- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Van Hanegem is genant ja, maar dat is niet wat ik bedoel. Uiteraard richt zo'n krant zich qua verslaggeving meer op Feyenoord, je hoeft maar te kijken naar waar je de meeste krantjes verkoopt om dat te snappen. Dat is ook bij De Telegraaf zo, maar ze verschillen er wel in dat Ajax De Telegraaf ziet als bondgenoot (ze hebben belang bij elkaar), en dat is tussen Feyenoord en het AD, en tussen PSV en het ED (volgens mij) zeker niet het geval.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik had ook nog Sjoerd Mossou kunnen noemen bij het AD, schrijft als ie over Ajax schrijft ook altijd maar negatief gezeur. Is ook heel duidelijk anti-Cruijff.
Overigens heb ik niks tegen het AD, bezoek de site zelfs elke dag. Lees liever daar het nieuws dan op telegraaf.nl
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Vind ze allebei net zo slecht en tendensieus. AD was 10 jaar geleden nog net te doen, maar dat is net zo droevig en SBS-achtig met 90% non-nieuws als De Telegraaf tegenwoordig. Zal trouwens best anti-Ajax zijn, maar daar gaat het dus niet om.
Mossou was trouwens voor NAC heb ik begrepen, maar zal ook best wat met Feyenoord hebben. Weet bij FC Rijnmond wel veel zinnige dingen te zeggen in ieder geval.
kos
-
- 46702 berichten
- 8858 stemmen
Haha kom zeg. Het AD heeft die gefrustreerde van Hanegem die elke week over Ajax zit te zeiken en daarbij hebben ze vaak zat kritische teksten over Ajax.
Zowel van Hanegem als AD zijn heel, heel veel kritischer over Feyenoord dan over Ajax. Een soort doorgeslagen Jack van Gelder-syndroom.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Collumns Willem
"Vorig jaar had Pellè gebaartjes, nu vindt hij alles ineens niet meer goed" - SoccerNews.nl
"Pellè had in Nijmegen de uitstraling van een poffertje zonder suiker" - SoccerNews.nl
"Ik snap niet dat Feyenoord zo slap en ongeïnspireerd voetbalt" - SoccerNews.nl
Feyenoord verbaast Van Hanegem: "Zou eerder gekozen hebben voor El Hamdaoui" - SoccerNews.nl
"Hoe vaak moet de concurrentie falen om titel Feyenoord mogelijk te maken?" - SoccerNews.nl
"Als Feyenoorder ben ik niet tevreden over het seizoen" - SoccerNews.nl
Van Hanegem: "Ajax is de beste van het land" - SoccerNews.nl
"Onbegrijpelijk dat Boëtius niet bij de selectie zat" - SoccerNews.nl
"Mathijsen maakt het elftal niet beter, dat is toch duidelijk?" - SoccerNews.nl
"Het is zo broos bij Feyenoord, de angst sluipt er gauw in bij veel spelers" - SoccerNews.nl
"Gelukkig had Feyenoord de afgelopen jaren geen geld" - SoccerNews.nl
Even 2 minuten zoeken in de collumnpies van De Kromme. Zo positief is ie nu ook weer niet over Feyenoord de laatste maanden
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
De Kromme is net zo seniel als Jopie. Waarom krijgen dat soort gasten nog een podium om zich te uiten in ons land?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Collumns Willem
Even 2 minuten zoeken in de collumnpies van De Kromme. Zo positief is ie nu ook weer niet over Feyenoord de laatste maanden
Maar hij was dat natuurlijk wel als het effe kan. Of als het kan zeiken op Ajax.
Van Hanegem bromt: 'De studio's van FOX staan nog net niet in de ArenA' - voetbalzone.nl
Van Hanegem wil Ajacieden op de bank - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
Ik heb niet zo'n zin er lang op te zoeken, maar dit zijn 2 snelle voorbeelden.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
De Kromme is net zo seniel als Jopie. Waarom krijgen dat soort gasten nog een podium om zich te uiten in ons land?
Blijf Cruijff maar bashen. Dat een paar mannetjes hier hem niet mogen, prima. Hij krijgt alleen wereldwijd nog wel het respect waar hij recht op heeft. Lees eens de VI van deze week, die Spaanse assistent van Vitesse steekt diverse veren in de kont van Cruijff.
De man heeft Ajax en Barcelona diverse malen gered en weer overeind geholpen. Maar als je dat niet wil erkennen, ook best.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Nog geen witte -rook uit Alkmaar...
Ook wel toepasselijk wat Jeffrey zegt na afloop : %u201EWe hebben het lastig en je weet dat de trainer altijd vasthoudt aan zijn vaste elftal. Daar staat hij bekend om. En hij maakt de keuzes.”’
Wat een goal van C Ronaldo 
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Jopie is net wat senieler, Willempie net wat zuurder. Beide onnozelaars die vroeger wat al te vaak tegen een balletje hebben gekopt. Huize Weltevree is inmiddels long overdue voor deze bejaarden.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Ik vind het wel behoorlijk fout dat dat papieren vod uit de hoofdstad met zo'n sterke voorkeur voor een bepaalde club behoorlijk veel te zien is en invloed heeft op dat FOX-kanaal.
Verder nog maar weer eens de totale willekeur van het wel of niet vervolgen van een speler door de aanklager betaald voetbal aanstippen. Die Driessen meld het altijd als eerste dus lijkt een behoorlijke band te hebben met de aanklager. Driessen heeft er natuurlijk weinig baat bij om een elleboogstoot van Siggie te bespreken op 90 min, dus daar hoor je niemand meer over, maar als een speler van de tegenstander van Ajax gepakt kan worden staat meneer weer vooraan.
Om deze willekeur te stoppen zal de aanklager elke week alle 9 wedstrijden de totale 90 minuten moeten kijken vanuit alle mogelijke camerahoeken. Nu ben je gewoon afhankelijk van de beelden van een zender die samenwerkt met de telegraaf.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
Hoor jullie de hele tijd over een elleboogstoot van Sigthorsson. Nu vraag ik me af of jullie dat momentje voor me hebben, want ik heb geen flauw idee waar jullie het over hebben. Nijhuis kan verder ook de pestpleuris krijgen, wat een lachertje is dat zeg.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Tuurlijk zijn daar geen beelden van, die zijn allemaal weggemoffeld. 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
Tuurlijk zijn daar geen beelden van, die zijn allemaal weggemoffeld.
Aha vandaar. In dat kader vind ik die doodschoppen van Toivonen, Matavz en Depay ook niet door de beugel kunnen.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Ik heb alleen een uitgestoken arm van Schaars gezien. De rest was te onduidelijk met die verrotte stream 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3778 stemmen
'Wij moeten ervan profiteren dat Ajax en PSV niet erg stabiel zijn' - voetbalzone.nl

Als je stabiel bent kijk je niet naar anderen, dus indirect zegt die gewoon dat zij ook instabiel zijn. 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Dat mensen nog steeds vinden dat Van Rhijn en Mosiander Ajax niveau waardig zijn...
Moisander valt compleet door de mand nu Alderweireld weg is.
Wat heeft Moisander nou zo verkeerd gedaan de laatste weken? Juist een van de weinige zekerheidjes die we nog hebben en natuurlijk een veel betere verdediger dan Alderweireld.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
'Wij moeten ervan profiteren dat Ajax en PSV niet erg stabiel zijn' - voetbalzone.nl

Als je stabiel bent kijk je niet naar anderen, dus indirect zegt die gewoon dat zij ook instabiel zijn.
Of dat je net wat minder kwaliteit en geld hebt..
Hoewel Feyenoord niet echt minder kwaliteit dan Ajax heeft. Wel minder geld.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat heeft Moisander nou zo verkeerd gedaan de laatste weken? Juist een van de weinige zekerheidjes die we nog hebben en natuurlijk een veel betere verdediger dan Alderweireld.
Moisander is inderdaad het probleem niet. Speelde zondag heel slecht, maar daarvoor was hij gewoon prima. 1 van de weinigen die een behoorlijk niveau haalt dit seizoen.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3778 stemmen
De Boer: ?Ik denk dat Ajax dertien, veertien supertalenten heeft? - voetbalzone.nl
Kan iemand dit bevestigen? En waar spelen de meesten? In de A of B?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
De Boer: ?Ik denk dat Ajax dertien, veertien supertalenten heeft? - voetbalzone.nl
Van die Sam Hendriks heb ik niet zoveel goede verhalen gehoord. Verder zijn de namen die in het artikel worden genoemd behoorlijk verdeeld over de A- en B1. Overigens bijna allemaal gekochte jeugdspelers.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Volg het niet op wekelijkse basis, maar ik kan zo acht namen opnoemen uit Jong Ajax, A1 & B1 die onder die noemer mogen vallen (al vind ik 'supertalent' wel een akelige superlatief). Nouri, Bazoer, Meleg, Becker, Walian, Kishna, vd Boomen en als absolute parel Cerny.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Oow, zie nu die lijst pas. Dan zit ik er niet zo heel ver vanaf (al vraag ik me af wie die lijst heeft gemaakt). Wel belachelijk dat Nouri er niet bij staat; geweldig talent.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Overigens bijna allemaal gekochte jeugdspelers.
Aha! Eigen jeugd dus.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Volgens de Fifa regels wel.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
Ajax begon sterk aan de wedstrijd, maar met een verkeerde pass die bij de tegenstander belandde luidde hij een sterke periode van PSV in waar ze die aantal kansen creëerden. Om maar iets te noemen...
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
In het interview met Derksen lag de nadruk wel wat meer op het mentale aspect van de huidige generatie omdat talent alleen niet voldoende is.
Dat ze tegenwoordig niet meer weten wat pijn lijden is, (vervelende) ouders die geweerd worden bij trainingen en veel wedstrijden etc. etc.
Vergeet dit stukje dus niet:
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen

En dat is toch ook gewoon zo als je 3 keer wint, 1 keer gelijk speelt en ook 3 keer verliest? Punt is nu juist dat je stabieler moet zijn en hopen dat de rest punten laat liggen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.