• 15.804 nieuwsartikelen
  • 178.307 films
  • 12.224 series
  • 34.004 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.092 gebruikers
  • 9.377.055 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Je kunt makkelijk beargumenteren dat een democratische rechtsstaat ook met legitiem geweld, propaganda en (in mindere mate) censuur wordt gewaarborgd. Maar het is vooral spijkers op laag water zoeken. Als Robben in een onbewaakt ogenblik hoezee roept mag hij ook niet naar het WK zeker?

Politiek en interlandvoetbal mengen zich ook continu, er worden nota bene volksliederen gespeeld en metersgrote vlaggen vertoond, nationalistischer kan bijna niet.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Daar verschillen we dan over.

En volgens mij is het sowieso door de Fifa en Uefa niet toegestaan om politiek met voetbal te vermengen, dus die gozer was officieel ook al verkeerd bezig.

En volgens WIKI

(quote)

Legitiem geweld, propaganda, censuur.....ja, heel prettig hoor.

We verschillen ja, gelukkig is de Grondwet het met mij eens. Spijtig dat de FIFA zoiets verbiedt, als is het ergens wel begrijpelijk. En wat je verder van fascisme ook vindt, het blijft een uiting.

Het gaat mij vooral erom dat iets dat ook maar een beetje linkt naar zulke stromingen (waarmee de FIFA zelf dus wel politiek bedrijft en een kant kiest) gelijk worden afgekapt. Denk aan de prinsenvlag ooit bij de PVV. Het woord 'houzee' mag soms ook al niet meer omdat NSB'ers dat gebruikten. Tja, die droegen ook kleding en deden aan seks, mag dat dan ook niet meer? Daar gaat het mij vooral om, dat men in de politieke correct soms volledig doorslaat.

*edit, ah, otherfool ook met de houzee-vergelijking dus.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Je kunt makkelijk beargumenteren dat een democratische rechtsstaat ook met legitiem geweld, propaganda en (in mindere mate) censuur wordt gewaarborgd. Maar het is vooral spijkers op laag water zoeken. Als Robben in een onbewaakt ogenblik hoezee roept mag hij ook niet naar het WK zeker?

Politiek en interlandvoetbal mengen zich ook continu, er worden nota bene volksliederen gespeeld en metersgrote vlaggen vertoond, nationalistischer kan bijna niet.

Dat is allemaal onschuldig. Wat vindt jij dan van Paulo di Canio die als speler die Hitlergroet bracht?

Spelers moeten gewoon zwijgen en hun voetbal spelen. Met politiek met je je als sporter niet op zo'n moment inlaten. Het enige wat ik wel goed vind is bv een Drogba die een Ivoorkust als 1 geheel probeert te laten zijn door op te roepen tot samenhorigheid na een goede wedstrijd. Zoiets snap ik goed, maar zo'n Kroaat met een fascistische leus vind ik maar triest en dat mag je best bestraffen.

Als Robben een NSB leus zou schreeuwen, dan mag hij van mij ook lekker thuis blijven inderdaad. Gelukkig is Robben niet zo dom dit te doen.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Tegen zoveel inconsequentie kan ik niet op.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Tegen zoveel inconsequentie kan ik niet op.

Ik vind het wel een interessante discussie.

Jij zou het dus wel acceptabel vinden als Robben NSB-kreten brult? En wat denk je dan over dat Di Canio verhaal? Zulke activiteiten vind je wel oke?

Die kreten van die Kroaat waren ook niet al te leuk bedoeld.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Het is gewoon niet zo handig om zoiets te roepen, maar het gaat wel heel ver een vrij op zichzelf onschuldige uitspraak te bestraffen vanwege de connotaties uit het verleden. Die Simunic is trouwens geboren en getogen in Australie, dus dat 'voor het vaderland' moet je uberhaupt met een korreltje zout nemen wat hem betreft.

The Oceanic Six schreef:

Jij zou het dus wel acceptabel vinden als Robben NSB-kreten brult?

Stel Robben zegt in een interview dat ze voor Volk en Vaderland gaan strijden in Brazilie dus bijvoorbeeld?

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Jij zou het dus wel acceptabel vinden als Robben NSB-kreten brult?

Aan jou ten eerste de vraag: als Robben houzee roept, moet hij dan geschorst worden?

Tweede vraag: aangezien politiek blijkbaar verboden is, moeten al die spelers in de VI-rubriek persoonlijk ook gestraft worden als ze zeggen VVD of PvdA te stemmen, of als ze zeggen dat Mandela of King een held is, of als ze zeggen dat de regering meer voor armen moet doen.

Beide zul je, als je consequent bent en als de FIFA dat ook is en jij die FIFA volgt, met ja moeten beantwoorden.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Jij zou het dus wel acceptabel vinden als Robben NSB-kreten brult? En wat denk je dan over dat Di Canio verhaal? Zulke activiteiten vind je wel oke?

Die kreten van die Kroaat waren ook niet al te leuk bedoeld.

Dan ben je het dus ook eens met de boete van de UEFA aan Ajax? Ik niet namelijk

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

Het is gewoon niet zo handig om zoiets te roepen, maar het gaat wel heel ver een vrij op zichzelf onschuldige uitspraak te bestraffen vanwege de connotaties uit het verleden. Die Simunic is trouwens geboren en getogen in Australie, dus dat 'voor het vaderland' moet je uberhaupt met een korreltje zout nemen wat hem betreft.

(quote)

Stel Robben zegt in een interview dat ze voor Volk en Vaderland gaan strijden in Brazilie dus bijvoorbeeld?

Wat is dat nou voor een vreemde vergelijking. Voor Volk en Vaderland is ook een standaardterm, buiten het feit dat ik weet wat het voor NSB betekenis heeft.

Maar als Robben specifieke NSB kreten zou roepen, waaruit blijkt dat je weet dat hij het historische besef kent, dan mag hij van mij voorgoed uit Oranje ja.

mjk87 schreef:

(quote)

Aan jou ten eerste de vraag: als Robben houzee roept, moet hij dan geschorst worden?

Tweede vraag: aangezien politiek blijkbaar verboden is, moeten al die spelers in de VI-rubriek persoonlijk ook gestraft worden als ze zeggen VVD of PvdA te stemmen, of als ze zeggen dat Mandela of King een held is, of als ze zeggen dat de regering meer voor armen moet doen.

Beide zul je, als je consequent bent en als de FIFA dat ook is en jij die FIFA volgt, met ja moeten beantwoorden.

Ik zou de termen houzee erg ongepast vinden ja. Zie wat ik net zei. Als blijkt dat hij dit doet als NSB kreet, dan nokken met hem ja.

Verder slaat je hele verhaal nergens op en zit je het in het belachelijke te trekken. Mandela of de VVD ligt totaal niet gevoelig. Als hun in die rubriek wordt gevraagd waarop ze stemmen mogen ze dat prima melden.

Jouw Mandela opmerking kom ik de laatste tijd trouwens vaak tegen. Wat heeft die man gedaan dat je zo anti hem bent?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Dan ben je het dus ook eens met de boete van de UEFA aan Ajax? Ik niet namelijk

Welke van de vele? Die van Ierse bastaards? Ja, gewoon dom om dat op te hangen ja.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3776 stemmen

Lekker begin zeg bij de Merseyside-derby.

Na 8 minuten al 1-1.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Wat is dat nou voor een vreemde vergelijking. Voor Volk en Vaderland is ook een standaardterm, buiten het feit dat ik weet wat het voor NSB betekenis heeft.

Maar als Robben specifieke NSB kreten zou roepen, waaruit blijkt dat je weet dat hij het historische besef kent, dan mag hij van mij voorgoed uit Oranje ja.

Simunic riep letterlijk 'Voor het vaderland'. Net zo standaard en net zo specifiek (hoe je wilt) als dit fictieve voorbeeld van Robben.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

Mandela noemde ik inderdaad expres, aangezien ik wist dat je daar laatst op reageerde bij jOBS. Daarmee maakt ik mijn punt scherp ja. Maar feit blijft dat het politiek is, en als politiek niet mag volgens jou (of volgens de FIFA), waarom dat dan wel? Wie ben jij, of wie is de FIFA, om te bepalen wie moreel gelijk heeft. Niemand, precies, er bestaat namelijk geen moreel gelijk, alleen je eigen gelijk, en die kan je niemand opdringen. (en ja, Mandela, King, PvdA en VVD ligt bij jou en velen niet gevoelig, er zijn er genoeg bij wie dat om welke reden ook wél gevoelig ligt).

En houzee is overigens een oude term die later door de NSB is gebruikt/misbruikt, maar net als met de Prinsenvlag schijn je daarna dus dat niet meer te mogen gebruiken.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

Mandela noemde ik inderdaad expres, aangezien ik wist dat je daar laatst op reageerde bij jOBS. Daarmee maakt ik mijn punt scherp ja. Maar feit blijft dat het politiek is, en als politiek niet mag volgens jou (of volgens de FIFA), waarom dat dan wel? Wie ben jij, of wie is de FIFA, om te bepalen wie moreel gelijk heeft. Niemand, precies, er bestaat namelijk geen moreel gelijk, alleen je eigen gelijk, en die kan je niemand opdringen. (en ja, Mandela, King, PvdA en VVD ligt bij jou en velen niet gevoelig, er zijn er genoeg bij wie dat om welke reden ook wél gevoelig ligt).

En houzee is overigens een oude term die later door de NSB is gebruikt/misbruikt, maar net als met de Prinsenvlag schijn je daarna dus dat niet meer te mogen gebruiken.

Tsja, in dat kader mag je dus ook een hakenkruis op je voorhoofd tatoeëren en Heil Hitler roepen? Immers, je mag alles op politiek vlak roepen dus als je neo-Nazi bent mag het ook?

j0enne

• 9607 berichten
  • 3776 stemmen

Hij flikt 't weer hoor die Suarez. Wat een geweldige vrije trap. 1-2.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

@ A&L: Ja dat klopt, als je dat graag wil, moet je dat doen. Ik zal niet tegen de één zeggen dat hij alles mag zeggen en tegen de ander dat hij iets niet mag zeggen. Die beoordeling is niet aan mij.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3776 stemmen

Dit is paars voor Mirallas. Wat een aanslag op Suarez.

Geel.

De noppen staan gewoon in z'n knieholte.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Duidelijke schwalbe! Nee serieus, weet hij ook eens hoe het voelt.

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

j0enne schreef:

Hij flikt 't weer hoor die Suarez. Wat een geweldige vrije trap. 1-2.

De muur van Everton hielp ook wel erg mee.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dat zou het kunnen zijn, als je een zuivere discussie houdt met valide en logische argumenten, consequent doorgevoerd, en gebaseerd op, met alle respect, enige kennis van zaken. Als je daarbij voor een ander volstrekt willekeurig invult welke uitingen al dan niet 'gevoelig', 'ongepast' of 'onschuldig' zijn ontbreekt elke noodzakelijke basis, dus daar pas ik dan maar voor.

Buiten dat het niet op MovieMeter hoort.

david bohm

• 3075 berichten
  • 3439 stemmen

Tja inderdaad. Wanneer je verschillende 'argumenten' door elkaar heen gaat gebruiken wordt iedere discussie een janboel. Wordt ook weleens populisme genoemd.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Dat zou het kunnen zijn, als je een zuivere discussie houdt met valide en logische argumenten, consequent doorgevoerd, en gebaseerd op, met alle respect, enige kennis van zaken. Als je daarbij voor een ander volstrekt willekeurig invult welke uitingen al dan niet 'gevoelig', 'ongepast' of 'onschuldig' zijn ontbreekt elke noodzakelijke basis, dus daar pas ik dan maar voor.

Buiten dat het niet op MovieMeter hoort.

Ik wacht nog steeds op jouw visie, ongeacht hoe warrig je de mijne ook vinden mag.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

mjk87 schreef:

Niemand, precies, er bestaat namelijk geen moreel gelijk,

Echt wel. (En waar moreel nihilisme toe leidt hebben we al eerder gezien.)

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Die komt aardig aan ja. Maar verder geen overtreding waar je wat aan overhoudt, dus dat is nog toelaatbaar.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Dat gaat toch nergens meer over.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

Die komt aardig aan ja. Maar verder geen overtreding waar je wat aan overhoudt, dus dat is nog toelaatbaar.

Het is alleen donkerrood ipv de net gegeven gele kaart. Doet me verder wat denken aan Boulahrouz op Ronaldo. Al raakte hij toen zijn bovenbeen aan de voorkant.

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

Joe Allen

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

depri83 schreef:

Joe Allen

Is dat die met dat 'Van Ginkel'-loopje in de achtergrond?

The Oceanic Six schreef:

Het is alleen donkerrood ipv de net gegeven gele kaart. Doet me verder wat denken aan Boulahrouz op Ronaldo. Al raakte hij toen zijn bovenbeen aan de voorkant.

Hij is pittig, maar donkerrood vind ik ook wel weer erg overdreven. Er mag best wat uitgedeeld worden zo af en toe, en zolang het geen overtredingen zijn waarbij je mensen zwaar kunt blesseren, of smerige dingen uitvoert zoals slaan, bijten, spugen en ellebogen ben ik wat milder denk ik. Dit hoort juist bij het mooie van de sport als je het mij vraagt

depri83

• 6804 berichten
  • 1490 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Is dat die met dat 'Van Ginkel'-loopje in de achtergrond?

Dat was degene die die opgelegde kans verprutste.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.