• 15.887 nieuwsartikelen
  • 178.599 films
  • 12.250 series
  • 34.039 seizoenen
  • 648.378 acteurs
  • 199.167 gebruikers
  • 9.382.312 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Waarover de rechter notabene zei:

"Gezien de ervaringen op 14 april 2013 leveren thans niet de supporters van Ajax maar de supporters van PSV (in het bijzonder) een risico op voor de openbare orde."

Zelfde als toen de burgemeester van Utrecht na het bekerduel Utrecht - Ajax de Ajax-supporters nog de schuld ging geven van het feit dat de Utrecht-hooligans weer eens op schot waren in de stad.

Gelukkig doen de Ajax-supporters doorgaans geen vlieg kwaad, maar nogmaals, dat doet er helemaal niks toe. Je hebt vast ook gelezen dat de rechter de busreis geen reeel alternatief vond met het oog op de openbare orde? Lijkt me het enige waar je naar moet kijken.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Kai schreef:

Positief opgevallen zijn; Moisander, Krikic en Sigi.

Toch ook wel Denswil. Niet dat hij z'n fouten niet gemaakt heeft, maar was verdedigend regelmatig toch wel erg sterk.

Ook Duarte lijkt me zodra Siem weer volledig terug is een mooie aanvulling.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Montorsi schreef:

Gelukkig doen de Ajax-supporters doorgaans geen vlieg kwaad

Daar gaat het me helemaal niet om. De (preventieve) betutteling in Nederland en het juist niet aanpakken van de echte hooligans stoort me. Als je niet eens meer in staat bent om een paar honderd voetbal-supporters in een uitvak te krijgen, omdat je structureel te bang bent op te treden tegen de daadwerkelijke raddraaiers, kun je je beter achter de oren gaan krabben (of zou je dat gewoon eens moeten doen).

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

chevy93 schreef:

Ook Duarte lijkt me zodra Siem weer volledig terug is een mooie aanvulling.

Ik hoop Duarte op de VM-positie te gaan zien, samen met Siem en Serero.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Daar gaat het me helemaal niet om. De (preventieve) betutteling in Nederland en het juist niet aanpakken van de echte hooligans stoort me. Als je niet eens meer in staat bent om een paar honderd voetbal-supporters in een uitvak te krijgen, omdat je structureel te bang bent op te treden tegen de daadwerkelijke raddraaiers, kun je je beter achter de oren gaan krabben (of zou je dat gewoon eens moeten doen).

En wie zijn de echte hooligans precies? En vooral wie niet? Met het simplisme 'gewoon aanpakken' hadden we ook geen criminaliteit gehad.

Je hebt bovendien te maken met een risicogroep, ook al zitten er daar mensen tussen die nog nooit wat geflikt hebben zijn ze nog steeds een risicogroep. Als zo'n burgermeester nu die buscombi had toegestaan en het was tot een confrontatie gekomen had iedereen het ook belachelijk gevonden dat dit was toegestaan.

Knisper

• 13040 berichten
  • 1279 stemmen

chevy93 schreef:

Toch ook wel Denswil. Niet dat hij z'n fouten niet gemaakt heeft, maar was verdedigend regelmatig toch wel erg sterk.

Je bedoelt toen hij Messi liet lopen om rugdekking te geven aan... ja, aan wat eigenlijk? Volgens mij stond die jongen stijf van de zenuwen.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3778 stemmen

@VI_nl 48s

PRIMEUR | Ajax is de 1ste club in de CL-historie die een hattrick van zowel Cristiano Ronaldo als Lionel Messi te verwerken kreeg

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Yup, Ajax blijft geschiedenis schrijven.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

En ik kan me ook nog wel een CL hattrick van Makaay tegen Ajax herinneren...

j0enne

• 9607 berichten
  • 3778 stemmen

Karma.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Knisper schreef:

Volgens mij stond die jongen stijf van de zenuwen.

Dat sowieso en ik onderstreep ook dat Denswil fouten gemaakt heeft. Sterker nog, gisteren heb ik nog gezegd dat hij zwak opgetreden heeft bij de goal van Messi en de voorzet waar hij buitenspel opheft.

Maar hij heeft ook veel sterke dingen gedaan. Dingen die veelbelovend zijn voor de toekomst.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Denswil was gisteravond erg goed, samen met Moisander een mooi centraal duo waar veel voetbal in zit en bij Denswil ook power. Moisander is tactisch sterker. Neemt niet weg dat Denswil bij de 2-0 en 3-0 niet super handelde, maar vaak zat deed hij dat gister wel. Zou hem zeker een 7 geven.

kos

• 46702 berichten
  • 8859 stemmen

??? een 7?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Denswil was bij vlagen ontzettend slordig in de passing. Hij zat er wel vaak prima tussen, en straalde rust uit. Maar toch, zijn directe tegenstander legt er drie in het mandje; dan is een zeven iets té. Neemt niet weg dat er veel rek in hem zit.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3778 stemmen

Als je bij 2 doelpunten medeschuldig bent kun je nooit een 7 halen.

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

Een 5 is wel op zijn plaats. Onervarenheid kun je moeilijk in je overweging voor een cijfer plaatsen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Een 6,5 dan. Speelde gewoon prima. En bij die 2 goals had het beter gekund, maar grote fouten waren het zeker niet. Maar hij heeft ook een hoop goeds gedaan gisteravond. 1 van de weinige lichtpuntjes.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

kos schreef:

??? een 7?

Doet me denken aan de beoordeling over het gehele seizoen van vorig jaar toen er ineens negens aan Fischer en Moisander werden gegeven enzo.

Joy4ever

• 4614 berichten
  • 1838 stemmen

En wederom een groot verschil tussen Ajax met Siem en Ajax zonder Siem. Maar daar hoor ik jullie weer niet over .

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Doet me denken aan de beoordeling over het gehele seizoen van vorig jaar toen er ineens negens aan Fischer en Moisander werden gegeven enzo.

Haal die post eens terug dan? Ik heb aan niemand een 9 uitgedeeld.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Haal die post eens terug dan? Ik heb aan niemand een 9 uitgedeeld.

Was volgens mij niet van jou.. bovendien zijn voetbaltopic #1 t/m 6 niet meer terug te halen.

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

Die zijn nog wel terug te halen. Toets maar in op Google.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4086 stemmen

Naomi Watts schreef:

Echt belachelijk dit. Ajax supporters flink genaaid dus.

Jammer dat er een discussie gaande is, want de burgemeester is de grootste kneus die er rondloopt op deze planeet. Hele discussie slaat nergens op namelijk. Het is zo klaar als een klontje. Gelukkig dat mensen hier het wel snappen.

Weet je wie er morgen spelen?

FC Eindhoven - Jong Ajax!! Wie mogen er met de bus naar Eindhoven morgen? Ajax supporters. Die hele burgemeester is één grote grap die gelijk afgezet mag worden wmb.

Overigens mogen ADO en Feyenoord supporters wel met de bus komen

Nee, er is geen discussie over mogelijk. De burgemeester is een onbekwame retard die nooit in die functie mag functioneren.

Zelfde geldt voor de competitieplanner bij de KNVB, die al twee keer in een half jaar tijd PSV-Ajax inplant tijdens werkzaamheden van de NS op de route. Sowieso dat dit doorgestoken kaart is.

Overigens bleek PSV al op 18 juli op de hoogte te zijn van de werkzaamheden, maar dit niet goed te hebben gecommuniceerd naar de andere partijen, zo kwam in het kort geding naar boven. Ajax ging destijds akkoord met de treincombi in de wetenschap dat er daadwerkelijk treinen zouden rijden.

Op de vraag waarom Ajaxsupporters vrijdag wel met de bus naar Eindhoven mogen afreizen voor het Jupiler Leagueduel tussen FC Eindhoven en Jong Ajax, had de gemeente Eindhoven geen goed antwoord. Het komt er op neer dat een buscombi dan wel toegestaan is omdat het stadion van FC Eindhoven (hemelsbreed vier kilometer van het Philips Stadion) niet aan het spoor ligt. Over het feit dat beide stadions wel aan een weg liggen waar bussen kunnen komen, werd niets gezegd.

Kort geding: tussenstand 0 - 0. Morgen uitspraak | Ajax Life updates - ajaxlife.nl

Jammer dat er met geen enkel plausibel antwoord de aanklacht is verwezen.

Knisper

• 13040 berichten
  • 1279 stemmen

Vermeer (6), van Rhijn (6), Moisander (5), Denswil (4), Blind (6), de Jong (6), Poulsen (3), Duarte (7), Sigthorsson (5), Bojan (5), Boilesen (6), Serero (7).

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Vermeer een 6?

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Vermeer (4), Van Rhijn (6), Moisander (7), Denswil (6), Blind (6), De Jong (5), Poulsen (3), Duarte (5), Sightorsson (6), Bojan (7), Boilesen (6).

Vermeer stond verkeerd opgesteld bij de eerste goal en kwam verkeerd uit bij de derde goal, ik zie ook niet waarom hij een voldoende zou moeten krijgen.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Sightorsson een 6?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Knisper schreef:

Vermeer (6), van Rhijn (6), Moisander (5), Denswil (4), Blind (6), de Jong (6), Poulsen (3), Duarte (7), Sigthorsson (5), Bojan (5), Boilesen (6), Serero (7).

Haha, je cijfers bij Denswil, Moisander en Bojan. Waren juist de betere spelers aan Ajax kant.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

stfuympos schreef:

Sightorsson een 6?

Speelde toch best aardig? Heeft verdedigend zijn werk goed gedaan en was aanvallend goed betrokken bij de aanvallen (won redelijk wat duels, hield de bal goed vast). Het enige is dat hij slimmer moet lopen, iets waar Bojan duidelijk beter aan gewend is.

Ik denk dat ik redelijk mee kan gaan met de cijfers van Kai hierboven. Hoewel ik De Jong ook nog wel een 6 zou geven. Niet duidelijk aanwezig, maar na zijn vertrek was het duidelijk een zooitje.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.