• 15.855 nieuwsartikelen
  • 178.563 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.329 acteurs
  • 199.158 gebruikers
  • 9.381.585 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Geweldig die verzuurde reacties van sommige figuren hier

Ik bespeur vooral veel nijd en jaloezie ten opzichte van de Belgen. Nu al stress voor het WK? Worden nog lange maanden dan hoor.

Maar ben er ook wel klaar mee. Ik ben blij met ons kwalificatieparcours én het geleverde spel. Dat we ook nog reekshoofd zijn is mooi meegenomen. Dat we daarbij ook nog boven Nederland staan is een leuk fait divers.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Niet verzuurd, gewoon vrij verbaasd. Zoals al vaker gezegd, ik vind het helemaal niet erg dat de Belgen het goed doen. 3 kwart van de achterhoede komt bv van Ajax af. Vertonghen is mijn favoriete speler van de laatste pakweg 10 jaar Ajax. Maar het is wel zo dat al die Belgen plots na vele jaren onder hun steen vandaan komen en de grote supporter uithangen, terwijl België door 1 goede reeks te spelen nog eens 5de staat. Dat zijn vaker waar ik wel wat over kan zeggen ja. En ik doel overigens niet op jou, Jawadde. Wees niet bang.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

De humor bestaat er ook uit dat hier nooit Belgen te vinden zijn, alleen wel wanneer het nationale elftal goed presteert

Tevens gunnen wij het jullie echt wel hoor, alleen niet wanneer jullie tegen ons moeten. Dat jullie dat dan vervolgens zien als nijd en jaloezie is niet ons probleem.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Is toch heerlijk, dat de rivaliteit tussen België en Nederland weer terug is?

Heb ik liever dan dat de Belgen ons weer actief gaan supporteren, zoals op het W.K. 2010.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vertonghen is mijn favoriete speler van de laatste pakweg 10 jaar Ajax.

Sinds dat je voetbal actief volgt dus...

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Sinds dat je voetbal actief volgt dus...

Haha nee. Dat doe ik al langer. Overigens had Ajax voor onze 3 Belgische verdedigers wel een enorme lichting kutBelgen zeg. Van Damme, Sonck en Soetaers. Ik word er nog droevig van

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4086 stemmen

Van Damme heeft het nooit dramatisch gedaan hoor. Alleen de pech dat hij niet de eerste in de pikorde was.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Zwitserland boven Nederland? Vijf vragen over de FIFA-ranglijst | Volg het nieuws terwijl het gebeurt - rtlnieuws.nl

Hadden we 1 oefenduel minder gespeeld in Azië...

Snapt iedereen nu waarom die lijst op zijn minst bizar is?

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4086 stemmen

En nu maar hopen dat wij bij Zwitserland in de poule komen als groepshoofd

Blijft toch bizar, vooral omdat Zwitserland in een poule met ik dacht IJsland als sterkste tegenstander 9 verliespunten hebben opgelopen. Blijft bizar allemaal

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

nclo schreef:

De humor bestaat er ook uit dat hier nooit Belgen te vinden zijn, alleen wel wanneer het nationale elftal goed presteert

Lijkt me logisch niet? Aangezien merendeel van de berichten hier gaat over de eredivisie? Daar hebben wij niet veel over te zeggen natuurlijk. Neemt niet weg dat ik het hier altijd volg en toch ook regelmatig post. ik vind je aanval nogal laag.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Oh maar het aan het aantal opgedoken Belgen te zien kunnen jullie prima een wederzijdse discussie voeren over de Belgische Jupiler League.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zwitserland boven Nederland? Vijf vragen over de FIFA-ranglijst | Volg het nieuws terwijl het gebeurt - rtlnieuws.nl

Hadden we 1 oefenduel minder gespeeld in Azië...

Snapt iedereen nu waarom die lijst op zijn minst bizar is?

Ik ben er alleen maar blij mee. Vermijd je in ieder geval die rare Portugezen en Italianen en moet je alleen eventueel een Spanje boven je dulden. Bovendien moet je toch van iedereen winnen om wereldkampioen te worden.

Maar dat maakt die lijst niet minder bizar natuurlijk.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

nclo schreef:

Oh maar het aan het aantal opgedoken Belgen te zien kunnen jullie prima een wederzijdse discussie voeren over de Belgische Jupiler League.

Sinds de play-offs zijn ingevoerd is de Belgische competitie niet mijn favoriete onderwerp.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Zwitserland heeft overigens een prima ploeg, wordt wel wat onderschat hier (al is groepshoofd natuurlijk weer wat veel eer).

j0enne

• 9607 berichten
  • 3778 stemmen

Een prima ploeg, maar 't zijn allemaal subtoppers. Zo'n Zweden heeft imo betere spelers. Zelfs Servië.

De beste spelers zijn nog Lichtsteiner, Inler en dat talent Schär.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

rep_robert schreef:

En nu maar hopen dat wij bij Zwitserland in de poule komen als groepshoofd

Blijft toch bizar, vooral omdat Zwitserland in een poule met ik dacht IJsland als sterkste tegenstander 9 verliespunten hebben opgelopen. Blijft bizar allemaal

IJsland was juist de "op papier" zwakste tegenstander. Kwam uit pot 6. Noorwegen was groepshoofd in die poule. Zwitserland kwam uit pot 3 (Slovenie pot 2, Albanië pot 4 en Cyprus pot 5).

j0enne

• 9607 berichten
  • 3778 stemmen

Cyprus boven Ijsland?

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

nclo schreef:

(quote)
Ik ben er alleen maar blij mee. Vermijd je in ieder geval die rare Portugezen en Italianen en moet je alleen eventueel een Spanje boven je dulden. Bovendien moet je toch van iedereen winnen om wereldkampioen te worden.

Dat is natuurlijk absolute onzin. Kijk maar naar de regerend wereldkampioen (en verrek, dan stuit je weer op die dekselse Zwitsers).

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

j0enne schreef:

Cyprus boven Ijsland?

IJsland stond op de wereldranking bij aanvang zelfs onder Liechtenstein en Faeröer.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

j0enne schreef:

Een prima ploeg, maar 't zijn allemaal subtoppers. Zo'n Zweden heeft imo betere spelers. Zelfs Servië.

De beste spelers zijn nog Lichtsteiner, Inler en dat talent Schär.

Shaqiri, Xhaka, Behrami. Gewoon een hoop aardige talenten bij elkaar.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Teunnis schreef:

(quote)

Dat is natuurlijk absolute onzin. Kijk maar naar de regerend wereldkampioen (en verrek, dan stuit je weer op die dekselse Zwitsers).

En nu je punt?

j0enne

• 9607 berichten
  • 3778 stemmen

Zwitserland won op 't WK van Spanje?

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Klopt, maar daarvoor moesten die Zwitsers wel drie ballen tegen de lat en zeker 20 schoten op doel overleven voordat zij onterecht de puntjes mee konden nemen. En in de rest van alle wedstrijden won Spanje daadwerkelijk van iedereen

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

De Graafschap in problemen: ?Het voortbestaan van de club is in gevaar? - voetbalzone.nl

Waarschijnlijk door een aantal mensen hier wel meegekregen wat daar nu allemaal gebeurd.

Zonde, vind het een sympathieke club en na de Kuip misschien wel het mooiste stadion wat ik heb bezocht, al was het alleen al het feit dat de sfeer daar altijd wel voldoende was en de locatie zo mooi is waar het stadion zich heeft gevestigd. Hoop dat we niet weer een traditieclub in Nederland moeten uitzwaaien.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Die gaan niet failliet. Anders komt Hiddink de club vast redden.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Ja, dat dacht Haarlem ook bij Gullit.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Gullit staat verder weg van Haarlem dan Hiddink van De Graafschap. Hiddink is Achterhoeker en Graafschap supporter. Het zou me zeer verbazen als ze failliet zouden gaan. De Graafschap is van ander kaliber dan Wageningen, RBC, Haarlem of Veendam.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Die Belgen zijn inderdaad wel stereotype gloryhunters, 3 jaar geleden was het bijna not-done om Rode Duivel fan te zijn.

Toen kwamen er nog van die trieste marketingacties .

Maar leuk dat ze erbij zijn.

Joy4ever

• 4614 berichten
  • 1838 stemmen

j0enne schreef:

Zo'n Zweden heeft imo betere spelers. Zelfs Servië.

Ik ben benieuwd, met name naar Zweden.

Zwitserland heeft echt geen verkeerd elftal hoor. Hebben ook een erg goede jeugdlichting. Ik vind

het wel geinig dat ze groepshoofd zijn. En wie weet maken ze het ook wel waar volgend jaar.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Pitakaas schreef:

Toen kwamen er nog van die trieste marketingacties .

Dat ervoor zorgde dat supporter en speler dichterbij elkaar kwamen te staan. D.m.v. die 'trieste marketingacties' heb ik (en ongetwijfeld andere Belgen ook) een heel andere kant gezien van onze nationale ploeg. Wat is er zo triest aan als Hazard een bezoekje brengt bij een willekeurige familie en een potje voetbal speelt met hun zoon? Wat is er triest aan als een deel van onze nationale ploeg (Mertens, Vossen, Defour, Lukaku, Benteke, Hazard en De Bruyne) kickeren en een potje fifa spelen met kinderen? Ik vind de hele omkadering rond de Rode Duivels geslaagd.

"Spelletjesnamiddag met de Rode Duivels" - sporza.be

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.