• 15.813 nieuwsartikelen
  • 178.349 films
  • 12.227 series
  • 34.007 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.101 gebruikers
  • 9.377.570 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Comandante Ronaldo . Mooi dat de regie dat spandoek in beeld nam, middelvinger naar Sepp

Wat een geniale voetbalpartij, de mooiste van het jaar. Houthakkers vs rasvoetballertjes met een niet minder dan episch duel Zlatan - Ronaldo. Ik ben er emotioneel van, schitterend!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

Comandante Ronaldo . met een niet minder dan episch duel Zlatan - Ronaldo. Ik ben er emotioneel van, schitterend!

Episch duel tussen de beste voetballer in jouw optiek, versus een speler die buiten de top 25 staat.

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSFiIsYYGL6wBIuMJJEpxeuzcl8IPCRzaJ_LoCi_Df0IWQY8RWyTw

Joy4ever

• 4612 berichten
  • 1835 stemmen

Het is te hopen dat de Fransen heel trots zijn op zichzelf .

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

't Zal schoon worden in Brazilië.

Ik verheug me al op de reacties van al diegenen die een herhaling van 1986 verwacht hadden.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Joy4ever schreef:

Het is te hopen dat de Fransen heel trots zijn op zichzelf .

Lul niet, het is zwaar verdiend. Deschamps

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ja hoor, hamstring voor Siem. Godmondeju Begon net eindelijk weer wat beter te lopen met Kolbeinn op links en Siem in de spits; ben je ze waarschijnlijk weer langere tijd kwijt. Wat dat betreft zijn PSV en Ajax ook aan het strijden voor plek 1.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

AGE-411 schreef:

't Zal schoon worden in Brazilië.

Ik verheug me al op de reacties van al diegenen die een herhaling van 1986 verwacht hadden.

Ach, tijdens de kwalificatiematchen verkondigde ik ook al dat ze helemaal niet zo sterk voetbalden. Toen waren ze wel erg efficiënt en hadden ze wat meeval. Dat laatste ontbreekt nu helemaal. Vandaag ook weer een bal tegen onderkant lat enzo. Donderdag 2x het doelhout getroffen en een penalty onthouden.

Volgens mij hebben we nog steeds het potentieel om ver te geraken. Daarvoor is er teveel individuele klasse maar zonder vechtlust en een degelijke organisatie gaan we al erg veel moeite hebben met de eerste ronde.

Chapeau voor Japan trouwens. Voetballen erg mooi. Ook beter dan Colombia.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

PSV gaat natuurlijk nog altijd aan kop...

Zoet is terug, Willems nu weer geblesseerd.

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

och jee wat een verrassende kwalificatieuitslagen waren dit weer zeg. Het zou me niets verbazen dat als Frankrijk met 0-26 had verloren het thuisduel ineens 27-0 zou eindigen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Materny schreef:

Ja hoor, hamstring voor Siem. Godmondeju

Hoesen!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ja wat is er toch gebeurd met het zogenaamde supertalent HiHaHoesen? Hebben we deze hele zomer aan moeten horen dat het de natuurlijke opvolger van Marco van Basten was en nu...?

Het belchinees-momentje van de dag is trouwens voor Torosidis bij Roemenië - Griekenland:

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

PEN15 schreef:

och jee wat een verrassende kwalificatieuitslagen waren dit weer zeg. Het zou me niets verbazen dat als Frankrijk met 0-26 had verloren het thuisduel ineens 27-0 zou eindigen.

Heb je überhaupt iets van de wedstrijd gezien?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Materny schreef:

Ja hoor, hamstring voor Siem. Godmondeju Begon net eindelijk weer wat beter te lopen met Kolbeinn op links en Siem in de spits; ben je ze waarschijnlijk weer langere tijd kwijt. Wat dat betreft zijn PSV en Ajax ook aan het strijden voor plek 1.

Knap kut, in een week 2 Ajax spitsen out. Hopelijk valt het mee. Ons programma is niet al te heftig, al komen er 2 hele belangrijke CL duels aan.

Hoesen maar in de spits inderdaad. En uit Jong Ajax maar Castillion voor een paar weken oppikken.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Episch duel tussen de beste voetballer in jouw optiek, versus een speler die buiten de top 25 staat.

(afbeelding)

Op dit moment zit Zlatan wel in de top 25 natuurlijk, alleen niet van spelers de laatste 10 jaar. Maar buiten dat, dit oversteeg een normale voetbalwedstrijd. De ultieme spanning van een knock-out wedstrijd om de WK te halen, het bizarre scoreverloop, de compleet verschillende spelstijlen, de goals van het beest Zlatan en dan de VoetbalGod zelve die aan alle twijfel een eind maakte: deze pot had alles.

Lang leve Cristiano Ronaldo, de Eric Heiden, Mensen Ernst en Eddy Merckx van het voetbal. Wat een klasse, wat een gedrevenheid, wat een kalmte als het er echt toe doet. Bovenal: wat een enorme eer naar hem te mogen kijken, dit wonder op noppen, dit raspaardje met het vuur in de sloffen. Een onbeschrijflijk genie, wat een onwaarschijnlijk weergaloos goede voetballer, er zijn geen woorden meer voor te vatten. Ik heb altijd van mijn jongste jaren gedacht dat er nooit iemand beter dan Pluisje ging worden. Het blijft een wonderlijk gevoel te weten dat je er al die tijd gewoon naast hebt gezeten.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

En uit Jong Ajax maar Castillion voor een paar weken oppikken.

Hou op

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4519 stemmen

Zwitserland blijft boven NL staan overigens op de ranglijst, ook al speelde NL gelijk tegen Colombia en Japan. De Zwitsers verloren enkel van Korea en door slechts één wedstrijd te spelen verliezen ze nauwelijks punten. België zakt wel behoorlijk, Italië gaat ons wel voorbij. net als Portugal die met de zwaar tellende kwalificatiewedstrijden zo de top 5 lijkt in te wandelen, zelfs voorbij Uruguay.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Ach, is het nog belangrijk?

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4519 stemmen

In zoverre dat het dus geen ruk uitmaakte of ze die lijst van vorige maand gebruikten of de komende lijst. Alleen Portugal zou dan inderdaad heel erg profijt hebben getrokken (al had NL beide gewonnen, waren ze er nog voorbij gegaan). Dus die keuze van de FIFA is wel een juiste geweest.

En ja, oefenduels moet je dus anders gaan meetellen, een land als Zwitserland met twee oefenpotjes in een jaar (sowieso één verloren) levert hun een goede plek op.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

CR7 wat een koning Goed dat hij erbij is volgend jaar. Mooie kools hoor. Pfff!

En interessante wedstrijd van Oranje. Was het wel met Gullit eens dat dit misschien wel goed is. Dit soort mafkezen komen we daar ook tegen dus dit is een goede ervaring. Al blijft het dom van Lens natuurlijk.

Verder knap om overeind te blijven met een D elftal tegen de nr 4 van de wereld. Siem was weer matig uiteraard, Strootman sterk en Depay blijft ook een interessante speler. Veldman had een vrij triest slippertje, maar kwam goed weg en was voor de rest vrij sterk.

Volgend jaar nog een oefenpotje tegen Frankrijk geloof ik, laatste kans om Krul te laten wennen aan zijn basisplaats voor Van Gaal. Kijken wat ie doet.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Op dit moment zit Zlatan wel in de top 25 natuurlijk, alleen niet van spelers de laatste 10 jaar. Maar buiten dat, dit oversteeg een normale voetbalwedstrijd. De ultieme spanning van een knock-out wedstrijd om de WK te halen, het bizarre scoreverloop, de compleet verschillende spelstijlen, de goals van het beest Zlatan en dan de VoetbalGod zelve die aan alle twijfel een eind maakte: deze pot had alles.

Lang leve Cristiano Ronaldo, de Eric Heiden, Mensen Ernst en Eddy Merckx van het voetbal. Wat een klasse, wat een gedrevenheid, wat een kalmte als het er echt toe doet. Bovenal: wat een enorme eer naar hem te mogen kijken, dit wonder op noppen, dit raspaardje met het vuur in de sloffen. Een onbeschrijflijk genie, wat een onwaarschijnlijk weergaloos goede voetballer, er zijn geen woorden meer voor te vatten. Ik heb altijd van mijn jongste jaren gedacht dat er nooit iemand beter dan Pluisje ging worden. Het blijft een wonderlijk gevoel te weten dat je er al die tijd gewoon naast hebt gezeten.

Je zit er ook naast. Messi is nog steeds de beste voetballer op aarde.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Daarvoor is die te vaak geblesseerd. Ronaldo nooit.

Bovendien laat Ronaldo 't bij United, Real Madrid en Portugal zien.

Messi alleen Barcelona en Argentinië...

We weten pas hoe goed die is als die naar een andere competitie verkast.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Waar is Naomi eigenlijk?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nee ik zie aan Messi dat hij echt van een andere planeet komt. Snelste balbehandeling op aarde en eigenlijk in de kleine ruimtes niet af te stoppen. En je hoeft niet bij elke competitie thuis te horen al schiet Messi er bij Manchester United en Bayern ook gewoon 30 in per seizoen. Verdedigers in Spanje zijn niet allemaal dwergen. Zou niet weten waarom Messi het bij een andere club niet net zo goed zou doen.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Messi is alleen de laatste periode vaak geblesseerd.

Daarvoor toch maar heel weinig tot zelden?

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12852 stemmen

Finisterra schreef:

maar zonder vechtlust

Vooral dat, echt een schandalige wedstrijd vond ik. Lam verdedigen, te weinig druk, zelfs met een 1-3 achterstand geen haast maken. Speel dan geen oefenwedstrijden als je ook niet wil strijden. Moet zeggen dat Nederland dat toch véél mooier deed tegen Colombia.

Al liet Nederland zich wel weer véél te makkelijk vangen aan een rode kaart. Domme reactie van Lens, aan een aantal reacties hier te zien is dat blijkbaar ook wel een Nederlands trekje. "been doormidden hakken"?

Dat het een leerrijk weekend mag geweest zijn voor de Belgen. De kwaliteit is er, de vechtlust ontbreekt nog steeds als het wat minder loopt.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Messi Vs. Ronaldo doet me altijd denken aan Rocky Vs. Drago. Bij eerstgenoemde is het talent aangeboren, de tweede is een super atleet die er ontzettend voor heeft moeten werken.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Het belchinees-momentje van de dag is trouwens voor Torosidis bij Roemenië - Griekenland:

(embed)

Ziet er knullig uit zo, maar net bij Sportschau lieten ze het moment vanuit een ander perspectief zien en bleek dat hij er weinig aan kan doen. Die andere verdediger zit er ook nog aan waardoor de bal van richting verandert.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

Materny schreef:

Messi Vs. Ronaldo doet me altijd denken aan Rocky Vs. Drago. Bij eerstgenoemde is het talent aangeboren, de tweede is een super atleet die er ontzettend voor heeft moeten werken.

Nice, dit zijn de mooiere vergelijkingen!

kos

• 46695 berichten
  • 8852 stemmen

Alleen slaat het nergens op.

kos

• 46695 berichten
  • 8852 stemmen

Of is Rocky ook al sinds zn 11de helemaal gekneed door een topclub en volgestopt met hormonen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.