- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
België, Japan, Burkina Faso, Nederland.

Op een W.K. is de kans om de poule te overleven sowieso veel groter dan op een E.K.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Zwitserland, Nieuw-Zeeland, Ethiopie, Nederland 
En dan lekker Spanje, Australie, Ivoorkust, Italie 
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
Overigens is vannacht de Fifa ranking uitgekomen. Nederland boven Italie. Als Uruguay de play offs tegen Jordanie verliest (1% kans, ik weet het...) dan zijn we groepshoofd.
Zoals ik al dacht dus, maar alle officiële media van niet. Pfft. Tja, malle Zwitsers. Dat die Belgen boven ons staan kan ik best hebben. Die zijn ook gewoon heel goed op dit moment en al twee jaar lang.
En NZ speelt toch tegen Mexico? Die gaan dat ooit redden natuurlijk.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Die gaan dat ooit redden natuurlijk.
Hopelijk nu dan. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
Nog altijd het enige land dat in 2010 in Zuid Afrika ongeslagen was, dat wel.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nog altijd het enige land dat in 2010 in Zuid Afrika ongeslagen was, dat wel.
Ze eindigden zelfs boven Italië dat 4de werd 
PS: Bij mijn opstelling gisteravond vergat ik uiteraard Hazard. Die dus ipv van Chadli.
Sergio Leone
-
- 4413 berichten
- 3099 stemmen
Ik vind Nederland ook momenteel wel weer lekker bezig. Die 4-2 een jaar terug zegt me ook niet zo heel veel meer. Toen begon Oranje aan een nieuwe cyclus met veelal een nieuw team en nieuwe coach. Al was die nederlaag wel een duidelijke wake-up call. Ik lees hier dat spelers als Witsel en Defour boven Nigel de Jong en Strootman moeten worden verkozen. Ik vraag me af waarom. Volgens mij zijn die namen wel redelijk gelijkwaardig. België wint het heel duidelijk in de verdediging, Nederland heel duidelijk op aanvallend (aanvallende middenvelders, voorhoede) vlak.
Als je niet weet waarom spelers als Witsel en Defour beter zijn dan De Jong en Strootman, moet je eens een match van België kijken. Hun match tegen Kroatië van vorige week staat op YouTube. Het trio Witsel, Fellaini, Defour is wereldtop.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
.
Hopelijk komen ze elkaar van de zomer tegen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Als je niet weet waarom spelers als Witsel en Defour beter zijn dan De Jong en Strootman, moet je eens een match van België kijken. Hun match tegen Kroatië van vorige week staat op YouTube. Het trio Witsel, Fellaini, Defour is wereldtop.
Wat een domme opmerking zeg. Net of ik niet weet hoe die jongens spelen. Het is maar wat je wereldtop noemt. Ik vind ze alle drie geen wereldtop. Wel erg goed. Maar dat zijn De Jong en Strootman ook. Tegenwoordig noemen we alles maar wereldtop. Zo'n Fellaini kan je toch niet zonder te lachen wereldtop durven noemen? 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Lol. Zo bevestig je de bewering van Sergio Leone juist.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nee hoor. SL moet niet proberen voor mij te willen denken. Belgie heeft hele goede spelers, zeer goed zelfs, maar ik zou alleen Courtois en Kompany wereldtop durven noemen. Ze hebben er wel een paar die het kunnen worden.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
?Januzaj hakt de knoop door en wil interlands afwerken voor Engeland? - voetbalzone.nl
Dit lijkt me toch niet waar.
Mocht 't wel zo zijn is 't natuurlijk een gigantische flapdrol.
Sergio Leone
-
- 4413 berichten
- 3099 stemmen
Wat een domme opmerking zeg. Net of ik niet weet hoe die jongens spelen.
Zo komt het toch over.
Het is maar wat je wereldtop noemt. Ik vind ze alle drie geen wereldtop. Wel erg goed. Maar dat zijn De Jong en Strootman ook. Tegenwoordig noemen we alles maar wereldtop. Zo'n Fellaini kan je toch niet zonder te lachen wereldtop durven noemen?
Ik zeg ook nergens dat Fellaini wereldtop is. Ik zeg dat het trio Witsel- Defour- Fellaini wereldtop is, zoals hun match tegen Kroatië laat zien. Voetbal is net effe meer dan denken dat je FIFA speelt (of wacht; als Modric wereldtop is, en Defour laat hem slechts balletjes terugleggen, wie is dan wereldtop?). Het gaat hier om het feit dat ze enorm complementair zijn.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik zie Belgie regelmatig spelen. Het spel ziet er niet uit. Veel gericht op kracht en loopvermogen en voorin hopen dat Lukaku of Benteke wat moois doet. Het zijn 11 prima spelers, maar er tikken er maar 2 de wereldtop aan. Ik heb nergens gezegd dat Belgie geen hele goede ploeg is. Die hebben ze namelijk wel.
En je typte note bene dit:
Hoevaak zie jij Nederland dan? Strootman, De Jong en Vd Vaart is bij elkaar ook absolute wereldtop, spelen erg goed.
Kortom, je zit een zeer eenzijdig verhaaltje aan mijn neus te hangen.
Sergio Leone
-
- 4413 berichten
- 3099 stemmen
Ik zie Belgie regelmatig spelen.
Eerst dit zeggen...
... en dan dit. Dit klinkt alsof je van bijvoorbeeld de match tegen Kroatië enkel de samenvatting gezien hebt - de goals van Lukaku die hem typeren, krachtig en snel.
Maar dan heb je de overdaad aan techniek, balvastheid en intelligent positiespel wél jammerlijk boven het hoofd gezien - en die zijn in élke match aanwezig.
Ik zie Nederland een vier à vijf keer per jaar. En ik zeg nergens dat Strootman- De Jong - VdVaart niet erg goed spelen. Ik zeg dat het middenveld Witsel- Defour- Fellaini beter is.
Hoezo?
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
Hoevaak zie jij Nederland dan? Strootman, De Jong en Vd Vaart is bij elkaar ook absolute wereldtop, spelen erg goed.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb Kroatie-Belgie in samenvatting gezien ja, omdat Oranje ook speelde. So? Ik heb België en die namen die jij noemt genoeg zien spelen. Ik zeg nergens dat België geen intelligent positiespel kan spelen of geen techniek bezit. Waar zeg ik dat? Ik zeg dat het spel niet al te best is, maar wel effectief. Wat Oranje tegen Hongarije liet zien, dat combinatiespel zal bij de Belgen met die spelers nooit lukken.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Een middenveld met Schweinsteiger, Kroos en Ozil. Da's wereldtop. Of Busquets, Iniesta en Xavi.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Een middenveld met Schweinsteiger, Kroos en Ozil. Da's wereldtop. Of Busquets, Iniesta en Xavi.
Jup. Ik zeg ook niet dat Nederland dat heeft. Maar als die 3 Belgen bij elkaar complementair en daardoor wereldtop zijn, dan zijn die 3 van Oranje het ook. Gewoon een rare opmerking van SL.
Sergio Leone
-
- 4413 berichten
- 3099 stemmen
Ik zeg nergens dat België geen intelligent positiespel kan spelen of geen techniek bezit. Waar zeg ik dat?
Nergens, het leek alleen alsof je dat over het hoofd had gezien door te stellen dat België lelijk speelt en op kracht en loopvermogen teert.
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
Ik mis de naam Thomas Müller 
En dat van Barcelona (of Messi ipv Busequets) is eigenlijk de enige echte wereldtop als je een drietal bekijkt. Bayern speelt tegenwoordig met zes man zo rond, Duitsland overigens niet gezien de laatste tijd.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Müller staat meer op de flanken. Wel een geweldige speler natuurlijk. 
Sergio Leone
-
- 4413 berichten
- 3099 stemmen
Jup. Ik zeg ook niet dat Nederland dat heeft. Maar als die 3 Belgen bij elkaar complementair en daardoor wereldtop zijn, dan zijn die 3 van Oranje het ook. Gewoon een rare opmerking van SL.
Nou, jij zegt dat een Fellaini geen wereldtop is. Daar ben ik het eens mee. Maar in samenspel met Witsel en Defour - zoals afgelopen week getoond tegen Kroatië -, is hij dat wel. En omgekeerd uiteraard ook. Zij maken elkaar beter en daarom zeg ik ook het dat het trio Witsel - Defour - Fellaini wereldtop is. Als we het over individuele kwaliteiten hebben, kom ik enkel bij Witsel uit.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nou, jij zegt dat een Fellaini geen wereldtop is. Daar ben ik het eens mee. Maar in samenspel met Witsel en Defour - zoals afgelopen week getoond tegen Kroatië -, is hij dat wel. En omgekeerd uiteraard ook. Zij maken elkaar beter en daarom zeg ik ook het dat het trio Witsel - Defour - Fellaini wereldtop is. Als we het over individuele kwaliteiten hebben, kom ik enkel bij Witsel uit.
En dan zeg ik dat de Jong, Strootman en vd Vaart dit bij Oranje dan ook zijn, om diezelfde reden die jij noemt. Ik vind het vergezocht. Dat je heel goed samen speelt maakt je nog geen wereldtop. De achterhoede van Oranje in 2010 gaf weinig weg, bereikte een WK finale maar ik zou ze, ook in samenspel, absoluut geen wereldniveau noemen.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
België, Japan, Burkina Faso, Nederland.

Op een W.K. is de kans om de poule te overleven sowieso veel groter dan op een E.K.
Ik zou Japan toch niet onderschatten.
Sergio Leone
-
- 4413 berichten
- 3099 stemmen
En dan zeg ik dat de Jong, Strootman en vd Vaart dit bij Oranje dan ook zijn, om diezelfde reden die jij noemt. Ik vind het vergezocht.
Voetballen is een teamsport, hoe zo is dat vergezocht?
Die verdediging maakte het verschil niet, enkel Stekelenburg deed dat. Dat middenveld van België maakt wel het verschil (en ik zal er een tekeningetje bij maken: Witsel deed Van Buyten - Lombaerts in een zetel zitten want verloor geen bal en kon het spelletje verdelen; Defour zorgde ervoor dat Modric geen seconde in z'n spel kwam én was offensief eerste aanjager getuige de eerste goal van Lukaku; en Fellaini speelde de ene minuut als voorstopper en dan weer als tweede spits, geen enkele Kroaat kon hem bijhouden).
Dat trio deed meer dan z'n ding, het liet het hele team draaien en had de bovenhand op het middenveld, waar de wedstrijd gewonnen werd.
Nu kan jij zeggen dat Kroatië niet goed was, maar dat is ook hun verdienste en volgens mij kunnen zij hetzelfde presteren tegen 95% van alle WK-landen. Enkel Spanje zie ik hen niet aankunnen wegens een totaal ander voetbal.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
over die ranglijst consternaties:
Ik hoop dat het nu een beetje gaat dagen dat al die uitslagen van oefeninterlands en kwalificatiewedstrijden zeer ernst genomen moet worden.
gelijkspelletjes tegen portugal, italie en weet ik wie worden altijd afgedaan met dat er niet verloren is.
een overwinning op Andorra met 2-0 of gewonnen uitwedstrijd op Luxemburg met één doelpunt wordt altijd gebagateliseerd met ah joh niet zo zeiken, er is gewonnen!
dit maakt wel degelijk uit voor de wereldranglijst en scores!!!
geloof die eikels niet zomaar als men dat zo in de media gaat roepen, zij als professional moeten toch beter weten!!
wat ik verder ook zo bizar vind is dat stel NL zit in een groep met Roemenie, Bulgarije e.d. Van Roemenie en Bulgarije wordt met 2-1 gewonnen en tegen Andorra en Luxemburg wordt het 1-0. Dan zie ik vrijwel altijd dat Bulgarije en Roemenie zelf met 6-0 of 7-1 van Luxemburg en Andorra winnen. Hoe kan dat dan, is het zo'n enorm krachtsverschil? Winstpartijen en einduitslagen zijn zeer belangrijk, ik hoop dat dit nou uiteindelijk eens begrepen wordt.
Met welke uitslag je wint maakt helemaal niks uit voor je ranking 
Je krijgt x3 als je wint, x2 als je wint na strafschoppen, x1 als je gelijk speelt of verliest na strafschoppen en x0 als je verliest. Daar komt een doelsaldo dus helemaal niet bij kijken.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Je zit de boel van Belgie wel heel erg omhoog te praten. Van mij mag je, maar ik kan het niet erg serieus nemen. En nee, Stekelenburg was niet alleen verantwoordelijk voor het defensieve succes. Wederom probeer je weer alle credits af te nemen om je punt voor Belgie aan te dikken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.