• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.074 films
  • 12.281 series
  • 34.113 seizoenen
  • 649.377 acteurs
  • 199.307 gebruikers
  • 9.391.834 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Naomi Watts schreef:

Gelukkig is de huldiging nu al. Moet er niet aan denken dat heel dat Ajax volk me over de voeten loopt als de Game of Thrones exposition is over een paar weken.

Nu kom jij graag in Amsterdam.....dus dat scheelt dan weer.

Die expositie is toch in een kerk in het centrum en niet in of bij de Arena?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

gillie24 schreef:

(quote)

Nou kom jij graag in Amsterdam.....dus dat scheelt dan weer.

Die expositie is toch in een kerk in het centrum en niet in of bij de Arena?

Ben ik niet zo bekend qua huldigingen van Ajax maar in het centrum is het dan meestal toch ook gekkenhuis? Anders maakt het idd niet uit .

Ik kom graag in Amsterdam, dat scheelt al een hoop ja .

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ga je een keertje naar de Arena?

Rep weet wel waar het is, als je het niet kunt vinden.

Zo op zijn tijd als de tijd en financiën het toelaten Meestal een potje 5-10 per seizoen, maar daar zitten ook wat uitwedstrijden uit.

Zondag is het ook Bevrijdingsdag, dus het zal best wel weer gezellig worden.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Was het maar op het Leidseplein (of Museumplein)...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

gillie24 schreef:

2 jaar terug nog wel, was zo ontzettend leuk zeg. Wat een enorm feest was dat. Jammer dat een klein groepje het weer moest verknallen voor die 100.000 anderen.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

What else is new?

Triest, maar helaas zo waar.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Zo op zijn tijd als de tijd en financiën het toelaten Meestal een potje 5-10 per seizoen, maar daar zitten ook wat uitwedstrijden uit.

Zondag is het ook Bevrijdingsdag, dus het zal best wel weer gezellig worden.

Je bent naar Boekarest uit geweest dus je hebt al meer gedaan dan alle Feyenoordjes hier bij elkaar

mjk87 (moderator films)

• 14582 berichten
  • 4542 stemmen

gillie24 schreef:

Tja, in 2004 op het Leidsche vond ik mooier dan in 2011 op het Museumplein. Maar beide keren was er voor vele tienduizenden euro's schade. Ik snap dat niet, maar ook niet dat men daar niets tegen kan doen. Plaats daar een honderdtal camera's, pak de relschoppers op en laat ze 10 jaren werken in de dan heropende mijnen in Limburg. Heb je er jaren geen last meer van.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

2 jaar terug nog wel, was zo ontzettend leuk zeg. Wat een enorm feest was dat. Jammer dat een klein groepje het weer moest verknallen voor die 100.000 anderen.

Lag dat aan het groepje of aan de slechte organisatie van de gemeente & politie die het feest volkomen verkeerd hadden ingeschat? De problemen ontstonden ook vooral doordat mensen in de verdrukking raakten(=slecht georganiseerd) en veel mensen dus ook op gebouwen(waar vooral de schade ontstond omdat die nog in de steigers stonden), bomen en tv torens gingen klimmen om nog wat mee te kunnen krijgen van de huldiging(=slecht georganiseerd).

Er zijn 62 mensen opgepakt bij de huldiging, minder dan de afgelopen koninginnennacht, waar 70 mensen zijn gearresteerd en men sprak van een rustig verlopen nacht. Toen de spelersbus na de huldiging vertrok raakten mensen gewond in het gedrang en op dit moment voerde de ME ook charges uit (op mensen die weinig kwaads in zin hadden)

Het was juist een relatief rustig verlopen huldiging 2 jaar geleden. Alleen achteraf blijft al het negatieve hangen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

Je bent naar Boekarest uit geweest dus je hebt al meer gedaan dan alle Feyenoordjes hier bij elkaar

Jup, dat levert een uitkaart op. Kan ik volgend nog een leuk tripje mee maken.

rep_robert schreef:

Lag dat aan het groepje of aan de slechte organisatie van de gemeente & politie die het feest volkomen verkeerd hadden ingeschat? De problemen ontstonden ook vooral doordat mensen in de verdrukking raakten(=slecht georganiseerd) en veel mensen dus ook op gebouwen(waar vooral de schade ontstond omdat die nog in de steigers stonden), bomen en tv torens gingen klimmen om nog wat mee te kunnen krijgen van de huldiging(=slecht georganiseerd).

Er zijn 62 mensen opgepakt bij de huldiging, minder dan de afgelopen koninginnennacht, waar 70 mensen zijn gearresteerd en men sprak van een rustig verlopen nacht.

Ik heb zelf het idee gehad dat de politie niet op zo bizar veel mensen hadden gerekend. Volgens mij waren het er ruim 100.000, wat heel veel voor die binnenstad daar is. Zelf bleef ik toen lekker aan de zijkant staan, ik word een beetje zenuwachtig als ik in het midden van zo'n massa sta. Vooraan had je helaas een stel dronken sukkels die moesten rellen. Misschien 100 tot 200 op een groep van 100.000, maarja het leverde heel veel schade op.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Kroatische PSV-plaaggeest AIK Solna dood aangetroffen in woning - voetbalzone.nl

Zo keep je nog tegen oa PSV en zo ben je een paar maanden later dood

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Dat is het probleem inderdaad. Er werd op 50.000 mensen gerekend. Er stond niet eens een scherm in het midden van het plein. Dus ze hadden gerekend op een menigte tot aan de helft van het Museumplein. Echter kwamen er meer dan 100 000 mensen plus in de omliggende straten en volle daken van gebouwen. Dus slecht georganiseerd. Je kon vanaf de helft van het Museumplein al niks meer zien. Leidseplein was sowieso geen optie eigenlijk, want daar kan je veel minder mensen kwijt dan op het Museumplein.

Vooraan raakten mensen in de verdrukking(dus ook gewond), waardoor de problemen dus ontstonden en daarna enkele hekken gesloopt werden omdat mensen ruimte nodig hadden. Er waren enkele aparte secties voor genodigden vooran(410, harde kern), maar die werden ook al gauw overlopen.

Die vechtpartijen en verdrukkingen zijn dus het gevolg van een slechte organisatie.

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Jup, dat levert een uitkaart op. Kan ik volgend nog een leuk tripje mee maken.

Europese uitkaart om wel te verstaan. Dus je krijgt inderdaad voorrang ten opzichte van normale uitkaart houden bij Europese duels. Je moet enkel de Europese voorrang uitkaarthouders voor je dulden. Bij populaire duels(Engeland, Duitsland) zal het er om spannen. Verdere tripjes kan je sowieso heen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ja daarom, leuk! Ik zou het liefste Celtic dan eens willen bezoeken. Schotland lijkt me geweldig, Celtic is leuk en je maakt er sportief kans genoeg tegen. Zou wel een mooi tripje kunnen zijn.

Ik verhang mezelf wel als Ajax weer Real Madrid loot

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

En Nijmegen niet?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Dani Alves: 'Dit betekent niet dat Bayern beter is dan Barcelona'

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Alves moet sowieso zijn mond houden. Non-voetballer. Geen idee wat hij bij Barcelona doet.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Barça weer vernederd, genieten zeg. Eindelijk afgestraft voor dat saaie voetbal.

The Oceanic Six schreef:

Otherfool, sla je em op in je archief?

chevy93

• 12755 berichten
  • 1327 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Om vervolgens weer de eerste 20 minuten 'best aardig' te spelen en alsnog voor rust tegen 2 countergoals aan te lopen. Waarop men massaal weer kan roepen "ze hebben er nu X+1 jaar van kunnen leren".

Nee, om eerlijk te zijn hoop ik een keertje op een makkelijke loting. Bij Arsenal zou wel leuk zijn. Die spelen sowieso leuk voetbal, maar loten ook altijd een makkelijke poule.

P.S. Ajax had dit jaar dus gewoon bijna een punt behaald uit bij de finalist.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

En grappig dat Ajax meteen als nietszeggend wordt neergezet als het maar 20 minuten mee kan ballen tegen een Real Madrid, terwijl zo'n Barca nu gewoon twee complete wedstrijden niks in heeft te brengen tegen Bayern. Waan van de dag. Niemand heeft de illusie dat Ajax het topniveau in Europa / de wereld ooit nog (structureel) gaat bereiken, maar zulk soort uitspraken tekenen de ziekelijke opportunistische belevingswereld die velen (en vooral de media) er op nahouden.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Helemaal met Quido eens. Met meneertje Mickey Mouse Otherfool voorop natuurlijk. Die opeens angstvallig stil is de laatste weken.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Zondag 7-nulletje mensen ? Even met een grote "bang" die schaal ophalen !

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

chevy93 schreef:

P.S. Ajax had dit jaar dus gewoon bijna een punt behaald uit bij de finalist.

Mwoa, Dortmund was toen eigenlijk meer dan een helft veel te goed voor Ajax. Alleen in de eerste helft ging Ajax boven verwachting goed mee en hadden ze wel een goaltje mogen maken.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

2 halve finalisten zaten in onze poule en dan nog City erbij ook. Hebben we het als Ajax zijnde gewoon prima gedaan om EL te halen. Elk jaar komen we 5% dichterbij. Over jaartje of 10 of eerder met de financial fairplay erbij. 90% van de ploegen kunnen we gewoon hebben als het hele team in vorm is.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Mooi staaltje scoreboardjournalistiek hier weer, ik houd er wel van.

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Haha, financial fairplay, waar zo'n beetje alle topclubs sowieso toch al aan voldoen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Daarom moest het er ook komen zeker?

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Het gaat weer een paar jaar voorspoedig en ze komen weer uit alle hoeken en gaten tevoorschijn met hun grootheidswaanzin.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.