• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.535 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.143 gebruikers
  • 9.380.455 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

het slaat alleen helemaal nergens op aangezien Frankrijk ipv tegen San Marino of Andorra nu tegen Duitsland en Australie heeft gespeeld. Die overwinning op Australie in een friendly leverde meer punten op dan ze tegen een slecht land hadden kunnen halen in een kwalificatiewedstrijd.

Dat ze van Duitsland verliezen doen ze zelf, hadden ze die gewonnen hadden ze nog hoger kunnen staan.

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4522 stemmen

FIFA?s waardeloze wereldranglijst - tussendelinies.nl

Goed stuk. En ja, die ELO die zij noemen had ik een paar dagen terug al eens genoemd.

Eén sterke opmerking in de reacties dat je maar beter geen oefenduels meer kan spelen omdat men gemiddeldes neemt: "NL heeft in 2013 vier oefeninterlands gespeeld en Zwitserland maar één."

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Heel die ranking is gewoon één grote grap. Slaat totaal nergens op.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vasthouden en je kan 'm over een tijd voor meer verkopen. Als ie een goed WK speelt is ie opeens veel meer waard. Te weinig inderdaad.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

j0enne schreef:

Inderdaad. Weet ook nog vlak na de WK finale dat Nederland opeens op nummer 1 stond .

Joy4ever

• 4613 berichten
  • 1836 stemmen

Ik begrijp nog steeds niet wat Juventus met Janmaat moet maar voor hemzelf natuurlijk een fantastische transfer. Hoewel ik als Feyenoord zijnde idd nog even het WK af zou wachten.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

ik verwacht niet dat hij een halfjaar voor het WK zijn basisplek nog op het spel gaat zetten, maar ik verwacht eigenlijk ook niet dat hij na de zomer nog in Rotterdam speelt jammer genoeg.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Joy4ever schreef:

Ik begrijp nog steeds niet wat Juventus met Janmaat moet maar voor hemzelf natuurlijk een fantastische transfer. Hoewel ik als Feyenoord zijnde idd nog even het WK af zou wachten.

Bovendien spelen jullie toch bijna altijd met 3 verdedigers? Namelijk Bonucci, Barzagli en Chiellini.

Wat daar dan nog op de bank zit en op de tribune qua verdedigers: Caceres, Lichtsteiner, Ogbonna, Isla, De Ceglie.

Al zullen er vast wel dan wat dieper spelen, meer op 't middenveld. Lichtsteiner bijvoorbeeld.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Otherfool heeft binnenkort een nieuwe favoriete serie gok ik zo:

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12855 stemmen

j0enne schreef:

Paar jaar geleden wel allemaal heel blij omdat jullie op de tweede plek stonden ...

Niet dat het geen onnozele ranking is, maar dat was het altijd al natuurlijk. De timing van klagen is in ieder geval opvallend.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Mijn gedacht ook. Beetje Calimero-gedrag hierzo.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Paar jaar geleden wel allemaal heel blij omdat jullie op de tweede plek stonden ...

Aangezien we op het WK ook 2e werden toch geen hele vreemde plek om jezelf op terug te vinden op een wereldranglijst.

Joy4ever

• 4613 berichten
  • 1836 stemmen

j0enne schreef:

Bovendien spelen jullie toch bijna altijd met 3 verdedigers?

Klopt. Maar Janmaat is voor Juventus de beoogd vervanger van Lichtsteiner. Lichtsteiner staat namelijk

in de belangstelling van diverse topclubs. Janmaat is wel een zelfde type speler, in dat opzicht begrijp ik Juventus wel.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Niet dat het geen onnozele ranking is, maar dat was het altijd al natuurlijk. De timing van klagen is in ieder geval opvallend.

We stonden in 2011 zelfs een maand op plek 1.

En de timing is niet zo heel vreemd. Pas nu krijgen we ermee te maken. Neemt niet weg dat we destijds ook wel vreemd opkeken van die extreme klassering. Alhoewel het niet vreemd is dat je zeer hoog staat als WK finalist. Maar nu staat België, dat 12 jaar lang afwezig was, op plek 5. Of de klasseringen van Colombia en Uruguay. Daar zetten we vraagtekens bij.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Die 12 jaar is natuurlijk niet van belang. Ik vind het niet zo raar dat voornamelijk de resultaten van de laatste 2 jaar tellen, het gaat toch om de huidige ploeg.

Maar goed, dan nog zet ik mijn vraagtekens bij de puntentelling.

Verder niet erg dat we geen groepshoofd zijn. Liever Zwitserland, België, Uruguay en Colombia als opponent dan pak-em-beet Portugal.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Helemaal niet. Het slaat nergens op dat de finalist van vier jaar geleden niet eens meer groepshoofd is, terwijl b.v. België dat wel is terwijl zij al 11 jaar (!) niet meer aanwezig zijn geweest op een toernooi. Nederland heeft 1 wedstrijd gelijkgespeeld tegen Estland (idd, niet de beste tegenstander en dat tikt natuurlijk wel lekker aan), maar ten compensatie hebben wij tot tweemaal toe van de nummer 30 en 49 gewonnen met ruime cijfers. Wij hebben in onze poule beter gepresteerd dan jullie Belgen (Nederland heeft 28 punten en België 26). Het verschil zit hem er in dat België sterkere tegenstanders heeft gekend in zijn poule, maar daar kunnen wij vrij weinig aan doen. Dus door de speling van het lot wordt dus bepaald wie er groepshoofd wordt en wie niet? Laten wij dan maar gelijk loten wie de hoofd van een groep wordt, want die hele wereldranglijst is klaarblijkelijk toch één grote loterij.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Die 12 jaar is natuurlijk niet van belang. Ik vind het niet zo raar dat voornamelijk de resultaten van de laatste 2 jaar tellen, het gaat toch om de huidige ploeg.

Maar goed, dan nog zet ik mijn vraagtekens bij de puntentelling.

Verder niet erg dat we geen groepshoofd zijn. Liever Zwitserland, België, Uruguay en Colombia als opponent dan pak-em-beet Portugal.

Het is 50-50. We zullen teams als Frankrijk en Portugal niet loten, maar Spanje, Brazilië of Duitsland kan wel.

Ik snap ook dat resultaten uit pakweg 2005 niet meer relevant zijn, maar het is wel lastig te verkopen dat wij het nu zogenaamd minder doen dan de Belgen, Zwitsers, Colombianen of Uruguayanen. We worden eigenlijk gestraft nu dat wij het jaren terug zo goed deden en zij slecht.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

j0enne schreef:

(afbeelding)

Wat een held ook die Theo Janssen.

Hij gaat ook door volgend seizoen heeft hij gezegd. Had ik niet meer verwacht.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Dickie als tussenpaus is een goede zet. Ik ben er tevreden mee.

j0enne schreef:

(afbeelding)

Wat een held ook die Theo Janssen.

kos

• 46702 berichten
  • 8857 stemmen

Eerlijk is eerlijk, hij is goed.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Wij hebben in onze poule beter gepresteerd dan jullie Belgen (Nederland heeft 28 punten en België 26). Het verschil zit hem er in dat België sterkere tegenstanders heeft gekend in zijn poule, maar daar kunnen wij vrij weinig aan doen. Dus door de speling van het lot wordt dus bepaald wie er groepshoofd wordt en wie niet? Laten wij dan maar gelijk loten wie de hoofd van een groep wordt, want die hele wereldranglijst is klaarblijkelijk toch één grote loterij.

Dus als ik het goed begrijp, heeft een land met meer geschiedenis in een zwakkere poule meer recht om reekshoofd te zijn dan een land met minder geschiedenis in een zwaardere poule? U ambieert een functie binnen de fifa neem ik aan?

En precies of het is allemaal kommer en kwel. Dat er, volgens jullie, mindere ploegen in die eerste pot zitten is toch niet meteen iets negatiefs. Dat Zwitserland met zijn huidige ploeg in 2008 of 2009 en sowieso in 2011 beloftentoernooien hebben gewonnen en dat het grotendeels dezelfde ploeg is, laten we dat gewoon negeren. Dat Colombia mooi tweede is op 2 punten van Argentinië en waar uitwedstrijden een pak intenser zijn dan hier in Europa, neen dat betekent niks. Je kunt net zo goed in pot 2 zitten en voordeligere loting hebben dan een ploeg uit pot 1. Al dat muggenziften jong, het is een lijst. En lijstjes geven meestal wel een vertekend beeld.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Zou de ontwerper van dat t-shirt Elephant gezien hebben?

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Officieel dan.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Onderhond schreef:

Heeeeel opvallend.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Net zo opvallend zeker als dat dit topic tegenwoordig vol zit met Belgen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.