- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
De Belgen hebben het over zichzelf afgeroepen natuurlijk. Zichzelf altijd op hun borst kloppen vanwege hun vermeende bescheidenheid en afgeven op Nederlanders en hun "dikkenekkerij", maar nu wel praatjes hebben.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Welke praatjes dan? We zijn gewoon wat uitgelaten omdat we er na lange afwezigheid nog eens bijzijn, mag het?
Verder is het vooral de buitenwereld die hosanna doet over de Rode Duivels. Hier in België zijn we nuchter genoeg wat dat betreft.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Praatjes? Ze zien de toekomst gewoon rooskleurig tegemoet en verwachten veel. Ik lees niks bijzonders of hoogdraverij hoor. Slechts terecht positivisme. Kleinzielige reacties wmb.
edit: wat Jawadde zegt.
PEN15
-
- 1281 berichten
- 637 stemmen
Albanees kan nog voor zeven landen spelen
Het zou een stuk eerlijker worden als men gewoon een nieuwe regel invoert, per onmiddellijk, dat je alleen kunt spelen voor het land waarin je geboren bent. Dan zijn we ook van dat gezever af over hart, ziel en verstand en weet ik wat voor smoesjes.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Dus een Belg moet zeggen dat Nederland beter is - ook al vindt hij van niet, anders is het arrogant gebral?
En opmerkingen dat Nederlanders te hoog van de toren blazen kloppen slechts gedeeltelijk. Bij het EK 2004 en het WK 2006 waren de verwachtingen laag. Bij het EK 2008 waren de verwachtingen hoog gespannen en leek het ook uit te komen. In 2010 waren de verwachtingen hoog en kwam het ook uit. Alleen bij het afgelopen EK zijn we lelijk door de mand gevallen. Dus die zogenaamde opschepperij van onze kant valt dus wel mee.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Praatjes ja. Zoals "Zekers tot de halve finale voor minder gaan we niet" en "Met deze ploeg moeten we wereldkampioen kunnen worden!" 44% van de Belgen denkt minimaal de halve finale te gaan halen. Na decennia niks gepresteerd te hebben en het "gestoef" over de eigen bescheidenheid en Hollandse arrogantie (wat sowieso al merkwaardig is natuurlijk als je echt zo bescheiden bent) vind ik dat misplaatst.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Als Uruguay zich trouwens niet plaatst voor het WK (PO tegen Jordanië), schuift Nederland toch op en is het alsnog een van de groepshoofden?
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4523 stemmen
'Waterreus Opnieuw De Slechtste Analyticus Van Nederland' | NUsport - Altijd Sport
Had Mulder gestemd maar Waterreus is ook erg slecht
En Van Halst eerste
de man die altijd achteraf kan zeggen hoe het had gemoeten. Adriaanse vind ik de beste, met Van Basten als goede tweede (al doet hij nauwelijks nog analyses). Zelfs Gullit kan ik goed hebben, en Gijp, vooral omdat bij hem net wat andere zaken opvallen.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Net als dat gemekker over Belgie in de ranglijst nu terwijl we zelf nota bene ooit eerste stonden ondanks dat Spanje net het EK én WK had gewonnen.
.
Daar zette ik ook mijn vraagtekens bij. Maar neemt het punt niet weg dat de puntentelling uiterst merkwaardig is, zodat bijv. België en Zwitserland (!) groepshoofden zijn. Niet dat het uitmaakt, pot 2 (of eigenlijk 4) is net zo goed.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
België; het nieuwe Duitsland.
Vlag op z'n kant en wat kleuren verwisselen en voilà.
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4523 stemmen
En vier jaar terug telde ook de ranglijst ineens en dat kwam Nederland goed uit, anders waren we toen geen groepshoofd geweest.
Buiten dat wil je weten wie nu het beste is, en wat mij betreft is dat prima voor de potindeling, Dat Spanje zich überhaupt moet kwalificeren als titelhouder is sowieso vreemd. Het enige dat op de FIFA-lijst is aan te merken is dat doelpunten of uit/thuis niets uitmaakt, en dat het vaak beter is überhaupt geen oefenpotjes te spelen, omdat dat je gemiddelde negatief beïnvloedt (net als wedstrijden tegen Andorra of San Marino die zo weinig opleveren dat het voor een Nederland per definitie punten kost).
De ranglijst bij tennis is overigens op basis van slecht één jaar, dus het kan altijd nog strakker.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Gewoon zelfkennis. Hosanna is de Nederlander niet vreemd #feit
Ach ja, het zijn de Belgen die nu opeens overal en nergens roepen dat ze een beter elftal hebben dan Oranje. Zal wel te maken hebben met een minderwaardigheidscomplex. 
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Wat maakt dat nu uit?
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Ach ja, het zijn de Belgen die nu opeens overal en nergens roepen dat ze een beter elftal hebben dan Oranje. Zal wel te maken hebben met een minderwaardigheidscomplex.
Geloof me, wij Belgen hebben geen last meer van een minderwaardigheidscomplex. Misschien, heel misschien jullie wel. 
Sergio Leone
-
- 4415 berichten
- 3100 stemmen
Dat valt te bezien. Enerzijds heeft Nederland haar palmares mee, anderzijds heeft het al 15 jaar niet gewonnen van België. 't Is dus maar hoe je het bekijkt.
Ik roep ook nergens dat België wereldkampioen gaat worden. Ze hebben het potentieel erg hoog te eindigen, maar voor hetzelfde geld overleven ze de poulefase niet.
En niets bewezen is ook relatief. 26/30 behalen, met slechts 4 tegendoelpunten is ook zo slecht weer niet.
Het zijn vooral de Nederlanders zoals jij die de ranglijst moeilijk kunnen verteren. Ik denk dat iedereen het wel eens is dat die lijst niet echt logisch is - in België geldt die teneur ook.
België heeft het potentieel top 8, misschien zelfs top 6 te zijn. Ik ben het weliswaar met je eens dat zij nu nog geen reekshoofd zouden mogen zijn - maar dat zegt niets over hun kwaliteiten.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
'Waterreus Opnieuw De Slechtste Analyticus Van Nederland' | NUsport - Altijd Sport
Had Mulder gestemd maar Waterreus is ook erg slecht
Waterreus is de enige die ik écht niet aan kan horen. Wat een droefenis. Ga lekker keepers trainen.
Mulder heb ik ook nog nooit op een nuttige opmerking kunnen betrappen, idd.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Geloof me, wij Belgen hebben geen last meer van een minderwaardigheidscomplex. Misschien, heel misschien jullie wel.
Dat heb ik door ja.
Met het minderwaardigheidscomplex van de afgelopen 25 jaar bedoel ik uiteraard.

Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12859 stemmen
Ik hoor alleen maar voorzichtigheid bij de mensen die een beetje van voetbal kennis. Die cafétoeters die nu in plaats van met een pint met een pint en Fellaini-pruik in de kroeg staan die zullen vast iets anders roepen, maar da's meer het bier dat je hoort spreken.
Qua kwaliteit zou ik zeggen dat beide ploegen elkaar niet zoveel ontlopen, in een confrontatie kan het dan ook beide richtingen uit wat mij betreft. Wat wél zo is, is dat de Nederlandse ploeg matuurder voetbalt. De Belgen zijn vaak nog te laks, zeker als het wat makkelijker lijkt te gaan. Tegen Wales betalen we die houding weer met 2 punten.
Benieuwd trouwens waar de 44% vandaan komt en wie ze daarvoor hebben ondervraagd.
Sergio Leone
-
- 4415 berichten
- 3100 stemmen
Benieuwd trouwens waar de 44% vandaan komt en wie ze daarvoor hebben ondervraagd.
Ik gok HLN.be...
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Niet? De gemiddelde Nederlander is ook laagopgeleid, leest De Telegraaf, kijkt Boer zoekt vrouw, ...
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Wat maakt dat nu uit?
Verder ben ik met deze discussie wel klaar. Ik kijk al uit naar komend weekend Twente - Ajax. Het Ajaxkamp slaat alweer op de grote trom (het lijken wel Belgen), dus een overwinning van Twente zou extra lekker zijn. 
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Het irriteert jullie echt mateloos hé.
Ik ben het eens met Onderhond. Een wedstrijd kan alle kanten opgaan, dus om te moeten zeggen wie de betere is . In mijn vriendenkring, en hier op MM toch ook?, zijn de meesten zeer realistisch. Zoals een user hier voordien al zei, de groep overleven is een succes, alles daarna een bonus.
En dan hier wat komen verkondigen dat we bescheiden moeten zijn.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Nou inderdaad, wel hilarisch hoe al die Ollanders nu al over allerlei zaken aan het huilen zijn, kun je nagaan hoe dat volgend jaar gaat worden. Minderwaardigheidscomplex tov België, het kan verkeren.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Het zou een stuk eerlijker worden als men gewoon een nieuwe regel invoert, per onmiddellijk, dat je alleen kunt spelen voor het land waarin je geboren bent. Dan zijn we ook van dat gezever af over hart, ziel en verstand en weet ik wat voor smoesjes.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Albanees kan nog voor zeven landen spelen
Lijkt me niet dat je daar iets mee op lost, al is het maar omdat je niet per definitie de nationaliteit krijgt van het land waarin je wordt geboren.
Zou leuk worden met die kinderen dan voetballers die overal en nergens spelen, behalve in hun thuisland.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat je nooit het 5de land van de wereld kan zijn als je op de afgelopen toernooien niet eens aanwezig was.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.