- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
En aangezien de generatie van Van Basten en Gullit niet eens in staat waren om zich drie toernooien achter elkaar te kwalificeren.
Jawel hoor. 1988, 1990, 1992. En in 1994 was een groot deel van die selectie ook nog aanwezig (geen Basten en Gullit, wel Bergkamp).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Verder had je Rijkaard, Wouters, Vanenberg en Erwin Koeman nog + een boel nuttige waterdragers als van Aerle en van Tiggelen. V/d Sar was natuurlijk beter, maar van Breukelen was top in '88.
Op papier was '88 sowieso beter dan die van '98. Maar '98 was echt fantastisch. De wedstrijd tegen Argentinië is nog steeds de mooiste die ik zag van Oranje.
Ik weet niet of van der Sar beter was dan De breuk. DIe laatste was ook een pingel killer en had in ieder geval een veel betere uitstraling. Van der Sar was wellicht meevoetballend iets beter, maar daar had je in 88 nog gewoon verdedigers voor.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ik reageerde eigenlijk op dit bericht:
"We maken robotjes van onze spelers" | VoetbalPrimeur
Hij stelt dat we in 1988 voor het laatst in Oranje spelers van topniveau hebben gehad, terwijl we natuurlijk ook in '98 (Bergkamp, Kluivert, Overmars etc.) en in 2010 (Robben, Van Persie, Sneijder) spelers van topniveau in Oranje hebben zien schitteren. Dat is eigenlijk wat ik bedoelde.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Ik weet niet of van der Sar beter was dan De breuk. DIe laatste was ook een pingel killer en had in ieder geval een veel betere uitstraling. Van der Sar was wellicht meevoetballend iets beter, maar daar had je in 88 nog gewoon verdedigers voor.
V/d Sar kon onmogelijke (
) ballen pakken. Dat had van Breukelen veel minder. V/d Sar had ook een groter bereik. Die stond er echt, ook al kreeg hij 1 (lastige) bal per wedstrijd. Beste keeper die Nederland ooit heeft gehad.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Nee joh, stijl wordt vaak verward met kwaliteit.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Zometeen nog mensen die de vernedering van Tahiti nog gaan aanschouwen?
In de voorbereiding verloor Tahiti nog met 7-0 van Jong Chili...
Spanje - Tahati, dat gaat wat worden zeg. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Spanje is ook niet meer wat het geweest is.......
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
We zullen het nooit weten. Had hij maar geen ruzie gemaakt met Cruijff en co... Hadden we zomaar twee wereldtitels kunnen hebben. En misschien ook niet. Hele voetbal is natuurlijk van een totaal ander niveau tegenwoordig, waarom vergelijken erg lastig wordt.
En tuurlijk zijn de huidige spelers vaak beter, trainingsmethodes, videoanalyses, voeding, doping, trainingsarbeid. etc. Maar had hem graag met zijn talent in hetzelfde tijdperk van vd Sar zien rondlopen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Neem aan dat ze slim genoeg zijn, zich niet bovenmatig in te spannen. Na 3 - 0 zit het erop.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Opmerkelijke waarneming.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Verdomme. Gewoon door de scheids deze goal.
En geen één keer maar twee keer van richting veranderd.
Edit. 0-2 al.
Het mooiste is dat het tegen de verhouding in is. Tahiti al 2 schoten op doel. 
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Die gasten kunnen er echt helemaal niks van.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Fuentes zit toch vast. 
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Gewoon met een 3-4-3 opstelling aantreden. De centrale verdediger met rugnummer 10, de rechtsbuiten met 3. Heerlijk! 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als dat inderdaad het argument is achter die waarneming dan snap ik 'm nog ja
.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Wat gun ik die gasten een goal.
Heerlijk ook dat juichen bij elk balcontact.
Volgens Arno zijn er zelfs geluidsboxen neergezet in de voorbereiding omdat ze geen geluid waren gewend bij een wedstrijd. 
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Wat gun ik die gasten een goal.
Heerlijk ook dat juichen bij elk balcontact.
Volgens Arno zijn er zelfs geluidsboxen neergezet in de voorbereiding omdat ze geen geluid waren gewend bij een wedstrijd.
Het is ook voor het eerst dat ze niet met een plastic bal spelen.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Ondertussen verdienen ze wel echt een doelpuntje!
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Jawel hoor. 1988, 1990, 1992. En in 1994 was een groot deel van die selectie ook nog aanwezig (geen Basten en Gullit, wel Bergkamp).
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Tahiti (het land is zelfs bij mijn spellingscontrole onbekend
) vind ik helemaal niet tegenvallen. Nu moet ik ook zeggen dat Nigeria niet het beste elftal is (als je Musa in je basiselftal heb staan, dan ben je wel toe aan zo'n tegenstander) maar voor 10 werklozen en een profvoetballer is dit helemaal niet slecht 
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Die prof is ook echt met afstand de beste speler.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Weer een eigen doel. De doelpuntenmaker. 
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Tja, lot van een voetbaldwerg op zo'n toernooi hé 
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Die Nigerianen willen echt allemaal de keeper passeren...
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Vreselijk arrogant zijn ze bij Nigeria.
Willen allemaal de keeper omspelen maar falen keihard.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.