- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Beweer ik dat dan? Twente is koploper en speelt thuis tegen een gemankeerde ploeg zonder zelfvertrouwen. Ze helpen Ajax in de wedstrijd de tweede helft en het is alleen aan de belabberde afwerking te danken dat Twente het loon van de angst niet krijgt voorgeschoteld.
Net of aanvallend spel en constant druk houden (kan dat wel 90min lang) wel een garantie voor resultaat is.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Alderweireld speelt en het loopt gelijk voor geen meter meer
.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Nu moeten ze natuurlijk niet gaan winnen. Fluit maar af. 
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
I rest my case
Sterke case met zo'n fout...
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Lucky Ajax. Oude tijden herleven
.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Feyenoord gelijk. Heerenveen gelijk. Ajax en Twente gelijk.
Morgen winnen zou dus heerlijk zijn.
Een voordeel is dat je bij puntverlies gelukkig nauwelijks schade oploopt.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Hele tweede helft heb je zelf de bal, maar zodra de lucky 1-1 valt, loop je weer alleen maar achteruit. Heel slim ...
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dat noemen ze de ellende op je afroepen. Dat moet jij als PSV-er toch als geen ander herkennen van de laatste jaren.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Weer de ban gebroken door een blunder
Je kunt zeggen wat je wilt over het povere spel van Ajax, fouten straffen ze genadeloos af.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Dat noemen ze de ellende op je afroepen. Dat moet jij als PSV-er toch als geen ander herkennen van de laatste jaren.
Dat is alleen een Nederlandse 'waarheid'. Weet je hoe vaak ze in Italië punten uit het vuur gesleept hebben door een extra verdediger in te brengen.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dat is alleen een Nederlandse 'waarheid'. Weet je hoe vaak ze in Italië punten uit het vuur gesleept hebben door een extra verdediger in te brengen.
Maar die kunnen dat. Wij Nederlanders kunnen simpelweg niet verdedigen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Het moet maar, 1-1. Tweede helft was gelukkig wel prima.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Vitesse na een 2-0 achterstand nog met 2-3 gewonnen in de laatste seconde. 
Zuur. Gelijkspel was beter.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Op basis van de tweede helft verdiend, maar wat was Ajax nog steeds matig ... Je ziet wel meteen dat als De Jong meer mee gaat doen in het spel (waarom denkt ie van nature ook dat ie steeds diep moet gaan?), het beter gaat lopen.
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
1-0 overwinninkje. Prima. Muntari weer erg dramatisch. Matri nog steeds niet gescoord voor Milan.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Niet zo slecht een puntje. Je speelt vanaf het begin van het seizoen drmatisch, hebt het grootste deel van de lastige uitwedstrijden gehad en je staat er "gewoon" bij. Nu nog beter gaan voetballen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
1-1 Eindstand is terecht. Twente voor de rust veel beter, Ajax na de rust. Lucky gelijkmaker, maar er waren ook kansen op meer. Maar ik ben niet tevreden. Weer puntverlies en een heel zwakke eerste helft. Voorin veel te weinig beslissende spelers.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Marsman
Rosales, Bengtsson, Bjelland, Koppers
Gutierrez, Ebecilio, Tadic
Mokhtar, Djordjevic, Promes.
4 Nederlanders...
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dit Ajax is trouwens wel vrij Nederlands. Cillessen, vRhijn, Veltman, Denswil, Blind, De Jong en later ook nog Hoesen en De Sa. Is wel eens anders geweest.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Inderdaad een pingel dus. Jammer.
Overigens zijn die twee centraal achterin bij Twente wel erg opgefokt. Beetje overdreven gedoe. Mix dat met het 'bleue' dat veel Ajax-spelers hebben een je krijgt qua mentaliteit waarschijnlijk perfecte spelers.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Twente 19
Ajax 18
PSV 18 (nog een duel te spelen)
Feyenoord 17
Vitesse 17
Heerenveen 15 (nog een duel te spelen)
Het hangt weer dicht bij elkaar...
Blij dat Feyenoord niet won. Anders stonden we daar zelfs onder 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Marsman
Rosales, Bengtsson, Bjelland, Koppers
Gutierrez, Ebecilio, Tadic
Mokhtar, Djordjevic, Promes.
4 Nederlanders...
Tuurlijk jochie. Blijf maar tegen beter weten in je gelijk halen. Gelukkig hebben van Halst en Perez me inmiddels al bijgevallen. Laf ploegje dat Twente dat het loon van de lafheid gepresenteerd heeft gekregen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Tuurlijk jochie. Blijf maar tegen beter weten in je gelijk halen. Gelukkig hebben van Halst en Perez me inmiddels al bijgevallen. Laf ploegje dat Twente dat het loon van de lafheid gepresenteerd heeft gekregen.
Bij bedoelt dat het weinig te maken heeft met Nederlanders die niet kunnen verdedigen, aangezien er bij de Twentse verdediging maar 1 Nederlander liep. De linksback nota bene.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Gefeliciteerd!
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Bij bedoelt dat het weinig te maken heeft met Nederlanders die niet kunnen verdedigen, aangezien er bij de Twentse verdediging maar 1 Nederlander liep. De linksback nota bene.
Dat is alleen maar een flauwe manier van mijn quote letterlijk nemen van Depri. Er wordt gewoon over de hele linie drmatisch verdedigd in de eredivisie. Ik probeer aleen maar aan te geven dat een vergelijking met de italiaanse manier van verdedigen als een tang op een varken slaat.
Ik blijf er van overtuigd dat Twente ons gehoplen heeft door achteruit te gaan lopen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik blijf er van overtuigd dat Twente ons gehoplen heeft door achteruit te gaan lopen.
Ja, dat sowieso. Rare tactiek van Twente na de rust, want in de eerste helft hadden ze Ajax beet. Vooral met druk zetten op de Ajax backs, daar waren we kwetsbaar. Na de rust had Ajax hem moeten winnen.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ja, dat sowieso. Rare tactiek van Twente na de rust, want in de eerste helft hadden ze Ajax beet. Vooral met druk zetten op de Ajax backs, daar waren we kwetsbaar. Na de rust had Ajax hem moeten winnen.
Ben ik helemaal met je eens. We hebben de twede helft een stuk of vier 100% kansen gemist en een penalty niet gekregen. In de eerste helft vond ik ons echt rijp voor de slacht als Twente druk zou blijven zetten.... Veel mixed feelings in deze 1-1.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.