• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.279 gebruikers
  • 9.390.560 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

PSV kan Lens en Toivonen makkelijk missen (ondanks dat ik het wel goede voetballers vind). Niet alleen omdat ze nog Depay, Locadia, Narsingh, Wijnaldum en Matavz hebben, maar ook omdat die twee volgens mij nier echt bevorderlijk waren voor het groepsproces. Als je ze dan samen kunt verpatsen voor rond de 15 miljoen, mag je God op je blote knieen bedanken. Haal Maher en twee/drie verdedigers en je bent titelkandidaat nummer 1.

Ach, jij roept al jaren dat PSV steeds de grote favoriet is. Misschien heb je wat geleerd van de laatste jaren?

Als Maher graag naar Eindhoven wil, ook best. Zoekt Ajax een alternatief. Daarbij, PSV heeft minimaal 3 verdedigers nodig. Die zijn ook prijzig en vast niet allemaal haalbaar. Uiteindelijk zal het beste team de beste worden, niet 11 individuen. En Cocu heeft als trainer natuurlijk nog alles te bewijzen.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Zuid-Afrika gaat niet naar het WK dankzij dit schitterende eigen doelpunt van Parker (die van Twente).

Edit: Oh, ze kunnen misschien alsnog kwalificeren.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Wat een granaat

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Als Maher graag naar Eindhoven wil, ook best. Zoekt Ajax een alternatief.

Als je Meleg, Andersen en Serero aantrekt voor de toekomst, is Maher ook geen noodzaak. Zeker niet als daar een bedrag van tussen de 8-10 miljoen voor moet worden betaald. Zie hem er graag bij, maar niet tegen elke prijs.

Daarbij, PSV heeft minimaal 3 verdedigers nodig. Die zijn ook prijzig en vast niet allemaal haalbaar. Uiteindelijk zal het beste team de beste worden, niet 11 individuen. En Cocu heeft als trainer natuurlijk nog alles te bewijzen.
Precies, het beste team. Dat is bij Ajax ook al jaren zo nu, want individueel loopt er een hoop rond dat niet het niveau heeft dat Ajax na moet streven (althans, dat vind ik). Als PSV een paar gerichte aankopen doet, staat daar net zo'n jeugdig team als bij Ajax. Met een fatsoenlijke leiding zie ik ze vervolgens verder komen dan de laatste jaren (waarin ze ook lang meededen), eveneens omdat wat rotte appels geloosd zijn / nog worden geloosd.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Denk trouwens ook niet dat PSV zo maar kampioen gaat worden, ook al halen ze Maher en een verdediger als Bruma. De hele selectie is omgegooid dadelijk plus een nieuwe onervaren hoofdtrainer. Teveel mutaties, en ik zie Cocu daar in zijn eerste jaar niet meteen een titel uit halen.

Tevens snap ik die heisa om Bruma niet. Nergens geslaagd, en nu moet hij het nieuwe onverzettelijke boegbeeld van de Eindhovense verdediging worden? Gebaseerd op wat vraag ik me af.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Volgens het AD is Ajax in de markt voor Jozefzoon (ja, de oud jeugdspeler van Ajax). Mag toch niet hopen dat er iets van waarheid in zit. Een gekleurde Boerrigter met dreads.

Joy4ever

• 4621 berichten
  • 1842 stemmen

Mönchengladbach wil Siem de Jong

Wat dachten ze in Mönchengladbach: We zijn zoooo blij met Luuk dat we ook graag zijn broer willen hebben

Dit moet Siem uiteraard niet willen. Hij verdient een mooiere en grotere club. Samen ballen met zijn broertje kan altijd nog een keer.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

En als je ziet hoe Luuk daar degenereert, moet ie bij voorbaat al 'nee' zeggen. Maar goed, dat hele bericht neem ik met een korreltje zout. Net als dat over Jozefzoon.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Weinig van waar. Ook wat hij zou moeten kosten volgens BILD, 8 miljoen. Voor de captain van Ajax met een doorlopend contract zullen ze dieper in de Duitse buidel moeten tasten. Tevens wat Quido zegt, Siem moet zich richten op een mooie subtopper in Engeland of Duitsland,

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Mönchengladbach is toch een subtopper in Duitsland?

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

8 miljoen voor Siem de Jong lijkt me sowieso bepaald geen kattepis.

Joy4ever

• 4621 berichten
  • 1842 stemmen

Knisper schreef:

Mönchengladbach is toch een subtopper in Duitsland?

En dan meer sub dan top. Vorig seizoen was een uitschieter maar voor de rest is het voornamelijk het rechterrijtje voor die Fohlen.

Leverkusen zou mooi zijn voor Siem. Stabiele club in de top van Duitsland. Weliswaar geen geweldige uitstraling maar die heeft Siem ook niet .

En Siem moet sowieso weg bij Ajax. Ik moet er namelijk even niet aan denken dat Ajax voor de 4e keer op rij kampioen wordt. Het is wel even genoeg zo..

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Met Toivonen zijn we 4 jaar geen kampioen geworden...

Vind ik een wat simpele one liner. Als hij speelt en wedstrijd ritme heeft heb je nog wel een vervelend goed mannetje. Wijnaldum en Matavz vind ik echt veel mindere voetballers en persoonlijkheden. Maar 5.5 is nog best een bedrag indd. Maar als je dan voor 10 Maher haalt en een verdediger voor de rest weet ik niet of je erop vooruit gaat eigenlijk.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Macmanus schreef:

(quote)

Vind ik een wat simpele one liner. Als hij speelt en wedstrijd ritme heeft heb je nog wel een vervelend goed mannetje. Wijnaldum en Matavz vind ik echt veel mindere voetballers en persoonlijkheden. Maar 5.5 is nog best een bedrag indd. Maar als je dan voor 10 Maher haalt en een verdediger voor de rest weet ik niet of je erop vooruit gaat eigenlijk.

Net zo'n simpele one liner als zeggen dat je met Toivonen kampioen wordt.

En of je erop vooruit gaat is inderdaad nog maar te bezien maar dat anders moet dan de afgelopen 4 jaar (waaraan Toivonen een groot aandeel heeft gehad) is duidelijk.

Uit financieel oogpunt moet je hem gewoon verkopen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

De zaakwaarnemer van Lensie Lensie verdient wel een standbeeld iig. Als toch al matige speler jarenlang bijna niks laten zien en dan zo'n prachtige club krijgen met dito salaris... echt onbegrijpelijk.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Naomi Watts schreef:

Weer Morata .

Maar weer op de bank in de finale .

Morata in de basis!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

8 miljoen voor Siem de Jong lijkt me sowieso bepaald geen kattepis.

Te weinig voor de captain van Ajax die bij het behalen van alle titels een substantiele bijdrage had. Een van de weinige die nooit verzaakt en vorig seizoen Europees altijd een voldoende haalde (eigenlijk alleen Blind en Vermeer die dat ook kunnen zeggen)

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Morata in de basis!

. Zin in.

Maar weer een herhaling van de grote jongens vorig jaar.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Siem moet inderdaad wel meer op kunnen leveren. 8 tot 12 miljoen zou best kunnen. Multifunctionele speler, teamwerker, fysiek sterk en voetballend kan hij best mee, al is het geen wonder op voetbalschoenen. Maar 8 miljoen mag een leuk openingsbod zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Op naar een volgend hoofdstuk Spaanse superioriteit!

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Siem moet inderdaad wel meer op kunnen leveren. 8 tot 12 miljoen zou best kunnen. Multifunctionele speler, teamwerker, fysiek sterk en voetballend kan hij best mee, al is het geen wonder op voetbalschoenen. Maar 8 miljoen mag een leuk openingsbod zijn.

Haha, en dat voor iemand die volgens jou niet eens in de basis van Ajax hoort.

12 miljoen voor Siem de Jong? De wereld is gek, maar zo gek toch niet? Hoewel ik er niet eens gek van sta te kijken dat één of andere gestoorde club dat gaat geven...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Gooooooooooooooooollllll

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Hoe vrij wil je staan?

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Nicolage Rico schreef:

12 miljoen voor Siem de Jong? De wereld is gek, maar zo gek toch niet? Hoewel ik er niet eens gek van sta te kijken dat één of andere gestoorde club dat gaat geven...

Voor iemand met nog twee jaar contract, die al drie jaar lang de belangrijkste man is aan Ajax-kant en op elk niveau heeft laten zien (makkelijk) mee te kunnen, vind ik 12 miljoen geen gek bedrag. Het is dat de markt t.o.v. een paar jaar geleden flink is ingekakt ...

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Wat een aanname en dat lobje. Nondejuh. 1-1.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Jezus wat een aanname.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Voor iemand met nog twee jaar contract, die al drie jaar lang de belangrijkste man is aan Ajax-kant en op elk niveau heeft laten zien (makkelijk) mee te kunnen, vind ik 12 miljoen geen gek bedrag. Het is dat de markt t.o.v. een paar jaar geleden flink is ingekakt ...

Hij heeft helemaal nog niet bewezen langdurig ieder niveau aan te kunnen. Tegen Real Madrid viel hij, bijvoorbeeld, iedere wedstrijd (6x) door de mand. Tegen Man. City deed hij het aardig, maar Siem blijft een beperkte voetballer, met een goed schot.

Daarnaast was hij afgelopen seizoen niet de belangrijkste speler van Ajax, dat was het collectief. En de jaren ervoor was Vertonghen belangrijker, ondanks de statistieken.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

http://www.vi.nl/nieuws/242673/Lens-Dinamo-Kiev-is-niet-de-stap-die-ik-voor-ogen-had.htm

Prachtig verhaal dit, trouwens. Hoe quasi-overtuigend kun je om de kern van je verhaal heen draaien, terwijl tussen elke regel door 'geld, geld, geld' doorklinkt?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Haha Koke. Mannetje hoor.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Hij heeft helemaal nog niet bewezen langdurig ieder niveau aan te kunnen. Tegen Real Madrid viel hij, bijvoorbeeld, iedere wedstrijd (6x) door de mand. Tegen Man. City deed hij het aardig, maar Siem blijft een beperkte voetballer, met een goed schot.

Tuurlijk wel. Nationaal al jaren, in de CL nu al drie jaar op rij en heeft zich ook weer in het Nederlands elftal gespeeld. Is in de CL nergens door de mand gezakt. Of had je verwacht dat ie Madrid in zijn eentje op zou rollen?

Siem behoort tot de top van Nederland (de Eredivisie), maar wordt zelfs door veel Ajax-supporters nog flink onderschat. Waarschijnlijk omdat ie nu eenmaal geen speler met een frivool ogende individuele actie is.

Daarnaast was hij afgelopen seizoen niet de belangrijkste speler van Ajax, dat was het collectief. En de jaren ervoor was Vertonghen belangrijker, ondanks de statistieken.
En in een collectief heb je geen sterkhouders?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.