• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.171 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.264 acteurs
  • 199.057 gebruikers
  • 9.374.478 stemmen

Het grote voetbaltopic #9

zoeken in:

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Je moet er toch niet aan denken dat Chelsea de finale bereikt...

Krijgen we weer zo'n zaadpartij.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Goed resultaat. Clean sheet, en dat betekent extra munitie in Londen. Wie denkt dat dit een goed resultaat is voor Chelsea is net zo gek als Mourinho zelf .

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

We zullen zien. Ik zet in op Atletico.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Inderdaad. Ik ben de laatste drie eps van True Detective vanavond er doorheen aan het jassen. Je moet wel erg suïcidaal zijn om vrijwillig deze pot te gaan kijken(tenzij je een Atleti fan bent natuurlijk )

Goede keus ja. Je weet op voorhand al dat verf zien drogen hartstikke spannend is vergeleken met deze wedstrijd.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4695 stemmen

Schandalig snertvoetbal van Chelsea. Hoe je het ook draait of keert. Ze probeerden zelfs niet te counteren. Heb normaal niks tegen Mourinho (ben zelfs fan), maar vandaag had Chelsea gerust het deksel op de neus mogen krijgen voor hun anti-voetbal.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

https://i.chzbgr.com/maxW500/4247459072/h254B170D/

Was nog verbaasd dat Torres in niemandsland sprintjes aan het trekken was. Er was nog echt wel plek naast Schwarzer om tent op te zetten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat is nog wel het meest opvallende idd, niet eens willen scoren terwijl uitgoals van onschatbare waarde zijn.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Naomi Watts schreef:

Goed resultaat. Clean sheet, en dat betekent extra munitie in Londen. Wie denkt dat dit een goed resultaat is voor Chelsea is net zo gek als Mourinho zelf .

Nou ik ben wel degelijk in m'n nopjes, maar dat is ook omdat ik de storm van VC vreesde. Heb alleen de laatste 20 minuten kunnen zien maar dat hebben de vechtende Veulens zonder problemen kunnen doorstaan, zelfs zonder Cech, Terry, Hazard en Ivanovic. Onze kansen zijn van 40% naar 60% gestegen schat ik zo, weer een Mourinho Masterclass derhalve Grote klasse, puur genieten

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

Vervelende wedstrijd als je neutraal bent. Ik zet uiteindelijk in op een herhaling van de CL-finale 2012.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4695 stemmen

Brrr, als er één finale is die ik liever niet opnieuw zie, is het wel Chelsea-Bayern.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Dan nog liever Chelsea-Real. Pepe de Clown weet wel raad met dat leuke anti-voetbal van Tsjelsie.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Daarom. Het lag vooral aan Atletico dat voetballen echt te kort kwam om thuis iets uit te richten tegen een goede verdediging.

En dan Villa niet opstellen. .

Real had dit wel wat slimmer aangepakt tegen Chelsea.

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

Ha! Het mooiste van dit soort wedstrijdjes zijn toch wel de reacties achteraf. Jan Roelfs (tijdens de match dan), Tom Egbers, Jack van Gelder, Ajax&Litmanen1 etc etc... Genieten!

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Nee, dan nog liever PEC - Ajax.

The Oceanic Six schreef:

Wauw. Mourinho verneukt weer eens een aantrekkelijk affiche met zijn bus voor de goal voetbal. Wat een loser dat je steeds met een miljoenenploeg zo denkt te moeten voetballen.

Hoe moet je anders voetballen? Andere aanvallendere ploegen als Arsenal, Dortmund, Barcelona en PSG zijn er uit. En heeft Chelsea niet eerder op deze manier de CL gewonnen?

Ajax speelt bij vlagen net zo saai en onaantrekkelijk, vind ik.

Blijkt ook gelijk hoe onmachtig Atletico eigenlijk is tijdens zo'n wedstrijd. Of is dat te makkelijk?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

chevy93 schreef:

Nee, dan nog liever PEC - Ajax.

(quote)
Hoe moet je anders voetballen? Andere aanvallendere ploegen als Arsenal, Dortmund, Barcelona en PSG zijn er uit. En heeft Chelsea niet eerder op deze manier de CL gewonnen?

Ajax speelt bij vlagen net zo saai en onaantrekkelijk, vind ik.

Iets meer aanvallende patronen hadden wel gemogen. Nu werd echt constant 90 minuten lang alles geiced, in de hoop dat Torres toevallig in de buurt loopt voor een duel aan te gaan. Wat meer de bal in de ploeg houden of een fijne counter opzetten was geen overbodige luxe geweest.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4695 stemmen

Chelsea voetbalde niet saai of onaantrekkelijk. Ze voetbalden gewoon helemaal niet. Elke mogelijke aanval werd gewoon vermeden door wat doelloos lateraal te dribbelen of wat balletjes naar elkaar te tikken totdat iemand druk kwam zetten. Echt zelden zoiets gezien eigenlijk. Een drang naar voren was er gewoon niet.

Heb wel vooral de tweede helft gezien. Eerste helft maar met een half oog wegens bezoek.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

“Dit was voetbal uit de 19e eeuw. Een wedstrijd gaat tussen twee teams die voetbal spelen. In deze wedstrijd voetbalde er maar één team. Het andere team speelde niet. Dat is lastig voetballen.”

José Mourinho, 29-01-2014, na duel met West Ham United (0-0).

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9/p370x247/10307242_743778602322362_5832464336802908567_n.jpg

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Ik heb zo te zien niks gemist.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4084 stemmen

Die Mourinho kan je ook amper serieus nemen. Het wordt tijd dat hij Pepe bij chelsea haalt. Heb je de twee meest zielige figuren van de voetballerij bij elkaar.

Dat geneuzel ook dat mensen chelsea in een underdog positie plaats(t)en. Te lachwekkend voor woorden. Met die Russische miljarden kunnen ze drie volwaardige elftallen opstellen. Qua selectie zou Chelsea nooit onder moeten doen voor Atletico. Je maakt een keuze voor een bepaalde stijl en door die stijl ga je jezelf automatisch in een underdog positie manoeuvreren.

In mijn ogen ben je een topcoach /topteam als je van je eigen kracht uitgaat. Mourinho gaat altijd en overal zijn miljoenenteams aanpassen op die van de tegenstanders.

Dat maakt je misschien een prijzenpakker, maar never te nooit een groot man/coach. Een topcoach kan een topteam met bravoure laten spelen...

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Is dit je sollicitatiebrief voor de NOS reppie?

Nederlanders kennen de wetten van het topvoetbal niet meer, zo blijkt. Liever de bal in een tergend tempo 300x op eigen helft rondspelen (alles voor het balbezit tenslotte) en dan met 5-1 van een stel semiprofs uit de provincie verliezen, kan jou het schelen. Leuk natuurlijk, maar dan wel voor de speeltuin. Atletico en Chelsea spelen tenminste echt voetbal, ik kijk nu al uit naar de return. Bloed, zweet en tranen, heerlijk!

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Montorsi schreef:

Ik heb zo te zien niks gemist.

My thoughts exactly. Maar de return wil ik wel zien. Of die (relatief) aantrekkelijk voetbal zal opleveren durf ik niet te zeggen, maar die zal tenminste spannend zijn. Beide teams kunnen dit nog steeds winnen.

Edit: dat de samenvatting van de NOS net iets meer dan anderhalve minuut duurt zegt al genoeg!

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Was wel te verwachten dat dit een gesloten wedstrijd ging worden maar niet teleurgesteld. Je mag het allemaal lelijk en antivoetbal noemen, maar de werkkracht, discipline en overgave waarmee de spelers vochten voor een resultaat is toch bewonderenswaardig. De clash tussen Costa en Terry stelde overigens niet teleur. Lekkere bekvechter, en Terry die stoïcijns in zijn strafschopgebied heerste. Hopelijk valt het allemaal mee met Terry en Cech. Kun je niet missen in de volgende wedstrijd(en).

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4084 stemmen

otherfool schreef:

Is dit je sollicitatiebrief voor de NOS reppie?

Nederlanders kennen de wetten van het topvoetbal niet meer, zo blijkt. Liever de bal in een tergend tempo 300x op eigen helft rondspelen (alles voor het balbezit tenslotte) en dan met 5-1 van een stel semiprofs uit de provincie verliezen, kan jou het schelen. Leuk natuurlijk, maar dan wel voor de speeltuin. Atletico en Chelsea spelen tenminste echt voetbal, ik kijk nu al uit naar de return. Bloed, zweet en tranen, heerlijk!

Leuk inhoudsloos stukje!

Wees vooral fan van een coach die met peperdure elftallen nooit een eigen spelletje speelt, maar zich altijd aanpast aan de tegenstander. Hoe kan je van zo'n lafbek een fan zijn die nooit van eigen kracht uitgaat. En dan ook nog commentaar durven te leveren op Bert van Marwijk, spoel je mond!

Je hebt kunnen zien dat deze tactiek bij grote club als Real Madrid bijvoorbeeld één grote fail is geweest. Wat is jouw verklaring hiervoor? Ik heb hem namelijk wel klaar liggen. Real is geen club waarmee je anti-voetbal kan spelen. Chelsea en Inter zijn dat b.v. wel, daar slikken ze alles. Dit is dan gelijk ook de enige ware reden waarom hij daar wel slaagt en bij een club als Madrid niet, waar bepalende spelers hem zelfs hebben uitgekotst. Mourinho heeft bewezen met een aanvallend ingesteld team niet te kunnen werken.

Je kan veel vinden, maar dit is uiteindelijk wel een gigantische beperking van een trainer lijkt me.

Dat laffe gedoe underdog gedoe omdat een paar spelers niet kunnen spelen, terwijl Chelsea wel drie eerste elftallen kan vullen met topspelers die miljoenen verdienen

;

Atletico en Chelsea spelen tenminste echt voetbal, ik kijk nu al uit naar de return. Bloed, zweet en tranen, heerlijk!

Je hebt een fout gemaakt in deze zin. Ik corrigeer hem wel even voor je:

Atletico speelt tenminste echt voetbal, ik kijk nu al uit naar de return. Bloed, zweet en tranen, heerlijk!

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4084 stemmen

Nicolage Rico schreef:

“Dit was voetbal uit de 19e eeuw. Een wedstrijd gaat tussen twee teams die voetbal spelen. In deze wedstrijd voetbalde er maar één team. Het andere team speelde niet. Dat is lastig voetballen.”

José Mourinho, 29-01-2014, na duel met West Ham United (0-0).

(afbeelding)

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9/p370x247/10307242_743778602322362_5832464336802908567_n.jpg

otherfool

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Cech dus voor de rest van het seizoen uitgeschakeld.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4084 stemmen

Maakt niet uit j0enne, totaal geen gemis. Met zes centrale verdedigers voor je kan je zelfs Pinto in het doel neerzetten.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Het verbaasde me dat die de geblesseerde Terry verving door Schurlle, wat een lefgozer die Mourinho!

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Cech zijn seizoen is dus voorbij. Klote zeg.

En rep, een beetje flauw niet, Hij daagde het grootste en beste voetballende team van onze tijd uit, werd kampioen ( met een record aantal punten niet?), nam de beker, en haalde keer op keer de halve finales in de CL. Een mislukking zou ik het niet noemen.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4084 stemmen

Hij daagde ze vooral met zijn grote mond uit.

Cijfers die verder niet veel zeggen, want hij is toch vrij roemloos vertrokken daar nadat hij eigenlijk de hele club tegen zich in het harnas heeft gejaagd. Een onhoudbare werksituatie... Wat een topcoach zeg....

Zo kan je ook stellen dat Huntelaar het prima bij Madrid heeft gedaan, want hij heeft prima cijfers die hij kan overbruggen in die paar minuten (voornamelijk als wisselspeler) dat hij daar heeft gespeeld.

Het gaat verder om de hype dat anti-helden momenteel bij een grote groep mensen populair zijn. Erg origineel is het niet meer namelijk en het is even wachten tot ook deze hype weer voorbij is en we weer wat anders hebben om met z'n allen leuk te vinden.

Laatste aanvulling:

Er is ook niets mis met verdedigend voetballen. Kleine ploegen moeten deze tactiek immers vaak hanteren tegen grotere ploegen. Maar in een halve finale van de CL spelen altijd teams die aan elkaar gewaagd zouden moeten zijn. Dan is er geen enkele logische verklaring waarom 1 ploeg zich dan als een die eerder genoemde kleine ploegen zou moeten gedragen en ordinair met 10 man rond de 16 meter zou moeten hangen. Het is nou ook niet zo dat ze tegen een tiki taka elftal spelen die iedereen van de mat af tikt.

Zo'n zelfde gevoel krijg ik nou ook bij een Milan die met op papier veel betere spelers gewoon massaal rond de eigen 16 meter gaan hangen tegen Psv en Ajax.

Het grootste probleem hiervan is ook dat de (neutrale) voetballiefhebber 1 dikke middelvinger naar zich opgestoken krijgt, op die mensen na die de hype van de anti-held volgen dan na he

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.