• 15.918 nieuwsartikelen
  • 178.829 films
  • 12.258 series
  • 34.051 seizoenen
  • 648.775 acteurs
  • 199.218 gebruikers
  • 9.385.594 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dit slaat natuurlijk weer nergens op. Iedere club heeft wel een eigen doelstelling, van kampioen worden tot EL play offs halen tot degradatie willen ontlopen. Bij een EK of WK kwalificatie speel je maar om 1 doel, het toernooi halen.

Landen als San Marino spelen ook omdat zij graag voor hun land willen uitkomen, omdat ze het leuk vinden of om een keertje een punt te pakken. Dat zijn net goed doelen. Overigens mogen kleinere landen wat mij betreft een eigen competitie krijgen en één van die landen mag naar het eindtoernooi. Dan heb je weliswaar één slecht land erbij, maar dan hebben die landen eens echt kans op een eindtoernooi en ben je van de vervelende kwalificatiewedstrijden af. Hoe men tussen die groepen kan switchen kan ik overigens niet zeggen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Zulke landen hebben ook de verplichting om te spelen lijkt me? Net als iedereen. Maar buiten dat, dat vind ik geen serieuze doelstellingen. Ik ga er vanuit dat iedereen graag voor zijn land speelt en een punt wil pakken.

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12868 stemmen

Alleen Kroatië is van een behoorlijk niveau, maar België zou daar met hun spelers wel eens makkelijk boven moeten eindigen.

Voor wat het waard is, ze staan geloof ik nog altijd boven ons in de FIFA ranking. Thuis 1-1 en we moeten nog in Kroatië .. we mogen vooral blij zijn dat Kroatië al één keer dom puntenverlies geleden heeft, want verder laten ze ook geen steken vallen. Hopelijk werkt Servië nog een beetje mee dit weekend.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Schitterend voetbalplaatje.

(afbeelding)

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

depri83 schreef:

Schitterend voetbalplaatje.

(afbeelding)

Inderdaad. Misschien dat dat verhaal in VI van Tom Knipping over Brazilië 1958 je ook trekt. Prachtig stukje over een vervlogen tijd, toen voetbal nog niet om geld ging.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Inderdaad. Misschien dat dat verhaal in VI van Tom Knipping over Brazilië 1958 je ook trekt. Prachtig stukje over een vervlogen tijd, toen voetbal nog niet om geld ging.

Mooi stuk idd. Hoewel ik het meeste al wist uit de biografie van Garrincha. Als er één boek is dat ik je aan kan raden is die het wel.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3779 stemmen

@RikElfrink 7m

Luciano #Narsingh trainde vandaag bij

#PSV weer in partijvorm. Eind deze maand rentree bij Jong #PSV is het plan.

Eindelijk, we hebben 'm nog hard nodig.

Waarom wordt Jong Oranje vanavond trouwens nergens uitgezonden?

Is de eerste wedstrijd in de EK-kwalificatiewedstrijden.

Lijkt me interessanter dan die overwinning van Nederland morgen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4087 stemmen

Ajax-fans ook bij Achilles per combi - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

Zucht, dit zijn gewoon de clubs waar Ajax in de zomer tegen voetbalt en honderden Ajacieden rondom het veld staan. Kansloos zooitje.

kos

• 46705 berichten
  • 8862 stemmen

Mwa, Achillespubliek, Groesbekers partout, zou ik niet onderschatten . daarnaast zullen er ook aardig wat NEC'ers zijn waarschijnlijk.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3779 stemmen

Boetius heeft z'n rentree gemaakt zie ik tegen RKC in een geheim oefenpotje.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

j0enne schreef:

in een geheim oefenpotje.

Roep Jordy tot verantwoording! Wil een heel debat erover!

j0enne

• 9608 berichten
  • 3779 stemmen

Jong Oranje op een 3-0 voorsprong. Netjes. Vorig jaar verprutste ze 't namelijk nog tegen Schotland.

Vilhena, Castaignos en van der Hoorn.

Edit. 4-0.

Drost.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Kijk, valt onze Drost in en maakt hij gelijk naam in Jong Oranje.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3779 stemmen

depri83 schreef:

PSV heeft de prijzen ook verlaagd, ook €40 voor drie potjes. Hoewel met de tegenstanders die we treffen er nog geen uitverkochte huizen (understatement) zullen zijn.

Als ik in m'n eigen vak wil gaan zitten ben ik 75 euro kwijt... Belachelijk voor zulke schijtduels.

YAH87

• 230 berichten
  • 0 stemmen

Hmm..niet echt veel soeps voor vanavond;

Servië - Kroatië en Duitsland - Oostenrijk zijn misschien wel de leukste affiches voor vanavond.

Of toch maar voor de kraker Estland - Nederland gaan met het commentaar van Oldenburger op mute?

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

Vanavond zit ik gewoon in de bios, zal ongetwijfeld iets rustiger zijn. Eerst nog even de eerste helft zien in de kroeg, daarna filmpje. Aan iedereen aan te raden.

kos

• 46705 berichten
  • 8862 stemmen

Eh ..nou nee. Terras lijkt me beter. Fuck die suffe interlands.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Bojan over de Eredivisie: "Elke wedstrijd verbaast me weer".

Dan kijk je om je heen naar de spelers die er lopen, en dan ben je nog wekelijks een van de slechtsten. Dat is verbazingwekkend inderdaad

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Komt wel goed met Bojan. Heeft zoveel talent en kwaliteit, dat komt er vanzelf wel uit. Dat hij hier matig begonnen is klopt uiteraard wel. Maar itt figuren als Sana kan Bojan wel wat.

Ik mis vanavond trouwens al het voetbal. Al kan ik er niet zo mee zitten. Pak de samenvatting van Oranje wel mee. Volgende maand Kroatië-België kijken, dat is wel een leuke voor de neutrale kijker.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Dat hij talent had is wel duidelijk maar die neergaande lijn de laatste seizoenen en die kans tegen Groningen....

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Dat hij talent had is wel duidelijk maar die neergaande lijn de laatste seizoenen en die kans tegen Groningen....

Het gekke is dat Groningen eigenlijk zijn beste wedstrijd tot nu toe was (zonder oefenduels meegeteld). Had hij die bal afgelegd, dan had iedereen gesproken over een goede wedstrijd van hem.

Ik heb hem zondag ook hard vervloekt hoor. En 's avonds net zo goed toen ik weer de beelden zag. Maar hij kan natuurlijk wel aardig ballen. Ik vind hem alleen geen vleugelspeler. Ajax moet die jongen een vrije rol geven, desnoods op de plek van Eriksen of in de spits. Als je van hem goede voorzetten verwacht, dan zal hij niet zo veel goede wedstrijden gaan spelen vrees ik.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3779 stemmen

Willems heeft ook enorm veel talent. Maar die wordt altijd met de grond gelijk gemaakt.

Gelukkig staat die dit seizoen weer beter te ballen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Bij Willems ligt het vooral aan zijn houding.

Niemand zal ontkennen dat hij geen goede voetballer is.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Komt wel goed met Bojan. Heeft zoveel talent en kwaliteit, dat komt er vanzelf wel uit. Dat hij hier matig begonnen is klopt uiteraard wel. Maar itt figuren als Sana kan Bojan wel wat.

Bekend verhaal, als je Bojan vervangt door bijvoorbeeld Sulejmani.

Bojan is typisch zo'n speler die in de jeugd, tegen fysiek veel mindere tegenstanders, geweldige dingen laat zien. Bij de senioren komt hij tegen veel sterkere voetballers te staan. Bij elke schouderduw wordt hij van de bal gelopen en elk duel verliest hij. Tenzij hij heel veel sterker wordt dit seizoen zie ik er niet zo veel in. Had hem vooraf graag bij Feyenoord gehad, maar tot nu toe heeft hij zelfs nog minder laten zien dan Schaken dit seizoen, en dat zegt wat.

En er zal ook best eens een actie lukken, zoals tegen Groningen, maar dat heeft meer met kansberekening van doen. Was voor de rest echt geen goeie wedstrijd van hem natuurlijk, raakte 5 kwartier geen bal goed en kwam er een keer goed tussendoor. Tsja..

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik mis vanavond trouwens al het voetbal. Al kan ik er niet zo mee zitten. Pak de samenvatting van Oranje wel mee. Volgende maand Kroatië-België kijken, dat is wel een leuke voor de neutrale kijker.

Leuk dat je zo ontspannen naar een interland toeleeft. Wel logisch natuurlijk. Ik daarentegen ben lichtjes zenuwachtig aan het worden voor vanavond.

We zullen afzien tegen die stugge Schotten. De Kroaten hebben thuis verloren van deze ploeg, en ik herinner mij de vorige wedstrijd waar we ook niet al te simpel wonnen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Het heeft niet te maken met dat er af en toe een actie lukt. Bij Bojan zie je gewoon aan veel kleine dingen dat hij begaafd is. Balaannames, actie's etc.

De vergelijking met Sulejmani gaat mank. Die jongen had namelijk best kwaliteit, maar geen mentaliteit. Terwijl Bojan wel hard werkt voor de ploeg, maar het alleen nog niet al te succesvol doet.

Neemt niet dat dat Ajax ook voor Bojan de laatste kans is naam te maken. Van de PD naar de Serie A naar de Eredivisie. Het lijkt me niet dat hij na Ajax in landen als Denemarken, Schotland en Oostenrijk zou willen voetballen. Gelukkig heeft Ajax een optie voor een 2e seizoen, maar geen verplichting. In de zomer maar eens bekijken of we iets aan hem hebben gehad. Bojan moet trouwens wel stoppen met mekkeren en eens wat mannelijker gaan spelen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Asaharo schreef:

(quote)

Leuk dat je zo ontspannen naar een interland toeleeft. Wel logisch natuurlijk. Ik daarentegen ben lichtjes zenuwachtig aan het worden voor vanavond.

We zullen afzien tegen die stugge Schotten. De Kroaten hebben thuis verloren van deze ploeg, en ik herinner mij de vorige wedstrijd waar we ook niet al te simpel wonnen.

Ach, Kroatië speelt weer in Servië. Als België wint en Kroatië niet, dan doet de kraker er volgende maand niet eens meer toe. België zal niet in Kroatië moeten verliezen, dan is de klus wel geklaard lijkt me. Het is wel leuk om te zien dat het halve elftal van België uit de Eredivisie komt. Een hoop spelers gun ik toch wel een succes. Anderzijds is het ook wel weer lachen als België play offs zou moeten spelen. Hopelijk treffen ze dan Portugal en schakelen ze die lui uit.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.