. En toen liepen ze ook niet zoveel. En ze rookten er graag een sigaretje bij, want voetbal is geen fysieke sport tenslotte. Gewoon lekker het balletje rondtikken. Linies overslaan verboden. Diepgang, snelheid, kracht, loopvermogen, laat dat maar over aan de rest van de wereld. In Holland spelen we liever zomeravondvoetbal. Op balbezit.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4084 stemmen

Harco, trap niet in zijn onzin om het Nederlands voetbal te bashen, terwijl het over iets heel anders gaat.

otherfool schreef:

lang, niet relevant onzinverhaal.

Waar heb jij het over? Ben je dronken? Ik heb het niet over Nederland of Ajax. Waarom ontwijk je elke discussie en probeer je het te counteren door over iets te beginnen dat er 0,0 mee te maken heeft.

Ik heb het over de wedstrijd van gisteren, ik heb het over de coach van 1 van de ploegen gisteren die er niets van begrijpt.

Ik heb het over een angsthazen coach die met elftallen die honderden miljoenen bij elkaar kosten met 10 man voor de pot gaat hangen. Dat is verder geen tactiek.

Hahahha, je doet me ook wel denken aan Mourinho trouwens. Ik denk dat je zijn kleine broertje bent. Inhoudelijk niets zinnigs melden en continu provoceren... Typisch joseetje.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Harco schreef:

(quote)

Tja, Barca bewijst al decennia lang het tegenovergestelde, Real ook trouwens onder Del Bosqe net als Bayern van nu.

Edit, en dan zal ik het niet hebben over Spanje 2keer europees en 1 keer wereld kampioen.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4084 stemmen

Milan schijnt het ook heel goed te hebben gedaan onder die laffe tactiek

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Hulde voor deze post.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Hulde voor deze post.

Tja laat jou AZ nou net twee keer kampioen zijn geworden met dat voetbal, ook al was het met van Gaal in een 4-4-2 opstelling.

Wat een hulde.

lol

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

rep_robert schreef:

Ik heb het over de wedstrijd van gisteren, ik heb het over de coach van 1 van de ploegen gisteren die er niets van begrijpt.

Nonsens. Je mag zijn pragmatische / opportunistische benadering verafschuwen, maar dat hij "er niets van begrijpt" is onzin. Een uitdoelpunt scoren zou ideaal geweest zijn, maar toch: uit bij Atletico gelijkspelen is een prima resultaat voor Chelsea. En wat zou Mourinho anders gedaan moeten hebben? Als hij aanvallend gespeeld zou hebben (zonder zijn beste aanvallers), dan zou hij verloren hebben. Voor de neutrals is een wedstrijd als dit ongetwijfeld slaapverwekkend, maar voor Chelsea-fans geldt het resultaat.

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

» Kaka’ sends signals he wants to stay at Milan. Montella too expensive for Milan - gianlucadimarzio.com

Gaat weer lekker op bestuurlijk vlak, hoor. Vijf wedstrijden op rij gewonnen maar Seedorf zit nog steeds op de wipstoel. Afgelopen zaterdag zat vice-president Galliani weer met een zure kop toe te kijken hoe Milan Livorno oprolde met 3-0. En dat na zo'n bewogen seizoen. Teveel bezig met z'n eigen positie binnen de organisatie. Drie jaar lang staat hij vierkant achter een clown als Allegri maar iemand als Seedorf gunt-ie nog geen twee maanden.

En dan is er nog het geval Berlusconi:

@rossoAnto schreef:

Pretty clear what Galliani is doing in recent days, doesn't want to spend 7m to secure Adil Rami from Valencia (looking for a discount) in a market where the supply of average to good CBs is weak and therefore the price established is fair value. Meanwhile, it's been leaked publicly that he's approached Fiorentina for Montella with the same 7m buy out clause, which will serve as the means by which he'll ask Silvio to settle on Galliani's first choice all along in Pippo Inzaghi ....

Milan can cry poor mouth all it wants, but Silvio Berlusconi saw his net worth rise 26 percent to $7.6 billion in 2013 (Bloomberg), and then to $9 billion in 2014. Meanwhile his daughter had been dispatched to find a minority partner with a 300 million euro stake at the offering.

It's his money, he can invest it any way he wants, but if he's going to continue to hold onto this football club and really has a passion to see it succeed, as he says, time to put up or shut up. As always with Silvio, never go by what he says, go by what he does. If he eats the Seedorf contract and goes with yet another first team manager, clearly this is no longer about winning for him and he should sell the club. He knows AC Milan is in desperate need of investment and he's done little more than sell its top player assets for sub standard Milan quality in the past couple of seasons. This club deserves more than knockdown rates and free transfers.

2013: Bloomberg Billionaires

2014: Silvio Berlusconi & family - Forbes

O ja, en dan nog wat er gedaan gaat worden met de opties tot koop wat betreft Taarabt en Rami. Want geld uitgeven wil deze club - wiens eigenaar zijn vermogen zag stijgen met $ 3,5 mld. in twee jaar tijd - niet.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Het spelletje draait om winnen, het gaat niet om een paar neutrale supporters een leuke avond te bezorgen. Het gaat niet over de manier waarop, winnen, dat is het enige dat telt. Dat mensen dat nog steeds niet beseffen.

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Milan schijnt het ook heel goed te hebben gedaan onder die laffe tactiek

Dit Milan is op geen enkele manier serieus te nemen (zie hierboven). Laat ze eerst alles op bestuurlijk vlak maar eens regelen voordat er weer serieus gevoetbald gaat worden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.