• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.074 films
  • 12.281 series
  • 34.113 seizoenen
  • 649.453 acteurs
  • 199.307 gebruikers
  • 9.391.885 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Pitakaas schreef:

Het Barca collectief is anders weinig succesvol zonder Messi.

Ik noem een Europees kampioen en een wereld kampioen met Barcelona B

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

'Ajax wilde mijn salaris halveren' - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

Je zou op zich denken dat hij hier gelijk heeft. Tot je een zin als dit leest:

In maart 2012 kreeg hij een aanbieding dat vijftig procent salarisverlaging betekende. Oftewel Mickey moest negen ton per jaar gaan verdienen. 'Je voelt of een club serieuze plannen met je heeft. Dat bleek niet uit deze aanbieding. Wie kan zoiets serieus nemen?',

Daarmee merk je dat hij in een totaal andere wereld leeft. Misschien moet hij zijn (ex)teamgenoten eens vragen hoeveel zij verdienen...Papzak die 100.000x een kans heeft gekregen(ook bij het publiek) waar anderen allang bij het grofvuil zouden zijn gezet.

Die zin hierboven neemt gelijk ook alle geloofwaardigheid over zijn uitspraken weg.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Pitakaas schreef:

Het Barca collectief is anders weinig succesvol zonder Messi.

Tenzij je onder collectief verstaat dat Iniesta en Xavi eerst 200x rondtikken totdat Messi wat doet of ze zelf eindelijk eens wat druk zette naar voren. 'Real' doet maar wat vind ik nogal subjectief.

Maarja discussies over Spaans voetbal blijven lastig voeren hier aangezien iedereen wel of pro-Barca of pro-Real lijkt te zijn...

Ik zeg nergens dat Messi onbelangrijk is. Maar Barcelona kan altijd terugvallen op het positiespel om ieder geval een wedstrijd te controleren. Al zijn ze dit jaar minder perfect dan de 4-6 vorige jaren.

Verder kan je ondanks voorkeuren best wel normaal over zaken praten lijkt me. Alleen, wat moet er over dit Madrid van Mourinho nou gezegd worden dan? Het is een zakelijke counterploeg dat teert op de namen voorin, maar zelf vrij slecht voetbal op de mat legt en niet voor niets steeds niet tegen de echt goede ploegen kan presteren. Uit bij Man Utd hadden ze ook geluk dat er een bizarre rode kaart naar Nani ging, anders was Madrid toen al exit.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

maar in echte topwedstrijden zak je door het ijs.

Zoals Barça tegen Bayern dus.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Zoals Barça tegen Bayern dus.

Ja, zoals Barca tegen Bayern inderdaad. Je punt? Barcelona overkomt dit 1 seizoen wat opzichtig (je had AC Milan ook kunnen noemen), maar bij Real is dit exemplarisch onder Mourinho. Eigenlijk zelfs over de laatste 10 jaar.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik zeg nergens dat Messi onbelangrijk is. Maar Barcelona kan altijd terugvallen op het positiespel om ieder geval een wedstrijd te controleren. Al zijn ze dit jaar minder perfect dan de 4-6 vorige jaren.

Klopt, dat bewees de wedstrijd tegen Benfica wel. Hier had Barca 71% balbezit (goed positiespel) maar kwam slechts 7x tot een schotpoging. Dat zegt toch wel veel. Ze kunnen echt wel ballen maar alle dreiging komt vanuit Messi.

The Oceanic Six schreef:

Verder kan je ondanks voorkeuren best wel normaal over zaken praten lijkt me. Alleen, wat moet er over dit Madrid van Mourinho nou gezegd worden dan? Het is een zakelijke counterploeg dat teert op de namen voorin, maar zelf vrij slecht voetbal op de mat legt en niet voor niets steeds niet tegen de echt goede ploegen kan presteren. Uit bij Man Utd hadden ze ook geluk dat er een bizarre rode kaart naar Nani ging, anders was Madrid toen al exit.

Ik zeg nergens dat Real perfect voetbal speelt ofzo, maar het is geen enorm groot drama wat jij er van maakt, want ze zijn gewoon netjes 2e achter Barca en halve finale CL. Ik zeg dus nergens dat het de wereldtop is, maar een smerig counterploegje dat alle ballen op Ronaldo geeft zou dit nooit halen.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Probleem van het Barcelona systeem is toch dat zij geen (daar is ie dan) plan B hebben

Maar even serieus, als ze achter staan hebben ze eigenlijk niets op de bank zitten om iets te forceren. Geen lengte, geen betere spelers. Helemaal niets. Ze kunnen alleen terugvallen op hun systeem en daar schort het de laatste tijd ook aan. Vooral het collectief afjagen van de tegenstander bij balverlies zie je amper meer. Daardoor komt de verdediging vaker onder druk en dan zie je ook dat dit eigenlijk maar vier matige spelers achterin zijn, plus een Jupiler League keeper. Verder komen ze -zoals Pitakaas al zegt- maar weinig tot schotkansen tegenwoordig. Dat is het grootste euvel van het laatste jaar.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Mobieltjes van Ajacieden moeten op stil

Door sv, 1 mei 2013 11:07, 4689 views, Bron: VI | Wed 50 euro gratis op wedstrijden

DE REGELS - In Voetbal International gaat Frank de Boer in een vijf pagina's lang tellend interview in op zijn toekomst bij Ajax, op het seizoen, maar ook op de cultuur en de regels bij Ajax. Zo werd Ajax de afgelopen jaren met topschutter nooit kampioen en zonder wel. 'Dat bewijst dat het team belangrijker is dan het individu. Fijne quote is dat of niet?', zegt De Boer.

De Boer geeft aan niet moeilijk te doen over de koptelefoons bij Ajax. Wel zijn er andere regels. 'In de kleedkamer laat ik ze vrij. Dat is het domein van de spelers, daar bepalen zij zelf de regels. Maar in de spelersbus op weg naar een wedstrijd wordt er niet gebeld. In het krachthonk of op de massagetafel: geen telefoon. Dan ben je met je werk bezig. En de telefoontjes moeten op de club op stil staan, ik wil geen geluiden uit die apparaten horen.'

'Het gaat eigenlijk om normale omgangsvormen. Op de club wil ik de spelers niet met een petje op zien lopen. Buiten kunnen ze alles op hun hoofd zetten wat ze maar willen, binnen niet.'

Over het team vs het individu. 'Je kunt het spelsysteem volledig aanpassen aan een topscorer, maar wie gaat het verschil dan maken als diegene niet mee kan doen?'.

Het collectief

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Haha ja, alleen in Nederland wekken Ronaldo en Mourinho weerstand op

Eigenlijk wel ja.

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Overigens heb ik kampioen met Ajax worden nooit een wereldprestatie genoemd. De manier waarop de Boer het doet overigens wel, zonder echt geld uit te geven waar ploegen uit Eindhoven en Enschede dat wel massaal hebben gedaan.

Haha, oh ja vergeten, die 60 miljoen per jaar spoelen ze direct door de plee. .

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

rep_robert schreef:

Mensen hier ook voetbal kijken op zo'n dag. Boring Doei!

Sowieso is voetbal kijken boring.

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Trouwens wel hilarisch die mensen hier die 3 wedstrijdjes van Real per jaar zien en dan alleen maar tegen Barca of een andere topclub en dan zeggen dat ze niet kunnen voetballen.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Vind ik ook buiten Ajax om. Wanneer ik nu b.v. CL voetbal op heb staan dan doe ik er ook andere dingen bij. Beetje zonde van de avond.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

rep_robert schreef:

'Ajax wilde mijn salaris halveren' - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

Je zou op zich denken dat hij hier gelijk heeft. Tot je een zin als dit leest:

(quote)

Daarmee merk je dat hij in een totaal andere wereld leeft. Misschien moet hij zijn (ex)teamgenoten eens vragen hoeveel zij verdienen...Papzak die 100.000x een kans heeft gekregen(ook bij het publiek) waar anderen allang bij het grofvuil zouden zijn gezet.

Die zin hierboven neemt gelijk ook alle geloofwaardigheid over zijn uitspraken weg.

28 miljoen door de plee gespoeld.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Welnee. Capello en Schuster zijn ook kampioen met Madrid geworden. Of was het Capello en Pellegrini? Dat weet ik niet 100% zeker meer.

Real heeft spelers als Higuiain en Modric als wisselspelers. Ze hebben daar kwalitatief gezien een fantastische ploeg. Gekeken over 3 jaar heeft hij daar gewoon heel weinig laten zien. Plus dat iedereen in Europa die niet voor RM is het die club dankzij Mourinho misgunt om wat te winnen. Kan je zeggen dat dat niet boeit, maar dat boeit een grote trotse club wel.

Ja wel elk jaar (3x dus) halve finale CL gehaald. Dat was voor Real voor de komst van Mourinho geloof ik ook al 8 jaar geleden, die strandden zo'n 5 jaar op rij in de 1/8e finale kan ik me herinneren. Dat is opzich al een prestatie opzich. Dat je verder 2 van de 3 jaar geen kampioen wordt vs. Barca vind ik ook geen wanprestatie.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Trouwens wel hilarisch die mensen hier die 3 wedstrijdjes van Real per jaar zien en dan alleen maar tegen Barca of een andere topclub en dan zeggen dat ze niet kunnen voetballen.

Hilarisch dat jij denkt voor andere mensen hier te kunnen oordelen wat zij kijken en wat niet. Sport 1 hebben een hoop mensen thuis hoor.

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Dan heb je gewoon stront in je ogen, dat kan natuurlijk ook.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Indeed. Blij als hij weg is. Volgens mij zo'n beetje het enige restproduct van het oude wanbeleid dat nog over is.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Ja, dat moet de meest mislukte transfer ooit zijn

Als ik geen Ajacied was had ik er ook hard om gelachen. Wat een ellende. Ik was altijd fan van hem, sympathiek gastje en hij kon het echt wel. Heb ook genoeg mooie goals en assists van hem gezien, maar overal is het echt bizar dat hij nooit eens een seizoen topfit was en ook eens elke week 90 minuten vol kon maken. Later werd zijn mentaliteit steeds slechter en bracht hij op het veld helemaal niks meer. Dag 16,25 miljoen plus 5x2 miljoen salaris

Al moet je wel zeggen dat je in die 5 jaar toch 4 seizoenen de CL hebt gehaald, waarbij hij toch 3x belangrijk genoeg was dat hij een aandeel had.

De verwachting is dat hij naar Benfica gaat. Rare zet, Benfica zou beter kunnen krijgen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Dan heb je gewoon stront in je ogen, dat kan natuurlijk ook.

Achjee. Nou, dat doet me echt pijn.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Vind ik ook buiten Ajax om. Wanneer ik nu b.v. CL voetbal op heb staan dan doe ik er ook andere dingen bij. Beetje zonde van de avond.

Ik kijk alleen AZ. Daarnaast kijk ik nog wat Eredivisie wedstrijden zoals jij CL voetbal kijkt. Van de CL heb ik dit seizoen nog helemaal niks gezien, alleen wat samenvattingen als ik er af en toe langszapte. EIgenlijk is het maar een saaie kijksport.

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

The Oceanic Six schreef:

De verwachting is dat hij naar Benfica gaat. Rare zet, Benfica zou beter kunnen krijgen.

En hij gaat minder verdienen, terwijl hij bij Ajax spreekt van respectloos gedrag dat hij niet serieus kan nemen als ze hem een contract aanbieden waarin hij minder verdient. Lekker hypocriet. Als hij zich in de club had verdiept zou hij ook weten dat Ajax nu met andere salarisschalen werkt. Hij verwijt Ajax een gebrek aan communicatie, maar de enige die niet communiceert en in een eigen wereldje leeft is hij zelf.

Mooi voorbeeld was ook het geblesseerd zijn bij Ajax en vervolgens wel voor Servië spelen. Hoe moet je zo'n speler dan nog in godsnaam serieus nemen?

rep_robert

• 27520 berichten
  • 4092 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Ik kijk alleen AZ. Daarnaast kijk ik nog wat Eredivisie wedstrijden zoals jij CL voetbal kijkt. Van de CL heb ik dit seizoen nog helemaal niks gezien, alleen wat samenvattingen als ik er af en toe langszapte. EIgenlijk is het maar een saaie kijksport.

Op een zondag is zo'n Eredivisie dagje inderdaad wel fijn om op de achtergrond te hebben staan en dan gewoon normale dingen zoals het huishouden doet Voor de rest gaat het vooral om de samenvattingen, die houden het wel interessant.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Schiet ik me net effe in de lach met een interview met Koos Alberts op ajax.nl

http://www.ajax.nl/Ajax-nieuws/Ajax-nieuws-archief/Ajax-nieuwsartikel/Leuk-om-naast-de-koningin-te-zitten.htm

Ik zou graag willen dat er bij thuiswedstrijden meer Nederlandstalige muziek wordt gedraaid. Het is alsmaar house; boem boem boem. Alsof een band van mijn rolstoel lek is. Dat geluid.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Deze is veel leuker joh:

Soms gaan er kansen mis die ik in mijn rolstoel nog had gemaakt.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Moet die ook niet bij Feyenoord gaan kijken met Immers!

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

rep_robert schreef:

(...) en dan gewoon normale dingen zoals het huishouden doet

De ketting moet wat strakker.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

mjk87 (moderator films)

• 14582 berichten
  • 4542 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Niet helemaal, want hij heeft bij twee kampioenschappen wel degelijk een rol gespeeld. Dat 28 miljoen veels te veel geld is moge duidelijk zijn verder, maar hij is ook niet 100% waardeloos geweest, enkel te duur.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

j0enne schreef:

Moet die ook niet bij Feyenoord gaan kijken met Immers!

Eh hij heeft het toch over Ajax?

O wacht dit was grappig bedoelt zeker. Mjin god.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.