- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
En luister je Reppie
? Sinds het vertrek van Chris geen doelpunt meer uit standaardsituaties. In zijn tijdperk kwamen er wekelijks goals en gevaarlijke situaties uit. Jammer, want in een wedstrijd als deze zou het een extra wapen zijn om de ban te breken.
martijn011
-
- 2034 berichten
- 1309 stemmen
Ik heb al 3 of 4 keer een kaats van hem gezien die net achter de man gespeeld werd.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
En luister je Reppie
? Sinds het vertrek van Chris geen doelpunt meer uit standaardsituaties. In zijn tijdperk kwamen er wekelijks goals en gevaarlijke situaties uit. Jammer, want in een wedstrijd als deze zou het een extra wapen zijn om de ban te breken.
Het gemis van Eriksen is gigantisch. Zijn versnellingen, passeeracties, voorzetten, corners, vrije trappen, afstandsschoten, combinatiespel..alles wordt gemist.
Ajax speelt nu steeds best redelijk, maar is een tandenloze tijger. Voorin benut echt niemand de kansen en eerlijk, er komt ook nooit meer een briljante steekpass van het middenveld. Eriksen stuurde vaak een aanvaller (of De Jong) de diepte in.
freek_93
-
- 668 berichten
- 1667 stemmen
Ajax heeft een afmaker nodig, want dit is echt bagger. De kansjes zijn er wel, maar die worden te makkelijk gemist.
Ook corners die er vorig jaar nog wel eens in gingen zijn ook niet goed. We missen Eriksen toch wel een beetje. Had ik niet verwacht.
martijn011
-
- 2034 berichten
- 1309 stemmen
Het gemis van Eriksen is gigantisch. Zijn versnellingen, passeeracties, voorzetten, corners, vrije trappen, afstandsschoten, combinatiespel..alles wordt gemist.
Ajax speelt nu steeds best redelijk, maar is een tandenloze tijger. Voorin benut echt niemand de kansen en eerlijk, er komt ook nooit meer een briljante steekpass van het middenveld. Eriksen stuurde vaak een aanvaller (of De Jong) de diepte in.
Helemaal mee eens. Nu kom je er pas achter hoe goed hij was en vooral hoe beslissend zijn passes en goals waren..
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Het is simpel. Wat Van Halst op z'n iPad laat zien, is precies wat Eriksen wél deed. En trouwens ook wat clubs als Real Madrid, Barcelona, Bayern en Arsenal ook doen.
Een bal naar voren spelen en niet 100% safe balbezit houden. Even dat balletje tussendoor. Lukt dit 2 of 3 keer, sta je voor de goal...
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Helemaal mee eens. Nu kom je er pas achter hoe goed hij was en vooral hoe beslissend zijn passes en goals waren..
Nou, dat wist ik al wel in de jaren dat hij nog voor Ajax speelde. Fantastische speler, gigantisch talent. Die jongen gaat echt heel ver komen. Ajax was volledig van zijn vorm afhankelijk. Vooral in topduels stond Eriksen vaak op met goed spel en beslissende acties.
Zo'n Serero kan bv prima tikken, combineren en de wedstrijd lezen, maar hij mist dat speciale van eens die geniale pass geven of die beslissende goal te maken. De Jong is technisch een ramp en voorin beslist helemaal niemand iets.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ajax heeft een afmaker nodig, want dit is echt bagger.
Ajax kan maar op één traag tempo rondtikken, heeft de durf, lef en bravoure niet om vooruit te voetballen (controle is het toverwoord) en mist spelers met individuele klasse die het spel versnellen, kansen creëren of anderen vrij voor doel zetten. De Boer zal na afloop wel weer zeggen dat het moeilijk spelen is tegen tegenstanders als dit, maar het ligt toch echt aan Ajax zelf dat ze er niet doorheen komen. Zit ook totaal geen passie en plezier in het elftal.
Het zou beschamend zijn als je hier punten verspeelt.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Als ik Ajax was zou ik die bal een paar keer over de zijlijn schieten voor ingooien van RKC...
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dee eerste helft was al niet best en dan kom je zo uit de kleedkamer. Wat een stelletje bejaarden. Dit heeft echt niks met voetbal te maken.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
En een keer tussen de palen schieten zou misschien ook wel helpen. Wat een afronding elke keer 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik word schijtziek van het spel van Siem de Jong. Allemachtig.
Dit kan wel eens puntverlies worden. Pff.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Hopelijk komt Duarte snel weer terug. De Jong moet weer even op aarde landen.
martijn011
-
- 2034 berichten
- 1309 stemmen
Ajax schiet 18 keer, slechts 4x op doel.. Zegt genoeg.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Is toch erg.. 0-0 tegen RKC thuis, 67e minuut, moet je Poulsen warm laten lopen. 
(nog even genieten van de smiley zolang het kan
)
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Joachim...
Is dat Aurelien of toch Benoit?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Haha, ja, vooral Poulsen laten invallen dalijk. Nog meer controle inbouwen. Wederom is de tegenstander van Ajax gewoon veel en veel gevaarlijker. Kun je nog dik zeventig procent balbezit hebben en 'dus domineren'.
Schaam me echt de ballen uit mijn broek.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Hoesen moet het gaan doen.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Ongelofelijk dat het pas de 70e minuut is. Zo ongelofelijk traag verloopt deze wedstrijd.
En waarom hij de beste man van Ajax eruit haalt voor Hoesen. Haal die Fischer er lekker uit en speel met twee spitsen...
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Waar zitten we in godsnaam naar te kijken
!!!!!
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Die Serero, ik heb E'tjes beter zien schieten. Genoeg schietkansen, maar als je zo slap schiet...
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
De Jong eruit. Kijk, dat is een statement!
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Waar zitten we in godsnaam naar te kijken
!!!!!
Het failliet van de Nederlandse eredivisie.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Daar gaat je kans om in te lopen/uit te lopen op je concurrentie dit weekend. Wat enorm zonde is dit zeg.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Dat faillissement is al lang geleden uit gesproken.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Tsja, als je zo extreem matig voor de goal bent verdien je ook geen winst.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Nee hoor Frank, nee hoor Marc, we hoeven geen versterking in de winter. Ga maar lekker op je duiten zitten. De omschrijving jodenclub krijgt een hele andere dimensie met jullie!
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
16 wedstrijden gespeeld, 5 gewonnen. De vorige haren was die balans al dramatisch, maar dit is wel heel triest. Maar volgens Frank waren we in 15 wedstrijden wel beter en dominant.
RKC had gewoon verdiend om te winnen, veel gevaarlijker en makkelijk Ajax tegengehouden (wat daar al voor nodig was).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.