- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Omdat ze de laatste 10 minuten stevig onder druk stonden. Voor de rest was er niet een ploeg duidelijk beter dan de ander.
Maar jij zal wel alleen naar het balbezitpercentage hebben gekeken en ja, dan had Spanje natuurlijk dik moeten winnen...
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Omdat ze de laatste 10 minuten stevig onder druk stonden. Voor de rest was er niet een ploeg duidelijk beter dan de ander.
Maar jij zal wel alleen naar het balbezitpercentage hebben gekeken en ja, dan had Spanje natuurlijk dik moeten winnen...
Nee hoor. Heb eerst nog eens Spring Breakers gekeken. Vanaf een kwartiertje tweede helft tot aan de penalty's heb ik een Catenaccio ploeg gezien tegen een voetballende ploeg. Dat Italië er toevallig een paar keer gevaarlijk uitkomt is een logisch gevolg. Ze hadden allemaal weer last van krampjes en weet ik veel wat.
Overigens, als die Spanjaarden drie jaar terug zo goed strafschoppen zouden nemen, dan hadden we dat ook niet gewonnen.
2 of 3 waren al wel voldoende geweest tegen NL 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Totaal TV | Eredivisie Live wordt Fox Sports Eredivisie en International
FOX Sports Eredivisie krijgt de beschikking over drie tv-kanalen en begint op 1 augustus. FOX Sports International krijgt twee tv-kanalen die vanaf 17 augustus gaan uitzenden. Alle vijf de betaalkanalen zijn voor aanbieders zowel in SD- als HD-kwaliteit beschikbaar. Door de splitsing van Eredivisie Live wordt het aantal tv-kanalen van vier naar vijf uitgebreid. Voor FOX Sports Eredivisie en FOX Sports International moet een apart abonnement worden afgesloten. Er komt voor de voetballiefhebber wel een mogelijkheid om voordelig beide abonnementen af te nemen. Beide betaalkanalen worden door Eredivisie Media & Marketing – waarvan Fox International Channels 51 procent van de aandelen in bezit heeft – geëxploiteerd. Door de splitsing wordt het kijken van live Eredivisie- en buitenlands voetbal in Nederland fors duurder.
Bah, wat een gedrocht wordt het. Het kon ook niet anders dan dat ze de boel gingen opsplitsen.
FOX Sports Eredivisie blijft de thuisbasis van het beste van het Nederlandse voetbal. Met drie kanalen boordevol live Eredivisie, Jupiler League, KNVB beker voetbal en Nederlandse clubs in de UEFA Europa League, gepresenteerd door onder anderen Jan Joost van Gangelen, Kees Jansma en Toine van Peperstraten. Alex Tielbeke: "Vanaf 1 augustus is het beste van het nationale voetbal te zien op FOX Sports Eredivisie. Vandaag kondigen we echter niet alleen een naamswijziging aan, maar introduceren we met FOX Sports International onder dezelfde merknaam een nieuwe, extra zender met internationaal topvoetbal. Om de synergie tussen beide zenders goed uit te drukken en om voor de fans een zo hoog mogelijke mate van herkenbaarheid en overzicht te realiseren, is dit het juiste moment voor Eredivisie Live om de volgende fase in te gaan onder de gemeenschappelijke vlag van FOX Sports." Naast de honderden live wedstrijden blijft er op FOX Sports Eredivisie ook veel extra’s te zien: samenvattingen, Club TV van alle Eredivisie clubs, 90 Minutes en boeiende voetbaldocumentaires. De Eredivisie begint vrijdag 2 augustus met de wedstrijd Ajax – Roda JC Kerkrade.
Conclusie: Eredivisie Live verandert geen kut aan, behalve de naam en dat het buitenlandse bekervoetbal verdwijnt. Oftewel, een prijsverhoging is al een feit. Want ze gaan het natuurlijk niet goedkoper aanbieden. Die marketing teksten ook 
Naast de honderden live wedstrijden blijft er op FOX Sports Eredivisie ook veel extra’s te zien: samenvattingen, Club TV van alle Eredivisie clubs, 90 Minutes en boeiende voetbaldocumentaires

FOX Sports International biedt de fans vanaf 17 augustus een extra mogelijkheid om via twee kanalen ook een breed aanbod van internationaal topvoetbal rechtstreeks te ontvangen. Met exclusief de Barclays Premier League, Serie A, FA Cup, League Cup, Coppa Italia, DFB Pokal en UEFA Europa League (met uitzondering van Nederlandse clubs). Frank Rutten: "Ons aanbod van live voetbal is de afgelopen jaren hard gegroeid. Met de Premier League en Serie A als meest recente aanwinsten zijn we op zoek gegaan naar een manier om de fans nog beter te kunnen bedienen. Met de introductie van een extra tv-zender met internationaal voetbal hebben de fans een helder overzicht van het aanbod en wordt er meer flexibiliteit geboden om een eigen keuze te kunnen maken: FOX Sports Eredivisie voor al het belangrijkste Nederlandse voetbal, FOX Sports International voor een breed aanbod internationaal topvoetbal of beide zenders samen in één pakket met vijf kanalen."
Conclusie. We krijgen een zender waar Engels en Italiaans voetbal te volgen valt, aangevuld met flut bekertoernooitjes die je eerst op EL kon bezichtigen
Extra zijn de CL uitzendingen, maar daar loop ik niet warm voor(ik weet een aantal wel)
Sport 1 behoudt dus de Duitse en de Spaanse competitie als ik dit zo lees. Ze verliezen Engeland, Italië en de CL uitzendingen.
Kortom, een combinatie van niks dit allemaal. Het wordt er tig keer duurder op doordat alles over nog meer zenders verspreid wordt. Je moet nu dus drie sport abbonementen afsluiten om al het voetbal te kunnen volgen, in plaats van 2. Aan de gecombineerde Fox Sport abbonement zal ook wel een gigantisch prijskaartje hangen.
Ben benieuwd hoe lang dit project stand zal houden. Die Murdoch heeft duidelijk geen idee over hoe Nederlanders tegen betaal tv aankijken. Ik ga hier in ieder geval geen (om en nabij)50 euro per maand voor neertikken.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4539 stemmen
Drie zenders? Dus nog meer spreiding van wedstrijden. En wedstrijddag 33 en 34 nog een wedstrijd minder te zien.
Gelukkig wel een splitsing, op Engels en Italiaans voetbal zit ik niet te wachten. Maar goed, die jongens en meisjes die betaald worden voor deze holle retoriek... Zouden ze echt denken dat er mensen intrappen, of zijn er genoeg domme mensen in dit land die dat ook daadwerkelijk doen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Buitenlands voetbal kan me sowieso aardig gestolen worden, maar als ik dan mag kijken dan wel het liefst de toppers uit alle landen. Als je dan bij beide zenders maar 2 competities hebt...tsja..
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4539 stemmen
Buitenlands voetbal kan me sowieso aardig gestolen worden, maar als ik dan mag kijken dan wel het liefst de toppers uit alle landen. Als je dan bij beide zenders maar 2 competities hebt...tsja..
Murdoch wil Sport 1 hebben. En dat gaat wel lukken op deze manier. Ik vernam ook dat ESPN verdwijnt. Dan houdt de Sport 1-abonnee weinig over.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je weet wel hoe je vrienden in dit topic moet maken 
Ik kreeg net ook al rottige gedachten. Spanje + Webb die vanavond fluit + verlenging = terugdenken aan iets wat ik graag vergeet.
Toch hoop ik dat Spanje nog wint. Ik wil wel eens zien of Brazilië daar wat tegen kan.
Sorry
, al hoor ik het op mijn werk wel vaker, haha. Straks begint de eredivisie weer, heb jij weer het laatste woord
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Murdoch wil Sport 1 hebben. En dat gaat wel lukken op deze manier. Ik vernam ook dat ESPN verdwijnt. Dan houdt de Sport 1-abonnee weinig over.
Zelfs als het opgeslokt wordt zal er genoeg opgesplitst worden. Aangezien FOX een allesverslinder is...
€20,- Fox Sports Eredivisie(Eredivisie en die stomme mikmak eromheen)
€20,- Fox Sports International Football(Buitenlandse competities)
€??,- Fox Sports International Football 2(Bekervoetbal plus Champions league & Europa League?)
€15,- Fox Sports (Tennis, golf, Auto- en motorsport,overige sporten)
€15,- Fox American Sports(NBA, MLB, NHL, NFL e.d.)
€20,- Fox American TV Series & Movies
Zoiets? 
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
Spanje-Italië. Leuk affiche. Al wint Spanje dit simpel.
Hehe 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
A&L kon ook niet weten dat Del Bosque ze verboden had om zich vol in te zetten. Wat ik wel weer heel positief van Del Bosque vindt. Gelukkig spelen ze zondag gewoon weer 's avonds.
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
Alsof Italië voluit speelde
.
Natuurlijk kan Spanje beter maar het is natuurlijk ook zo dat het er niet elke wedstrijd uitkomt. Het is niet zo dat ze op een knop drukken en opeens beter spelen. Casillas gaf al toe dat Italië positioneel heel goed stond gisteren, daar had Spanje het moeilijk mee. Italië had gisteren gewoon kunnen winnen. Moeten winnen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat ook niet, Prandelli is ook niet gek. Al krijg je zo nooit een wedstrijd natuurlijk. Al was de inspanning bij Italië duidelijk hoger. Ook vreemd dat Webb's verzoek tot drinkpauzesn iet geaccepteerd werd.
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
Neemt niet weg dat ik wel "blij" ben dat Spanje door is. Ik wil ze weleens zien tegen Brazilië. De twee grote favorieten voor het aankomende WK. Enerzijds zou ik een winst van Brazilië wel toejuichen, al was het maar dat ze dan denken het WK wel even te winnen volgend jaar. Wordt de klap alleen maar groter.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Echt prestige was er ook niet, zie de gemoedelijke sfeer ook op het veld. Als het om het ecchie gaat heb je van beide kanten ook veel meer. Die Chiellini is wel een baas hoor. Hartstikke warm, was al een uur aan het spelen en dan krijgt ie een frisse Jesus Navas voor 'm. Italië kon geen stap meer zetten op het eind vd verlenging. Ook het idee dat Italië met Prandelli een coach heeft die ze ver laat komen.
Brazilie had bij deze confed cup al veeldruk, laat staan volgend jaar. Als je die van Brazilië verliest sta je ook met beiden poten weer op de grond en Brazilië kan zich dan wel eens gaan overschatten.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Zelfs als het opgeslokt wordt zal er genoeg opgesplitst worden. Aangezien FOX een allesverslinder is...
€20,- Fox Sports Eredivisie(Eredivisie en die stomme mikmak eromheen)
€20,- Fox Sports International Football(Buitenlandse competities)
€??,- Fox Sports International Football 2(Bekervoetbal plus Champions league & Europa League?)
€15,- Fox Sports (Tennis, golf, Auto- en motorsport,overige sporten)
€15,- Fox American Sports(NBA, MLB, NHL, NFL e.d.)
€20,- Fox American TV Series & Movies
Zoiets?
ESPN America verdwijnt? Per wanneer is dit allemaal?
Sport1 kan me gestolen worden zonder ESPN America. Wij hebben UPC. Ben je sowieso al verplicht om Sport1 te nemen, wil je ESPN America kunnen zien.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
A&L kon ook niet weten dat Del Bosque ze verboden had om zich vol in te zetten. Wat ik wel weer heel positief van Del Bosque vindt. Gelukkig spelen ze zondag gewoon weer 's avonds.
Nou nou, beetje flauw dit.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
En dat Fox het voetbal in NL kapot gaat maken wist je van tevoren al natuurlijk.
Oh wacht.. behalve al die naieve juichertjes hier die het een wereldidee vonden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Moet je bij Vicente wezen.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Het liep gewoon voor geen meter. Heeft niks met inzet te maken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik snap niet waarom jij geen assistent van Vicente bent
.
Zou kunnen, al geloof ik zijn woorden ook wel. Met 32 graden, het nietszeggende confed cup en met een heel seizoen in de benen moet je niet te gek doen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Niet zeuren. Moet je maar geen 2x Europees en wereldkampioen worden 
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4539 stemmen
ESPN America verdwijnt? Per wanneer is dit allemaal?
Sport1 kan me gestolen worden zonder ESPN America. Wij hebben UPC. Ben je sowieso al verplicht om Sport1 te nemen, wil je ESPN America kunnen zien.
Hier een stukje daarover. Had laatste zoiets al gelezen:
Totaal TV | ESPN stopt Europese doorgifte definitief - totaaltv.nl
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Bedankt, mjk.
Per 1-8 al. Meteen Sport1 opzeggen. Dit vind ik dus gewoon k*t.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Maar wel de waarheid. Vooral na de rust liep Spanje meer te wandelen dan dat ze voetbalden. Die hebben echt op 70% ofzo gespeeld. Italie was na 120 minuten helemaal kapot, echt op gewoon, terwijl Spanje nog een slotoffensief in kon zetten.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Ik had meer het idee dat Spanje gewoon er niet echt doorkwam en geen Plan B had en daar wat moedeloos van werd.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Spanje oogt met dit systeem sowieso voorin wat matig de laatste jaren, maar dat komt omdat ze geen vast aanspeelpunt voorin hebben. Zo'n Torres loopt ook 9 van de 10 keer ergens aan de zijkant. En echte buitenspelers gebruiken ze niet, dat zijn vooral halve middenvelders. Een Mata staat reserve, maar zo'n speler zou je dan moeten gebruiken wil je constant dreigend zijn. Spanje moet het hebben van een zeer hoog baltempo, iets wat ze gisteravond absoluut niet hadden. Ze spelen een ploeg liever kapot en slaan vanuit die visie dan wel toe. Ik vind Spanje trouwens wel steeds minder leuk spelen. In 2008 waren ze super, 2010 was al zakelijker, 2012 was voor Spanje's doen nog matiger. Al vind ik de technische perfectie nog steeds wel knap om te zien.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Neuh, vind een Argentinie of Brazilie echt veel leuker om te zien. Misschien minder perfect en geolied, maar veel flamboyanter en met dynamiek en passie.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ja, dat zeg ik toch ook eigenlijk? Spanje is minder leuk om te kijken geworden, omdat ze in goede doen gewoon totale controle hebben door hun technische perfectie.
Maargoed, daarom vind ik de Eredivisie ook leuker dan bv de Spaanse Liga, waar de verschillen te groot zijn. Een wedstrijd moet voor mij vooral spannend, passievol en met fouten zijn. Als 2 ploegen perfect voetbal tegen elkaar spelen dan zie je nog niks.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.