- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Moisander heeft dit seizoen de meeste juiste passes van alle Ajax verdedigers.
Niklas Moisander Football Statistics | WhoScored.com
Bovendien heeft hij meer key-passes verstuurd dan bijvoorbeeld Denswil en Alderweireld.
Eerlijk gezegd valt me dat ook erg tegen van hem, was vorig jaar erg van 'm gecharmeerd.
De rechterkant zou in dit geval de meest kwetsbare zijn, maar ik heb er vertrouwen in dat een felle Duarte naast het voetbaltechnische gedeelte ook wel wat kan 'stofzuigen'. Anders is een meer behoudend type Schöne op rechtsbuiten een optie.
Ik vind mijn geposte opstelling ook verre van zaligmakend, maar met het materiaal dat nu voorhanden is én vooral met het oog op de toekomst zou ik dit wel eens willen zien - nog een jaar aankloten met tussenoplossingen als Poulsen en Schöne is weggegooide tijd. Bouw maar ergens aan, en investeer vervolgens gericht en selecteer door (had natuurlijk al veel eerder moeten gebeuren, maar soit).
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
In de manier waarop je de spelers beschrijft kan ik me behoorlijk vinden. Toch voel ik minder de behoefte om het roer helemaal om te gooien. Een wijziging in de goal en mogelijk één op het middenveld en/of voorin vind ik voldoende.
Het is jammer dat we niet verder kunnen bouwen op wat we hadden. Het vertrek van Eriksen valt Ajax zwaar, maar met jongens als Bazoer en Andersen die eraan komen en spelers die straks uit hun dip raken, verwacht ik dat het wel weer beter zal gaan.
Poulsen is aan zijn laatste seizoen bij Ajax bezig, hetzelfde geldt mogelijk ook voor Schöne, komende zomer kan Ajax verder doorselecteren. Toch hoop ik dat De Boer nu niet teveel vastigheden loslaat.
Zoiets vind ik prima:
--------------Cilissen-----------
Rhijn-Moisander-Denswil-Blind
Schöne-Duarte-De Jong
Bojan-Siggy-Fischer
Boilesen, Andersen, Serero mogen regelmatig de mogelijkheid krijgen om zich in het elftal te spelen.
otherfool
-
- 18529 berichten
- 3403 stemmen
http://www.vi.nl/radio/keuzes-van-de-boer-pakten-in-duel-met-psv-niet-goed-uit.htm
Speciaal voor otherfool, acht volle minuten Taco luisteren. Veel plezier
Ik pas even als je het niet erg vindt...
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Oh, heeft de KNVB PSV toch nog teruggepakt, zitten we weer opgescheept met Kuipers bij AZ - PSV terwijl die in de bekerfinale de ene na de andere pingel niet gaf.
Welke pingel gaf hij niet ?
Naar mijn mening floot hij in de finale prima.
stinissen (crew films & series)
-
- 23462 berichten
- 76959 stemmen
Zoiets vind ik prima:
--------------Cilissen-----------(Keeper)
-Moisander- (linker centrale verd)
-
De Jong (Spits)
Ik zo meer hebben we niet..
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En alweer 1-0 voor Barca. De tv kan alweer uit
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat een hogeschoolvoetbal weer. Jammer dat Messi zoveel pech had maar wat geeft 't.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Daar werd over de regels gesproken wanneer er een penalty gegeven moet worden voor hands.
Die van Viergever in de bekerfinale was volgens de regels dus geen hands, terwijl die gewoon duidelijk z'n armen de lucht in steekt bij een halve sliding.
Er was ook een voorbeeld dat iemand zich voor de bal wil gooien bij een schot, z'n arm was zelfs achter 'm en hij zag 't niet eens. Dat was volgens de regels wel een penalty.
Als je die situaties ziet lach je je echt kapot want 't slaat werkelijk helemaal nergens op en 't is zo krom als wat. Verder werd er nog een voorbeeld getoond van Alderweireld wat ook een penalty was.
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
Zo slecht dat-ie best leuk wordt,
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Schitterend!
Vertonghen trekt de broek van Helenius naar beneden net als hij wil uithalen.
Geen penalty, niks.

YAH87
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
Schitterend!
Vertonghen trekt de broek van Helenius naar beneden net als hij wil uithalen.
Geen penalty, niks.
Haha, okay. Dus shirtje trekken in de 16 is wel een pingel + geel, maar broekje trekken dus niet? 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Diego Costa. Held van beroep.
. 2-0
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen

Tevens is dit echt een geniale zet van Hakkie aangezien nu heel Rotterdam uit die goedkope potjes doperwtjes en worteltjes gaat eten. Ik kan ze geen ongelijk geven.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
AET Excelsior '31 2 - 1 Willem II
AET IJsselmeervogels 3 - 2 Helmond Sport
De verrassingen van de avond. Eruit door amateurs.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Almere City ook eruit door Capelle.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
http://www.vi.nl/radio/keuzes-van-de-boer-pakten-in-duel-met-psv-niet-goed-uit.htm
Speciaal voor otherfool, acht volle minuten Taco luisteren. Veel plezier
Wat is er mis met die Taco eigenlijk? Heb al een aantal prima columns van die man gelezen..
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nou winnen is winnen maar dat is dan ook alles. Dat mag Zaterdag wel beter tegen de maagdelijke witten. Al is het altijd gewoon winnen de wedstrijd voor de derby, koppies zitten al helemaal in het Bernabeu.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Van Ginkel zwaar geblesseerd. Einde Chelsea carrière dus. Tegen de tijd dat ie terugkomt, zal hij wel verhuurd of verkocht worden.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
AET Excelsior '31 2 - 1 Willem II
AET IJsselmeervogels 3 - 2 Helmond Sport
De verrassingen van de avond. Eruit door amateurs.
En vandaag wint mijn cluppie van Vitesse. 
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
Wat is er mis met die Taco eigenlijk? Heb al een aantal prima columns van die man gelezen..
Alles. Ten eerste die stem (vandaar dat geluidsfragment), maar vooral zijn argumentatie. Die is nogal inconsequent en zijn analyses zijn soms echt te lachen zo belachelijk. Sana een miskoop noemen mag, maar kan je voor 4 ton zoveel verwachten? Maar in datzelfde stuk een andere speler een topaankoop noemen die nog iets duurder was en hetzelfde hoeveelheid goals en assists had (in tweemaal zoveel wedstrijden) is nogal vreemd. En dat heb ik bij Taco altijd: de man heeft een mening en vooroordelen en gaat van daaruit argumenten zoeken. Anders begrijp ik zijn stukjes echt niet. En vorige week dat stuk over Ajax, de man dacht echt een briljante (afzeik)analyse te geven, terwijl iedereen die Ajax een beetje volgt precies weet dat de club dat zelf ook allemaal zegt (weinig goede jeugd in de komende lichting, dus die is allemaal aangekocht).
En eerlijk is eerlijk, zijn laatste twee bijdragen over Oranje (dat Van Gaal niet aan een team bouwt) waren uitstekende stukken, de rest is drama.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Lewansowski volgend seizoen gratis naar Bayen Munchen...
Haal Reus anders ook nog.
Beetje triest eigenlijk.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Dat stukje heeft Dries Roelvink ingesproken. Luister maar.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Wie is Lewansowski?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.