- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Hoezo de pispaal? Het is de keiharde waarheid. Ik heb het al vanaf het begin dat Willems erin stond gezegd. Deze jongen heeft niets speciaals en doet weinig tot niets goed. Hij is op basis van niets geselecteerd voor het NL elftal destijds, want hij speelde amper bij psv of hij werd al tot megatalent gebombardeerd en in het NL elftal gezet zonder amper een fatsoenlijke pot te hebben gespeeld. Het is mij gewoon net zoals inmiddels ook bij VI een raadsel wat Willems daar bij psv doet. Overigens zijn ze bij VI wel erg mild voor Advocaat, want dat interview na de bekerfinale is echt te lachwekkend voor woorden. Wat een zielig hoopje mens zeg. Dat psv er zo bij loopt op dit moment is de schuld van Advocaat, die niet aan zelfreflectie doet. Hoe kan je van zo'n iemand verwachten dat hij die spelersgroep onder controle kan houden?
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Net als iedere 19-jarige doet Willems nog genoeg domme dingen maar het is gewoon een uiterst getalenteerde linksback. Dat het EK voor hem te vroeg kwam is overduidelijk maar de potentie is gewoon zichtbaar bij Willems.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Waarom is hij getalenteerd dan? Ik zie hem slecht verdedigen en aanvallend bakt hij er ook niets van met domme, maar bovenal ook nutteloze bewegingen. Zoals ik al zei, ik heb hem amper iets goeds zien doen. Hoezo talent? Daarnaast is hij i.i.g. ook niet beter geworden dan "matig" onder Advocaat. Zie geen vooruitgang.
Hij kwam bij PSV in het team en gelijk werd hij gebombardeerd tot weet ik veel wat allemaal, zonder dat hij dus fatsoenlijk heeft gespeeld. Het Nederlands elftal als gevolg, terwijl ik nog zat van who the fuck is Willems en wat heeft hij gepresteerd?
Misschien als hij hard werkt zoals Blind bij Ajax dat hij een vaste waarde kan worden bij PSV. Maar de rest is allemaal flauwekul.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Willems is nog jong maar komt er wel. Vrij opmerkelijk dat er van zo'n jong kereltje er geen misstappen worden verwacht. Zal nog wel een paar seizoenen duren voordat ie de nodige spelintelligentie heeft, en dan is ie er nog rap bij.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Misstappen is wat anders dan überhaupt gepresteerd hebben.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Hoe ongelofelijk dom kun je zijn zeg?
Benteke had al geel, gaf daarna een elleboog waar die al ontsnapte aan rood en nu met een Nani'tje.
Ook twee keer geel dus. 10 tegen 10.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Heb je 't al. Wie anders dan Lampard. Wat een held toch ook.
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2382 stemmen
Ik vond Willems onverwacht een van de lichtpuntjes van Oranje op het EK maar vind hem daarna echt ver weggezakt. Ben benieuwd of hij nog wat op kan krabbelen volgend seizoen.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Maar even ter vergelijking. Willems is 19, van Rhijn 22.
En die loopt nou toch ook niet bepaald goed te ballen voor zo'n 'talent'
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Willems lijkt me niet eens een slechte voetballer, maar wel een domme gozer die zichzelf enorm aan het overschatten is. Alleen op techniek haal je het niet. Dat hij tegen de assistent bij PSV zegt dat ie zijn mond moet houden, want itt Willems speelde hij nooit in Oranje. Dat soort teksten. Ik voorzie een nieuwe Elia of Drenthe. Verder ben ik als voetballer helemaal niet kapot van die jongen. Doet niks beslissends, laat zijn man vaak lopen, doet niks met de ruimte die hij krijgt. Hij is jong, verdient wel een beetje krediet, maar dan moet hij volgend seizoen wat meer laten zien.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Zo te zien was die toch echt over de lijn nadat Ba er nog aan zat.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Als je alleen de negatieve kanten opnoemt zou je wel eens kunnen denken dat hij er geen zak van nee. Die jongen is sterk in de duels (soms nog te druistig), heeft een goede techniek (wat hij aanvallend soms overdrijft) en een goede passing. De slimste mag hij misschien niet zijn maar er zijn een behoorlijk aantal domme mensen goede voetballer geweest in het verleden.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Zo te zien was die toch echt over de lijn nadat Ba er nog aan zat.
Bijna onmogelijk te zien voor de scheidsrechters.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
In de allerlaatste herhaling pas te zien. Gebeurde inderdaad razendsnel.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Als Chelsea maar niet wint. Doelsaldo van Chelsea is +34 en van Arsenal +31.
Dus 4-0 tegen Wigan en ze staan derde!
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Als je alleen de negatieve kanten opnoemt zou je wel eens kunnen denken dat hij er geen zak van nee. Die jongen is sterk in de duels (soms nog te druistig), heeft een goede techniek (wat hij aanvallend soms overdrijft) en een goede passing. De slimste mag hij misschien niet zijn maar er zijn een behoorlijk aantal domme mensen goede voetballer geweest in het verleden.
Tsja, ik vind dat Willems juist vrij makkelijk wordt gepasseerd. Hij zou eens wat meer sober moeten spelen. Gewoon zijn basistaken uitvoeren en niet steeds als een halve linksbuiten moeten spelen.
Ik geef hem ook nog niet op hoor, dat is veel te vroeg, maar hij heeft zich dit seizoen niet ontwikkeld.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Maar even ter vergelijking. Willems is 19, van Rhijn 22.
En die loopt nou toch ook niet bepaald goed te ballen voor zo'n 'talent'
Leuk dat er dan weer in een discussie gewezen moet worden naar een ander. Van Rhijn had natuurlijk een lange tijd vd Wiel voor zich, maar is idd ook geen topper. In het eerste half jaar dat hij speelde vorig seizoen was hij goed, maar heeft het dit seizoen idd matig gedaan. Tot aan de laatste duels waar hij gewoon ook stabiel heeft gespeeld.
Anyway, het verschil is wel dat we van Rhijn niet na een duel in het eerste tot megatalent hebben beoordeeld en gelijk in het nl elftal hebben gezet. Daar gingen wel wat meer wedstrijden over heen. 
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Lampard. Wat een fenomeen. Ongelofelijk. Helaas voor Arsenal.
Kijk al die supporters ineens op het veld.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
the fuck is Willems en wat heeft hij gepresteerd?

rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Als je alleen de negatieve kanten opnoemt zou je wel eens kunnen denken dat hij er geen zak van nee.
.
Dat is het niet. Het gaat me er meer om dat hij het megatalent op linksback moest voorstellen voordat we überhaupt iets goeds van hem hebben kunnen zien. Terwijl hij zich eigenlijk nooit op een positieve manier heeft kunnen onderscheiden.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Leuk dat er dan weer in een discussie gewezen moet worden naar een ander. Van Rhijn had natuurlijk een lange tijd vd Wiel voor zich, maar is idd ook geen topper. In het eerste half jaar dat hij speelde vorig seizoen was hij goed, maar heeft het dit seizoen idd matig gedaan. Tot aan de laatste duels waar hij gewoon ook stabiel heeft gespeeld.
Anyway, het verschil is wel dat we van Rhijn niet na een duel in het eerste tot megatalent hebben beoordeeld en gelijk in het nl elftal hebben gezet. Daar gingen wel wat meer wedstrijden over heen.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Dat is het niet. Het gaat me er meer om dat hij het megatalent op linksback moest voorstellen voordat we überhaupt iets goeds van hem hebben kunnen zien. Terwijl hij zich eigenlijk nooit op een positieve manier heeft kunnen onderscheiden.
Volgens mij wordt hij aan alle kanten afgebrand dus dat etiket megatalent heeft hij nooit gehad.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Nou wat een diss...ik heb het verder niet over Blind zijn voetbalkwaliteiten
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
En Willems had Pieters voor zich. Toen Tamata en toen stond die er al ineens na nog geen 2 maanden tegen Twente.
Toch knap. Net zoals het EK. Noem nu iemand die Ronaldo, Nani, Muller of Podolski wel in de zak heeft.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Volgens mij wordt hij aan alle kanten afgebrand dus dat etiket megatalent heeft hij nooit gehad.
In de media wel, op televisie ook. Alleen nu niet meer natuurlijk. Mensen gaan zich na een tijdje ook afvragen wat zo'n speler nou allemaal doet. Gelukkig wordt hij hier wel tot in extremenis verdedigd en alles wordt bedekt met de mantel der liefde.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
We zeggen toch dat er nog genoeg valt te verbeteren aan het spel van Willems.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Ja hij moet leren verdedigen en efficiënter aanvallen. Lijken me basis elementen die hij allang had moeten beheersen. Loopt continu verkeerd te dekken en aanvallend doet hij wat schaartjes om vervolgens de bal te verspelen of een slechte voorzet geven.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Van Rhijn daarentegen werd wel bestempeld als een toptalent door Derksen, ik hoor 't 'm nog elke aflevering even zeggen! 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.