• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.004 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.206 acteurs
  • 199.262 gebruikers
  • 9.389.523 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

j0enne

• 9608 berichten
  • 3781 stemmen

De bookmaker sluit het Europa League-seizoen af met een fraaie knipoog. Iedereen weet inmiddels wel wie Eva Carneiro is; de knappe verzorgster van Chelsea. Er zijn al veel grappen gemaakt over spelers die net iets langer op het gras blijven liggen, in de hoop dat Carneiro aan komt sprinten. Denk jij dat we haar in actie zullen zien in de finale? Ook dáár kun je op inzetten! Staat genoteerd op 1,30.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

Vanavond de finale van de Europa League, wat denken jullie ervan?

Chelsea sowieso zonder Hazard.

Ik gun 't Chelsea wel, Chelsea wordt dan de eerste club OOIT die tegelijkertijd bekerhouder is van de Champions League én de Europa League!

Lampard met een goaltje om nog maar eens te laten zien dat die toch echt een contractverlenging verdient.

Laat het maar Benfica worden. Dat klote Chelsea kan lekker verrekken. Maar helaas, het wordt Chelsea. Ondanks dat Hazard niet kan spelen. Benfica zal mentaal geknakt zijn na hun nederlaag bij Porto denk ik, waarmee ze de titel bijna zeker hebben verspeeld. En Chelsea is best in vorm. 2-1 Chelsea.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

@ A&L: waarom een dodenmis als muziek vraag ik me toch altijd af. Lacrimosa dies illa betekent iets als Dag des treurnis.

Schitterende muziek man. Passende muziek bij zulke emotionele beelden. Heb je er liever een hardcore melodietje bij ofzo?

mjk87 (moderator films)

• 14577 berichten
  • 4538 stemmen

Nee, maar je mag ook een klein beetje met de tekst rekening houden vind ik, ondanks dat het -inderdaad- schitterend muziek van monsieur Mozart is.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Benieuwd welke dag in mei volgend seizoen gereserveerd staat voor Frank zijn vierde titel op een rij Of zou hij het dit keer al in april binnen slepen?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Ik hoor alleen wat gillende mensen in een kerk, is dat tekst? Daarnaast is een filmpje waar ik in zit altijd mooi

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Benfica- Chelsea

2-0

mjk87 (moderator films)

• 14577 berichten
  • 4538 stemmen

@ Rep: Ik hoor het Introitus, het Dies Irae en het Lacrimosa. Dit is de tekst die bij die stukken hoort (niet alles in deze medley overigens) zodat je een idee hebt:

In Latijn:

Requiem aeternam dona eis, Domine.

Et lux perpetua luceat eis.

Te decet hymnus, Deus, in Sion,

Et tibi reddetur votum in Jerusalem

Exaudi orationem meam

Ad te omnis caro veniet.

Dies irae, dies illa

Solvet saeclum in favilla,

Teste David cum Sibylla.

Lacrimosa dies illa

Qua resurget ex favilla

Judicandus homo reus.

Huic ergo parce, Deus:

Pie Jesu Domine,

Dona eis requiem. Amen.

In NL:

Geef hun eeuwige rust, O Heer

En laat het eeuwig licht op hen schijnen

U komt een lofzang toe, O God op de Zion,

Een gelofte zal U betaald worden in Jeruzalem

Verhoor mijn gebed

Alle vlees zal voor U komen

Deze dag, deze dag van toorn,

zal de wereld wegteren tot as,

zoals voorspeld door David en de Sibille.

Treurig die dag.

Wanneer uit de as zal opstaan

een schuldige te veroordelen man.

HEER, heb medelijden met hem

Milde heer Jezus,

gun hen de eeuwige rust. Amen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Bah, zo'n christelijk tekstje. Doet de pracht van het filmpje toch weer een beetje teniet Ach ja, gelukkig wordt het zo vaag gezongen hehe.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Als ik de tekst zo lees dan klopt het allemaal toch wel? Twente en Theo Janssen zitten toch ook in het filmpje?

HEER, heb medelijden met hem

Maar toen moest Theo nog voor Ajax tekenen.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Laat het maar Benfica worden. Dat klote Chelsea kan lekker verrekken. Maar helaas, het wordt Chelsea. Ondanks dat Hazard niet kan spelen. Benfica zal mentaal geknakt zijn na hun nederlaag bij Porto denk ik, waarmee ze de titel bijna zeker hebben verspeeld. En Chelsea is best in vorm. 2-1 Chelsea.

Misschien dat hierdoor je antipathie tegen Chelsea wat afneemt.

Oliver Holt ‏@OllieHolt22 1u

Long queue to get into the Anne Frank House this morning. Numbers swelled by lots of Chelsea supporters

Vertrouwen in de voetbalsupporter, die na het belachelijke bericht over de bekerfinale van de A's een klap had gekregen, toch weer wat hersteld.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ach, zelfs Justin Bieber heeft daar een bezoek gebracht

Ik heb overigens niks tegen Chelsea supporters hoor. Ik vind die club gewoon niks. Al vind ik Man City nog lelijker in huidige vorm. Dat was ooit een mooie club.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Niet gegeven penalty's dit seizoen:

• Feyenoord 7X

• Ajax 7X

• PSV 4X

• Vitesse 1X

Aldus de Twitter van Thijs Zonneveld (ook journalist bij het NRC)

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, met als nuance dat Ajax er slechts 2 heeft gehad en Feyenoord een stuk of 83.

mjk87 (moderator films)

• 14577 berichten
  • 4538 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ach, zelfs Justin Bieber heeft daar een bezoek gebracht

Ben er maandag ook nog geweest toevallig. Blij toe dat ik er nu niet ben dan, veels te druk. Al vraag ik me af waar de meesten rondhangen: rond de Westerkerk of rond de Oude Kerk. Ik gok toch op die tweede.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Hadden er dus 90 moeten zijn

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Ben er maandag ook nog geweest toevallig. Blij toe dat ik er nu niet ben dan, veels te druk. Al vraag ik me af waar de meesten rondhangen: rond de Westerkerk of rond de Oude Kerk. Ik gok toch op die tweede.

De Wallen?

mjk87 (moderator films)

• 14577 berichten
  • 4538 stemmen

Correct A&L. Blijf me altijd daarover verbazen waar kroegen en hoeren vaak zitten

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Nomak schreef:

En dan zijn vuile stinkreet afvegen met een shirt dat hij met zijn Duitse tegenstander heeft geruild.

Bah, op zo een vieze laffe actie zal je gentleman Frank nooit kunnen betrappen.

Maar je idool Kah vergeef je dat?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Lefgozer schreef:

Maar je idool Kah vergeef je dat?

Is nogal een verschil he jongen.

Misschien weet je het niet, maar Kah en Suarez zijn best goed bevriend met elkaar, ook al waren de duels op het veld soms hard. Is gewoon een geintje van Kah waar Suarez ook om kan lachen.

Nogal een andere situatie dan die van Koeman.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Is nogal een verschil he jongen.

Misschien weet je het niet, maar Kah en Suarez zijn best goed bevriend met elkaar, ook al waren de duels op het veld soms hard. Is gewoon een geintje van Kah waar Suarez ook om kan lachen.

Nogal een andere situatie dan die van Koeman.

Oke Suarez vond het niet zo erg, dan is het niet zo'n punt inderdaad...

Nou zeg wat een toeval, ook Olaf Thon vond het niet zo'n punt!

Thon: 'Ach, ik heb het altijd kunnen relativeren. De euforie was groot bij Oranje, winnen van Duitsland op Duitse bodem is niet zomaar iets. En dan kunnen mensen impulsieve dingen doen, zonder erbij na te denken. Het was niet goed wat Ronald deed, maar we moeten ook niet overdrijven. Ik bedoel, hij brak niet het been van een tegenstander en hij schopte ook geen achillespees aan flarden. Ik heb het hem vergeven.' Bron: AD

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Thon heeft Koeman inderdaad vergeven. Na 25 jaar dus. Misschien ook eens aan Rudi Völler vragen of hij Rijkaard heeft vergeven. Die zal na bijna 25 jaar ook wel wat afgekoeld zijn.

Zelfs de vader van Koeman veroordeelde de actie en Koeman zelf zei dat hij het niet had mogen doen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik heb het zeker gemist, maar Kah heeft het Ajax shirt van Suarez door de bilnaad gehaald?

Ik weet wel dat Cisse het bij Feyenoord met een PSV shirtje deed vorig jaar.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Nomak schreef:

Thon heeft Koeman inderdaad vergeven. Na 25 jaar dus. Misschien ook eens aan Rudi Völler vragen of hij Rijkaard heeft vergeven. Die zal na bijna 25 jaar ook wel wat afgekoeld zijn.

Zelfs de vader van Koeman veroordeelde de actie en Koeman zelf zei dat hij het niet had mogen doen.

Blijkbaar is het je ontgaan, maar dat is ook allang bijgelegd. Al zo'n 15 jaar ofzo. Wat Thon betreft, zoals je kunt lezen vond ie het eigenlijk gelijk al niet zo boeiend, niet nu pas. Maar waarschijnlijk is het hem nu pas gevraagd.

Verder is het een beetje een stomme actie, maar kan ik wel ergere dingen bedenken. Zoals bijvoorbeeld collega's bijten ofzo.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

Zoals bijvoorbeeld collega's bijten ofzo.

Noem eens een speler die zijn eigen ploeggenoot heeft gebeten?

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

ik heb het toch niet over ploeggenoten, ik heb het over collega's.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

ik heb het toch niet over ploeggenoten, ik heb het over collega's.

Dat zijn dus je ploegmaten. Collega's zijn mensen waar je samen mee werkt.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Mensen die in dezelfde branche werken worden ook collega's genoemd.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik heb het zeker gemist, maar Kah heeft het Ajax shirt van Suarez door de bilnaad gehaald?

Steekt het shirt gewoon in zijn broek. Er was boegeroep vanaf de tribune omdat Kah dat Ajax shirt aan deed. Daarna stopte hij het in zijn broek. Is geen disrespect naar Suarez toe ofzo, die twee kunnen het best goed vinden met elkaar, al leek het er op het veld soms niet op.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Niet netjes, maar verder lekker boeiend.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.