• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.243 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.386 acteurs
  • 199.072 gebruikers
  • 9.375.447 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Joene zijn complottheorieën kunnen ook de ijskast in, bij SV praten ze ook over die vermeende elleboog van De Sa. Schijnbaar jagen ze toch niet alleen op arme, weerloze PSV spelers.

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

Hadden we nu maar een voorzitter als Zamparini.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Joene zijn complottheorieën kunnen ook de ijskast in, bij SV praten ze ook over die vermeende elleboog van De Sa. Schijnbaar jagen ze toch niet alleen op arme, weerloze PSV spelers.

Dit zei ik vanmiddag nog:

Higler had De Sa nu rood gegeven voor een elleboog.

Maar was nauwelijks wat aan de hand, of wat zeggen ze er dan van bij Studio Voetbal?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ze bespreken hem. Jack dikt het uiteraard weer aan, de rest vond het wel meevallen.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Was weer ouderwets gezellig in Deventer. Voor ik het wist had ik honden achter me aan.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ze bespreken hem. Jack dikt het uiteraard weer aan, de rest vond het wel meevallen.

Bovendien had iedereen al gezien dat die was beoordeeld door Blom, dus waarom ze er over gaan zeveren is mij een raadsel. Hetzelfde geldt voor Valentijntje die dit moet bespreken van 'Hé, kijk mij eens, ik kijk ook naar andere ploegen hoor!'

Er is een heel groot verschil tussen iets bespreken wat al lang en breed beoordeeld is waardoor je weet dat iemand niet meer te straffen is of iets wat niet beoordeeld is en waardoor de kans groot is dat die wel een schorsing aan z'n broek krijgt.

Verder nog even Valentijntje citeren:

'PSV was dramatisch, het leek wel alsof die reis naar Odessa nog in de benen zat. Ze kwamen heel snel op 1-0, dan denk je, uit voetballen en af en toe een counter, of af en toe een toevalstreffer of een goaltje meepikken ergens. Maar dat zat er niet in. RKC scoorde heel brutaal de gelijkmaker, pas in de allerlaatste fase door een ENORME blunder van de keeper Seda maakte PSV de winnende, maar normaal gesproken had dit gewoon op 1-1 kunnen eindigen. Vrouw: 'En er moest ook nog een rode kaart aan te pas komen' Valentijntje: 'Ja, ja, een belachelijke rode kaart voor Sander Duits gegeven door Ed Janssen voor ZOGENAAMD tijdrekken. Ik denk ook, als je dan tijdrekt, trekt er dan gewoon een minuut extra bij. Nu gaf die z'n tweede gele kaart, er wordt zo ontzettend veel tijd getrokken, ook bij andere wedstrijden maar je ziet er NOOIT een gele kaart voor, altijd wordt er tijd bij getrokken en nu krijg je een gele kaart, z'n tweede en dus rood. En die eerste was al heel erg twijfelachtig. Echt een enorme blunder van Ed Janssen die zich TOTAAL NIET kon INLEVEN waar RKC mee bezig was'.

Hij zegt in feite dus gewoon dat Ed Janssen het maar moest respecteren dat ze bezig waren met tijdrekken omdat ze met een puntje naar huis wilde.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik maar denken dat er inderdaad een dubieuze rode kaart is gegeven en dat de winnende goal inderdaad viel uit een fout van de keeper

Maar volgens joene mag dat niet worden benoemd.

En ja, zo'n rode kaart krijgt alleen RKC, maar PSV zou hem in Waalwijk bij een 1-2 stand en tijdrekken niet krijgen. De pech van de kleine club. Dat mag je best benoemen. RKC kan normaal al niks bereiken in Eindhoven. Nu lukt het ze wel en daar hebben ze inderdaad wat tijdrekken bij nodig. Moet je trouwens eens kijken hoe erg PSV dat vorig seizoen deed. Kan me nog herinneren dat die keeper van jullie bij Ajax-PSV vorig seizoen in de eerste helft al aan het tijdrekken was.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Overigens was de veruit mooiste uitslag afgelopen weekend Spurs - Hammers 0-3 .

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik maar denken dat er inderdaad een dubieuze rode kaart is gegeven en dat de winnende goal inderdaad viel uit een fout van de keeper

Maar volgens joene mag dat niet worden benoemd.

En ja, zo'n rode kaart krijgt alleen RKC, maar PSV zou hem in Waalwijk bij een 1-2 stand en tijdrekken niet krijgen. De pech van de kleine club. Dat mag je best benoemen. RKC kan normaal al niks bereiken in Eindhoven. Nu lukt het ze wel en daar hebben ze inderdaad wat tijdrekken bij nodig. Moet je trouwens eens kijken hoe erg PSV dat vorig seizoen deed. Kan me nog herinneren dat die keeper van jullie bij Ajax-PSV vorig seizoen in de eerste helft al aan het tijdrekken was.

Iedereen ziet natuurlijk dat het de fout was van Seda, maar Valentijntje doet nu net alsof PSV geen enkele kans had (36 schoten). Hij zegt ook gewoon helemaal niks over Seda die de wedstrijd van z'n leven stond te keepen.

En twijfelachtig? Gewoon dom. Heel erg dom van Duits en Koeman. Zo vraag je er gewoon om.

En over m'n uitleg van De Sa hoor ik je niet.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

kos schreef:

Overigens was de veruit mooiste uitslag afgelopen weekend Spurs - Hammers 0-3 .

Ik zat gister de samenvatting te kijken bij MOTD en Tottenham speelde WHU helemaal weg voor die 0-1, vervolgens 3 doelpunten in nog geen kwartier.

Arsenal helaas punten verspeeld. Liverpool gewoon eerste nu.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Die tweet van die Vande Walle over Bakkali: "Bakkali Rode Duivel... Ik weet het zo nog niet!!! Dat begint me te storen!!!! Zuivere Belgen (Meunier, Vossen) komen al kruipend. Conclusie... Geen beslissing = geen selectie. Beslissing genomen = eventuele selectie."

man man

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Ja, geen al te slimme uitspraak, dom zelfs. Ik vind het raar dat Wilmots zegt dat Bakkali al gekozen heeft, en dan is het weer Bakkali die zegt, ik heb nog niet gekozen. Wat doe je dan met die selectie, en als je de kans krijgt om te spelen, weiger je dan je invalbeurt?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Misschien is er afgesproken dat hij alleen bij de selectie zit en traint, maar nog geen minuten zal maken op het veld?

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Lijkt me dat ie gewoon nog de optie open houdt dat ALS hij geen minuten maakt deze week en vervolgens nooit meer wordt opgeroepen alsnog voor Marokko kan kiezen.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Mja, begint me toch ook wat te storen hoor, de houding van die jonge spelers met verschillende nationaliteiten. Ofwel kies je voor de Rode Duivels, prima, welkom bij de groep, ofwel kies je voor je andere nationaliteit, even goed prima. Maar dat gehakketak hoef ik allemaal niet.

Idem met die Januzaj.

'Januzaj kiest allicht voor België als Wilmots hem meeneemt naar Brazilië' - VoetbalNieuws.be

Als dit klopt (ik zeg wel 'als') opkrassen dan maar.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12847 stemmen

Zuivere Belgen (Meunier, Vossen) komen al kruipend.

Wut?

Verder wel eens dat het gedoe met dat getreuzel best mag ophouden. Als het allemaal zo lang moet duren, laat dan gewoon zitten.

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4518 stemmen

Als je zo lang wacht, dan moge duidelijk zijn dat België niet hun eerste keuze is, en zeker niet die van hun hart. Dan moet je gewoon lekker voor het land van je voorouders uitkomen, ook al heb je minder kans op een eventueel succes. En laten we wel wezen, met België is de kans op enige overwinning van een eindtoernooi dan wel groter, maar niet heel veel groter, puur omdat er altijd nog wat sterkere landen zijn. En in Afrika zou je ook wel eens wat kunnen winnen.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Misschien is er afgesproken dat hij alleen bij de selectie zit en traint, maar nog geen minuten zal maken op het veld?

Ja, dat is zeker een optie. Daarom hadden ze hem ook meegenomen voor de oefenwedstrijd tegen Frankrijk. "Om van de sfeer te kunnen proeven." Ik had wel gelezen dat Wilmots hem zou laten invallen als de kwalificatie voor Brazilië zeker is. Of dat waar is weet ik niet.

Van Januzaj kan het evengoed een uitspraak zijn die men fout citeerde. Ik ben het wel eens met jullie, voor mij hoeven ze niet voor België te kiezen.

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4518 stemmen

Rode kaart van Demouge geseponeerd - Telesport.nl - Sportnieuws, Voetbal, Wielersport, Tennis, Autosport en Schaatsen [NEC] - telegraaf.nl

'De Sa ontsnapt aan schorsing' - Nieuws | Altijd op de hoogte van het laatste nieuws met Telegraaf.nl [Voetbal]

De één geseponeerd, de andere hoeft niet te vrezen. Die stoute Telegraaf toch, om dit maar zo te melden. In een heel filmpje zelfs.

Wat acteert die Driessen trouwens absurd slecht

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Die kaart van Demouge wordt weggescholden en die van Bonavacia niet?

WTF?

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4518 stemmen

Pitakaas schreef:

Die kaart van Demouge wordt weggescholden en die van Bonavacia niet?

WTF?

Tja, die valt te verdedigen als het om dat (al dan niet onbewuste) tikje ging. Dat is dan gewoon rood.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Nou ik mag iig hopen dat het vrijspreken van Demouge niet tot een vrijbrief leidt om je duels zo in te gaan. Want dan kunnen we nog aardig wat gaan hechten dit seizoen.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Iedere spits en iedere verdediger wordt al van jongs af aan getraind het duel aan te gaan met de ellebogen naast het hoofd. Simpelweg omdat je tegenstander dan afgeschrikt wordt en lastiger bij de bal komt. Dat is niet direct een elleboogstoot in de strikte zin van het woord, maar wel een gewiekste manier om je tegenstander te hinderen, en bovenal is het gewoon riskant. Probleem is ook dat geen speler kwaad in de zin heeft maar simpelweg niet beter weet dan dat ze zo een kopduel aan gaan.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Montorsi schreef:

Iedere spits en iedere verdediger wordt al van jongs af aan getraind het duel aan te gaan met de ellebogen naast het hoofd. Simpelweg omdat je tegenstander dan afgeschrikt wordt en lastiger bij de bal komt. Dat is niet direct een elleboogstoot in de strikte zin van het woord, maar wel een gewiekste manier om je tegenstander te hinderen, en bovenal is het gewoon riskant. Probleem is ook dat geen speler kwaad in de zin heeft maar simpelweg niet beter weet dan dat ze zo een kopduel aan gaan.

Springen met je ellebogen naar boven is een instinct. Dat het aangeleerd wordt is voor mij nieuw.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

Springen met je ellebogen naar boven is een instinct. Dat het aangeleerd wordt is voor mij nieuw.

Wij kregen vanaf de D-tjes instructies hoe te lopen, springen, hinderen etc. Altijd sprinten met je armen naar voren en achteren gooiend om meer snelheid te maken maar vooral om je tegenstander te hinderen. Die kijkt wel twee keer uit om vlakbij te kopen als je ellebogen naar achter vliegen. Kopduel idem dito. Hou je armen maar naast je hoofd want dat hindert flink. In principe is het springen met je armen wijd logisch om van de grond te komen, maar niet om ze tijdens de 'vlucht'naast je te houden. Volgens mij is dit al de zoveelste 'elleboog' van Demouge geweest terwijl andere lange spitsen als Pelle dat nooit overkomt

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Bij Demouge is het vooral onhandigheid. Maar dit keer zag ik er ook echt geen rode kaart in. Overdreven gedoe.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Mulder een 8 van Nusport. Had naast een paar goeie reddingen ook wel wat halve slippertjes, beetje vreemd.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

Klopt. Wel de redder van Feyenoord, maar dan nog maximaal een 7.

Hij had daarnaast het geluk dat de ballen niet goed werden ingekopt/geschoten.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Wat is de graadmeter voor dit soort cijfers? Kun je überhaupt wel voldoendes uitdelen in Nederland?

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

otherfool schreef:

Wat is de graadmeter voor dit soort cijfers? Kun je überhaupt wel voldoendes uitdelen in Nederland?

Waarschijnlijk gewoon de objectieve beoordeling + 3 of zo iets?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.