• 15.918 nieuwsartikelen
  • 178.829 films
  • 12.258 series
  • 34.051 seizoenen
  • 648.781 acteurs
  • 199.219 gebruikers
  • 9.385.749 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

Harco schreef:

(quote)

Waarschijnlijk omdat de punten van voorgaande jaren (succesjaar 2010, wellicht?) op dat moment minder (of niet meer?) meetelden.

Ik geloof dat het laatste jaar de resultaten 100% meetellen, het 3e jaar 30% en het 4e jaar 20% (en dat samen opgeteld). Zoiets. Dus je kan inderdaad veel punten verliezen, al zijn de grootste klappen al augustus 2011 en augustus 2012 geweest daarvan. Maar dat heeft daarmee te maken ja.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Die stropdas blijft wel iets legendarisch, haha. Dat was wel heel erg provocerend en kansloos. Zoiets werkt altijd tegen je als het daarna minder gaat.

Al vind ik een dvd uitbrengen van 2 gewonnen klassiekers, terwijl de play offs nog moesten volgen ook wel grappig

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Als je even tijd hebt. Schitterend verhaal over de hoop van elke voetbalfan.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Zelden zoveel onzin gelezen zeg. Die man had enorm veel persoonlijkheid. Persoonlijkheid hebben is wat anders dan met een stoer hoofd a la Ronaldo of Balotelli rondlopen en domme dingen zeggen of jezelf steeds de hemel in prijzen.

Wat is dan de enorme persoonlijkheid van Litmanen volgens jou?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Wat is dan de enorme persoonlijkheid van Litmanen volgens jou?

Zijn kalmte, zijn rust, zijn relativeringsvermogen, raakt nooit boos of geprovoceerd, staat altijd boven de partijen.

Als je Litmanen geen persoonlijkheid noemt, dan zijn oa Giggs, Pirlo, Xavi en noem er nog heel veel op ook niet. Het is gewoon flauwekul.

Iemand zonder persoonlijkheid op het veld vind ik iemand die er een beetje schuw bij loopt, zich verstopt, zich makkelijk uit de kast laat lokken etc. Litmanen was in zijn beste jaren een veldheer op het veld en een voorbeeld voor elke speler buiten het veld.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Niet mee eens, vooral een erg grijs nietszeggend type. Pirlo is natuurlijk helemaal een vergelijking van niks, als er iemand uitstraling heeft.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Litmanen was een sympathieke, maar inderdaad wat saaie, voetballer. Niet erg trouwens want een erg goede speler, zij het met de uitstraling van een zak hooi. Ik denk dat iedereen buiten Nederland (en Finland uiteraard) deze goedzak dan ook allang weer is vergeten.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Klopt, naast zijn saaiheid vooral ook omdat hij in Spanje en Engeland heel weinig heeft laten zien natuurlijk. Ook inderdaad totaal niet erg verder, maar mensen moeten niet overdrijven.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Litmanen was een sympathieke, maar inderdaad wat saaie, voetballer. Niet erg trouwens want een erg goede speler, zij het met de uitstraling van een zak hooi. Ik denk dat iedereen buiten Nederland (en Finland uiteraard) deze goedzak dan ook allang weer is vergeten.

Maar ik noem Litmanen ook geen internationale persoonlijkheid zoals Zlatan. Ik ontken alleen dat hij geen persoonlijkheid heeft. Overigens zullen ze hem bij Barcelona en Liverpool vast nog wel kennen. Maar zijn echte topjaren had hij natuurlijk bij Ajax.

Ik vind het alleen vreemd dat saai gelijk staat aan gebrek aan persoonlijkheid. Litmanen schreeuwde niet, beledigde niet en schopte spelers niet overhoop. Hij stuurde een ploeg, was zelf extreem bepalend en was een teamplayer ondanks zijn geweldige persoonlijke kwaliteiten.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Montorsi schreef:

Klopt, naast zijn saaiheid vooral ook omdat hij in Spanje en Engeland heel weinig heeft laten zien natuurlijk. Ook inderdaad totaal niet erg verder, maar mensen moeten niet overdrijven.

En ook het feit dat Finland nooit op een toernooi heeft gespeeld helpt niet mee dan.

Inderdaad gek om Litmanen te prijzen om datgene wat hij nou juist per definitie niet is, namelijk een aansprekende persoonlijkheid. Kun je net zo goed zeggen dat het zo'n goede keeper was, de 100 meter in 10 seconden liep of onklopbaar was in de lucht. Nee, het was een hardwerkende middenvelder met veel diepgang, scorend vermogen en tactisch vernuft. En een suffe droogkloot.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik vind het alleen vreemd dat saai gelijk staat aan gebrek aan persoonlijkheid.

Dat hoor je vaak, vreemde constatering ja.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

En ook het feit dat Finland nooit op een toernooi heeft gespeeld helpt niet mee dan.

Inderdaad gek om Litmanen te prijzen om datgene wat hij nou juist niet is, namelijk een aansprekende persoonlijkheid. Kun je net zo goed zeggen dat het zo'n goede keeper was, de 100 meter in 10 seconden liep of onklopbaar was in de lucht. Nee, het was een hardwerkende middenvelder met veel diepgang, scorend vermogen en tactisch vernuft. En een suffe droogkloot.

Wel is hij recordinternational en volgens mij ook alltime topscorer van zijn land. En hij speelde weer geen eindtoernooi, maar wordt wel weer geprezen dat hij als 40 jarige nog international was.

Ik zeg verder, nogmaals, niet dat Litmanen een grootse persoonlijkheid was, maar ik weerspreek dat hij het helemaal niet was. Daar zit nog wel een gebied tussen lijkt mij. Litmanen past qua karakter in een rijtje met oa Giggs en Xavi, jongens die toch net zo goed persoonlijkheid hebben.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Tja, ken jij de recordinternational van pakhembeet Albanië, IJsland of Cyprus?

Verder ging het er in 1e instantie om dat spelers van nu hem niet herkennen, en dat begrijp ik heel goed. Ik denk ook niet dat Kluivert en Seedorf pakhembeet Ivan Nielsen zouden herkennen.

Naomi Watts schreef:

(quote)

Dat hoor je vaak, vreemde constatering ja.

Tja, toch werkt het zo.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Tja, toch werkt het zo.

Nou.. nee.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

De eerste saaie persoonlijkheid moet ik nog tegenkomen.

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

William H. Macy.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Litmanen dus

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

En dan hebben PSV'ers hier de naam snel af te haken voor hun nationale elftal.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Denk jij dat die jongen graag naar Zuid-Afrika vliegt, om daar een blessure te faken? Dan had hij het beter al voor die tijd kunnen doen.

PS: Voor de liefhebber

College Tour: Frank de Boer - Uitzending Gemist - uitzendinggemist.nl

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

otherfool schreef:

Dat is nog veel sneller gegaan dan verwacht...

Zeer goede voorspelling inderdaad.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

VVV krijgt even een flink pak slaag van Dordrecht.

Oh:

Volgens het Brabants Dagblad voeren ook de Willem II fans actie tegen de komst van beloftenteams in de Jupiler League. Ze roepen op om zondag bij Willem II - PSV de eerste 20 minuten en 13 seconden (vanwege de invoering in 2013) stil te zijn in het stadion in Tilburg uit protest.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Zeer goede voorspelling inderdaad.

Ik had eerlijk gezegd alleen niet gedacht dat het overduidelijke gigantische verschil in talent zich zo snel zou manifesteren op die specifieke lijst. En waar gaat dit eindigen? Bij de bookies staat België inmiddels 5e als favoriet voor WK-winst, (ruim) voor Italië, Nederland en Engeland.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Binnenkort gewoon verliezen bij Kroatië en verliezen thuis van Wales en er vervolgens vliegen ze eruit in de play-offs.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

otherfool schreef:

Ik had eerlijk gezegd alleen niet gedacht dat het overduidelijke gigantische verschil in talent zich zo snel zou manifesteren op die specifieke lijst. En waar gaat dit eindigen? Bij de bookies staat België inmiddels 5e als favoriet voor WK-winst, (ruim) voor Italië, Nederland en Engeland.

Ik denk dat het veel te maken heeft met Wilmots. Hij weet perfect waar hij mee bezig is en houdt iedereen stevig met beide voeten op de grond.

En wat volgens mij de spelers ook naar een hoger niveau tilt zijn de supporters. Meer dan tienduizend man in Glasgow, nooit gezien voor de Belgen. Enkele jaren geleden mochten ze tevreden zijn met thuis zoveel volk, vonden ze geen tv-zender meer die hun matchen wou uitzenden en hadden ze moeite met een hoofdsponsor te vinden.

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Kwartfinale wordt dat toch wel? Zul je zien, spelen ze pas twee jaar echt goed, worden die Belgen dadelijk gelijk groepshoofd. Dan is de 1/8 goed te doen voor hen en daarna hangt het wat van de loting af.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Ik denk dat het veel te maken heeft met Wilmots. Hij weet perfect waar hij mee bezig is en houdt iedereen stevig met beide voeten op de grond.

En wat volgens mij de spelers ook naar een hoger niveau tilt zijn de supporters. Meer dan tienduizend man in Glasgow, nooit gezien voor de Belgen. Enkele jaren geleden mochten ze tevreden zijn met thuis zoveel volk, vonden ze geen tv-zender meer die hun matchen wou uitzenden en hadden ze moeite met een hoofdsponsor te vinden.

En dat we nu veel meer getalenteerde spelers in onze selectie hebben dan vroeger. Herinner je je Bailly nog in de goal?

Joy4ever

• 4616 berichten
  • 1840 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Al vind ik een dvd uitbrengen van 2 gewonnen klassiekers, terwijl de play offs nog moesten volgen ook wel grappig

Dat vond ik eerlijk gezegd nog vele malen treuriger dan die hele stropdas.

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

Ondertussen op Leonardo's bruiloft:

(afbeelding)

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12868 stemmen

mjk87 schreef:

Kwartfinale wordt dat toch wel? Zul je zien, spelen ze pas twee jaar echt goed, worden die Belgen dadelijk gelijk groepshoofd. Dan is de 1/8 goed te doen voor hen en daarna hangt het wat van de loting af.

Best leuk dat ze het zo goed doen, maar 5e of 6e op de FIFA ranking is ook gewoon overdreven. 7 van de 8 keer winnen is geweldig natuurlijk, maar het is niet bepaald tegen "grote" ploegen. Keertje winnen van Schotland en je wipt zo over Brazilië en Nederland!

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Ajax morgen met de A1/B1 tegen Achilles omdat ze 18 spelers missen.

Heb je geluk dat je tegen Achilles speelt en niet zoals PSV morgen uit naar Willem II.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.