- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat zou wel betekenen dat die roddels over dat Van Gaal enkel koorknaapjes om hem heen duld wel eens waar zouden kunnen zijn.
Je doet net of dit nieuw is. Van Gaal zoekt spelers die bij voorkeur jong en kneedbaar zijn en zijn visie volgen. Dus eerder Veltman dan bv Douglas. Eerder Cillessen dan Stekelenburg. Eerder Clasie dan Nigel de Jong. Of het terecht is, is een tweede. Maar verrassend is het niet.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Misschien wel ja, maar een keuze voor Cilissen als vaste 1e keeper (is nog niet bevestigd maar ik ga met je mee dat de voortekenen daar nu wel op wijzen) is natuurlijk wel de meest belachelijke ooit. Dat valt niet perse op te maken uit het geval van een Veltman -die normaal gesproken alleen de hesjes uit zou delen op de training maar nu vanwege 17 blessures een oefeninterlandje mee mag doen met de volwassenen.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Waarom je een keeper zou moeten kneden is trouwens beyond me. Die moet toch alleen maar de ballen uit z'n doel houden?
Joy4ever
-
- 4611 berichten
- 1834 stemmen
Van Gaal maakt wel vaker rare sprongen met keepers. Vraag maar aan Bayern
.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Waarom je een keeper zou moeten kneden is trouwens beyond me. Die moet toch alleen maar de ballen uit z'n doel houden?
In elk land van de wereld wel ja...maar niet bij Nederland. Daar moet een keeper goed mee voetballen en opbouwen 
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Nou ja, dat was zaterdag niet echt te zien
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Cilessen is een keeper die altijd tracht voetballend de bal kwijt te kunnen, iets wat afgelopen week niet zo goed ging. Day off, kan gebeuren. Hij moet sowieso mee naar Brazil, of dat als eerste keus moet zijn is voer voor discussie ( ligt er ook maar met aan wie in mei in vorm is).
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
Waarom zou hij bijvoorbeeld wel naar Brazilië moeten en iemand als Zoet niet?
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
En waarom Mulder niet? 
Nu even serieus: die moeten allebei thuis blijven natuurlijk. Krul, Vorm en Stekelenburg zijn je beste keepers, die drie moet je dus ook meenemen.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
Tja, kies je als derde keeper voor een Vorm of iemand als toekomstig doelman van Oranje die ervaring op kan doen op zo'n WK?
Dat is de vraag.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Tja, kies je als derde keeper voor een Vorm of iemand als toekomstig doelman van Oranje die ervaring op kan doen op zo'n WK?
Dat laatste lijkt me. Of je eerste 2 opties moeten zeer onervaren zijn. Maar al onze keepers hebben al een paar jaar of gewoon een hele carriere ervaring op het hoogste niveau.
Zelf zou ik 1 routinier meenemen (Stekelenburg) en 1 talent voor de toekomst (mijn keuze is Cillessen, maar dat kan bv ook Krul zijn als je hem nog als talent ziet). Daartussen kan je kiezen.
In principe gaat je 3e keeper niet keepen op het WK. Maar het probleem is dat we niet weten wie de 3e keeper is, omdat we de 2e en de 1e ook niet kennen.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Ach, recent namen we Timmer en Boschker nog mee als derde doelman.
Vraag me trouwens af waarom we überhaupt zo'n gozer meenemen, maar dat geheel terzijde 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ach, recent namen we Timmer en Boschker nog mee als derde doelman.
Vraag me trouwens af waarom we überhaupt zo'n gozer meenemen, maar dat geheel terzijde
Je eerste keeper raakt geblesseerd. Dan heb je al geen alternatief meer voor je 2e keeper in een volgende wedstrijd. Simple as that.
Timmer/Boschker kon ook wel, omdat je toen nog andere opties had. Je hebt een tijd vd Sar en een jonge Stekelenburg gehad. Daarna Stekelenburg en een jonge Vorm.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Waarom zou hij bijvoorbeeld wel naar Brazilië moeten en iemand als Zoet niet?
Ik vind hem meer potentie hebben dan Zoet. Maar dat is een mening. Zo heeft Zoet meer potentie als Mulder bijvoorbeeld. Heeft niks met clubvoorkeur te maken, want zo vind ik ook dat Rekik meer potentie heeft dan Denswil.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
Zelfs een blinde ziet nog wel dat Zoet meer potentie heeft dan Mulder. 
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Danny Blind ziet wel meer rare dingen
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Wat een clash vanavond he, eindelijk een wedstrijd om naar uit te kijken, al verwacht ik vanavond een voorzichtig Portugal en een Zweden dat massaal voor de pot gaat hangen. Ik zet dan ook in op 1-0.
Zoveel toto-kennis en eruditie verdient een opvolging: vanavond een spektakelstuk waarin Zweden dit maal wel door pakt, ook de leiding neemt maar waarin Portugal het WK nipt haalt: 3-2.
Jammer voor jou Sepp, maar de Commandant zal er volgend jaar gewoon bij zijn!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Alle 4 Ajacieden staan in de basis om half 9 tegen Colombia. Maar om het te compenseren voor Joenne speelt zijn vriendje Depay samen met de altijd fitte Schaars ook.
Afwezig zijn oa Indi, Willems, Clasie, Nigel de Jong, Sneijder, Robben en vPersie. Dat is wel erg veel, maar liever nu dan in de zomer.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
Bovendien had ik eerder voor De Guzman of Fer gekozen naast Strootman.
En voorin is er helemaal geen keus met Lens, Narsingh, Depay en Siem de Jong. Dan is 't makkelijk kiezen aangezien Siem de Jong geen knikker raakte.
En Cillessen eerste keeper is al helemaal een grap, dan zou van Gaal totaal niet meer serieus te nemen zijn.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Alle 4 Ajacieden staan in de basis om half 9 tegen Colombia.
Eerste verlies onder van Gaal.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
België uit vergeten we inderdaad maar beter ja.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Ik doelde op de opstelling.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
Siem de Jong. 
Een Mike Havenaartje.
Griekenland alweer op 0-1.
Die hebben al hun doelpunten bewaard voor de play-offs zo te zien.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Siem, dat kan toch niet in Oranje? Achterin hebben we gewoon niet beter, maar voorin...
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat is vd Vaart extreem getalenteerd zeg. Als die bal erin was gegaan ipv de lat te hebben geraakt was ie de wereld over gegaan.
Wel mooi, dat gehaat van Joenne op Siem. Toch de man die 3 jaar op rij PSV van de titel beroofde 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Veel talent, v/d Vaart inderdaad, jammer dat hij zo langzaam is. Hij sjokt als een dik mannetje over het veld. Gelukkig kan hij stilstaand wat met een bal.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
Ik haat hem niet hoor. Uitstekende speler bij Ajax, maar dit hoort gewoon niet in Oranje...
En 1-0 Kroatië.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Veel talent, v/d Vaart inderdaad, jammer dat hij zo langzaam is. Hij sjokt als een dik mannetje over het veld. Gelukkig kan hij stilstaand wat met een bal.
Vd Vaart maakte eerder vaak de meeste kilometers van alle spelers. Maar hij is niet echt de man van het meeverdedigen, als je dat bedoeld. Maar hij is wel zo extreem begaafd, heel knap. Uiteraard meenemen naar het WK en indien Sneijder niet topfit is kan vd Vaart zo in de basis blijven. Mijn voorkeur ligt toch nog nipt bij Sneijder.
Nu zappen tussen Oranje en Zweden.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Griekenland en Kroatië zo goed als door.
Balen van die vervelende Grieken. Maar Roemenië mis je ook niet.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik haat hem niet hoor. Uitstekende speler bij Ajax, maar dit hoort gewoon niet in Oranje...
Niet in de basis nee wanneer iedereen fit is. Prima opvulling gezien je hem op drie posities kwijt kunt; meenemen naar Brazilië als derde spits.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.