- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ja, met als nuance dat Ajax er slechts 2 heeft gehad en Feyenoord een stuk of 83.
Maar de meeste waren gewoon terecht voor Feyenoord. Op een stuk of 4 na dan, waarvan er 2 gemist werden...
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Niet netjes, maar verder lekker boeiend.
Net als Koeman, die een Duits shirt voor de grap langs z'n bilnaad haalt.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Misschien ook eens aan Rudi Völler vragen of hij Rijkaard heeft vergeven. Die zal na bijna 25 jaar ook wel wat afgekoeld zijn.
Al veel langer geleden, hoor.

Minken
-
- 668 berichten
- 494 stemmen
Coole foto 
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Met echte boter krijg je ze weer aan tafel!
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Een ruil deal met bijbetaling in de maak ?
NAC Breda gaat een nieuwe poging ondernemen om Erik Falkenburg in huis te halen. De Brabanders meldden zich in januari al voor de middenvelder, maar destijds verhuurde AZ hem nog aan NEC. Zowel de Nijmeegse club als Falkenburg heeft een teleurstellend half jaar achter de rug, maar de belangstelling van NAC voor de 24-jarige middenvelder is er nog steeds. AZ lijkt bereid om Falkenburg definitief te laten gaan. (Voetbal International)

The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Net als Koeman, die een Duits shirt voor de grap langs z'n bilnaad haalt.
Dat lag natuurlijk wel wat meer beladen gezien de oorlog, WK 74 en het feit dat de hele wereld dat moment zag.
Maar ook dat boeit me vrij weinig hoor. Het is niet chique, maar ach. Al hoop ik niet dat een Ajacied het ooit doet.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Idee is hetzelfde.
En ik vind het eerlijk gezegd totaal niet erg. Als dat al niet meer mag. Nu weet ik dat Duitsers geen humor hebben.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Mja, wat zou jij zeggen als Jan Vertonghen het shirt van Feyenoord op zijn Koemans zou behandelen? 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tja, het is sowieso al een ludieke actie. Sport is oorlog, jammer genoeg is het zover gekomen dat ze de vervelende behoefte te hebben om allemaal vrienden van elkaar te zijn.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Mja, wat zou jij zeggen als Jan Vertonghen het shirt van Feyenoord op zijn Koemans zou behandelen?
Met of zonder zo'n actie: Vertonghen blijft een nerd.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Achja, in tegenstelling tot Guidetti kan Vertonghen wel zonder begeleiding wonen.
Jan met 2 landstitels op zak 
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Andere Tijden Sport begint de 26e ook weer. Acht afleveringen met dit seizoen aandacht voor zowel PSV, Ajax als Feyenoord.
[Evert ten Napel modus] Romarioooooooo, Romario Souza Faria! [/Evert ten Napel modus]
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Kut Juventus. Iedereen weet dat ze het deden, maar ze worden er niet voor bestraft. Lekker, zo'n uitzending dat zout in de wond wrijft.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Jan met 2 landstitels op zak
Je kunt het nog 10 x roepen, maar dat verandert de zaak niet. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14577 berichten
- 4538 stemmen
PSV 3 punten minder en Feyenoord 5? 
Ik kan zo niet bedenken wat wij gratis hebben meegekregen.
En hoe zit dat, als Feyenoord een onterechte pingel krijgt bij een stand van 0-1 achter en ze schieten die raak en vervolgens nog winnen met 4-1 dan wordt d'r zeker gewoon een overwinning gegeven wat dan 3-1 moet zijn?
Nou, heb het even gelezen hoe het zit.
- NRC bekeek alleen de top 4, maar wel alle wedstrijden
- NRC keek niet alleen naar goals en penalties zo leek, ook rode kaarten of juist geen rode kaarten
- Dan bleek in 45% van de wedstrijden op zijn minst een foute beslissing te zitten die zij als cruciaal bestempelen
- Daarop pasten ze (een arbitraire, zoals ze zelf ook aangaven) rekenmethode toe
- Die rekenmethode is gebaseerd op empirisch onderzoek (gewoon de vraag, wat is de kans dat Ajax alsnog wint na een achterstand bij een eventueel gegeven 0-1)
- Die rekenmethode wordt toegepast op de punten in die bewuste wedstrijd en ook dat leek afhankelijk van het moment. Denk aan een het verschil tussen 1-0 in de eerste minuut en de 4-0 (Hands De Jong tegen Willem II) of de 4-2 in de laatste minuut (Heracles-Ajax 3-3)
- Enkel Ajax-Heerenveen en Roda JC-Feyenoord zij uitgewerkt (Ajax kreeg 1 punt, was 1,18 oid te weinig, Feyenoord kreeg 3 punten en dat was 2,23 oid te veel)
- Overige wedstrijden zijn dus niet expliciet beschreven, geen antwoord op je eerste vraag derhalve
Zelf geven ze aan dat je nooit kan zeggen hoe een wedstrijd anders verloopt, ondanks hun empirisch onderzoek, maar het gaat hen wel om:
- de tendens (Ajax vaker benadeeld, een F of V vaker bevoordeeld) en;
- dat het vaak cruciale beslissingen zijn en deze in ruim 45% van de wedstrijden gebeurt: dus hulpmiddelen/videoref
Dat alles is jammer, had graag het hele onderzoek verder gezien. Vooral uit nieuwsgierigheid. De nuance die NRC aanbrengt in het stuk is prima. Met de nodige mitsen en maren gebracht maar daar wel een grote lijn uit gepakt. En dat lijkt me prima. Ook hun methode lijkt me redelijk geschikt, vooral omdat je het toepast op toch zeker 15 wedstrijden per club.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
BREAKING: John Terry ruled out of the Europa League final, having picked up a severe groin strain whilst exploring Amsterdam this afternoon.

mjk87 (moderator films)
-
- 14577 berichten
- 4538 stemmen
Heerlijk die voorbeschouwing
Niks serieus nemen, Kluivert afzeiken, gewoon een verlengstuk van V.I.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3781 stemmen
Lampard is net als van Bommel, die kan 't ook allemaal niet meer bijbenen. 
Wat hoop ik dat die d'r een paar in trapt.
Altijd commentaar op anderen terwijl die zelf geen flikker gepresteerd heeft.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Lampard is net als van Bommel, die kan 't ook allemaal niet meer bijbenen. 
Wat hoop ik dat die d'r een paar in trapt.
Altijd commentaar op anderen terwijl die zelf geen flikker gepresteerd heeft.
Dat laatste is natuurlijk een sneu non-argument. Dan mag jij ook niks zeggen over welke speler dan ook.
En Lampard heeft net als van Bommel moeite als de ruimten groot worden. Daar is niks verkeerds aan gezegd/
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3781 stemmen
Dat laatste is natuurlijk een sneu non-argument. Dan mag jij ook niks zeggen over welke speler dan ook.
En Lampard heeft net als van Bommel moeite als de ruimten groot worden. Daar is niks verkeerds aan gezegd/
Goedkoop scoren dus.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Kijk aan, het kan dus wel, herrie maken in de ArenA. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Ik zou het bijna persoonlijk opvatten, totdat ik besefte dat het van een Feyenoorder kwam 
Merk overigens wel hoe erg ik een fatsoenlijk uitvak nu eigenlijk mis, met 2 grotere groeperingen in een stadion krijg je een beetje het "elkaar overtreffen" sfeertje waardoor het zowel op het veld als op de tribune een strijd is.
Het is best triest om te stellen dat wij het met psv hebben moeten doen(circa 1200/1600) en Zwolle(800/1600) en voor de rest alleen maar minder.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Veld ligt er overigens weer prima bij. Niet voor niets het beste veld van Nederland 
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Ben je sarcastisch? Volgens mij zijn er al weer vijf uitgegleden.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Ik zou het bijna persoonlijk opvatten, totdat ik besefte dat het van een Feyenoorder kwam 
Merk overigens wel hoe erg ik een fatsoenlijk uitvak nu eigenlijk mis, met 2 grotere groeperingen in een stadion krijg je een beetje het "elkaar overtreffen" sfeertje waardoor het zowel op het veld als op de tribune een strijd is.
Het is best triest om te stellen dat wij het met psv hebben moeten doen(circa 1200/1600) en Zwolle(800/1600) en voor de rest alleen maar minder.
Vroeger namen Utrecht, ADO en NAC naar ons keer op keer 1600 man mee. Net als Ajax natuurlijk. Maar alleen Ajax en Feyenoord hebben nu vrijwel altijd een vol bezoekersvak, dus ik snap ook wel dat clubs de boel verkleinen naar het minimum....
.... alleen zo jammer dat de rest van het stadion ook nauwelijks gevuld is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.