• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.522 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.800 acteurs
  • 199.141 gebruikers
  • 9.380.056 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2379 stemmen

Ja klopt dat speelt natuurlijk ook nog, maar het gaat me er meer om dat er bijna 50 miljoen aan CL inkomsten + verkoop van spelers is geweest, en dat de winst daarmee vergeleken erg tegenvalt.

Die bonussen gaan natuurlijk over een seizoen ervoor, toevallig werd Ajax het jaar erna weer kampioen en dus kun je dat aardig een op een meenemen. Dan nog haalt Ajax dankzij de CL 21 miljoen op. Zonder grote verkopen en met CL zou dat dus quite spelen zijn. Net als dat Ajax waarschijnlijk zonder CL maar met rond de 20 miljoen aan verkoopsaldo quite speelt. Het probleem is er pas als Ajax even niets verkoopt en geen CL haalt, een scenario wat dit seizoen niet ondenkbaar is. Misschien wordt De Jong nog voor 10 miljoen verkocht, veel meer waarde op de korte termijn heb je niet op het veld lopen (ervan uit gaande dat bijv. Fischer niet ineens goed wordt). Gelukkig voor Ajax hebben ze veel ruimte, maar twee of drie seizoenen zonder CL en grote transfers en de gemaakte winst verdampt weer aardig hard met een miljoen of 15-20 per jaar.

mjk87 (moderator films)

• 14540 berichten
  • 4522 stemmen

Zeker Montorsi, al kan je zeggen met een kampioenschap dat dan per twee jaar dan wel quitte speelt, aangezien aan die kosten ook inkomsten zitten - je moet sowieso op basis van CL-inkomsten gaan werken. In het jaar dat je dat speelt, dat je dan hogere lonen mag betalen, of willekeurig gaat afschrijven, voor zover dat mogelijk is.

En ja, als de transferinkomsten tegenvallen, wordt het lastig. Maar dat is wel zo ongeveer de core business van Ajax, dat mag je van mij wel zodanig meerekenen. Anders moet je die 11 miljoen aan afschrijvingen ook niet meetellen natuurlijk.

Winst 18 miljoen

Bonus 6

Experience 6

Sulejmani 6

Europe League 2

Totaal: 38

CL -/- 27

Totaal 11 miljoen winst dan, waar nog wel de verkopen inzitten en waar eventuele andere eenmalige kostenposten vanaf moeten. Dat ziet er redelijk netjes uit, temeer je altijd wel een speler verkoopt.

En dan die belachelijke crisisheffing nog, daar heeft Feyenoord ook last van trouwens. Anders was hun winst wel fors hoger geweest.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2379 stemmen

Het is een balans tussen succes en financiele risico wat je moet zoeken. Je kunt bijna geen voetbalclub runnen tegenwoordig en niet enigzins anticiperen op successen. Zeker een club als Ajax mag er inderdaad wel vanuit gaan dat ze minstens om het jaar kampioen worden, en lukt dat niet kunnen ze ook nog hun opgeleide spelers verkopen.

Probleem is echter dat je een keer in de zoveel tijd gewoon een hele zware periode kan hebben. PSV wordt een paar jaar geen kampioen en zakt diep in de stront, en over Feyenoord hebben we het maar helemaal niet.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Barry van Galen ( ) snapt het tenminste:

Ook AZ-scout Barry van Galen ziet Verbeek het liefst verdwijnen. Op Facebook 'likete' hij de post van iemand die onderstaande tekst had gekopieerd. Hij reageerde ook nog: 'Je hebt het goed verwoord.'

Antti Opdam (ook een waard, legende op AZFanpage forum) schreef:

Het is echt ongelooflijk wat een kortzichtig volk daar tussen zit. Een trainer wordt er (primair) voor betaald om:

1. spelers, na verloop van tijd, beter te laten presteren.

2. ze op de juiste positie te zetten.

Waarbij 1 en 2 natuurlijk ook nog eens samen hangen.

(Een normale tactiek uitdokteren, een derde factor, laat ik voor het gemak nu even buiten beschouwing.)

Laten we de belangrijkste spelers eens doorlopen en bezien hoe zij het in de start van hun loopbaan functioneerden en de afgelopen anderhalf jaar 'door de hand van Verbeek' functioneren.

Legenda:

-- : stuk minder gaan presteren

- : minder gaan presteren

? : onduidelijk of hij meer of minder is gaan presteren

+ : beter gaan presteren

++ : stuk beter gaan presteren

Esteban: alleen maar minder (constant) geworden. --

Johansson: heeft twee jaar op de bank/tribune gezeten. Inschattingsfout? Speelt nu goed, maar blijft dezelfde fouten maken. ?

Gooueweleeuw: uitblinker bij Heerenveen en ooit door Van Hanegem richting Nederlands elftal geschreven. -

Wuytens: niets bijzonders. ?

Viergever: alleen maar minder geworden. Verkeerde positie; daar ook niet beter geworden. -

Henriksen: maakt potentieel niet waar. - / ?

Gudelj: nog niets van goede spelers (als bij NAC) gezien. -

Elm: kon al niet voetballen en wordt dan op tien gezet. -

Gudmundsson: schiet bij IJsland drie ballen in de kruising. Bij AZ nog geen overtuigende 90 minuten gespeeld. Staat al jarenlang stil in (club)ontwikkeling. - / ?

Jóhannsson: twijfelgeval. Scoort penalty's, maar is duidelijk geen '9'. - / ?

Beerens: begon ijzersterk en dreigend (en toonde dus aan te kunnen voetballen) heeft daarna niets meer laten zien. -

Bank:

Marcellis: speelde ooit in het Nederlands elftal. -

Overtoom: scheen ooit te kunnen voetballen (volgens Kuifje). Nu een hopeloze druiloor. - / ?

Martens: wordt linksbuiten gezet. -

Ortiz: onder hand van Verbeek niet meer of minder geworden. ?

Gorter / Reijnen / Berghuis: konden niet voetballen en kunnen het nu nog steeds niet. - / ?

Heymans / Avdic / Babalj: ?

En nu zou het aan ál die individuele spelers zélf liggen dat ze niet beter, zeg maar rustig minder, zijn gaan voetballen? Een speler kan (denk er maar eens over na) bij een normale training fysiek gezien niet minder worden of dingen afleren tussen de leeftijd 18 tot en met 30. Een speler kan, bijvoorbeeld door een thuissituatie, hoogstens een mentaal dipje (waardoor hij dikker wordt en geen zin meer heeft om te leren) krijgen en daar kan je een trainer niet geheel verantwoordelijk voor houden. Op alle overige facetten heeft een trainer volgens mij wel invloed. Ofwel een speler kan minder gaan presteren omdat hij:

a. op de verkeerde plek wordt gezet

b. de verkeerde opdrachten mee krijgt

c. niets bijleert op de training

d. hij verkeerd geprikkeld wordt door de trainer

e. een persoonlijk mentaal dipje heeft.

En volgens al onze Facebook-vrienden ligt het dus allemaal aan de spelers zelf ofwel optie 'e'.

Nee. Dat lijkt me heel logisch.

Benieuwd of dit nog consequenties heeft voor de heer Van Galen. Dit is eigenlijk de eerste keer dat het personeel van AZ kritisch is over Verbeek.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Dit gaat bij Ajax over boekjaar 12-13 he. Dus Eriksen en Alderweireld komen pas volgend jaar bij de resultaten.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2379 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dit gaat bij Ajax over boekjaar 12-13 he. Dus Eriksen en Alderweireld komen pas volgend jaar bij de resultaten.

Op wie reageer je hier? Ik zie eigenlijk niemand die daar wel vanuit ging.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2379 stemmen

@Lefgozer: dan zou ik ook spelers als Maher en Altidore niet vergeten, zijn onder Verbeek veel en veel beter geworden en dat heeft de club belachelijk veel geld opgeleverd. Beetje kinderachtig om die namen weg te laten. Voor de rest, tsjah, vind afgezien van Mertens en Gudelj geen bijzondere spelers in dit elftal lopen. Zo'n Beerens was toch nooit wat? Dat ligt niet aan Verbeek. Materiaal is niet denderend, en dat is het eigenlijk nooit geweest. Uiteindelijk heeft ie met beperkte middelen een goed eerste seizoen, tweede seizoen pakt ie de beker, en nu zijn we net aan de gang en is er weinig aan de hand qua resultaten. Heeft de groepsfase van Europa League gehaald, en de eerste pot gewonnen. Prima dus. Zou niet weten welke trainer het met deze groep beter zou doen?

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Bij AZ gedragen zij zich als een over de paard getilde topclub. Wat verwachten ze nou? Dat spelers als Gudelj opeens de pannen van het dak spelen? Dat is nooit veel soeps geweest en zo'n speler laat je echt niet bij de eerste drie eindigen hoor. Wat Montorsi verder ook zegt. Het is niet meer dan middelmaat dat er speelt.

mjk87 (moderator films)

• 14540 berichten
  • 4522 stemmen

En Gouweleeuw werd onder Van Basten al een stuk minder dan het jaar ervoor, zie daar nu weinig verandering in, en zo ja dan nog eerder een lichte verbetering. Ook Marcellis is al jaren ruk, mocht niet voor niets vertrekken bij PSV.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Op wie reageer je hier? Ik zie eigenlijk niemand die daar wel vanuit ging.

Ik meen dat jij op de vorige pagina je afvroeg waarom de winst zo laag was, ondanks een paar grote transfers deze zomer. Of ik heb het verkeerd gelezen.

mjk87 (moderator films)

• 14540 berichten
  • 4522 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik meen dat jij op de vorige pagina je afvroeg waarom de winst zo laag was, ondanks een paar grote transfers deze zomer. Of ik heb het verkeerd gelezen.

Nee, hij zei 24 miljoen. En dat is het bedrag dat ook Ajax aangeeft in de jaarcijfers. Zullen onder meer Vertonghen, Wiel en Anita zijn.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2379 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Het jaar ervoor waren ook een aantal grote transfers. Vorig jaar vertrokken Vertonghen, Anita, Van der Wiel voor in totaal 24 miljoen euro. Eriksen en Alderweireld tellen inderdaad nog niet mee voor de gepresenteerde jaarcijfers.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Breaking news uit het AD: "Ajax goalie Kenneth Vermeer is gisteren zo depressief geworden van alle negatieve berichtgeving in de media over zijn persoon dat hij bij Duivendrecht voor de trein is gesprongen. Helaas dook hij ernaast."

Jammer dat ze de de Telegraaf niet hebben gebruikt bij deze grap

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Montorsi schreef:

@Lefgozer: dan zou ik ook spelers als Maher en Altidore niet vergeten, zijn onder Verbeek veel en veel beter geworden en dat heeft de club belachelijk veel geld opgeleverd.

Maher is gewoon een top -talent en die zou van iedere trainer een kans krijgen. Er werd zelfs gesuggereerd dat als we niet zo veel blessures hadden hij nog geen kans zou hebben gehad van Verbeek. In principe zie je dat grote talenten als Wijnaldum, Messaoud ook zijn vertrokken zonder een kans te hebben gehad. Wijnaldum heeft dan alsnog een kans gekregen op het einde van het seizoen.

Zo'n Beerens was toch nooit wat? Dat ligt niet aan Verbeek. Materiaal is niet denderend, en dat is het eigenlijk nooit geweest.

Als Beerens niet rendeert zet je er toch iemand anders in die wel rendeert ? Of werk in een ander systeem zonder vleugelspelers als je geen fatsoenlijke buitenspeler hebt.

Uiteindelijk heeft ie met beperkte middelen een goed eerste seizoen.

Beperkte middelen ?

tweede seizoen pakt ie de beker, en nu zijn we net aan de gang en is er weinig aan de hand qua resultaten. Heeft de groepsfase van Europa League gehaald, en de eerste pot gewonnen. Prima dus. Zou niet weten welke trainer het met deze groep beter zou doen?

Tja groepsfasen Europleage halen is niet zo moeilijk en ook een doelstelling van het bestuur. Alleen begrijp ik niet wat je precies bedoelt met eerste pot gewonnen. Doel je in de competitie ? Dat werd anders een afgang. Beker heeft hij wel dan netjes gedaan.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Montorsi schreef:

@Lefgozer: dan zou ik ook spelers als Maher en Altidore niet vergeten, zijn onder Verbeek veel en veel beter geworden en dat heeft de club belachelijk veel geld opgeleverd. Beetje kinderachtig om die namen weg te laten.

Maher is een toptalent. Die redt zichzelf wel. Zei Wim Kieft zoiets laatst ook niet? Je hebt toptalenten die gewoon weinig begeleiding nodig hebben. Als je het talent hebt dan heb je het. Altidore is beter geworden dankzij Pietje Keur. En is trouwens niet kinderachtig, want het gaat om de huidige selectie in dat bericht (die niet van mij is voor de duidelijkheid).

Verbeek gaf Maher pas juist een kans nadat er een stuk of vijf geblesseerden waren terwijl de AZ-supporters al maanden om zijn debuut schreeuwden. Toch vreemd voor een trainer die de jeugd een kans schijnt te geven. Misschien is hij ook wel de reden waarom Messaoud en Wijnaldum zijn vertrokken?

Jij en reppie hanteren scorebordjournalistiek. Ga eens een paar volledige wedstrijden van AZ kijken en je ziet gewoon dat de spelers geen plezier (meer) uitstralen. Eerder lamlendigheid. De beker gepakt met veel geluk inderdaad. Heb je ook al die zaadwedstrijden in de competitie gezien vorig seizoen? Dat andere succesvolle seizoen in de competitie waar jij het over had hadden we een grote kans om kampioen te worden, ware het niet dat die droplul steeds maar dezelfde 11 bleef opstellen terwijl we nog actief waren op drie fronten (om te bewijzen dat zijn selectie fit is, zo irritant stug is ie dus).

Bij AZ gedragen zij zich als een over de paard getilde topclub.

Ah oké, dus we moeten gewoon als een stel dooie blijven klapperen? Iets waar jij ons steeds juist om de maling neemt? Nu zijn we eens kritisch en zijn we een over de paard getilde topclub.

Meer info kan ik nu niet geven, want ik moet er vandoor. Aju.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

%%%%%% schreef:

Als Beerens niet rendeert zet je er toch iemand anders in die wel rendeert ? Of werk in een ander systeem zonder vleugelspelers als je geen fatsoenlijke buitenspeler hebt.

Een 4-4-2 of 4-3-2-1 zou inderdaad al veel oplossen. Maar probeer de vermakelijke hork maar eens wijs te maken. Ik weet nog wel een trainer een aantal seizoenen geleden die wel bereid was water bij de wijn te doen. Het resultaat was dat we kampioen werden. Juichen!

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Verdorie. Net de 1-0 en Rosales van 't veld gestuurd toen ik bij de kapper was.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Pak slaag voor die nep Duitsers. 3-0.

Ik gun het Van Basten ook erg

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Hij blijft toch ook maar scoren hè.

Inmiddels weer twee en 3-0 al.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

En daar was z'n hattrick weer bijna, tegen de paal.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Het wedstrijdprogramma wordt zo wel overzichtelijk voor Twente.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Laten wij ons hart vasthouden dat dat niet Europa in gaat

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Omdat ze nu een wedstrijdje verliezen dankzij Rosales?

Laten we hopen dat ze wel Europa in gaan dit seizoen. Wat anders? FC Utrecht? FC Groningen?

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Jullie gaan me toch niet vertellen dat de SC Heerenveen op dit moment een potje aan het ballen is terwijl de ploeg in retraite hoort te zijn voor de komende Wedstrijd van de Eeuw?

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Ach, over een tijdje hoeven er maar 3 clubs uit Nederland Europa in.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Inderdaad. Beter haalt Twente gewoon EL voetbal. Beter haalt Feyenoord het niet, die hebben we nu wel in genoeg voorrondes zien sneuvelen.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

FC Pelle.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

FC Immers (assist).

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Volgende week dinsdag en woensdag weer CL voetbal. Vergeet de MM toto niet in te vullen!

Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

FC Schaken.

Lekker kooltje van 'm. Heeft-ie ook wel nodig.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.