• 16.010 nieuwsartikelen
  • 179.065 films
  • 12.279 series
  • 34.104 seizoenen
  • 649.346 acteurs
  • 199.293 gebruikers
  • 9.391.372 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik moet trouwens wel lachen om de mediabom die is ontploft op tv en internet nu Feyenoord eens een keer opzichtig is benadeeld. En vooruit, we nemen vorige week NAC-Feyenoord er ook maar bij. Neem Studio Voetbal. In de periode dat Ajax week in, week uit werd genaaid werd er nauwelijks wat over gezegd. Het kwam er steeds op neer (ook hier) dat de arbitrage nooit zoveel invloed mag hebben en dat ze zich er maar doorheen moesten voetballen. Je bent immers Ajax. Maar nu Feyenoord na die enorme aantal keren dat ze een penalty of rode kaart in hun voordeel hadden eens 2 weken op rij arbitrale pech hebben is de wereld te klein en moet er ellendig lang over worden gepraat. Bij SV heb ik geloof ik wel 20 minuten dat gelul moeten aanhoren dat Koeman terecht ziedend kan zijn. Hadden ze ook eens consequent moeten doen in de periodes dat Ajax (en zeker ook PSV) flink werden benadeeld in wedstrijden. Wat een selectief geklaag zeg, godallemachtig. Het is alsof iemand die altijd anderen pest zelf een keer een ram voor zijn kop krijgt, waarna moeders bij de school gaat klagen over het onrecht. Tsjongejonge zeg. Je kan er nu al vergif op nemen dat Feyenoord zondag tegen Ajax weer 1 of andere grote mazzel gaat krijgen. Zoals elk jaar. Zeker na afgelopen weekend.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)
Neem aan dat Pelle ook wel een boete zal krijgen (en terecht). Maar iedereen doet alsof hij compleet door het lint gaat en helemaal zichzelf verliest. Uiteindelijk trapt hij uit frustratie drie keer tegen één of ander object dat in z'n buurt staat terwijl hij naar de kleedkamer loopt. Als ik supportersbeelden zie dan zie ik toch geregeld wat anders gebeuren. Aanstellerij dus.

Als supporter kan je al een SV van 9 maanden krijgen voor het plakken van een sticker. Vrienden van mij zijn een paar jaar geleden verbannen voor 3 wedstrijden omdat ze stonden op de trap in het stadion!! Dan is het inderdaad raar dat de mensen die het goede voorbeeld aan deze supporters zou moeten geven niet gestraft zouden worden voor het kapot trappen van andermans eigendom.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

depri83 schreef:

(quote)
Nee dat vind ik eigenlijk helemaal niet logisch. De NOS en Twente kunnen naar de politie stappen om hun eigendommen te laten vergoeden door Pelle maar het lijkt me dat Pelle dat uit eigen initiatief wel gaat doen. Het is niet slim maar vind het niet erg genoeg om een schorsing voor te geven. Zelfde verhaal bij Pieters die zichzelf gewoon te dom af was.

Voetballers hebben nog wel een voorbeeldfunctie. Zeker de immens populaire aanvoerder van Feyenoord.. De KNVB is al tijden bezig tegen geweldpleging op en rond de velden. Dit is een beschamend voorbeeld voor die Rotterdamse knulletjes op de amateurvelden, helemaal als hier geen sanctie op zou volgen.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)
Als supporter kan je al een SV van 9 maanden krijgen voor het plakken van een sticker. Vrienden van mij zijn een paar jaar geleden verbannen voor 3 wedstrijden omdat ze stonden op de trap in het stadion!!

Jaja, jij met je hoolievrienden zullen wel wat meer hebben uitgevreten dan dat

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)
Jaja, jij met je hoolievrienden zullen wel wat meer hebben uitgevreten dan dat

Ssstt dat is geheim

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik moet trouwens wel lachen om de mediabom die is ontploft op tv en internet nu Feyenoord eens een keer opzichtig is benadeeld.

Wat vind je van mijn plaatje dan? Op Ajax Netwerk zijn ze het in ieder geval wel eens met mij

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Voetballers hebben nog wel een voorbeeldfunctie. Zeker de immens populaire aanvoerder van Feyenoord.. De KNVB is al tijden bezig tegen geweldpleging op en rond de velden. Dit is een beschamend voorbeeld voor die Rotterdamse knulletjes op de amateurvelden, helemaal als hier geen sanctie op zou volgen.

Maar de actie van Pelle is niet gericht op wat maar ook iets met de knvb te maken. Het ging om een dugout en reclamebord van Twente en een scherm en lamp van de NOS. Als er hier iemand een straf zou moeten opleggen is het de politie.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

Het gebeurt tijdens een KNVB evenement........ Wanneer het Nederlands voetbal in diskrediet gebracht wordt lijkt het me wel een zaak van de KNVB.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Grote woorden voor een klein beetje frustratie, maar oke, het gebeurt idd tijdens een door de knvb georganiseerd evenement. Toch vind ik het niet zwaar genoeg om over te gaan tot schorsing. Een boete (of voorwaardelijke schorsing) lijkt me uitstekend.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Die Cocu zeg. 'We hebben genomineerd en de wedstrijd zakelijk verdiend gewonnen'. Manman, wat een mafkees.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

depri83 schreef:

Grote woorden voor een klein beetje frustratie, maar oke, het gebeurt idd tijdens een door de knvb georganiseerd evenement. Toch vind ik het niet zwaar genoeg om over te gaan tot schorsing. Een boete (of voorwaardelijke schorsing) lijkt me uitstekend.

Bij Pieters werd het ook in de straf meegenomen toch?

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Gewoon 2 potjes schorsen, 1 voorwaardelijk.

Haha. Mooi nattevingerwerk, man.

Wordt echt allemaal veel te erg overtrokken, weer. Zielig land. Verdient verder wel een schorsing, daar niet van, maar kom op.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4091 stemmen

Harco schreef:

(quote)
Haha. Mooi nattevingerwerk, man. Wordt echt allemaal veel te erg overtrokken, weer. Zielig land. Verdient verder wel een schorsing, daar niet van, maar kom op.

Kan me een rode kaart van Sneijder herinneren omdat hij een cynisch applausje gaf aan de Italiaanse scheidsrechter vanwege een onterechte beslissing. Ergens zijn de regels nog kutter dan in Nederland

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Harco schreef:

(quote)

Haha. Mooi nattevingerwerk, man.

Wordt echt allemaal veel te erg overtrokken, weer. Zielig land. Verdient verder wel een schorsing, daar niet van, maar kom op.

Je zegt dat het een schorsing waard is, maar je vind mijn 1 wedstrijd onzin? Hmm.

En overtrokken? Ik zie zoiets niet heel vaak gebeuren eerlijk gezegd. De incidenten buiten de lijnen (Pieters - Zwolle, Lens - Feyenoord) werden ook bestraft met een straf.

Verder is het allemaal geen ramp, maar Pelle heeft natuurlijk geen brandschoon verleden.

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je zegt dat het een schorsing waard is, maar je vind mijn 1 wedstrijd onzin? Hmm.

En overtrokken? Ik zie zoiets niet heel vaak gebeuren eerlijk gezegd. De incidenten buiten de lijnen (Pieters - Zwolle, Lens - Feyenoord) werden ook bestraft met een straf.

Verder is het allemaal geen ramp, maar Pelle heeft natuurlijk geen brandschoon verleden.

Hoe kunnen wij daar nou een straf op plakken? Dat bedoel ik meer.

Daarnaast doelde ik met "overtrokken" op de media-aandacht die dit incident krijgt. Heeft dus verder weinig met Sneijder te maken. Alhoewel, kijk eens naar hoe alles wat een Balotelli doet en deed in zowel Engeland als Italië en hoe dat wordt uitvergroot. Point taken: hele media is gewoon zielig.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Idioot gedoe. Mooie reactie van Pelle, mocht willen dat onze spelers eens zoveel passie om te winnen uitstraalden.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Harco schreef:

(quote)

Hoe kunnen wij daar nou een straf op plakken? Dat bedoel ik meer.

Daarnaast doelde ik met "overtrokken" op de media-aandacht die dit incident krijgt. Heeft dus verder weinig met Sneijder te maken. Alhoewel, kijk eens naar hoe alles wat een Balotelli doet en deed in zowel Engeland als Italië en hoe dat wordt uitvergroot. Point taken: hele media is gewoon zielig.

Wat heeft Sneijder met dit verhaal te maken?

En verder draai jij het wel mooi om. Net of de media Pelle zoiets laten doen. Het is Pelle die iets doet en de media reageert. Er is maar 1 iemand fout, Pelle. Verder is hij gewoon een voorbeeld als prof. Pieters werd gestraft, Lens werd gestraft, Vertonghen werd gestraft na zijn liedje, in het verleden werd de racistische Perez gestraft. Allemaal spelers die uit hun rol van voorbeeldfunctie vielen.

Overigens mag er ook best een onderzoekje naar Koeman komen. Met zijn arbitragecomplot.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Idioot gedoe. Mooie reactie van Pelle, mocht willen dat onze spelers eens zoveel passie om te winnen uitstraalden.

Had je dit ook gezegd als Daley Blind dit had gedaan?

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

Wat betreft Sneijder, zie Roberts bericht boven je. En die voorbeeldfunctie vind ik altijd zo'n onzin.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Had je dit ook gezegd als Daley Blind dit had gedaan?

Jazeker, echter die is daar veel te braaf voor.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Jazeker, echter die is daar veel te braaf voor.

Te professioneel bedoel je.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ook dat maar ook gewoon braaf en oersaai, zoals wel vaker bij die Ajax ideale schoonzoontjes.

Maak me overigens wel zorgen inmiddels om die Oranje verdediging. Heitinga en anderen lijken WK te kunnen vergeten na signaal Van Gaal - voetbalzone.nl

Gaat echt nergens over. Als je de mensen wekelijks in de simpele eredivisie ziet spelen die zogenaamd die verdediging moeten gaan dragen.. De Vrij, BMI, Veltman, Bruma, Van Rijn.. allemaal dra-ma-tisch.

Alleen in Janmaat zie ik een potentiele goede verdediger.. Dat is toch wat mager voor een zogenaamd topelftal.

SDG030

• 136 berichten
  • 0 stemmen

Harco schreef:

Voorbeeldfunctie vind ik altijd zo'n onzin.

Over onzin gesproken. Profvoetballers hebben nou eenmaal een voorbeeldfunctie. Part of the job. Er kijken duizenden kinderen mee die tegen die jongens opkijken, daar hebben die voetballers misschien niet direct om gevraagd, maar dat hoort nu eenmaal bij een publiek 'beroep'. Anders hadden ze maar magazijnmedewerker moeten worden en hun voetbalcarrière aan hun voorbij moeten laten gaan. Je weet dat je vol in de schijnwerpers staat bij volksport nummer één. Dat is niet altijd leuk, maar daar staat zat moois tegenover. Vooral jonge kinderen zijn meestal zeer beïnvloedbaar en dit gedrag wordt zeker weten gekopieerd. Is gewoon een slechte zaak en zeker een aanvoerder van zo'n grote club mag daar wel eens wat meer bij stil staan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Van der Wiel en Vlaar voldoen nog wel. Verder wordt het lastig ja. Alhoewel ik Blind nog steeds een prima lb vind. Speelde gister ook weer super op die plek. Centraal liggen de grootste problemen. Zelf zou ik Heitinga nemen, die heeft nog de ervaring van een topcompetitie, is fysiek sterk en kan nog een beetje opbouwen. Zou hem naast Vlaar opstellen.

Maar we hebben dringend behoefte aan wat jongens die in de Bundesliga of EPL een basisplaats krijgen als verdediger.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Daley Blind reageert zn frustratie op een andere manier af zagen we afgelopen donderdag.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Zo professioneel dat-ie bij een 0-3 achterstand tot 2x toe een doodschop verkoopt, wat hem net zo makkelijk de eerste CL wedstrijden van volgend seizoen had kunnen kosten...

edit: wat depri zegt dus.

Verder is Pelle een sneue haas. De j0enne smileys zijn weer eens niet aan te slepen, wat een droeftoeter.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Bij Pieters werd het ook in de straf meegenomen toch?

Ja, maar volledig onduidelijk hoeveel hij voor 'de ruit' heeft gekregen. 3 Wedstrijden schorsing, maar het was ook een behoorlijke overtreding. Dus was het 1+2, 2+1, 2,5+0,5, 3+0? Zeg het maar.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Daley Blind reageert zn frustratie op een andere manier af zagen we afgelopen donderdag.

Ok, heb je een punt. Dat was ook slecht. Al zag ik het pas thuis, had het in het stadion niet eens gezien. Maar goed, dat is tenminste nog een domme charge op het veld. Ik had overigens elke naam kunnen noemen. Fischer bijvoorbeeld. Of Van Rhijn.

Pelle loopt eraf, slaat de boel kapot en zegt dat hij dat buiten het veld deed, want anders zou hij Ajax missen. Tsja.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Wel grappig dat er echt in geen enkele media gerept wordt over het doelpunt van Pelle en de rol van Immers daarbij. Toch de invloed van Het Legioen?

We zullen het komend weekend zien.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.