• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.522 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.800 acteurs
  • 199.140 gebruikers
  • 9.379.780 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ach, qua puntverlies staat Ajax er matig voor, maar qua ranglijst valt het reuze mee.

En dan kan Ajax wel al AZ/Groningen/Hveen/Twente/PSV voor uitwedstrijden afstrepen. Ook is er al tegen Feyenoord gespeeld.

De komende periode moet er een serie neergezet worden. Kan ook best met dit Eredivisie programma.

26-10-2013 om 20:45 AFC Ajax - RKC Waalwijk

02-11-2013 om 18:45 AFC Ajax - Vitesse

10-11-2013 om 14:30 NEC - AFC Ajax

23-11-2013 om 20:45 AFC Ajax - Heracles Almelo

01-12-2013 om 12:30 ADO Den Haag - AFC Ajax

07-12-2013 om 18:45 AFC Ajax - NAC Breda

15-12-2013 om 12:30 SC Cambuur - AFC Ajax

22-12-2013 om 12:30 Roda JC - AFC Ajax

Natuurlijk is een potje tegen Vitesse lastig en hebben wij het in Den Haag lastig, maar dit is peanuts vergeleken met wat we de afgelopen 2 maanden hebben getroffen aan wedstrijden. Ik reken toch wel zeker op 20 punten uit deze 8 competitieduels tot aan de winterstop.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2379 stemmen

Die Frons ook weer: 'ook de eerste helft waren we de betere ploeg'

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

depri83 schreef:

De enige reden dat Ajax hier een punt heeft gepakt is omdat Bengtsson een inschattingsfout maakt.

De enige reden dat Twente scoorde, was omdat Veltman/Denswil een dekkingsfout maakt.

Ajax speelde matig, ja, maar Twente ook en een gelijkspel was de enige uitslag die rechtvaardig was.

Ik riep al dat als de 1-1 snel zou vallen, dat Ajax zou winnen. Als je zag hoe ze opeens konden aanvallen na de 1-1...

P.S. Kijkend naar de eerste helft vond ik dat Twente een prima keuze had gemaakt door zo achteruit te lopen. Eens te meer duidelijk hoe inspriatieloos dit Ajax kan zijn als de tegenstander geen druk zet.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Ik probeer te begrijpen waar je naar toe wilt gaan de afgelopen pagina's, maar ik snap er echt geen reet van. Bij de 1-0 werd overigens net zo zwak verdedigd namelijk. Twente was beter, maar gingen onbegrijpelijk achteruit lopen(lees: laf voetballen) of het werd door Ajax opgedrongen, dat kunnen we niet zien verder. Feit blijft dat Twente door Ajax de tweede helft met de rug tegen de muur gezet werd en dat zij in de tegenstoten ontzettend slecht waren. Met dit voetbal vraag je om problemen(zelfs tegen een Ajax uit vorm), wat zich uitte in een drietal megakansen voor Siem de Jong bijvoorbeeld. Met andere woorden, Twente kreeg de deksel op de neus voor een onthutsend zwakke tweede helft(waar Ajax de eerste helft onthutsend zwak was) en was de 1-1 niet meer dan een juiste afspiegeling van een matige pot voetbal. Lijkt me geen rocket science en waar je met deze discussie op wilt gaan is me bij het terug lezen totaal niet duidelijk geworden.

Conclusie: Ajax is nog steeds uit vorm en ontbeert de kwaliteiten en Twente blijkt ook maar een matige ploeg te zijn Oftewel, iedereen kan kampioen worden op dit moment. Ik wacht PSV vanmiddag maar weer even af, die krijgen het ook lastig hier in Groningen.

Waar ik heen wilde is dat de stelligheid waarmee sommigen hier beweren dat verdedigend voetbal itt aanvallend voetbal automatisch leidt tot puntverlies onzin is. Zeker als het kwaliteitaverschil tussen twee ploegen zo klein is en het gebrek aan kwaliteit ook een enorme instabiliteit met zich meebrengt. Geen enkele ploeg kan het volhouden 90 druk te zetten.

Het risico dat je daarmee fouten maakt is niet groter of kleiner dan als je wat meer terugzakt.

Waar het fout is gegaan voor Twente is dat ze, ook gezien de uitspraken van Castaignos, hinkten op twee gedachten. de ene helft van het elftal wilde vooruit, de andere helft achteruit.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Voor de mensen die nog twijfelden:

Piero: Ajax verdiende een penalty - foxsports.nl

Helaas doe je er wederom niks meer aan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat moet je ook maar zien dat ie 'm net nog haakt, je focus ligt nou ook juist op zijn andere been waar hij de tackle mee inzet. Wel zuur momentje.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Krankzinnig.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

depri83 schreef:

Geweldige doelpunten van Arsenal zeg.

Edit En de derde ook nog zeg.

Edit: Ach laten we er gewoon 4 beauty's van maken.

Nogmaals, vanuit een heleboel standpunten. We kunnen er beter mee stoppen, dit is gewoon dé goal van het jaar.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

'Dit is voetbal', siste hij. En hij had gelijk.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Brenet in de basis...

Gaat weer helemaal dolgedraaid worden net als tegen Tadic aangezien die tegen de beste speler van Groningen staat. Kostic.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Wat een enorme drol die Hemlein.

Twee keer geel met 0-1 voor.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Die goal van Arsenal is zelfs 1 van de mooiste goals die ik ooit zag, kijkende naar een teamgoal dan. Je kan een afstandsschot, een lob of een combinatiegoal moeilijk vergelijken. Deze combinatiegoal van Arsenal is gewoon bizar. Heerlijk. Daarvoor kijk je voetbal.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Nogmaals, vanuit een heleboel standpunten. We kunnen er beter mee stoppen, dit is gewoon dé goal van het jaar.

(embed)

Niet normaal gewoon.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)

(embed)

Hoevaak je 'm ook ziet, wat blijft ie magistraal. Er beter mee stoppen? Je weet dat het om prijzen gaat?

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Zo'n goal is op dit moment meer waard dan de Eredivisie winnen, vrees ik.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hier gaat niets en niemand meer overheen natuurlijk. Kan Barca nog een puntje aan zuigen . Wel fijn dat The Gunners het toch wel erg goed doen, hopelijk houden ze het vol. En wie weet wat ze nog halen in de winterstop.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

NEC krijgt weer de deksel op de neus in de laatste minuten.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2379 stemmen

j0enne schreef:

Brenet in de basis...

Gaat weer helemaal dolgedraaid worden net als tegen Tadic aangezien die tegen de beste speler van Groningen staat. Kostic.

Wie had er dan moeten staan? Arias, Zanka, Manolev?

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Arias natuurlijk. Maar is wat vermoeid teruggekomen van Colombia schijnbaar.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

j0enne schreef:

Arias natuurlijk. Maar is wat vermoeid teruggekomen van Colombia schijnbaar.

En alsof die bovendien al zo'n sterke indruk heeft gemaakt. Brenet heeft ook prima wedstrijden gespeeld, zal elkaar niet al te veel ontlopen. Ik verwacht een relatief eenvoudige wedstrijd voor PSV.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Eenvoudig? Ik vrees puntverlies...

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Ook nog die Reitsma...

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2379 stemmen

Quido schreef:

(quote)
En alsof die bovendien al zo'n sterke indruk heeft gemaakt. Brenet heeft ook prima wedstrijden gespeeld, zal elkaar niet al te veel ontlopen. Ik verwacht een relatief eenvoudige wedstrijd voor PSV.

Sterker nog, die Arias heeft alleen nog maar fouten gemaakt.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Haha hebben we Quido weer. En achteraf weer zijn zogenaamde gelijk halen als PSV 1-1 speelt ofzo.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Bakkali toch...

mjk87 (moderator films)

• 14540 berichten
  • 4522 stemmen

j0enne schreef:

Ook nog die Reitsma...

Wees niet getreurd, wij hadden Oldenburger gisteren. Ik was al blij dat Driessen Feyenoord deed, zodat die niet Ajax zou verslaan, komt kale Leo even langs.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Theo Reitsma

Commentator der commentatoren!

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Hebben ze de oude grasmat van de arena in euroborg neergelegd?

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Wat een kansen verdomme. Schiet die bal nou eens binnen, anders valt gewoon weer die 1-0.

Tyton... Wat slecht zeg, ongelofelijk.

Blom ook weer lekker bezig, Bruma houdt vast, geel.

Maar bij Groningen mogen ze vrolijk schoppen.

En waarom die al affluit terwijl er nog een halve minuut te spelen is terwijl PSV een ingooi mag nemen vlakbij de cornervlag van Gronigen is me een raadsel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.