• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.536 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.147 gebruikers
  • 9.380.672 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Het valt ook op dat de Belgen hier alleen te vinden zijn als er succes te vieren is. Wat hebben de 'Ollanders jullie ooit misdaan?

A&L is me voor.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hopelijk komen Nederland en België bij elkaar in de poule, kan nog gezellig worden dan .

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Ach joh, zij zijn er ook weer eens een keer bij. Laat ze toch van dit succesje genieten, want over 2 jaar kan het weer helemaal niets zijn. Wij Nederlanders spreken bij dat laatste vooral uit eigen ervaring

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4522 stemmen

Lefgozer schreef:

Officieel dan.

Tja, hij is gewoon in België geboren en niet ergens midden in de rimboe. Zal dus wel goed zitten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Lijkt me niet. Dit is nog maar het begin, België wordt alleen maar beter. Mag net komende EK gerust genoemd worden als favoriet, samen met Spanje en Duitsland.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Belgie heeft goede spelers, maar weinig tot geen jongens (misschien Hazard) die op het allerhoogste niveau wedstrijden beslissen zoals bij ons Robben en van Persie.

Overigens sla ik dit Oranje rond het EK ook hoog aan. Van Persie en Robben zijn er dan nog, maar die talenten van nu zijn dan ook 3 jaar verder. Komend WK verwacht ik geen wonderen van Oranje, daarna wel weer stappen omhoog.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat denk ik ook, een dark horse zonder meer.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Komende dinsdag en woensdag is er weer CL voetbal.

Vergeet de toto niet in te vullen.

Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

Je mag 1x vergeten voor een ronde om mee te doen, bij de tweede keer wordt je gediskwalificeerd.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Klopt, voorin is het nogal mager bij onze zuiderburen. Maar mensen als Kompany en Vertonghen die beiden een sleutelrol vervullen bij hun clubs in de Premier League zou ik er wel bij willen hebben.

Tevens betwijfel ik de theorie van NW dat dit het begin is van een ''Belgium wave'', aangezienhun grootste steunpilaren achterin (Vertonghen en Kompany dus) allebei rond de 27 zijn. Over twee jaar zijn ze dan in theorie over hun hoogtepunt heen en spelen ze wss bij een willekeurige club in een oostblokland waar een sjeik een lange arm heeft. Ik zie ook geen potentiële opvolger, al moet ik ook zeggen dat ik niet echt op die Belgen let.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Met 29 ben je echt niet over je top heen. Komende 5 jaar zitten de Duivels achterin prima. Tenminste centraal, qua backs hebben ze niet zoveel soeps.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Op je 29e ben je juist op je hoogtepunt.

Wat Jari zegt.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Van Nederland en België zou je trouwens een mooi ploegje kunnen maken.

-----------------Courtois-----------------------

vd Wiel-Kompany-Vertonghen-Vermaelen

----------------N. de Jong-----------------------

--------Strootman-------Vd Vaart-------------

-------Robben-vPersie-Chadli--------------

Ik pruts maar snel wat in elkaar hoor. Wij kunnen Belgie aanvallend aanvullen en zij ons defensief. Op het middenveld hebben beide landen zeer veel keuze. Nog wel 6-5 in ons voordeel, haha.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Afgezien van Strootman heb ik toch liever het middenveld van de Belgen. En sowieso Hazard erin!

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Inderdaad. Ik heb ook liever Fellaini en Witsel dan een Nigel de Jong en van der Vaart.

Chadli boven Hazard is natuurlijk lachwekkend.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Op je 29e schuur je juist tegen de 30 aan en is dat het begin van je einde. Veel spelers beginnen dan al scheurtjes te vertonen. Goede voorbeelden in Nederland zijn Heitinga en Bouma (al ben ik nooit gecharmeerd geweest van de laatstgenoemde). Ik voorspel nog dat Kompany een goed EK achter de rug zal hebben, maar dat het niet lang meer zal duren voordat City zijn twijfels over hem beginnen te krijgen ala Everton en Heitinga.

Tevens is België over 5 jaar niet uit de brand. Beide spelers zijn dan plusminus 32. Op die leeftijd stonden Bouma, Mathijssen en Heitinga al behoorlijk te sukkelen. Dan heeft België toch wel een probleempje, want nogmaals ik zie niet echt iemand die ze kan opvolgen.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Fellaini mag er van mij wel bijkomen, maar ik voel mij toch wel veiliger met De Jong en Strootman als controlerende middenvelders. Toch twee mensen die kracht prima kunnen combineren met techniek. De rol van spelverdeler kan je altijd nog overlaten aan een fitte Sneijder als hij er ooit nog komt.

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

over die ranglijst consternaties:

Ik hoop dat het nu een beetje gaat dagen dat al die uitslagen van oefeninterlands en kwalificatiewedstrijden zeer ernst genomen moet worden.

gelijkspelletjes tegen portugal, italie en weet ik wie worden altijd afgedaan met dat er niet verloren is.

een overwinning op Andorra met 2-0 of gewonnen uitwedstrijd op Luxemburg met één doelpunt wordt altijd gebagateliseerd met ah joh niet zo zeiken, er is gewonnen!

dit maakt wel degelijk uit voor de wereldranglijst en scores!!!

geloof die eikels niet zomaar als men dat zo in de media gaat roepen, zij als professional moeten toch beter weten!!

wat ik verder ook zo bizar vind is dat stel NL zit in een groep met Roemenie, Bulgarije e.d. Van Roemenie en Bulgarije wordt met 2-1 gewonnen en tegen Andorra en Luxemburg wordt het 1-0. Dan zie ik vrijwel altijd dat Bulgarije en Roemenie zelf met 6-0 of 7-1 van Luxemburg en Andorra winnen. Hoe kan dat dan, is het zo'n enorm krachtsverschil? Winstpartijen en einduitslagen zijn zeer belangrijk, ik hoop dat dit nou uiteindelijk eens begrepen wordt.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Belgie heeft goede spelers, maar weinig tot geen jongens (misschien Hazard) die op het allerhoogste niveau wedstrijden beslissen zoals bij ons Robben en van Persie.

Jawadde. Is het al wat je kan noemen? Twee ouwe pekes? Iedere Belg speelt op het hoogste niveau in de beste competities. Buiten ene Bakkali in Nederland, maar ja... we weten wat die de laatste tijd nog waard zijn...

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Het is 50-50. We zullen teams als Frankrijk en Portugal niet loten, maar Spanje, Brazilië of Duitsland kan wel.

Dat begrijp ik... Maar wel als we groepshoofd zouden zijn. Anderzijds is het ook mooi dat we weer bij een topland komen. Plek 2 moet dan sowieso haalbaar zijn.

Ik snap ook dat resultaten uit pakweg 2005 niet meer relevant zijn, maar het is wel lastig te verkopen dat wij het nu zogenaamd minder doen dan de Belgen, Zwitsers, Colombianen of Uruguayanen. We worden eigenlijk gestraft nu dat wij het jaren terug zo goed deden en zij slecht.

Gestraft? Die begrijp ik niet.

De puntentelling is gewoon nogal krom.

kos

• 46702 berichten
  • 8857 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Van Nederland en België zou je trouwens een mooi ploegje kunnen maken.

vd Wiel-Kompany-Vertonghen-Vermaelen

----------------N. de Jong-----------------------

--------Strootman-------Vd Vaart-------------

-------Robben-vPersie-Chadli--------------

Ik pruts maar snel wat in elkaar hoor. Wij kunnen Belgie aanvallend aanvullen en zij ons defensief. Op het middenveld hebben beide landen zeer veel keuze. Nog wel 6-5 in ons voordeel, haha.

LOL@ van der Wiel. vermaelen linksback is ook niks en dat middenveld slaat nergens op zonder Witsel.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Sowieso al vreemd dat Chadli boven Hazard verkozen wordt. De afwezigheid van Witsel en De Bruyne snap ik ook niet.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Ook eens proberen:

vd Wiel-Kompany-Vermaelen-Vertonghen

----------------Defour-----------------------

--------Witsel-------Sneijder-------------

-------Robben-vPersie-Hazard--------------

Kijk, ploegje waar ik wel mee kan leven

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Janmaat-Kompany-Vertonghen-Vermaelen

----------------Defour-----------------------

--------Witsel-------Fellaini-------------

-------Robben-vPersie-Hazard--------------

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Ja, da's ook geen slechte optie.

Lijkt me wel duidelijk dat het verdedigende compartiment voor de Belgen is, terwijl het meer aanvallende gedeelte voor de Nederlanders is. Middenveld kan zowat alle kanten uit.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Strootman hoort er ook wel in, wat mij betreft.

Voor de rest qua Nederlanders: Janmaat, Robben en Van Persie.

7 Belgen dus.

Als Sneijder topfit is, hoort hij er natuurlijk ook in.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Klopt, al vind ik het Belgische middenveld nog wel wat voorsprong hebben. Defour vind ik misschien wel één van de meeste ondergewaardeerde spelers, kies ik boven de Jong en Strootman elke dag van de week. Het is dat Robben en Persie absolute buitencategorie zijn, anders was het wel erg triest. Wat een team zeg.

Strootman hoort er eigenlijk in, maar heeft de pech dat België nog betere spelers heeft.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Niet voor zijn positie, vind ik. Qua aanvallende middenvelders wel.

Verder vind ik beide teams ongeveer even sterk. Ik zie Nederland niet zo snel meer verliezen van België, eerlijk gezegd.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik zie Porto dan regelmatig, en die Defour, wat een beest. Al is Strootman een prima alternatief waar je er niet op achteruit gaat. Maar heb dan voorkeur voor de stofzuiger Defour.

Ik heb dat weer niet, speel je de wedstrijd tien keer, wint België er 8.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Jawadde. Is het al wat je kan noemen? Twee ouwe pekes? Iedere Belg speelt op het hoogste niveau in de beste competities. Buiten ene Bakkali in Nederland, maar ja... we weten wat die de laatste tijd nog waard zijn...

Lees mijn tekst nog eens een keer, misschien dat je dan snapt wat ik bedoelde.

@ NR, met gestraft worden bedoel ik dat Oranje nu de rekening krijgt gepresenteerd omdat ze het al jarenlang goed doen, terwijl bv Belgie en Zwitserland dat pas een jaar of maximaal 2 jaar doen. Zij kunnen stijgen omdat ze jaren kut waren en wij dalen omdat we jarenlang constant goed zijn. Dus het voelt een beetje als gestraft worden.

Overigens is vannacht de Fifa ranking uitgekomen. Nederland boven Italie. Als Uruguay de play offs tegen Jordanie verliest (1% kans, ik weet het...) dan zijn we groepshoofd.

Overigens is pot 4, waar Nederland dan in zal komen omdat we Europees zijn, helemaal niet verkeerd.

Pot 4 zou op 6 december zo slecht niet zijn voor Oranje - AD.nl

Pot 2 en 3 vind ik niet zo imponerend, op 1 of 2 landen na. En we ontlopen ieder geval wel Italie, Portugal, Rusland en Frankrijk. Nu is het zaak om te hopen dat we dan Spanje, Duitsland en Brazilië maar niet loten.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Niet voor zijn positie, vind ik. Qua aanvallende middenvelders wel.

Verder vind ik beide teams ongeveer even sterk. Ik zie Nederland niet zo snel meer verliezen van België, eerlijk gezegd.

Ik vind Nederland ook momenteel wel weer lekker bezig. Die 4-2 een jaar terug zegt me ook niet zo heel veel meer. Toen begon Oranje aan een nieuwe cyclus met veelal een nieuw team en nieuwe coach. Al was die nederlaag wel een duidelijke wake-up call. Ik lees hier dat spelers als Witsel en Defour boven Nigel de Jong en Strootman moeten worden verkozen. Ik vraag me af waarom. Volgens mij zijn die namen wel redelijk gelijkwaardig. België wint het heel duidelijk in de verdediging, Nederland heel duidelijk op aanvallend (aanvallende middenvelders, voorhoede) vlak.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.