• 15.855 nieuwsartikelen
  • 178.554 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.283 acteurs
  • 199.157 gebruikers
  • 9.381.526 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4523 stemmen

Voetballers en goede doelen, of kinderen, of gehandicapten

Kom op, je gaat toch niet zeggen dat je voetballers ineens sympathiek vindt daarom. Dat moet van hun clubs, van de bond, van de sponsoren; in elk geval van diegenen die hen betalen en graag hun imago omhoog willen (wat ook weer geld oplevert).Er zijn er altijd een paar die echt wat ermee hebben, een Van Gaal of Cruijff die al jaren zich inzetten voor een stichting of een bepaalde groep, hen wil ik nog wel geloven, maar het overgrote deel wordt ook maar gewoon verplicht.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

mjk87 schreef:

Kom op, je gaat toch niet zeggen dat je voetballers ineens sympathiek vindt daarom.

Dit filmpje kon wel mijn sympathie opwekken.

YouTube - Everydayfootball : Wat je nog niet wist over de Rode Duivels

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

Dat ervoor zorgde dat supporter en speler dichterbij elkaar kwamen te staan. D.m.v. die 'trieste marketingacties' heb ik (en ongetwijfeld andere Belgen ook) een heel andere kant gezien van onze nationale ploeg. Wat is er zo triest aan als Hazard een bezoekje brengt bij een willekeurige familie en een potje voetbal speelt met hun zoon? Wat is er triest aan als een deel van onze nationale ploeg (Mertens, Vossen, Defour, Lukaku, Benteke, Hazard en De Bruyne) kickeren en een potje fifa spelen met kinderen? Ik vind de hele omkadering rond de Rode Duivels geslaagd.

"Spelletjesnamiddag met de Rode Duivels" - sporza.be

Er is maar 1 reden waarom het volk nu wel wegloopt met de selectie en dat is omdat jullie eindelijk weer eens wat winnen, let's keep it real he.

Maarja dat Marketingbureau heeft natuurlijk de beste case ooit, zij zullen natuurlijk beweren dat zij bijna eigenhandig het team naar Rio hebben geschoten. Goeie timing

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Ik heb niet gezegd dat er 48.000 man naar het stadion afzakt omwille van die filmpjes, dat komt inderdaad door onze uitstekende prestaties. Ik weet ook dat het manipulatief is, maar het werkt. Het klikt tussen speler en supporter en dan ben je al een stapje verder.

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4523 stemmen

D'r staat een camera op en men weet dat, kortom: nep. Met verborgen camera's hen volgen zou bij mij meer sympathie opwekken als ze zich echt leuk gedragen.

Grappig trouwens, rond 2002 (niet gehaald dat WK door ons) weet ik nog wel hoe men hier dacht over de voetballers. Het waren nare verwende miljonairs die te lui waren een stapje extra te zetten. Dat duurde precies tot aan de 6-0 tegen Schotland, met een wat verjongd elftal maar vooral met goed spel en een grote overwinning. Succes sympathiseert, en weinig anders.

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Shaqiri, Xhaka, Behrami. Gewoon een hoop aardige talenten bij elkaar.

Dzemaili mag er dan ook nog wel bij. Aardige ploeg, wel.

kos

• 46702 berichten
  • 8858 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Is toch heerlijk, dat de rivaliteit tussen België en Nederland weer terug is?

Heb ik liever dan dat de Belgen ons weer actief gaan supporteren, zoals op het W.K. 2010.

.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Pitakaas schreef:

Die Belgen zijn inderdaad wel stereotype gloryhunters, 3 jaar geleden was het bijna not-done om Rode Duivel fan te zijn.

Toen kwamen er nog van die trieste marketingacties .

Maar leuk dat ze erbij zijn.

Is met Nederland precies hetzelfde. Toen ze het W.K. niet haalden in 2002. Man, hoe vaak ik "ik hoop dat die verwende vedettes de volgende wedstrijden ook verliezen" en teksten van dien aard niet gehoord heb. Wat ik overigens erg triest vond.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Pitakaas schreef:

Er is maar 1 reden waarom het volk nu wel wegloopt met de selectie en dat is omdat jullie eindelijk weer eens wat winnen, let's keep it real he.

Zo is het. Gewoon gloryhuntergedrag. Moeten ze zelf weten, maar het ontkennen zou dom zijn aangezien het er wel heel erg dik op ligt. Al dat geleuter van ''5 jaar terug kon ik me niet identificeren met die Belgische ploeg'' is natuurlijk gezwets. Dat zullen de spelers van toen ook over de supporters hebben gedacht.

Als ik dan zo'n Kompany in de pers hoor zeggen dat ze de beste supporters van de wereld hebben, dan zou ik wel eens willen horen wat hij echt denkt. Waarschijnlijk vervloekte hij diezelfde mensen 5 jaar terug omdat ze er nooit waren en altijd floten na een kutwedstrijd. En ik snap ook nog wel dat fans in zulke jaren niet zo happy zijn, maar gedraag je dan nu ook niet als de eeuwige Rode Duivels supporter die al vanaf kleins af aan met heel het hart achter België stond. Dat merken we hier ieder geval pas een jaartje.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Is met Nederland precies hetzelfde. Toen ze het W.K. niet haalden in 2002. Man, hoe vaak ik "ik hoop dat die verwende vedettes de volgende wedstrijden ook verliezen" en teksten van dien aard niet gehoord heb. Wat ik overigens erg triest vond.

Alleen zaten hier de stadions ook na 2001 vol. En ook in 2003, toen men hier echt op Oranje stond te schelden omdat ze zo lamlendig speelden en bijna EK 2004 hadden gemist. In Nederland is de publieke aandacht en het stadionbezoek nooit teruggelopen. Er is niks mis met kritisch zijn, dat mogen Belgen ook als het nodig is, maar dit is natuurlijk wel 180 graden draaien.

Anyway, morgenavond Twente-Ajax. Tijd voor belangrijkere zaken

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Jullie willen de Belgen ook echt niet snappen. Het was met België wel even triester gesteld (verdeeldheid, totaal gebrek aan inspanning) dan dat keertje dat Oranje een groot toernooi miste. Maar goed, zelfreflectie, ook weer zoiets wat ons Nederlanders vreemd is.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Datzelfde speelde ook rond Oranje tussen 2001 en 2004 hoor. Men raakte toch wel erg uitgekeken op die lamlendige instelling van de spelers destijds. Zelfs op Euro 2004 was er vooral veel chagrijn rondom Oranje, ondanks een halve finale. Dat weet jij denk ik ook nog wel. Pas vanaf de kwalificaties voor Euro 2008 begon Oranje weer echt te presteren en kwam er veel krediet terug omdat men die jonge ploeg veel gunde. Zelfs een waardeloos EK 2012 heeft de band tussen publiek en Oranje totaal niet aangetast.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Zo is het. Gewoon gloryhuntergedrag. Moeten ze zelf weten, maar het ontkennen zou dom zijn aangezien het er wel heel erg dik op ligt. Al dat geleuter van ''5 jaar terug kon ik me niet identificeren met die Belgische ploeg'' is natuurlijk gezwets. Dat zullen de spelers van toen ook over de supporters hebben gedacht.

5 jaar geleden speelden er nauwelijks voetballers in onze nationale ploeg .

2014 FIFA World Cup Group stage Draws Simulator - ultra-zone.net

Leuke site! Even geprobeerd en België belandde bij Mexico, Algerije en Engeland. Een groep waar ik mee zou kunnen leven.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Haha, zou de Fifa ook op deze wijze loten?

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Oei. Argentinië, Rusland, Mexico, Nederland.

Als je Brazilië op de plek van Argentinië zet, heb je de zwaarst mogelijke poule.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik hoop op Spanje, Mexico, Ivoorkust, Nederland/Portugal.

Joy4ever

• 4614 berichten
  • 1838 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Oei. Argentinië, Rusland, Mexico, Nederland.

Colombia, Costa Rico, Ghana, Nederland.

Waar kan ik tekenen

6 december is de loting. Kunnen we daarna lekker beginnen aan de voorpret. Of niet .

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Reminder: vergeet de CL toto niet voor dinsdagavond in te vullen.

Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

schram, zware nacht gehad?

j0enne

• 9607 berichten
  • 3778 stemmen

Zwitserland, Iran, Algerije, Nederland. Dat moet 'm worden.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Leuk spel, ik heb België en Nederland bij elkaar, met Australië en Kameroen.

Groep des doods: Argentinië, VS, Ivoorkust en Italië.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Nicolage Rico schreef:

schram, zware nacht gehad?

Is me volgens mij al vaker overkomen trouwens

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Mido, paar maanden geleden met pensioen gegaan, maar hij kan het nog steeds.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Naomi Watts schreef:

Jullie willen de Belgen ook echt niet snappen. Het was met België wel even triester gesteld (verdeeldheid, totaal gebrek aan inspanning) dan dat keertje dat Oranje een groot toernooi miste. Maar goed, zelfreflectie, ook weer zoiets wat ons Nederlanders vreemd is.

Ach NW, laat ze maar praten. Ik neem het ze niet kwalijk. De oranje-gekte destijds is ook niet ontstaan omdat er leuke voetballers op het veld stonden en zoiets zijn invloed heeft op de supporters. Neen, het waren destijds ook allemaal nare gloryhunters ( afschuwelijk woord). Wat een akelige manier van redeneren.

happie

• 6239 berichten
  • 426 stemmen

Apollinisch schreef:

Mido, paar maanden geleden met pensioen gegaan, maar hij kan het nog steeds.

Die zag ik gisteren ook ja. Volgens mij heeft hij wel een paar van die voetballen opgegeten aan zijn buik te zien.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

5 jaar geleden speelden er nauwelijks voetballers in onze nationale ploeg .

2014 FIFA World Cup Group stage Draws Simulator - ultra-zone.net

Leuke site! Even geprobeerd en België belandde bij Mexico, Algerije en Engeland. Een groep waar ik mee zou kunnen leven.

Wel geinig. Als mijn loting klopt moeten wij tegen onze zuiderburen, Mexico en Ecuador. Worden het nog zware weken op dit forum .

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Ik hoop zó op België. De rest kan me gestolen worden.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ik hoop zó op België. De rest kan me gestolen worden.

Mij ook. Die 0-0 op WK '98 was episch. Hoe Patrick K. de tent uit werd gelokt, prachtig.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Vieze Staelens, domme Patrick.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.