- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Dat is alleen maar een flauwe manier van mijn quote letterlijk nemen van Depri. Er wordt gewoon over de hele linie drmatisch verdedigd in de eredivisie. Ik probeer aleen maar aan te geven dat een vergelijking met de italiaanse manier van verdedigen als een tang op een varken slaat.
Ik blijf er van overtuigd dat Twente ons gehoplen heeft door achteruit te gaan lopen.
Je kijkt alleen maar vanuit de Nederlandse voetbal mentaliteit.
Hoevaak hebben clubs geen resultaat gehaald met 90 min achteruit lopen?
De enige reden dat Ajax hier een punt heeft gepakt is omdat Bengtsson een inschattingsfout maakt.
Ja want de kracht van Scandinavische verdedigers zit in het vooruit verdedigen met een ruimte van 50m in de rug...
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
De enige reden dat Ajax hier een punt heeft gepakt is omdat Bengtsson een inschattingsfout maakt.
Nou nee. Na de rust had Ajax gewoon veel meer balbezit, speelden ze stabieler en hadden ze echt grote kansen. Dat de goal valt uit een fout doet niks van dat feit af.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Nou nee. Na de rust had Ajax gewoon veel meer balbezit, speelden ze stabieler en hadden ze echt grote kansen. Dat de goal valt uit een fout doet niks van dat feit af.
Twente had het toch ook al lang kunnen beslissen met een van hun vele (bizar slecht uitgespeelde) counters.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
We gaan het niet eens worden vrees ik. Al je internationaal kijkkt is dat vaak gebeurd. Bij Nederlandse ploegen is het veel vaker gebeurt dat je de ellende naar binnen haalt door de tegenstander te laten komen. Die fout is daar toch ook een rechtstreeks gevolg van? Verdedigers in de eredivisie bezwijken nogal eens onder druk. Nu ook.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Twente had het toch ook al lang kunnen beslissen met een van hun vele (bizar slecht uitgespeelde) counters.
Neemt niet weg dat het spelbeeld wel veranderde na de rust. Twente had de winst ook kunnen pakken ja. Ajax ook. Na de rust had Twente niet veel meer te vertellen. Het verbaast me dan ook dat Ajax weer zo slecht begon.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
We gaan het niet eens worden vrees ik. Al je internationaal kijkkt is dat vaak gebeurd. Bij Nederlandse ploegen is het veel vaker gebeurt dat je de ellende naar binnen haalt door de tegenstander te laten komen. Die fout is daar toch ook een rechtstreeks gevolg van? Verdedigers in de eredivisie bezwijken nogal eens onder druk. Nu ook.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik denk dat Ajax met 4 100% kansen meer heeft verprutst dan Twente met een paar mogelijkheden op een counter. Maar goed jullie mogen je mening hebben. Ik dank de tukkers dat ze geen ballen hebben, want als ze doorgedrukt hadden was Ajax er niet meer aan te pas gekomen.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Neemt niet weg dat het spelbeeld wel veranderde na de rust. Twente had de winst ook kunnen pakken ja. Ajax ook. Na de rust had Twente niet veel meer te vertellen. Het verbaast me dan ook dat Ajax weer zo slecht begon.
Minder balbezit is niet hetzelfde als minder te vertellen.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
...want als ze doorgedrukt hadden was Ajax er niet meer aan te pas gekomen.
Want Ajax heeft niet de kwaliteiten om zich onder de druk uit te voetballen? Of een counter te plaatsen tegen de twee logge verdedigers Bengtsson en Bjelland? En Twente kan die druk 90 minuten vasthouden?
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
De Boer is toch altijd realistisch volgens de Ajacieden?
- ''We hebben 90 minuten lang gedomineerd [want we hadden meer balbezit]''
- ''Ik heb in de eerste helft ook prachtige aanvallen gezien''

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Kudt. Espanyol 1-0 voor
. Thibautje toch.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
De Boer is toch altijd realistisch volgens de Ajacieden?
- ''We hebben 90 minuten lang gedomineerd [want we hadden meer balbezit]''
- ''Ik heb in de eerste helft ook prachtige aanvallen gezien''
De Boer zit er in dit geval naast ja. Alhoewel Ajax het slechts het eerste half uur echt lastig had. Wel een uur de bovenliggende partij. Alleen had Twente genoeg dreiging om ook in dat uur te scoren.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Kudt. Espanyol 1-0 voor
. Thibautje toch.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ongelukkiger worden ze niet nee
.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Zo zeg, die winnende goal van Vitesse. Wat een knal...
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Twente 19
Ajax 18
PSV 18 (nog een duel te spelen)
Feyenoord 17
Vitesse 17
Heerenveen 15 (nog een duel te spelen)
Het hangt weer dicht bij elkaar...
Blij dat Feyenoord niet won. Anders stonden we daar zelfs onder
FC Twente 19
PSV 18
Ajax 18
PEC Zwolle 18
Feyenoord 17
Vitesse 17
FC Groningen 17
AZ 16
Heerenveen 15 (één wedstrijd minder)

Met wat pech kan je ineens van plek 2 naar plek 8 zakken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat een armoedige competitie is het toch ook 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Want Ajax heeft niet de kwaliteiten om zich onder de druk uit te voetballen? Of een counter te plaatsen tegen de twee logge verdedigers Bengtsson en Bjelland?
Klopt. Goeie analyse. Dit zwalkende Ajax heeft die kwaliteiten een stuk minder dan we van Ajax gewend zijn.
DerekNL
-
- 11 berichten
- 325 stemmen
Zie je als Ajacied tot grote opluchting eindelijk Poulsen uit de basis, is het vervolgens Veltman die alle ballen inlevert. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14540 berichten
- 4522 stemmen
Ajax heeft veel vertrouwen opgebouwd, aldus Blind 
En oei, wat was Veltman slecht. Boilesen was ook niet best, maar zo slecht als Veltman is ook gewoon bijna onmogelijk.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Klopt. Goeie analyse. Dit zwalkende Ajax heeft die kwaliteiten een stuk minder dan we van Ajax gewend zijn.
En Twente is nog steeds de oppermachtige en stabiele eredivisiereus...
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Wanneer krijgt De Boer eens een reality-check? Elke wedstrijd waarin we meer balbezit hebben dan de tegenstander zijn we dominant en (veel) beter. Ook vanavond weer volgens Frank. De koppigheid die hem wel vaker dwarszit kwam vanavond ook wel erg sterk tot uiting in het interview met (met name) de NOS.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Courtois ook nog bijna schuldig aan een onthoofding 
Kutavond. Atleti verliest. Je had voordat El Clasico gespeeld was al los staan. Erg zuur.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Geweldige doelpunten van Arsenal zeg.
Edit En de derde ook nog zeg.
Edit: Ach laten we er gewoon 4 beauty's van maken.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Pienaar die een tijdje geblesseerd was en vervolgens invalt en binnen 20 seconden met z'n eerste balcontact de 2-1 maakt wat de winnende betekende. 
Die eerste goal van Arsenal. 
Echt te ziek voor woorden. Dit moet de goal van het seizoen worden, dat kan niet anders.
Daar kan geen enkel schot tegenop.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Ik probeer te begrijpen waar je naar toe wilt gaan de afgelopen pagina's, maar ik snap er echt geen reet van. Bij de 1-0 werd overigens net zo zwak verdedigd namelijk. Twente was beter, maar gingen onbegrijpelijk achteruit lopen(lees: laf voetballen) of het werd door Ajax opgedrongen, dat kunnen we niet zien verder. Feit blijft dat Twente door Ajax de tweede helft met de rug tegen de muur gezet werd en dat zij in de tegenstoten ontzettend slecht waren. Met dit voetbal vraag je om problemen(zelfs tegen een Ajax uit vorm), wat zich uitte in een drietal megakansen voor Siem de Jong bijvoorbeeld. Met andere woorden, Twente kreeg de deksel op de neus voor een onthutsend zwakke tweede helft(waar Ajax de eerste helft onthutsend zwak was) en was de 1-1 niet meer dan een juiste afspiegeling van een matige pot voetbal. Lijkt me geen rocket science en waar je met deze discussie op wilt gaan is me bij het terug lezen totaal niet duidelijk geworden.
Conclusie: Ajax is nog steeds uit vorm en ontbeert de kwaliteiten en Twente blijkt ook maar een matige ploeg te zijn
Oftewel, iedereen kan kampioen worden op dit moment. Ik wacht PSV vanmiddag maar weer even af, die krijgen het ook lastig hier in Groningen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.