- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Dat is geen onzin. Nu zeg je: word kampioen, ook voor de centjes natuurlijk. Als Cocu tweede wordt, heb je ook een verloren seizoen en drukt dat op ook op Flip en zijn toekomst. Zeg dan, zoals Feyenoord noodgedwongen deed, dan maar even niet voor plek 1, 2 of 3. Beter voor de rust, eerlijk tegen de supporters, goed voor Cocu en zonder enig risico.
Buiten dat, Ajax leverde het seizoen na Jol ook 34 goals in en kreeg er 10 meer bij maar werd wel kampioen. Twente werd kampioen met slechts 63 goals. En echt, in de PSV B1 lopen nog betere spelers rond dan Marcelo. Niet dat ik de B1 ken, maar als dat niet zo is kan je net zo goed die hele lichting schrappen. Dat je de verdediging wat aanpast is logisch, en met Bruma heb je nu blijkbaar je man gevonden, maar voorin heb je helemaal niets nodig.
Buiten dat, PSV moet hoogstwaarschijnlijk nog miljoen aan de gemeente terugbetalen. Met zo een forse verliespost komt Europees voetbal ook in gevaar. Dan is het wel zo prettig niet miljoen per jaar aan afschrijvingen te hebben en hoge loonkosten (jongens van buiten zijn nu eenmaal duurder dan spelers uit eigen jeugd)
Tijdens de persconferentie is al duidelijk gemaakt dat Cocu de tijd krijgt en dat de titel geen must is. De kwaliteit van de PSV-jeugd is momenteel niet zo sterk dat er meteen veel spelers klaarstaan. Daarom moeten er spelers van buitenaf gehaald worden (niet een vreemd gegeven in voetballand) om hiaten in je selectie op te vullen.
Van de binnengekomen €20 zijn er momenteel nog geen 4 uitgegeven. Tel daar de 8 van Maher bij op en je hebt nog €8m over. Toivonen wordt hoogstwaarschijnlijk verkocht (+5m) en Pieters ook (+3,5m) Heb je ongeveer 18m over om 2 verdedigers te kopen.
En ja, wat is beter €30m op de bank voor het geval je wat terug moet betalen maar een gedevalueerde selectie op het veld, tegenvallende prestaties, minder prijzengeld, minder televisiegeld, minder sponsorinkomsten.
Of de gulden middenweg zoeken door meer geld te investeren in je jeugd, wat aankopen om hiaten op te vullen en wat geld op de bank zetten en zo iig een selectie te hebben die mee kan doen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Roda JC komt met 'groot nieuws': 'Hij is een absolute aanwinst' - voetbalzone.nl
Dit mag je toch best wel bizar noemen. Die jongen werd gelinkt aan oa Ajax, Anderlecht, PSV, Feyenoord, Twente en aan een langer verblijf bij Utrecht en dan eindigt hij in Kerkrade...
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Tijdens de persconferentie is al duidelijk gemaakt dat Cocu de tijd krijgt en dat de titel geen must is. De kwaliteit van de PSV-jeugd is momenteel niet zo sterk dat er meteen veel spelers klaarstaan. Daarom moeten er spelers van buitenaf gehaald worden (niet een vreemd gegeven in voetballand) om hiaten in je selectie op te vullen.
Van de binnengekomen €20 zijn er momenteel nog geen 4 uitgegeven. Tel daar de 8 van Maher bij op en je hebt nog €8m over. Toivonen wordt hoogstwaarschijnlijk verkocht (+5m) en Pieters ook (+3,5m) Heb je ongeveer 18m over om 2 verdedigers te kopen.
En ja, wat is beter €30m op de bank voor het geval je wat terug moet betalen maar een gedevalueerde selectie op het veld, tegenvallende prestaties, minder prijzengeld, minder televisiegeld, minder sponsorinkomsten.
Of de gulden middenweg zoeken door meer geld te investeren in je jeugd, wat aankopen om hiaten op te vullen en wat geld op de bank zetten en zo iig een selectie te hebben die mee kan doen.
Je vergeet wat 
PSV moet alleen wel flink nog shoppen. Ze raken dus met Lens, Mertens, Toivonen en Pieters 4 basisspelers kwijt. Plus, de 2 centrale verdedigers en de rechtsback waren niks, plus van Bommel is weg.
Die 4 jongens leveren een miljoen of 26 op (9, 9, 5, 3 gok ik), maar daar gaat al 8 miljoen voor Maher af. Heb je nog 18 miljoen over, waar Bruma al voor is gehaald. Miljoen of 4? Heb je nog 14 miljoen over voor een rechtsback, linksback, centrumverdediger en backup voor je aanval waar je met Toivonen, Lens en Mertens flink wat goals kwijt bent. Zeg maar dat je dan 14 miljoen hebt en nog 5 spelers zoekt.
Dat worden nog roerige weken dus.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Als je tot medio 2014 onder contract staat, dan heb je dus geen aflopend contract.
PSV heeft 4ton betaald.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Linksback: Willems + Tamata
Centraal: Bruma +Zanka + (momenteel nog) Marcelo en Derijck en jeugd Hendrix en Koch (Je zal eerst Marcelo en Derijck moeten verkopen wil er überhaupt nog wat bijkomen)
Rechts Aankoop + Brenet
Op het middenveld zal er wat bij moeten naast Strootman en Hiljemark.
Met een aanval met Narsingh, Wijnaldum, Maher, Depay, Jozefzoon, Matavz en Locadia + jeugd Bakkali en van Overbeek zal daar denk ik niks meer bij komen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4539 stemmen
Het gaat niet om liquide middelen. Die kan PSV immers weer lenen toch, roepen ze daar steeds. Het gaat erom dat als de grond wordt terugggekocht, PSV een verlies lijdt van 45 miljoen. En dat verlies telt dan drie jaar mee voor het gemiddelde voor de fair play (drie jaren toch?). Dat betekent dat ze die jaren daaromheen minstens 22,5 miljoen winst per jaar moeten draaien om op 0 uit te komen. Dat gaat je nooit lukken, zeker niet als je weer miljoenen aan loon en afschrijvingen extra hebt
Of eigenlijk, dat gaat PSV helemaal niet lukken, tenzij ze CL gaan halen als enige club, dus eigenlijk heb je gelijk, maak het allemaal maar vast op en hopen dat de constructie zo mag blijven of dat je kampioen wordt.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4539 stemmen
Da's 5 te veel.

depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Het gaat niet om liquide middelen. Die kan PSV immers weer lenen toch, roepen ze daar steeds. Het gaat erom dat als de grond wordt terugggekocht, PSV een verlies lijdt van 45 miljoen. En dat verlies telt dan drie jaar mee voor het gemiddelde voor de fair play (drie jaren toch?). Dat betekent dat ze die jaren daaromheen minstens 22,5 miljoen winst per jaar moeten draaien om op 0 uit te komen. Dat gaat je nooit lukken, zeker niet als je weer miljoenen aan loon en afschrijvingen extra hebt
Of eigenlijk, dat gaat PSV helemaal niet lukken, tenzij ze CL gaan halen als enige club, dus eigenlijk heb je gelijk, maak het allemaal maar vast op en hopen dat de constructie zo mag blijven of dat je kampioen wordt.
Als het stadion ineens zal moeten worden teruggekocht (wat nog helemaal niet zeker is en ook de manier waarop dat geïmplementeerd gaat worden niet) dan zal PSV inderdaad dat geld bij een bank moeten gaan lenen. Dat betekent niet dat er 45m verlies gaat worden geleden maar dat de rentekosten per jaar aanzienlijk omhoog gaan van die lange termijn schuld.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Mocht dit gebeuren, dan zijn we nu al de winnaar van dit transferwindow.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
hahah, en jij gelooft dat dit gebeurt?
Da's wel het ultieme wishful thinking van Ajacieden geloof ik. Ik zou me niet al teveel voorstellen van dat 'terugbetalen' etc. hoor...
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4539 stemmen
Als het stadion ineens zal moeten worden teruggekocht (wat nog helemaal niet zeker is en ook de manier waarop dat geïmplementeerd gaat worden niet) dan zal PSV inderdaad dat geld bij een bank moeten gaan lenen. Dat betekent niet dat er 45m verlies gaat worden geleden maar dat de rentekosten per jaar aanzienlijk omhoog gaan van die lange termijn schuld.
Ja wel, het is wel een verlies. Tenzij PSV natuurlijk die grond terugkoopt tegen de actuele waarde, maar het lijkt me dat dat deal ongeldig verklaard wordt eerder, dus die winst van 45 miljoen verdampt dan. En dat moet men corrigeren in een oud boekjaar, of als verlies nemen in 2013 of 2014 (lijkt mij aannemelijker). Want anders is dit alsnog een bepaalde truc, daar gaat men niet mee akkoord. Een lening aangaan is winst noch verlies.
@ kos, vertrouw maar op de EU, en dan met name het HvJ. Het ligt er maar net aan met welk been ze die ochtend uit bed zijn gestapt. Zelden enige lijn daarin kunnen zien. En als Microsoft al verplicht wordt andere webbrowsers aan te bieden... Ik wacht er nog op dat Apple dat ook moet, of dat Google steeds jou andere zoekmachine's moet aanbieden.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Kennen onze Belgen hem? N.E.C. contracteert Seydina Diarra • N.E.C. Nijmegen - nec-nijmegen.nl
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Alles beter dan Sana!
Dus omdat wij een kutaankoop hebben gedaan mag PSV het ook doen? 
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
PSV haalt Jozefzoon en Bruma: 'Passen in filosofie' - voetbalzone.nl
Die een-na-laatste zin
"Zij passen in de filosofie dat PSV graag de beste Nederlandse talenten in de gelederen heeft, samen met talenten uit de eigen jeugd"
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Real Madrid legt toptalent Isco voor vijf seizoenen vast - voetbalzone.nl
Grijpt Manchester City er toch naast. Wel een gruwelijke voorhoede trouwens.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Ja wel, het is wel een verlies. Tenzij PSV natuurlijk die grond terugkoopt tegen de actuele waarde, maar het lijkt me dat dat deal ongeldig verklaard wordt eerder, dus die winst van 45 miljoen verdampt dan. En dat moet men corrigeren in een oud boekjaar, of als verlies nemen in 2013 of 2014 (lijkt mij aannemelijker). Want anders is dit alsnog een bepaalde truc, daar gaat men niet mee akkoord. Een lening aangaan is winst noch verlies.
De implicaties van zo een ongeldigheidsverklaring met terugwerkende kracht zijn voor mij niet te overzien, daarvoor heb ik er te weinig verstand van.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Kennen onze Belgen hem? N.E.C. contracteert Seydina Diarra • N.E.C. Nijmegen - nec-nijmegen.nl
.
Eerste keer dat ik zijn naam hoor vallen. Schijnt echter wel een 'talent' te zijn. Heeft wel nooit in het eerste elftal gespeeld...
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Vergeef me als ik hoop dat hij geen talent blijkt te zijn 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Is nummer 10 nog niet met pensioen gegaan? Zie je trouwens echt weinig in het voetbal. Bespottelijk dat je bij Juve nog 10 kan krijgen en bij Real 7.
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4539 stemmen
Is nummer 10 nog niet met pensioen gegaan? Zie je trouwens echt weinig in het voetbal. Bespottelijk dat je bij Juve nog 10 kan krijgen en bij Real 7.
Wie speelde met 7 dan? Raul? Om daar nu de nummer 7 voor weg te doen. Bij wellicht je allergrootste clubicoon zou het niet moeten kunnen. 14 niet meer bij Ajax bijvoorbeeld. Maar de nummers van Swart en Van Basten moeten gewoon kunnen. Bij Real dan het nummer van Di Stefano niet meer bijvoorbeeld. En CR is een prima speler om daar nu met 7 te spelen. Geen schande voor dat nummer.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Wie speelde met 7 dan? Raul? Om daar nu de nummer 7 voor weg te doen.
.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Wie speelde met 7 dan? Raul? Om daar nu de nummer 7 voor weg te doen. Bij wellicht je allergrootste clubicoon zou het niet moeten kunnen. 14 niet meer bij Ajax bijvoorbeeld. Maar de nummers van Swart en Van Basten moeten gewoon kunnen. Bij Real dan het nummer van Di Stefano niet meer bijvoorbeeld. En CR is een prima speler om daar nu met 7 te spelen. Geen schande voor dat nummer.
Overdreven gedoe altijd. Snap het nut niet. Lijkt vooral om kont te kussen bij bepaalde mensen. Dus gewoon nummer 14 ook weer in gebruik nemen bij Ajax. Feyenoord gebruikt nummer 12 volgens mij niet vanwege het "legioen". Allemaal triest. Gedoe om wat idiote rugnummertjes...
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Feyenoord gebruikt nummer 12 volgens mij niet vanwege het "legioen".
Dat is het domste wat ik ooit gelezen heb 
mjk87 (moderator films)
-
- 14580 berichten
- 4539 stemmen

Vooral in zo een opsomming is het nog mooier 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wat een onnozelaars, echt ik kom niet meer bij 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Hahaha
Het verbaast me dat ze bij hun "kuiprukkerij" geen hoofdletters gebruiken voor het woord legioen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.