- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
indirect zegt die gewoon dat zij ook instabiel zijn.
Waarom zou hij in godsnaam iets ander zeggen? 
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
De Boer: ?Ik denk dat Ajax dertien, veertien supertalenten heeft? - voetbalzone.nl
Kan iemand dit bevestigen? En waar spelen de meesten? In de A of B?
Doet er niet toe. Als het echt 'supertalenten' zijn zullen ze geen minuut in Ajax 1 spelen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ajax begon sterk aan de wedstrijd, maar met een verkeerde pass die bij de tegenstander belandde luidde hij een sterke periode van PSV in waar ze die aantal kansen creëerden. Om maar iets te noemen...
Maar om dan te stellen dat hij door het ijs zakt...
Laat ik het anders zeggen; als ik De Boer was dan was De Jong de eerste naam die ik schreef op het wedstrijdformulier, Moisander zou volgen als tweede.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
Echt alternatieven heb je natuurlijk ook niet voor Moisander.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Maar om dan te stellen dat hij door het ijs zakt...
Ik zou het zo graag eens zien:
Cillessen
Ligeon - Van Rhijn - Denswil - Boilesen
Serero - Duarte - Blind
Andersen - De Jong - Bojan
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
Dat ziet er inderdaad al beter uit. Maar zou toch wel Van der Hoorn eens proberen ipv Van Rhijn.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Moisander moet gewoon weer links in het centrum gaan spelen. Geef vd Hoorn gewoon een kans als rechter centrale verdediger. Met Poulsen vlak voor de verdediging spelend.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Doet er niet toe. Als het echt 'supertalenten' zijn zullen ze geen minuut in Ajax 1 spelen.
Je hebt helemaal gelijk. Het is ook niet dat bv Eriksen 4 jaar in Ajax 1 heeft gespeeld ofzo 
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
Die kwam denk ik niet eerst vanuit de B-jeugd of wel?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Die kwam denk ik niet eerst vanuit de B-jeugd of wel?
Jawel.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Eriksen is ook wel een uitzondering.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen

Het zit ze wel heel erg diep is 't niet?
Wat een walgelijk artikel zeg. Smerige kut krant.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
Een krant moet objectief zijn, maar wat Nijhuis doet is natuurlijk wel het laagste van het laagste. Neem die droplul al tijden niet meer serieus. Niet meer dan een inconsequentie zak. Overigens geeft de krant ook aan dat Nijhuis wat dit betreft ook in de herhaling valt, het is niet de eerste keer.... Mij betreft fluit ie nooit meer een Ajax wedstrijd.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Eriksen is ook wel een uitzondering.
Eigenlijk niet. Welke talenten is Ajax nou echt kwijtgeraakt in hun B, A of Jong Ajax teams die ze perse hadden willen houden? Ik kom geloof ik dan op Bouy uit, die door Juventus weggekocht is. De andere talenten van niveau hebben allemaal Ajax 1 gehaald en speelden daar een aardige tijd of doen dat nog steeds. Fischer werd ook door iedereen begeerd, debuteerde en verlengde zijn contract. Andersen was ook gewild, maar idem. Denswil kon jaren terug ook al naar grote clubs, bleef, verlengde en speelt nu in Ajax 1. Boilesen idem. Dus ik vind het allemaal wel meevallen. Ajax kan natuurlijk die jongens financieel ook wel wat bieden, zodat ze niet meteen weggehaald worden. En talenten weten dat ze bij Ajax genoeg kansen krijgen om te debuteren, plus dat ze met grote namen mogen werken die hun trainen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
Een krant moet objectief zijn,
Overigens vind ik het prima als een krant partij kiest, het is immers ook een commercieel bedrijf (NOS zou erger zijn). Graag zelfs, zolang ze er maar openlijk voor uitkomen, Dan is het voor mij, lezer, makkelijker om te weten of iets dik is aangezet doordat het zo is, of doordat de krant het vindt. Journalisten met een verborgen agenda zijn het gevaarlijkst. De Telegraaf is ook rechts, prima, met een linkse Volkskrant of liberale NRC heb je wel zo het hele spectrum te pakken en weet je met hoeveel korrels zout je iets moet nemen.
@ j0enne: wel een prima inhoudelijk stuk van De Telegraaf overigens over die regels, of het nu uit rancune is of niet.
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
http://www.eredivisiestats.nl/gecorrstand.php
Op basis van de zwaarte van de tegenstander staat Ajax nog gewoon boven PSV
Al doet Twente het daar helemaal geweldig.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
http://www.eredivisiestats.nl/gecorrstand.php
Op basis van de zwaarte van de tegenstander staat Ajax nog gewoon boven PSV
Al doet Twente het daar helemaal geweldig.
Dat had ik je ook wel kunnen vertellen zonder zwaarteweging.
GAE, Cambuur, ADO, NEC, Ajax, Twente en Heracles
of
Groningen, Hveen, AZ, Feyenoord, PSV, Roda en Zwolle.
Dat zijn 4 makkies, 1 gemiddelde (Heracles) en 2 (Ajax, Twente) moeilijke duels voor PSV.
Ajax had (laten we Zwolle maar voor de gein als makkie rekenen) 2 makkies, 3 gemiddelde (AZ, Hveen, Groningen) en 2 (Feyenoord, PSV) moeilijke duels.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
En Twente had 2 makkies (RKC + Utrecht), 2 gemiddelde (Heracles + Heerenveen) en 3 moeilijke (Feyenoord, Vitesse + PSV).
stfuympos
-
- 13360 berichten
- 731 stemmen
Over nutteloze bijdrage gesproken. 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Oh, heeft de KNVB PSV toch nog teruggepakt, zitten we weer opgescheept met Kuipers bij AZ - PSV terwijl die in de bekerfinale de ene na de andere pingel niet gaf. 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen

Die hoop ook dat Schaars wordt geschorst.
Maar 't toppunt is nog wel: 'Het was dat Ajax in de eerste helft niet echt doorbeet, maar op 't moment dat je daar wel doorbijt dan staat Ajax met de rust met 3-0 voor'

Oh, wacht. Hier nog één:
Hier kan je toch alleen maar vreselijk om lachen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Moisander heeft dit seizoen de meeste juiste passes van alle Ajax verdedigers.
Niklas Moisander Football Statistics | WhoScored.com
Bovendien heeft hij meer key-passes verstuurd dan bijvoorbeeld Denswil en Alderweireld.
Net als vorig seizoen overigens:
Ik zou het zo graag eens zien:
Cillessen
Ligeon - Van Rhijn - Denswil - Boilesen
Serero - Duarte - Blind
Andersen - De Jong - Bojan
God nee. Ligeon kan niet verdedigen en is positioneel bijzonder zwak. Bovendien zou die vervolgens rugdekking moeten krijgen van Van Rhijn die zelf alle zeilen moet bijzetten om überhaupt overeind te blijven.
Daarvoor staat een tactisch zwakke Serero (die net als Ligeon sowieso niet in Ajax1 thuis hoort) en speel je met drie aanvallers zonder diepgang, die in de bal komen.
Blind is niet dwingend genoeg als linkshalf en heeft een erg laag rendement. Vorig jaar had Blind 1 assist en verstuurde hij van alle verdedigers de meeste verkeerde passes en won hij slechts 50% van zijn duels.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Hey voetballiefhebbers,
vraagje: Eredivisie Live maakt toch deel uit van Fox en is toch een betaalzender?
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Eredivisie Live bestaat niet meer. Het is nu FOX Sports Eredivisie en FOX Sports International.
En daar moet je inderdaad voor betalen.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ok thanks, moest ik even weten 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
@ A&L: ik bedoel dat een talent als Eriksen zolang voor Ajax 1 heeft gespeeld.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
@ A&L: ik bedoel dat een talent als Eriksen zolang voor Ajax 1 heeft gespeeld.
Valt toch wel mee. Noem eens talenten dan die al na 1 of 2 jaar weg waren, veel te jong en tegen de zin van Ajax? Ook aan bv Suarez werd ieder jaar getrokken, maar hij speelde er ook 3,5 jaar meen ik.
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
Het is dan ook een vrij recente ontwikkeling dat er massaal zoveel jonge talenten worden aangetrokken door Europese topclubs. En de verwachting is dat dit nog veel verder zal doorzetten.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Toch zijn clubs als City en Chelsea er al langer mee bezig, maar tot nu toe is er niemand doorgebroken van alle spelers die voor hun 18e verjaardag bij hen een contract tekende.
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
http://www.vi.nl/radio/keuzes-van-de-boer-pakten-in-duel-met-psv-niet-goed-uit.htm
Speciaal voor otherfool, acht volle minuten Taco luisteren. Veel plezier 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.