- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Tijd dat Stekelenburg weer fit raakt en zijn basisplaats in Oranje weer kan claimen.
Verder kiezen uit Vermeer, Cillessen, Krul en Vorm wie de 2 andere WK keepers zijn. Vorm zal er sowieso wel bijzitten en Vermeer nu hij wissel staat denk ik niet. Krul ben ik zelf nooit zo van overtuigd.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Dan zou ik toch kiezen voor een Zoet naast Vorm en een eventuele fitte Stekelenburg (wanneer hij 100% is, is hij gewoon de beste keeper van Nederland). Een jongen heeft op die leeftijd die uitstraling die ik toch mis bij jonge keepers zoals De Gea. Zo'n WK meemaken als is het maar op de bank zal hem alleen maar meer ervaren maken. Als er goed met zo'n jongen wordt omgegaan kan het wel eens een hele goeie keeper worden.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat zijn jouw woorden. Cillessen zat er al regelmatig bij onder van Gaal, toen hij bij Ajax wisselkeeper was.
Lachen trouwens net, die 106 jarige vrouwelijke Ajax supporter zat net bij 1 of ander ouwelullenprogramma op tv. Die zag er echt maximaal als 80 jaar uit ofzo. Doet ze goed.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
En carrière dan ook toch? Dacht dat dit zijn laatste seizoen was.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dan natuurlijk niet. Dan zal volgend seizoen zijn laatste zijn. Zo gaat ie echt niet stoppen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Op Teletekst staat dat ie zich gaat richten op volgend seizoen.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Dat liet hij wel doorschemeren aan het begin van het seizoen. Maar hij heeft nu gezegd niet zo te willen eindigen. Dus afhankelijk van zijn revalidatie en hoe hij eruit komt keert hij volgend seizoen terug.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
?Pérez ziet de waarheid niet onder ogen, we hebben 541 miljoen euro schuld? - voetbalzone.nl
Tja, dan heeft Arsenal pakweg 700 miljoen schuld, Man Utd een goede 850 miljoen en zouden heel veel bedrijven technisch failliet zijn als je al die betalingsverplichtingen als schuld telt. Dat zijn overlopende posten, crediteuren, nog af te dragen bedragen vanwege transfers et cetera. Dan mogen ze de banktegoeden en vorderingen daar natuurlijk vanaf trekken, als je dat allemaal gaat meetellen.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
@Brug17 6h
Trouwens hoe is het mogelijk, begin van het seizoen Kevin Jansen, 2 weken geleden Willem Janssen en nu Theo, allemaal die klotekruisband

mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
Vandaag stond ook een stukje van Rik Elfrink in de Stentor (zal vast ook in het ED staan). Ten eerste schreef hij al dat PSV financieel kerngezond is. Dat valt wel mee, zelfs Ajax zou ik nog niet die typering geven, praat dus gewoon Sanders na. Maar vooral daarna, dat PSV veel spelers voor een lagere marktwaarde op de balans heeft staan, en daarmee verwacht in de toekomst winst te maken. De nieuwe weg van PSV. Waarbij ik dacht, dit is toch al decennia zo? Hij deed voorkomen alsof PSV het wiel opnieuw heeft uitgevonden, maar volgens mij snapt Elfrink niets van boekhouden.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Als je als PSV zijnde 3 ton winst maakt terwijl de transfers van Mertens en Lens (niet Strootman) al meegeteld zijn op je begroting, dan kan je natuurlijk nooit van financieel gezond spreken. Dan ben je schijnbaar nog erg afhankelijk van een transfer. Is bij Ajax overigens ook hoor. Als zij de afgelopen 2 jaar niet elke zomer een goede transfer deden was er ook net break even gespeeld denk ik. Afgelopen boekjaar had je oa Anita en vd Wiel en voor de komende jaarrekening Eriksen en Alderweireld.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
@Brug17 6h
Trouwens hoe is het mogelijk, begin van het seizoen Kevin Jansen, 2 weken geleden Willem Janssen en nu Theo, allemaal die klotekruisband
Terwijl die achternaam zo uniek is in Nederland. Echt bizar dit.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Als 't maar geen Ed Janssen wordt, kan die ons tenminste geen 'makkelijk' gegeven tweede gele kaart meer geven. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
Bas Overmars heeft ook weer een ingezonden brief/column (zo mag je dat wel noemen bij hem). Pfft, accepteer nu eens geen stukjes van hem.
Enfin, Rik Elfrink is positief over PSV, clubwatcher Thijs gaat nog een stukje verder. De 300k winst noemt Slegers vandaag een miljoenenwinst (ja, over afgelopen boekjaar ja) en kruipt vervolgens nog even in de kont van Sanders. Dit begint echt zorgwekkende vormen aan te nemen. VI pagina 85, voor de liefhebbers.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Haha, ja. Bas Overmars. Vermoeiende brievenschrijver. Sowieso is die brievenrubriek helemaal verneukt nu ze wekelijkse stellingen daar hebben staan. Ik vond en vind gewoon een brief over elk willekeurig onderwerp leuker.
Elfrink en Slegers zijn wel treurige mensen ja. Die worden geloof ik betaald door Tiny Sanders.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Slegers is de laatste paar jaar sowieso een hele enge man aan het worden. Hij en VI krijgen waarschijnlijk dik betaald door Tiny, hij krijgt nu namelijk vrijwel wekelijks een podium om dienst PR-praat te verkondigen (heb het daar al vaker over gehad hier).
Overigens schijnt er geen accountants-verklaring (dus: goedkeuring) bij de cijfers van PSV te hebben gezeten?
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Slegers is de laatste paar jaar sowieso een hele enge man aan het worden. Hij en VI krijgen waarschijnlijk dik betaald door Tiny
Wil ondertussen wel geloven dat PSV nauwelijks winst maakt, ook nog met het omkopen van de scheidsrechters en Zeist enzo.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Enfin, Rik Elfrink is positief over PSV, clubwatcher Thijs gaat nog een stukje verder. De 300k winst noemt Slegers vandaag een miljoenenwinst (ja, over afgelopen boekjaar ja) en kruipt vervolgens nog even in de kont van Sanders. Dit begint echt zorgwekkende vormen aan te nemen. VI pagina 85, voor de liefhebbers.
Heb je je licht al laten schijnen op de financiële situatie bij AZ?
Datums lopen van 30 juni 2012 tot 30 juni 2013
Dus Maher is meegenomen (per 1 juli naar PSV) en Altidore niet? (per 7 juli naar Sunderland)
Post overige bedrijfsopbrengsten (verkoop spelers?) 18,4 miljoen euro (2012-2013) en 8,8 miljoen euro (2011-2012).
- 8,9 miljoen euro winst.
- Eigen vermogen stijgt naar 13 miljoen euro.
- boekwaarde spelers van ruim 9,5 miljoen euro naar ruim 13 miljoen gestegen
- Financiële vorderingen ook gestegen van bijna 1,3 miljoen euro naar 3,6 miljoen euro
- De post lonen en salarissen is gedaald van ruim 19 miljoen euro (2011-2012) naar ruim 16 miljoen euro (2012-2013)
- Het rijden van auto's kost AZ ruim 1 miljoen euro per jaar.
- Rentelasten zijn gedaald met 170 duizend euro (van -378.000 naar -207.000)
- Rentebaten zijn gestegen van 13.000 naar 69.000
- omzet gedaald van 31 miljoen euro naar 24 miljoen euro (mede door vroege uitschakeling Europa League)
bron: AZ.nl + jaarverslag
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Schijnt dat PSV de crisistaks volledig over boekjaar 2011/2012 heeft verrekend, wat onmogelijk is.
Dus hebben ze eigenlijk 9 ton verlies geleden...

The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Schijnt dat PSV de crisistaks volledig over boekjaar 2011/2012 heeft verrekend, wat onmogelijk is.
Dus hebben ze eigenlijk 9 ton verlies geleden...
Maar het schijnt dat ze de middenstip in het stadion nog voor 1,2 miljoen aan de Gemeente Eindhoven hebben verkocht, vandaar die 3 ton winst 
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
Heb je je licht al laten schijnen op de financiële situatie bij AZ?
Nee, had ik niet. Maar Maher lijkt inderdaad te zijn meegenomen, die staat ook in het lijstje vertrokken spelers in 2012/2013. Als laatste, Altidore is nog niet weg. Verder lijkt AZ mij redelijk gezond. De voetbalomzet is dan wel gedaald, maar die was het boekjaar daarvoor gewoon bijzonder hoog. En dit boekjaar zal die ook weer iets hoger zijn. Lonen wel 3 miljoen omlaag, dat is heel netjes trouwens. Die overige opbrengsten zijn voor ruim 17 miljoen transferopbrengsten ja, en nog een half miljoen aan niet gespecificeerde bedragen.
Ach, al met al kan je van de meeste clubs zeggen: zolang ze maar spelers verkopen blijven ze gezond. Dat is een core business van het Nederlands voetbal zo ongeveer, dus je mag dat best verwachten, alleen is het geen 100% stabiele fundering. Zowel AZ als PSV: als zij geen spelers hadden verkocht, zouden ze verlies draaien. Ajax niet vanwege de CL-inkomsten, maar ook die zijn niet gegarandeerd.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Vandaag stond ook een stukje van Rik Elfrink in de Stentor (zal vast ook in het ED staan). Ten eerste schreef hij al dat PSV financieel kerngezond is. Dat valt wel mee, zelfs Ajax zou ik nog niet die typering geven
Waar baseer je op dat je Ajax niet als kerngezond zou willen benoemen?
Een eigen vermogen van bij 72 mln. 43 mln liquide middelen, een solvabiliteit vanbijna 61%.
Bij een winst van 17 mln in 2012-2013. Een zeer positief werkkapitaal.
Ik zie geen enkele reden om Ajax niet als zeer gezond te bestempelen eerlijk gezegd.
Ook 2013-2014 ziet er rooskleurig uit met de CL deelname, verkoop van Eriksen, Alderweireld en Boerrigter, bij nauwelijks transferuitgaven.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
Tja, het zit er dicht tegenaan, maar als Ajax volgend jaar niemand verkoopt en geen CL speelt draai je al een aantal miljoenen verlies. Nu is spelersverkoop wel een onderdeel van de club, maar toch. Ze zouden eigenlijk naar een concept moeten waarin tegen elke verkoop ook bepaalde kosten staan. Een jaar CL houdt bijvoorbeeld hogere lonen in, et cetera. En spelers direct afschrijven, in plaats van ze op de balans te zetten. Zoals Twente als enige club in NL ook doet. Dan kan je dus kosten maken in jaren van CL of als je net iemand hebt verkocht en vervanging zoekt.
En i.t.t. tot andere clubs heeft Ajax ook nog miljoenen aan ingebracht vermogen op de balans. Dat hebben de meeste bedrijven, maar ik vergelijk ze liever met voetbalclubs. Eerst maar van de beurs afgaan, je moet dat geld toch ergens aan uitgeven.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Tja, het zit er dicht tegenaan, maar als Ajax volgend jaar niemand verkoopt en geen CL speelt draai je al een aantal miljoenen verlies. Nu is spelersverkoop wel een onderdeel van de club, maar toch. Ze zouden eigenlijk naar een concept moeten waarin tegen elke verkoop ook bepaalde kosten staan. Een jaar CL houdt bijvoorbeeld hogere lonen in, et cetera. En spelers direct afschrijven, in plaats van ze op de balans te zetten. Zoals Twente als enige club in NL ook doet. Dan kan je dus kosten maken in jaren van CL of als je net iemand hebt verkocht en vervanging zoekt.
En i.t.t. tot andere clubs heeft Ajax ook nog miljoenen aan ingebracht vermogen op de balans. Dat hebben de meeste bedrijven, maar ik vergelijk ze liever met voetbalclubs. Eerst maar van de beurs afgaan, je moet dat geld toch ergens aan uitgeven.
De gehele selectie staat eind 2013 voor een lager bedrag op de balans dan de transfersommen van de dir genoemde spelers bij elkaar, dus dat valt nogal mee.
Wat je zegt is natuurlijk geen onzin, maar wel enigszins inconsequent. Je wilt Ajax anders dan een een "normaal" bedrijf beoordelen en het ingebrachte vermogen niet meetellen, maar dan zul je ook moeten accepteren dat er een balanspost voor de waarde van de spelers wordt opgevoerd.
Als je van de beurs af gaat kun je de verkregen aandelen natuurlijk op de balans laten staan, dus dat veranderd niets aan je balanspositie. Ik zou overigens gewoon op de beurs blijven en die miljoenen in mijn zak houden, maar dat is een andere discussie.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
En Ajax kent ook een variabel bonusstelsel, dus zowel bij de spelers als bij de technische staf, als bij de beleidsmakers zullen de variabele beloningen fors dalen als je geen kampioen wordt. Wat dat betreft zit het toch wel degelijk in elkaar denk ik. Dat compenseert een deel van de CL inkomsten als je je daar niet voor plaatst.
Er wordt nu moeilijk gedaan over de bonussen vanSlop en Overmars, maar dat is natuurlijk stemmingmakerij. Als je presteert mag je verdienen ook.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Eerst maar van de beurs afgaan, je moet dat geld toch ergens aan uitgeven.
Je moet het maar ergens aan uitgeven? Seriously? Ajax bewaart een deel voor als er mindere financiele tijden aanbreken, wat erg verstandig is. Buiten dat, wat levert een beursexit echt op? Toevallig was er gister nog een artikel van uitgekomen:
De voor- en nadelen van een beursexit - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
Als Ajax het geld echt nuttig zou willen besteden, dan moeten ze de ArenA volledig overkopen. Daar kan je de komende 50 jaar flink geld mee verdienen en je kan je stadion ook eens volledig aanpassen aan de eisen van de supporters. PSV heeft hun stadion bv ook in eigen beheer, dat levert ze gewoon veel op. Ajax betaalt zich al scheel aan de jaarlijkse huur. 10 miljoen euro meen ik.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Er wordt nu moeilijk gedaan over de bonussen vanSlop en Overmars, maar dat is natuurlijk stemmingmakerij. Als je presteert mag je verdienen ook.
Ik vind een bonussysteem sowieso bezopen, maar dat terzijde. Je krijgt een maandsalaris en daar dien je voor te presteren. Als jij hard werkt en veel geld voor je baas pakt, dan zal je baas je ook niet een vette beloning uitschrijven, omdat je geacht wordt geld voor je baas te verdienen.
Wel ben ik tevreden dat Ajax pas bonussen betaald als ze kampioen worden of bepaalde financiële doelstellingen behalen.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik vind een bonussysteem sowieso bezopen, maar dat terzijde. Je krijgt een maandsalaris en daar dien je voor te presteren. Als jij hard werkt en veel geld voor je baas pakt, dan zal je baas je ook niet een vette beloning uitschrijven, omdat je geacht wordt geld voor je baas te verdienen.
Dat ben ik niet met je eens. Een variabele beloning kan je net dat stapje extra geven om een bepaalde doelstelling te halen. Ik zit zelf op debiteurenbeheer en de history wijst uit dat een x bedrag aan afschrijving oninbare debiteuren gebruikelijk is. Als ik met mijn team ruim onder dat x percentage blijf, dan krijgen we daar een extra beloning. voor. Dat werkt erg motiverend en je weet het gehele jaar waar je mee bezig bent. Feitelijk wordt het daar ook een soort wedstrijd van.
Dat is overigens heel wat anders dat het bonusstelsel bij banken en verzekeraars, waar het meer als een secundaire arbeidsvoorwaarde werd gezien, ongeacht de prestaties. Ik ben natuurlijk met je eens dat dat idioot is.
Van mij mag iedereen als we nog eens drie keer kampioen worden een bonus krijgen, daar gaat het uiteindelijk toch om (mits dat binnen bepaalde financiele kaders wordt bereikt)?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.