• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.924 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.418 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Natuurlijk zat dit eraan te komen, maar 't is wel zonde dat de laatste fatsoenlijke speler ook nog eens vertrekt. Je wordt d'r namelijk alleen maar minder op.

Al is 20 miljoen natuurlijk de beste deal sinds van Nistelrooy.

Ik snap je probleem wel. Financieel doet PSV goede zaken, maar je levert met Mertens, Lens en Strootman wel veel individuele klasse in. Ik ben van de vervangers minus Maher niet heel erg onder de indruk. Krijg eigenlijk sterk het gevoel dat PSV niet al te veel geld uit kan geven. Buiten Maher zijn het vooral transfervrije of hele goedkope spelers uit, laten we eerlijk zijn, een wat lager segment niveau. Kan alsnog wel goed uitpakken als die jongens itt de ploeg van de laatste jaren wel een goed team vormen, maar als je ze los bekijkt dan zou ik sceptisch zijn.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dus wel. De CL is toch de holy grail in de voetballerij. Al die topspelers zijn obsessief bezig met die cup te winnen. Bojan is naar Ajax gekomen omdat Ajax CL speelt. Dat toernooi heeft aanzien.

Dus Bojan komt naar Ajax om na zes wedstrijdjes (waarin ze minstens viermaal kansloos verliezen) uitgeschakeld te worden? Ik denk eigenlijk dat Bojan bij Ajax het hoogste salaris krijgt.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
Dus Bojan komt naar Ajax om na zes wedstrijdjes (waarin ze minstens viermaal kansloos verliezen) uitgeschakeld te worden? Ik denk eigenlijk dat Bojan bij Ajax het hoogste salaris krijgt.

Je zou het nieuws toch wat beter moeten volgen. Hij heeft erg veel salaris ingeleverd om in Nederland te kunnen spelen. Hij wil zijn carrière opnieuw lanceren.

En ja, spelers willen zich in de CL laten zien. Daar ligt alle eer en glorie. Ik denk niet dat je erg into voetbal bent als je zegt dat CL spelen niet zo belangrijk is voor spelers.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En ja, spelers willen zich in de CL laten zien. Daar ligt alle eer en glorie. Ik denk niet dat je erg into voetbal bent als je zegt dat CL spelen niet zo belangrijk is voor spelers.

Je luistert te veel naar marketingspraatjes van zaakwaarnemers.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
Je luistert te veel naar marketingspraatjes van zaakwaarnemers.

En jij luistert teveel naar jezelf.

Neem alleen eens Arjen Robben, die was bijna obsessief met de CL winnen bezig de laatste jaren. Zo zijn er nog wel meer.

De meerwaarde van als topspeler naar Ajax komen is dat er de afgelopen jaren en komend seizoen CL wordt gespeeld. Want zo geweldig betalen we in Nederland niet en ze komen vast niet omdat potjes tegen NEC en RKC zo leuk zijn.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Leverkusen zal daarbij itt Ajax normaal gesproken wel de knock-out fase halen en wie weet zelfs meedoen voor de Cup. Speel je als Eriksen toch nog eens 10 potjes extra op topniveau (bovenop de Bundesliga en het hogere salaris natuurlijk). Lijkt me wel een meerwaarde, ja.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Hij heeft gewoon iets achter de hand, heeft niks met Leverkusen te maken.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Dat moet het dan wel zijn, anders snap ik het echt niet.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Neem alleen eens Arjen Robben, die was bijna obsessief met de CL winnen bezig de laatste jaren. Zo zijn er nog wel meer.

De meerwaarde van als topspeler naar Ajax komen is dat er de afgelopen jaren en komend seizoen CL wordt gespeeld. Want zo geweldig betalen we in Nederland niet en ze komen vast niet omdat potjes tegen NEC en RKC zo leuk zijn.

Ja, maar het is nogal een verschil of dat je de Champions League kan winnen, of dat je meedoet om met een beetje geluk derde in de groep te worden. Ik denk best dat de naam Ajax er in Barcelona beter opstaat dan PSV en Feyenoord, maar ik denk niet dat Bojan uitkijkt naar twee duels met Cluj of twee inmaakpartijen tegen Barcelona of Real Madrid.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik snap je probleem wel. Financieel doet PSV goede zaken, maar je levert met Mertens, Lens en Strootman wel veel individuele klasse in.

Is dat juist niet het probleem van PSV geweest de laatste jaren? Allemaal individuen die meer voor zichzelf, dan voor het team speelden? Je hoeft niet op elke positie individueel de beste speler te hebben, als ze maar complementair zijn aan elkaar en voor elkaar willen werken. Als je dan ook nog eens op het middenveld en voorin spelers met individuele klasse hebt, zoals Maher en in zekere zin toch ook Wijnaldum, Depay en Bakkali, dan is dat een mooie bonus.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
Ja, maar het is nogal een verschil of dat je de Champions League kan winnen, of dat je meedoet om met een beetje geluk derde in de groep te worden. Ik denk best dat de naam Ajax er in Barcelona beter opstaat dan PSV en Feyenoord, maar ik denk niet dat Bojan uitkijkt naar twee duels met Cluj of twee inmaakpartijen tegen Barcelona of Real Madrid.

Jouw mening. Vorig jaar trof Ajax een bizarre groep. Jaar ervoor zijn ze op doelsaldo uitgeschakeld voor de KO fase, door die omgekochte club uit Zagreb. Dus daar gaat je stelling al onderuit. Maar dan nog is het voor spelers mooi om zich te meten in absolute topaffiches. Ook om jezelf weer aan Europa te tonen, met het oog op je latere loopbaan. Je kan beter een paar keer in de CL uitblinken dan 20 potjes in Nederland.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Als Bojan goed is kan hij zich lekker uitleven in de eredivisie en dan weer een stap hogerop maken, was hem al vergeten eerlijk gezegd totdat hij bij Ajax tekende, ik moet het nog allemaal zien of hij nou zo goed is.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Is dat juist niet het probleem van PSV geweest de laatste jaren? Allemaal individuen die meer voor zichzelf, dan voor het team speelden? Je hoeft niet op elke positie individueel de beste speler te hebben, als ze maar complementair zijn aan elkaar en voor elkaar willen werken. Als je dan ook nog eens op het middenveld en voorin spelers met individuele klasse hebt, zoals Maher en in zekere zin toch ook Wijnaldum, Depay en Bakkali, dan is dat een mooie bonus.

Je zoekt een combinatie van kwaliteit en teamgeest. Het moet alleen niet doorslaan naar 1 van beiden kanten, terwijl de andere kant afwezig is. Buiten dat, PSV had met een paar betere verdedigers ook wel langer meegedaan de afgelopen jaren. Jij zal wel weer Ajax noemen van de laatste jaren, maar daar liepen ook gewoon een stel hele goede spelers rond. Vertonghen, Eriksen etc waren gewoon jongens die boven de rest uitstaken. PSV haalt in mijn ogen nu wel erg veel subtop materiaal binnen. Dan kan je wel hard werken, maar je zal wel je potjes moeten winnen.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Jouw mening. Vorig jaar trof Ajax een bizarre groep. Jaar ervoor zijn ze op doelsaldo uitgeschakeld voor de KO fase, door die omgekochte club uit Zagreb. Dus daar gaat je stelling al onderuit.

Even reëel, ze doen natuurlijk mee voor spek en bonen.

Je kan beter een paar keer in de CL uitblinken dan 20 potjes in Nederland.

Dat is natuurlijk wel zo. Snap Bojan in dat kader ook wel.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Dico fucking Koppers moet €800.000 kosten!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Als Ajax de ploeg bij elkaar kan houden en niet te bizar loot, dan spelen ze mee om plek 2. Daar durf ik dit Ajax wel voor aan te zien. Maar een groep met Real, Dortmund en City is gewoon te zwaar. 3e worden was vorig jaar al heel knap.

mjk87 (moderator films)

• 14553 berichten
  • 4534 stemmen

(afbeelding)

mjk87 (moderator films)

• 14553 berichten
  • 4534 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Als Ajax de ploeg bij elkaar kan houden en niet te bizar loot, dan spelen ze mee om plek 2. Daar durf ik dit Ajax wel voor aan te zien. Maar een groep met Real, Dortmund en City is gewoon te zwaar. 3e worden was vorig jaar al heel knap.

Buiten dat gaat pot 3 loodzwaar worden, waarin ook Ajax zit. Pot 2 valt mee, grote kans dat je een wat mindere opponent treft. En de finalist uit pot 4 gaat niet nogmaals gebeuren. Dus 1/8 finale moet absoluut een doel zijn, en dan maar verder kijken of je gelukkig loten kan.

Ik heb met FM trouwens de finale tegen RM gewonnen. Siem met een pingel en een goal in 120+2. Kan dus wel.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Of denkt-ie nog steeds dat Madrid en Barcelona elk moment kunnen bellen?

Eriksen echt op schaduwlijstje Barcelona

Door Sjoerd Valkering, 16 juli 2013 13:32, 1726 views, Bron: VI |

NAGEGAAN - VI-journalist Simon Zwartkruis heeft bij mensen in de omgeving van Christian Eriksen gecheckt of de Deen op het schaduwlijstje van FC Barcelona staat en dat blijkt te kloppen. 'Het is een betrouwbaar lijstje', concludeert Zwartkruis dinsdag op VI Radio. 'Dat komt niet uit de geruchtenkermis. Hij staat daar degelijk op een lijstje.'

'Maar als die komen, dan is hij weg, dat lijkt duidelijk. Of hij daar aan spelen toe komt? Doordat hij clubs als Bayer afwijst lijkt het erop dat hij het vertrouwen heeft dat hij daar wel aan spelen toe komt, want alleen de clubs uit de allerhoogste categorie blijven over. Zolang die niet komen, dan blijft hij net zo lief bij Ajax', aldus de Ajax-watcher.

mjk87 (moderator films)

• 14553 berichten
  • 4534 stemmen

Eriksen heeft ook geen WK om voor te vrezen als hij niet vaak speelt, dat haalt Denemarken hoe dan ook niet.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zelfs als Ajax in het beste scenario tweede wordt, liggen ze er daarna alsnog in de volgende ronde uit. Ik zou het ook graag anders zien, maar met de huidige financiële verdeling in de voetbalwereld is het helaas niet anders. Ik denk dat het feit dat Ajax drievoudig kampioen is geworden interessanter is, dan deze potjes in de CL.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
Zelfs als Ajax in het beste scenario tweede wordt, liggen ze er daarna alsnog in de volgende ronde uit. Ik zou het ook graag anders zien, maar met de huidige financiële verdeling in de voetbalwereld is het helaas niet anders. Ik denk dat het feit dat Ajax drievoudig kampioen is geworden interessanter is, dan deze potjes in de CL.

Tweede ronde bereiken is toch prima? Als we er dan uitvliegen, dan kan ik er denk ik mee leven.

Het scheelt overigens wel dat Cruijff en Bojan al jaren een hechte band hebben (Cruijff was jaren bondscoach van Catalonië), waardoor hij Bojan nog thuis heeft bezocht en hem heeft overtuigd naar Ajax te komen.

Maar om de discussie weer even centraal te houden, de CL is zeer bepalend voor de meeste spelers. Iedereen wil het spelen in de top.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Knisper schreef:

Ik denk dat het feit dat Ajax drievoudig kampioen is geworden interessanter is, dan deze potjes in de CL.

Voor Bojan!?

Dat 'betrouwbare schaduwlijstje' van Barcelona neem ik voorlopig met een korreltje zout, al zou het eigenlijk de enige goede reden zijn om Leverkusen af te zeggen. Zou mooi zijn voor hem, dan maar op de bank maar alleen al trainen met Xavi en Iniesta zou geweldig zijn.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Tuurlijk staat hij op het lijstje bij Barca, zou de perfecte opvolger van Xavi zijn wanneer die achter de geraniums gaat (heb dat al vaker gezegd). Verkopen voor 10 a 12 aan de Catalanen mits we hem nog een jaar mogen huren, ik zou er nu meteen voor tekenen.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Ja want Eriksen is natuurlijk veel beter dan Thiago en Fabregas

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

schram101 schreef:

Ja want Eriksen is natuurlijk veel beter dan Thiago en Fabregas

Thiago zit in Beieren.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

otherfool schreef:

Voor Bojan!?

Het is beide niet aantrekkelijk, maar ik denk niet dat Bojan uitkijkt naar duels met BATE Borisov of Anderlecht.

mjk87 (moderator films)

• 14553 berichten
  • 4534 stemmen

En Fabregas binnenkort in Manchester.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ibrahim "topspeler in de MM-League" Afellay was ook zo een perfecte speler voor Barcelona.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Thiago zit in Beieren.

Daarom juist

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.