- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ramos en Alonso waren weer lekker bezig gisteren. Zoals altijd als ze vernederd worden (net zoals die keren tegen Barca) komen de kleine, verwende 8-jarige kinderen in ze naar boven.
Bij Alonso vind ik dat nog wel meevallen, maar Ramos is inderdaad nog erger dan Ronaldo. Eén van de vervelendste spelers op de voetbalvelden. Na Dani Alves natuurlijk.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Sterker nog, hij was eerst nog voor Roda. Toen die er bijna uit vlogen was hij niet meer geinteresserd in voetbal, en kwam een tijd later als herboren terug als Ajacied.
Zo werkt dat bij de gemiddelde Ajacied. 
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Zo spelen Xabi en Sergio ook als ze 3-0 voor staan hoor.
Elleboogjes, keeltjes grijpen etc? Nou zou kunnen, misschien dat het pas opvalt als ze achter staan.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen

3x halve finale gehaald in de CL, kampioen geworden. Lijkt mij toch niet zo slecht als je bedenkt dat ook ene Barcelona in de Primera Division speelt. Het is niet gelukt wat hem bij Porto en Inter wel lukte, maar we moeten niet doen alsof hij er niets van gebakken heeft.
Gewoon een kleurrijke persoonlijkheid. Mooi hoe hij bijv. Lewandowski bij de wissel een hand gaf.
Prima kerel die José.
22 mei: Ik heb een geel-zwart hart.
Wtf is er knap aan een halve finale spelen met Real Madrid? 
Ze hebben ook de laatste jaren tot die halve finales steeds makkies gehad. Galatasaray, Spurs, Lyon etc. Alleen Man Utd was dit seizoen een echte uitdager in de 8ste finales.
Verder heeft Mourinho daar niks bijzonders geleverd. Het voetbal was matig, is zelfs steeds minder geworden. Men teert op persoonlijke klasse, niet op teamspel. Verder 1x Barcelona een seizoen kunnen breken, meer niet. Hij wint maximaal 1 titel en verder niks als echt belangrijke prijs. Beetje matig na 3 jaar Madrid, waar hij ongelimiteerd geld heeft mogen spenderen. Daarnaast is de hele club daar verscheurd, zijn er kampen in de spelersgroep en schoffeert hij zelfs een icoon als Casillas.
Nee, je zou er niet vrolijk van worden als club waar hij nu heen gaat. Gelukkig wordt dat Chelsea, minstens zo'n schijtclub als Madrid. Je zou hem geen mooie club toewensen. Gelukkig is het lijstje Chelsea-Inter-Madrid een lijstje vol lelijke clubs die hem verdienen.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Snap die redenatie dan niet zo. Je geeft zelf aan dat je het erg vreemd vindt dat Ronaldo nog niet eens een bal kan aannemen terwijl ie op technisch gebied de beste ter wereld is, maar dan concludeer je dat de blessure niet veel voorgesteld heeft. Rijmt niet echt.
Ronaldo is een echte sportman. Vergelijkbaar met Michael Jordan, dit was Ronaldo's flu game, maar helaas niet met dezelfde uitkomst. Hij wilde koste wat het kost spelen, terwijl hij niet in staat werd geach tte spelen. Held!
Iemand die geblesseerd is, kan niet spelen, dus zal zijn blessure wel meevallen. Rijmt letterlijk gezien inderdaad niet, figuurlijk wel. 
Ik bedoel maar.
Hij is ook niet gewisseld of zo. En dan nog, je mag van hem wel verwachten dat (geblesseerd of niet) hij tenminste een bal kan aannemen. Alles ging fout en dat kun je niet alleen aan een mogelijke blessure toeschrijven. Dat is té makkelijk. Ik heb overigens nergens gezegd dat hij technisch gezien de beste is, dat zijn jouw woorden. 
MJ die ca. 38 punten maakt met 39 graden koorts. 
De vergelijking Jordan - Ronaldo..... Leuk voor Christiano, maar te veel eer. Veel te veel eer!
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Eens. Beetje hetzelfde als kampioen worden met Ajax.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dacht al, waar blijft de opperklager over Ajax toch zeg 
Overigens heb ik kampioen met Ajax worden nooit een wereldprestatie genoemd. De manier waarop de Boer het doet overigens wel, zonder echt geld uit te geven waar ploegen uit Eindhoven en Enschede dat wel massaal hebben gedaan.
Maar Real spendeert onderhand het meeste van alle teams.

Koning Frank 
mjk87 (moderator films)
-
- 14582 berichten
- 4543 stemmen
5 jaar daarvoor steeds maximaal de achtste finale. Zelf Man United met de derde begroting kwam vorig jaar niet eens door de poulefase heen. Over een competitie van zoveel wedstrijden moet je wel in de top 2 eindigen met zo een begroting, in een competitie waarin steeds beslissingen over twee wedstrijden beslist worden ligt dat wel iets genuanceerder. Vorm van de dag, invloed scheids, puur geluk, zenuwen van de dag et cetera spelen allemaal mee. Over 30+ wedstrijden wordt dat wel door de macht der getallen weggepoetst, over 2 wedstrijden bij lange na niet.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Wtf is er knap aan een halve finale spelen met Real Madrid? 
Ze hebben ook de laatste jaren tot die halve finales steeds makkies gehad. Galatasaray, Spurs, Lyon etc. Alleen Man Utd was dit seizoen een echte uitdager in de 8ste finales.
Verder heeft Mourinho daar niks bijzonders geleverd. Het voetbal was matig, is zelfs steeds minder geworden. Men teert op persoonlijke klasse, niet op teamspel. Verder 1x Barcelona een seizoen kunnen breken, meer niet. Hij wint maximaal 1 titel en verder niks als echt belangrijke prijs. Beetje matig na 3 jaar Madrid, waar hij ongelimiteerd geld heeft mogen spenderen. Daarnaast is de hele club daar verscheurd, zijn er kampen in de spelersgroep en schoffeert hij zelfs een icoon als Casillas.
Nee, je zou er niet vrolijk van worden als club waar hij nu heen gaat. Gelukkig wordt dat Chelsea, minstens zo'n schijtclub als Madrid. Je zou hem geen mooie club toewensen. Gelukkig is het lijstje Chelsea-Inter-Madrid een lijstje vol lelijke clubs die hem verdienen.
Van iemand die Real alles misgunt, verwacht ik een dergelijke reactie. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Zal best, maar doe nou niet alsof het zo bijzonder was. Hij is naar Madrid gehaald om Barcelona te breken en om de CL te winnen. Dat eerste is een heel klein beetje gelukt en dat 2e totaal niet.
Beter stellen ze daar weer een trainer aan die wel normaal kan doen en ook aan de lange termijn kan denken. Een Laudrup ofzo.
mjk87 (moderator films)
-
- 14582 berichten
- 4543 stemmen
Zal best, maar doe nou niet alsof het zo bijzonder was. Hij is naar Madrid gehaald om Barcelona te breken en om de CL te winnen. Dat eerste is een heel klein beetje gelukt en dat 2e totaal niet.
Beter stellen ze daar weer een trainer aan die wel normaal kan doen en ook aan de lange termijn kan denken. Een Laudrup ofzo.
Dat is niet de fout van Mourinho, maar van die maffe voorzitters daar die iemand na één seizoen er al uit knikkeren, al halen ze 96 punten (Pellegrini, iemand?)
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat is niet de fout van Mourinho, maar van die maffe voorzitters daar die iemand na één seizoen er al uit knikkeren, al halen ze 96 punten (Pellegrini, iemand?)
En waar geef ik Mourinho daar de schuld van?
Die Perez is sowieso een idioot. Ontsloeg destijds al Del Bosque nadat de man de CL met Madrid won en gooide jaren later inderdaad Pellegrini er uit, wat helemaal nergens over ging. Waarom? Omdat die man alleen naar de korte termijn successen kijkt.
mjk87 (moderator films)
-
- 14582 berichten
- 4543 stemmen
Omdat je alleen maar op Mourinho zeikt en in één keer doorgaat met: 'neem eens een normale trainer die op de lange termijn kan denken'. Dat lees ik dan zeer zeker als kritiek op de trainer die dat nu niet kan.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Ik zeg nergens dat wat hij gepresteerd heeft met Real bijzonder is, ik spreek alleen tegen dat de oogst in drie jaar niet zo mager is als jullie dat stellen. En daar zit nogal een groot gebied tussen.
Alsof ze in Barca, Munchen en Dortmund niet kunnen voetballen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Omdat je alleen maar op Mourinho zeikt en in één keer doorgaat met: 'neem eens een normale trainer die op de lange termijn kan denken'. Dat lees ik dan zeer zeker als kritiek op de trainer die dat nu niet kan.
Dat lijkt me duidelijk genoeg.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Mourinho heeft het natuurlijk wel beter gedaan dan elke andere trainer van Real die daar in de jaren daarvoor zat, die ook allemaal onbeperkte financiele middelen hadden etc etc. Maar dan nog zal het ze in Madrid flink zijn tegengevallen vermoed ik.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
De laatste tijd is het wat minder, maar wat er ook niet aan bij gedragen heeft is het veelal negatief in het nieuws zijn van de club. Mourinho die loopt continu te stoken, spelers die zich hebben misdragen op het veld. Dat heeft nog steeds effect op veel mensen, al loopt dat terug nu het al een tijdje wat rustiger is rondom de club.
Wat juist opvalt is dat nu er wat meer rust is rondom het team ze ook minder presteren. Mourinho weet blijkbaar een team niet te motiveren zonder een controverse te veroorzaken.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Mourinho heeft het natuurlijk wel beter gedaan dan elke andere trainer van Real die daar in de jaren daarvoor zat, die ook allemaal onbeperkte financiele middelen hadden etc etc. Maar dan nog zal het ze in Madrid flink zijn tegengevallen vermoed ik.
Welnee. Capello en Schuster zijn ook kampioen met Madrid geworden. Of was het Capello en Pellegrini? Dat weet ik niet 100% zeker meer.
Real heeft spelers als Higuiain en Modric als wisselspelers. Ze hebben daar kwalitatief gezien een fantastische ploeg. Gekeken over 3 jaar heeft hij daar gewoon heel weinig laten zien. Plus dat iedereen in Europa die niet voor RM is het die club dankzij Mourinho misgunt om wat te winnen. Kan je zeggen dat dat niet boeit, maar dat boeit een grote trotse club wel.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Europa heeft niks tegen Real hoor. Dat is enkel Holland.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Europa heeft niks tegen Real hoor. Dat is enkel Holland.
Haha ja, alleen in Nederland wekken Ronaldo en Mourinho weerstand op 
mjk87 (moderator films)
-
- 14582 berichten
- 4543 stemmen
Je vergeet alleen dat je in een competitie speelt met FC Barcelona, op dat moment het beste team ter wereld (en wellicht aller tijden) waar al jaren aan gebouwd werd. Het eerste jaar moest Mourinho bouwen maar wist wel de beker te winnen (tegen Barcelona) en ging van een 5-0 nederlaag naar een kleine nederlaag over twee wedstrijden waarin ze ook hadden kunnen winnen. Daarnaast was dat de halve finale van de CL - een punt waar ze al sinds 2002 niet meer waren geraakt. Daarnaast won hij het jaar erna wel de titel (met een puntentotaal en doelsaldo waar zelf het heilige Barcelona nog nooit toe was gekomen). Nu, een jaar later, blijkt de ploeg wel tot het uiterste uitgeknepen, gezien de resultaten begin dit seizoen. Dat is gemakzucht, onwil en vermoeidheid. Dat is een beetje teruggekomen maar te laat voor de titel (waar Barcelona ook gewoon bijzonder weinig liet liggen in het begin) en door één wedstrijd is ook de CL . Overigens was dat geen uitzondering dit seizoen, maar 4-1 wint Dortmund niet nogmaals in eenzelfde pot. Alles liep perfect die éne avond. De beker zie ik hem nog wel winnen dit jaar (wederom tweemaal Barcelona verslagen en sowieso een positieve balans na drie jaar naar ik meen), dus 3 prijzen. Dan ben je geen flapdrol, er zijn alleen te hoge verwachtingen geschept die hij maar deels heeft kunnen volbrengen. Schuster en Capello wonnen titels toen Barcelona zelf niet op zijn sterkst was (die laatste jaren onder Rijkaard was het niet best). De halve finale van de CL hebben ze nooit gehaald.
Conclusie: Mourinho is een jaar te lang gebleven en het is niet zo slecht als jij doet beweren, enkel het niet winnen van de CL kan je als teleurstelling noemen. Maar goed, dat win je niet elk jaar dus heel verrassend is dat niet.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Het is redelijk, niet meer en niet minder. Barslecht is het inderdaad ook niet. Maar qua potentie hebben ze natuurlijk wel meer op het veld(en op de bank) staan dan Barcelona. Maar een soepel draaiende machine is het nooit geweest. En in mijn ogen is dit Real ook het beste Real sinds 2002. Ik bedoel, kijk eens wat er aan talent(en geld) op de bank zit naast de fingerlicking basiself. Lijkt me toch ongeëvenaard.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Vorig jaar was dat anders Barca!
Net zo commercieel als Real.
Vind Real gewoon echt niet hatelijker dan Barca afgelopen jaren. En Mourinho is gewoon een toptrainer, voetbal daar is er zeker op vooruit gegaan. Ik snap ook niet dat mensen denken dat die 2 clubs zo tegenstellend zijn, ik zie vrijwel alleen maar overeenkomsten.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het is redelijk, niet meer en niet minder. Barslecht is het inderdaad ook niet. Maar qua potentie hebben ze natuurlijk wel meer op het veld(en op de bank) staan dan Barcelona. Maar een soepel draaiende machine is het nooit geweest.
Ze hebben werkelijk niks speciaal bereikt. Mourinho heeft gepresteerd wat je minimaal mag verwachten. 1 titel in 3 jaar en meedoen tot het einde van het seizoen in Europa. Maar hij heeft niks extra's bereikt. Geen knappe Europese eliminatie (of je moet Man Utd bedoelen, maar toen was RM wel duidelijk favoriet) en ook geen einde aan de dominatie van Barcelona. Een Barcelona dat dit seizoen vrij matig draait staat nog een punt of 10 voor. En tegen Barcelona en Bayern kan je nog uit de CL vliegen, maar tegen Dortmund is kijkende naar je budgetten en spelers toch wel treurig, zeker omdat de uitschakeling nog dikverdiend was ook.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Vind Real gewoon echt niet hatelijker dan Barca afgelopen jaren. En Mourinho is gewoon een toptrainer, voetbal daar is er zeker op vooruit gegaan. Ik snap ook niet dat mensen denken dat die 2 clubs zo tegenstellend zijn, ik zie vrijwel alleen maar overeenkomsten.
Het voetbal is in Madrid met het jaar slechter geworden. Alles op Ronaldo en laat hem het maar uitzoeken. Terwijl de andere halve finalisten allemaal een duidelijke spelvisie hebben en uitgaan van het collectief.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Bij Barca gaat alles op Messi.
Nogmaals een overeenkomst 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik dacht dat jij ook voor Ajax was?
Sterker nog, hij was eerst nog voor Roda. Toen die er bijna uit vlogen was hij niet meer geinteresserd in voetbal, en kwam een tijd later als herboren terug als Ajacied.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Daarom ook het "redelijke". Met een beste elf voetballers ter wereld moet je ook wel betere prestaties neerzetten dan wat ze hebben gedaan inderdaad.
Denk dat Real op bijna elke plek wel een betere speler heeft dan Barca. Misschien Messi, Iniesta en Xavi daarbuiten gelaten. Al is een Özil nou ook niet bepaald (veel)minder dan de twee middenvelders van Barca.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dan heb je echt jaren met je ogen dicht naar Barcelona gekeken. Bij Barcelona staat het collectief voorop. Dat Messi veel goals maakt is een andere discussie. Barcelona speelt vanuit een systeem, Real doet maar wat. Kom je in Spanje en tegen teams als Galatasaray nog wel mee weg, maar in echte topwedstrijden zak je door het ijs.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Het Barca collectief is anders weinig succesvol zonder Messi.
Tenzij je onder collectief verstaat dat Iniesta en Xavi eerst 200x rondtikken totdat Messi wat doet of ze zelf eindelijk eens wat druk zette naar voren. 'Real' doet maar wat vind ik nogal subjectief.
Maarja discussies over Spaans voetbal blijven lastig voeren hier aangezien iedereen wel of pro-Barca of pro-Real lijkt te zijn...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.