• 16.010 nieuwsartikelen
  • 179.065 films
  • 12.279 series
  • 34.104 seizoenen
  • 649.346 acteurs
  • 199.293 gebruikers
  • 9.391.372 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

rep_robert schreef:

Tsja... 2 goals hadden dan moeten worden afgekeurd... Dan was 1-1 de uitslag. Immers staat gewoon buitenspel, in het baan van Pelle zijn schot en blokkeert het zicht van de keeper.

Over de penalty's kunnen we nog discussiëren. Over de goals niet in ieder geval. Feyenoord heetlft die 2-2 over zichzelf afgeroepen en is een volkomen terechte goal.

Aan het eind van het seizoen staat iedereen waar die moet staan.

(afbeelding)

Even met mijn smartphone skills gedaan haha

Nu het stof wat begint neer te dalen (alhoewel.... niet op FN), moet je voor de lol even op p. 262 van het F topic op AN kijken en wel de postings van ene rep_robert en daarna die van blaugrana1899. Benieuwd wat men er hier van vindt.

Kwam ik net ineens tegen op 't PN.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

@j0enne En iedereen is het er mee eens op PN haha. Ik zit het ook te bekijken. Ik vermaak me de hele ochtend al kostelijk op AN, PN en FN(vooral FN). Die lui zijn daar echt blind. Kritiek is bepaalde feyenoorders totaal niet bekend. Mijn plaatje die ik hier heb gepost is ook door een tukker overgenomen en in het scheidsrechters topic op FN gezet, die jongen heeft alleen maar ziekelijke verwensingen gekregen. (Van AN) Uit de officiële KNVB/FIFA reglementen:

Een speler wordt alleen voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij, op het moment dat de bal wordt geraakt of gespeeld door een medespeler, naar het oordeel van de scheidsrechter, actief bij het spel is betrokken door: • - in te grijpen in het spel, of • - een tegenstander in diens spel te beïnvloeden, of • - voordeel te trekken uit zijn buitenspelpositie. Een tegenstander in diens spel beïnvloeden” betekent voorkomen, dat een tegenstander de bal kan spelen of in staat is te spelen door duidelijk het gezichtsveld of de bewegingen van de tegenstander te blokkeren of een tegenstander aan te vallen in strijd om de bal.
Castaignos staat dus NIET buitenspel en de goal is dus GELDIG. Immers daarentegen staat hinderlijk buitenspel op het moment dat Pelle schiet(in het zicht van Marsman) en zodoende heeft Feyenoord wel een onterecht doelpunt gekregen. Feyenoord komt dus goed weg met een gelijkspel

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Die regels zijn weer heerlijk onvolledig rep (je verwacht het niet) Daar moet namelijk nog het volgende bij:

"of het maken van een gebaar of beweging die, naar het oordeel van de scheidsrechter, een tegenstander misleidt of afleidt"

Het blijft allemaal zeer arbitrair, maar Mulder weet niet of Castaignos buitenspel staat en let dus ook op zijn ontwijkende actie. Hij moet er uiteindelijk ook rekening mee houden dat hij die bal aanneemt en binnen schiet.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

kos schreef:

Die Cocu zeg. 'We hebben genomineerd en de wedstrijd zakelijk verdiend gewonnen'. Manman, wat een mafkees.

Is die verschrikkelijke nominatie hype van Facebook ook al doorgedrongen binnen de PSV selectie?

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

oeps.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

Montorsi schreef:

Die regels zijn weer heerlijk onvolledig rep (je verwacht het niet) Daar moet namelijk nog het volgende bij: "of het maken van een gebaar of beweging die, naar het oordeel van de scheidsrechter, een tegenstander misleidt of afleidt" Het blijft allemaal zeer arbitrair, maar Mulder weet niet of Castaignos buitenspel staat en let dus ook op zijn ontwijkende actie. Hij moet er uiteindelijk ook rekening mee houden dat hij die bal aanneemt en binnen schiet.

Allemaal aannames. In die regel staat dus ook dat het om het moment van schieten gaat. Hij blokkeert het zicht niet, hindert de keeper niet en haalt op het moment van het schot ook geen voordeel eruit. Geen buitenspel dus.

Mulder zit Castaignos eerder overigens weg te duwen, lijkt me wel een penalty waard. Slecht gefloten

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Van der Wiel en Vlaar voldoen nog wel. Verder wordt het lastig ja. Alhoewel ik Blind nog steeds een prima lb vind. Speelde gister ook weer super op die plek. Centraal liggen de grootste problemen. Zelf zou ik Heitinga nemen, die heeft nog de ervaring van een topcompetitie, is fysiek sterk en kan nog een beetje opbouwen. Zou hem naast Vlaar opstellen.

Maar we hebben dringend behoefte aan wat jongens die in de Bundesliga of EPL een basisplaats krijgen als verdediger.

Mijn mening over v der Wiel heb ik al vaker gegeven, kan voor geen meter verdedigen en buitenspelers hebben we al genoeg. Ik vind hem exact hetzelfde als Willems. Aanvallend niets mis mee maar kan gewoon niet verdedigen. Vlaar, akkoord.

Jammer dat die Van Dijk niet naar een fatsoenlijke competitie ging. Overigens doet Verhaegh (ja, ik zeg het nog maar eens) het dit seizoen weer uitstekend bij Augsburg als aanvoerder. En ook Pieters speelde echt een topwedstrijd afgelopen weekend tegen toch niet matige aanvallers van Man City.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Vind het trouwens wel opvallend dat je gewoon op FN zit te struinen op zo'n dag. Je weet je tijd wel kwalitatief in te delen zeg, allemachtig.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

Pitakaas schreef:

Vind het trouwens wel opvallend dat je gewoon op FN zit te struinen op zo'n dag. Je weet je tijd wel kwalitatief in te delen zeg, allemachtig.

En dan te bedenken dat ik ook nog geld verdien tegelijkertijd. Heerlijk. Mijn dag kan niet stuk. Zal jij vrijdagochtend ongetwijfeld ook gehad hebben.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)
Allemaal aannames.

Daar doe jij gelukkig helemaal niet aan mee

In die regel staat dus ook dat het om het moment van schieten gaat.

Ja als het gaat over de buitenspelpositie, niet over de actieve deelname aan het spel.

Hij blokkeert het zicht niet, hindert de keeper niet en haalt op het moment van het schot

Akkoord...

ook geen voordeel eruit.

De bal gaat erin, als dat al geen voordeel meer is?

Ik snap best dat deze goed wordt gekeurd omdat dit een hele lastige regel is (wat is hinderen...), maar geef tenminste de daadwerkelijke regels aan om je punt te maken in plaats van de helft weg te laten omdat dat deel van de regels je slecht uitkomt

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)
Daar doe jij gelukkig helemaal niet aan mee
(quote)
Ja als het gaat over de buitenspelpositie, niet over de actieve deelname aan het spel.
(quote)
Akkoord...
(quote)
De bal gaat erin, als dat al geen voordeel meer is? Ik snap best dat deze goed wordt gekeurd omdat dit een hele lastige regel is (wat is hinderen...), maar geef tenminste de daadwerkelijke regels aan om je punt te maken in plaats van de helft weg te laten omdat dat deel van de regels je slecht uitkomt
Ik had het zelf ook gekopieerd. Uiteindelijk maakt het allemaal niet uit, want het gaat om het moment van schieten. Op dat moment doet Castaignos niets verkeerd. Hij blokkeert het zicht niet en hindert de keeper dus niet om de bal proberen te redden. Dus geen buitenspel. Immers daarentegen staat precies in het zicht van de keeper en hindert Marsman dus om adequaat te reageren op het schot van Pelle, in buitenspel positie trouwens.

Hadden ze het overigens bij VI niet uitgezocht een keertje dat wanneer je ook maar met 1 lichaamsdeel niet buitenspel staat dat het dan ook geen buitenspel is? Om buitenspel te staan moet je lichaam zich in het geheel achter de laatste verdediger bevinden. In dit geval staat Castaignos hoogstens met 1 been buitenspel, de rest niet. Dus is het uberhaupt geen buitenspel. Immers daarentegen staat ruim een meter buitenspel.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Je gaat totaal niet in op wat ik zeg, maar afijn... Voor wat dat laatste betreft: nee... dit is de regel: “Dichter bij de doellijn van de tegenpartij” betekent dat enig deel van hoofd, lichaam of voeten dichter bij de doellijn van de tegenpartij is dan zowel de bal als de voorlaatste tegenstander. De armen zijn hierbij niet inbegrepen;

Zijn er trouwens goede beelden van de buitenspelpositie van Immers. Ik dacht in eerste instantie dat je een grapje maakte met dat tekeningetje en die scheve lijnen.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Zo'n goal als van Twente werd bij PSV-NEC ook al eens goedgekeurd. En toen blokte de speler nota bene wel het zicht van de keeper.

Werd daardoor in de laatste minuten 2-1.

Geen haan in de media die er naar kraaide.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Maargoed, Pelle er zondag gewoon bij normaal gesproken. Eerst moet er nog een schikking komen, als die wordt afgewezen is donderdagavond pas de behandeling en de strafmaat. Dan nog beroep die na volgend weekend pas wordt behandeld.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Dat zou wel echt te lachwekkend voor woorden zijn natuurlijk.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Waarom dat? Je denkt toch niet dat Pelle en Feyenoord de wedstrijd tegen Ajax willen missen?

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Dan zou Pelle dus boven Feyenoord staan.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

He? Ze hebben toch alle recht in beroep te gaan?

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

De beroepsmogelijkheid is er dus dan ben je gek als je daar, voor de belangrijke pot tegen Ajax, geen gebruik van maakt.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Montorsi schreef:

He? Ze hebben toch alle recht in beroep te gaan?

Dat klopt, maar als je 't dan echt zo'n onbeschoft bedrag vindt wat niet goed te praten is ga je gewoon akkoord met de schorsing, ongeacht de wedstrijd die die mist.

Nu staat Feyenoord - Ajax op 't programma, en dan is die natuurlijk nodig. Ik snap 't wel, maar het is natuurlijk wel lachwekkend.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

depri83 schreef:

De beroepsmogelijkheid is er dus dan ben je gek als je daar, voor de belangrijke pot tegen Ajax, geen gebruik van maakt.

Dit is gewoon beroep aantekenen om het uitstellen in plaats van beroep aantekenen in de hoop een lagere schorsing te krijgen omdat er een te hoge schorsing is opgelegd.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Dit is gewoon beroep aantekenen om het uitstellen in plaats van beroep aantekenen in de hoop een lagere schorsing te krijgen omdat er een te hoge schorsing is opgelegd.

Als dat zo is legt de KNVB er nog wel een duel bovenop na schorsing. Het is de afweging of Ajax missen, of Heerenveen (en misschien wel Groningen).

In deze denk ik echter niet dat dat gebeurt. Er is niet echt sprake van gelijke voorbeelden uit het verleden (bij Pieters hebben ze niet aangegeven hoeveel wedstrijden ze voor 'de ruit' gerekend hebben) dus zou ik een beroep niet zo gek vinden mocht er een schorsing uit rollen.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

j0enne schreef:

(quote)

Feyenoord is niet de eerste en zal ook zeker niet de laatste zijn die daar gebruik van maakt.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Feyenoord is niet de eerste en zal ook zeker niet de laatste zijn die daar gebruik van maakt.

Meestal ga je in beroep als je het niet eens bent met de aanklacht. Hier valt weinig over te discussiëren verder. Dit is een typisch geval van het ergens mee eens zijn, tenzij het niet goed uitkomt. Als je in beroep gaat ben je het dus niet eens met de zaak, dus moet feyenoord ook een statement naar buiten brengen dat ze het goedkeuren dat Pelle zich zo heeft misdragen. 1+1=2

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Het niet met de strafmaat eens zijn is wat anders dan het gedrag goedkeuren.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Maar dat ie dus nog een wedstrijd voorwaardelijk had staan maakt niks uit?

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)
Als je in beroep gaat ben je het dus niet eens met de zaak, dus moet feyenoord ook een statement naar buiten brengen dat ze het goedkeuren dat Pelle zich zo heeft misdragen. 1+1=2
Nee hoor. Je kunt het ook best eens zijn met een straf op zich maar niet met de straf maat bijvoorbeeld. Bovendien kan Feyenoord best zeggen 'we vinden dat Pelle straf verdient, maar we vinden de volgende wedstrijd belangrijk genoeg om de schorsing daar over heen te tillen'. Daarmee keuren ze helemaal niks goed.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

Stel dat hij 1 wedstrijd krijgt.. Dan zijn ze het er niet mee eens omdat ze vinden dat hij meer wedstrijden moet krijgen.

Maar het komt er op neer dat ze het verwerpelijk vinden, maar wel pas na de Klassieker. Voor die tijd niet

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Haha, de Ajacieden dekken zich alvast in over het geluk van Feyenoord en de invloed van het Legioen aankomende zondag.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.