- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Mensen die aan de CL toto mee willen doen, speelronde 1 valt alvast te voorspellen (gespeeld op 17-9 en 18-9)
Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12868 stemmen
Het is wel leuk om te zien dat het halve elftal van België uit de Eredivisie komt.
Kwam 
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Haha, ja maar u bent een Nederlander. Bij ons is de term "mathematisch kan het nog" verbonden met een volkstrauma wat betreft eindtoernooien. Ik zal het pas geloven als we ons daadwerkelijk geplaatst hebben. Tot die tijd blijf ik, en ik veronderstel vele landgenoten, bibberen op mijn stoeltje.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Haha, ja, kwam. Alleen al de achterhoede kent er 3 van Ajax normaal gesproken. Alderweireld, Vermaelen en Vertonghen.
Ik vind het wel mooi om te zien hoe zo'n Vertonghen tegenwoordig ook internationaal alle erkenning krijgt. Ik blijf een grote fan van Jan, hopelijk keert hij nog eens terug om voor Ajax te spelen.
@ Asaharo, ik snap goed dat je nog afwachtend bent. Maar dat is in dit geval nergens voor nodig, want België gaat het halen. In die andere kwalificaties liep je altijd achter de feiten aan, tot de fatale misstap. Nu ben je steeds de leider van de groep. Het is dat België geen bijzondere backs heeft en een internationale topspits mist. Voor de rest hebben ze bijna alles. Alleen het geloof ontbreekt nog een beetje. Volgens mij beseffen veel spelers nog niet dat ze echt goed kunnen zijn.
Ik ben altijd wel blij dat Oranje makkelijk door de kwalificaties heen hopt. Al is dat ook pas vanaf de kwalificaties voor WK 2006. Daarvoor liep het ook stroef. Play Offs tegen Schotland voor EK 2004 die bijna fataal werden en over WK 2002 zeg ik maar niks meer 
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Bij Willems ligt het vooral aan zijn houding.
Niemand zal ontkennen dat hij geen goede voetballer is.
Al die discussies hier gemist waarin hij tot de grond toe werd afgebrand?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Er was ook terecht een hoop kritiek op Willems, zoals de kritiek op Bojan ook nu terecht is. Maar beiden kunnen wel aardig ballen lijkt me. Alleen Quido vind Willems stelselmatig niks. Ik vond Willems wel wat overschat, werd plots wel erg de hemel in geprezen en speelde zelfs een EK. Dat sloeg nergens op. Dat hij talent heeft en vast nog wel belangrijk voor PSV en Oranje wordt geloof ik zeker.
kos
-
- 46705 berichten
- 8862 stemmen
Tja, die Bojan laat elke week minder zien dan de gemiddelde aanvaller van RKC of Heracles dus dat ie het wel kan lijkt me wat voorbarig.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Het is dat België geen bijzondere backs heeft en een internationale topspits mist.|
Benteke is een beest. Hij mag dan niet zoals de andere Rode Duivels bij een grote Engelse ploeg spelen, vorig seizoen heeft hij op z'n eentje Aston Villa gered van degradatie (19 doelpunten). Omring hem door betere spelers en hij zou er met gemak nog 10 in het mandje gelegd hebben. Nee, ik heb alle vertrouwen in hem, volgend seizoen speelt 'ie gewoon voor een Engelse topclub.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Real Madrid maar weer met een nieuwe recordomzet van dik een half miljard euro, en de schuld is intussen minder dan 90 miljoen. Helemaal niks m.a.w.
Hoe komt iedereen trouwens altijd aan dat 'Real heeft 500 miljoen schuld'-verhaal?
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Real is eigenlijk al jaren het lichtend voorbeeld in de voetballerij ohgv financieel management. Zeer gezond en ook in crisistijd nog altijd groeiend, kom daar tegenwoordig nog eens mee.
Deze hier trouwens nog niet gezien:
Heerlijk 
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Real heeft toen die eenmalige dikke mazzel gehad toen ze die 500 miljoen ofzo kregen voor dat trainingscomplex, maar de laatste pakwek 5 jaar draaien ze financieel gewoon geweldig.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Da's zelfs al terug van 2001. Sindsdien wordt constant winst geboekt en groeit de omzet maar door.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
oke nog langer dan voor m'n gevoel dus zelfs.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Hee, otherfool leeft nog. We hebben volgens mij niets van hem vernomen sinds het Supercup debacle en het calimero gedrag van Mourinho na afloop 
Minder leuk nieuws Ajax&Litmanen1:
Nieuwe generatie internationals herkent Litmanen niet | Ajax Life updates - ajaxlife.nl
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Onbegrijpelijk inderdaad. Ik kan het me ook niet voorstellen, want zelfs een jonkie met de leeftijd van Willems moet Litmanen nog hebben zien spelen. Tot pakweg 2004 speelde Litmanen nog bij grote clubs. Litmanen is een geweldig mens, was een geweldige speler en een idool bij Ajax. Zolang de Ajacieden hem maar blijven herkennen en hem alle credits geven 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Heb ook nog een oude seizoenskaart met hem erop! Het is en blijft wel een club- en voetbalheld.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Hee, otherfool leeft nog. We hebben volgens mij niets van hem vernomen sinds het Supercup debacle en het calimero gedrag van Mourinho na afloop
De constatering dat er vaker wel dan niet een speler uit het team van Jose Mourinho, the Special One, van het veld wordt gestuurd tijdens een Europees potje tegen het team van Peppie is natuurlijk gewoon een aantoonbaar juiste. De geniale opmerking dat Jose Mourinho, the Special One, dan maar trainingen met 10 man afwerkt is dan ook even briljant als terecht. Dat het ditmaal voor het eerst in die treurige reeks een min of meer terechte uitsluiting schijnt te zijn (overigens heb ik het potje niet gezien, maar dit wordt gesteld) doet daar niet aan af. Dat Jose Mourinho, the Special One, niet het toeval inziet dat zijn team keer op keer op flagrante wijze wordt benadeeld in deze specifieke wedstrijden valt hem allicht aan te rekenen, maar al te druk kan ik me er niet om maken eerlijk gezegd.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
In dat ene bericht stonden meer Calimero's, dan het gehele Nederlandse trainersgilde samen dit jaar kan maken.
"De UEFA is tegen mij", "ja het zijn dan wel de regels, maar de scheidsrechter had die vanavond even niet moeten toepassen". 
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Eerste is een waarheid als een koe en het tweede is een leuk grapje 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Dat Jose Mourinho, the Special One, niet het toeval inziet dat zijn team keer op keer op flagrante wijze wordt benadeeld in deze specifieke wedstrijden valt hem allicht aan te rekenen, maar al te druk kan ik me er niet om maken eerlijk gezegd.
Dat je alles wat deze doorgetikte man voor lief neemt en het met de mantel der liefde bedekt is inmiddels al duidelijk. Juist die laatste zin is erg frappant, omdat je een fan van hem bent. Toch vreemd dat je bijvoorbeeld de uitspraken van een trainer van AZ of Heracles wel onder de vergrootglas legt is dan eigenlijk des te vreemder. Want van deze mensen ben je geen fan.
Toegegeven, je speelt het spelletje wel slinks en je kan jezelf er bijna uit lullen 
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Onbegrijpelijk inderdaad. Ik kan het me ook niet voorstellen, want zelfs een jonkie met de leeftijd van Willems moet Litmanen nog hebben zien spelen. Tot pakweg 2004 speelde Litmanen nog bij grote clubs. Litmanen is een geweldig mens, was een geweldige speler en een idool bij Ajax. Zolang de Ajacieden hem maar blijven herkennen en hem alle credits geven
Litmanen was een hele goeie voetballer, maar heeft natuurlijk een uitstraling van niks. Totaal geen persoonlijkheid, en dan waarschijnlijk met een nogal dikke kop, kan ik me ergens wel voorstellen dat je die niet herkent. Zou ook denk ik niet opvallen als je hem in Hoog Catherijne om een sigaretje ziet bietsen.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Armenië weer gewonnen
Op naar de plee-offs!
Pfff Kopfball Klose krijgt ze er niet meer in tegenwoordig 
En de Deentjes zijn ook weer lekker bezig op Malta... 1-1 bij rust.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Steffie de Vrij is ook weer lekker bezig. 
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Dit camerastandpunt kan ik me trouwens nog goed herinneren van die belabberde 2-4 in 2000 of 2001. Lekker overzicht... 
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Pfffff wat een geniale dubbelredding van die Oostenrijkse keepert...
Miro blijft maar op 67 staan.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Armenië weer gewonnen
Op naar de plee-offs!
Pfff Kopfball Klose krijgt ze er niet meer in tegenwoordig 
En de Deentjes zijn ook weer lekker bezig op Malta... 1-1 bij rust.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.