• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.262 acteurs
  • 199.282 gebruikers
  • 9.390.670 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Sjoerdow schreef:

(quote)

Misschien wel de slechtste man van het veld.

Jammer. Nou ja, Anderlecht is Oranje niet zeker?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

Ik word trouwens ziek van die term Jong Oranje, zelfs in de uitslagen en standen in de VI van vandaag. Alsof ons land Oranje heet. We hebben het toch ook niet over Die Junge Mannschaft, La Giovane Squadra Azzurra en La Furia Roja Joven. Het is nog altijd Jong Nederland.

Als je daar al ziek van wordt, dan hoop ik niet dat je ooit jezelf aan echt iets belangrijks gaat storen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jawaddedadde schreef:

(quote)

Het zit die jongen verder ook niet mee. 2 jaar kwalificaties gespeeld, was captain en dan komen er plots 10 A internationals bij. Sta je wissel, ben je captain af en mag je voor het eerst vanavond eens spelen met een niet ingespeelde ploeg met de B keuze tegen gewoon een zeer effectief en goed voetballend Spanje terwijl beide teams al geplaatst zijn. Wel speelde hij slecht, maar er zijn dus wel verzachtende omstandigheden.

Ik vond dat vandaag spelers als Fer op hadden moeten staan.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

Wellicht is ziek wat sterk uitgedrukt, maar ik blijf het belachelijk vinden.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Dit leek een beetje op Ajax - AGOVV

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Als Anderlecht fan heb jij toch al wedstrijden gezien van Nuytinck? Ik heb niets tegen die jongen maar verdedigend is hij helemaal niet zo sterk. Kouyaté ja, dat is een baas. hij redde de meubelen een paar jaar geleden ook constant toen Juhasz centraal stond, die had ook niets van snelheid en kon geen bal diep spelen. Als ik dan jullie manager hoor spreken dat hij gekocht is om te voetballen van achteruit, ja, dan lach ik toch is goed.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Ik heb Nuytinck inderdaad bezig gezien, en vind hem best een goede aankoop. Goed met de kop, probeert tenminste uit te voetballen en heeft een echte winnaarsmentaliteit (dat zag je in de kampioenenwedstrijd tegen Z-Waregem, was de eerste om de schouders te rechten na de achterstand en de ploegmaats aan te vuren, waar de kopjes al naar beneden hingen). Kouyaté een baas? Heeft sterke momenten gekend, maar kan ook geweldig domme stoten uithalen hoor. Dus constant de meubelen redden is sterk overdreven.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nuytinck is inderdaad een karaktervoetballer, die opbouwend best oke is en defensief een echte Nederlander is. Dwz, daar liggen zijn kwaliteiten iets minder. Ik denk alleen wel dat zijn top bij de Belgische/Nederlandse top ligt, hoger niet.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Je praat met je emoties maar als Anderlecht supporter kan ik je dat niet kwalijk nemen. Mij niet gelaten, als Kouyaté komt te vertrekken ( en als Standard supporter hoop ik dat vurig ) zullen we zien of Nuytinck de verdediging kan dragen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

?Ik ga niet akkoord met de eerste de beste aanbieding? - voetbalzone.nl

Die Toivonen is me ook een egoïstische lul zeg. Eerst al je contract uit willen dienen en niet eerder weg willen en na dreiging in het 2e gezet te worden nog altijd niet mee willen werken. Halverwege de zomer wil hij wel een keer een aanbieding bekijken Zal PSV blij mee zijn.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Bod van Norwich is net gisteren binnengekomen. Kan me wel voorstellen dat hij er rustig over na wil denken of dat de club voor hem is of dat er zich nog een club meld met een grotere reputatie (de interesse schijnt er te zijn).

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

In de minuten die Maher mee deed was hij al gelijk de beste man van Nederlandse kant. Verder speelde Depay nog verdienstelijk en was Jozefzoon nog wel ijverig, maar komt kwaliteiten te kort.

De rest werd kansloos overspeelt.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Die Toivonen is me ook een egoïstische lul zeg.

Oeh, ik ben benieuwd...

Eerst al je contract uit willen dienen

Bwaahaha dat meen je niet! Z'n contract uitdienen? Gekheid natuurlijk, haha. Als iedereen toch zomaar z'n contract zou uitdienen, pfff... Wat zou er van de wereld worden?

en niet eerder weg willen

Het wordt steeds gekker. Wat een egoïst. Wat nog meer?

en na dreiging in het 2e gezet te worden nog altijd niet mee willen werken.

Nou jaaa dit meen je niet! Zijn werkgever dreigt hem het werken onmogelijk te maken en hij laat zijn oren daar niet naar hangen? Wat hebben dreigementen dan nog voor zin?

Halverwege de zomer wil hij wel een keer een aanbieding bekijken

Nee, nu ga je te ver! Halverwege de zomer!? Hij wil gewoon een hele maand nadenken over de belangrijkste transfer in zijn carrière, waar een luttel bedragje van enkele miljoenen in omgaat. Wat een waanzin, echt veeg me op

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Oke, ik geef toe, deze is wel amusant.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

En er zit waarheid in. Als er ooit een quote van OF het archief in moet is het deze wel; de eerste die enigzins ergens op slaat.

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

mjk87 schreef:

Ik word trouwens ziek van die term Jong Oranje, zelfs in de uitslagen en standen in de VI van vandaag. Alsof ons land Oranje heet. We hebben het toch ook niet over Die Junge Mannschaft, La Giovane Squadra Azzurra en La Furia Roja Joven. Het is nog altijd Jong Nederland.

Eens. Goed punt. Je hoort het tegenwoordig veel te vaak. Zelfs een paar potjes kogelslingeren is al "oranje". Komt me echt mijn neus uit.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Haha otherfool in topvorm.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ja, sterk staaltje selectief quoten. A&L sluit af met 'Zal psv blij mee zijn', hij stelt nergens dat Toivonen niet in zijn recht staat. Maar die laatste zin neemt hij voor het gemak niet mee... weg context. Typisch OF idd.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nee maar wel dat het een egoïstische lul is. Over selectief gesproken.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Daar is iedereen het over eens. Vandaar de opmerking 'Zal PSV blij mee zijn...' (Ik als Feyenoord supporter ben er natuurlijk wel blij mee )

Waar quote/ben ik selectief?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

In je verontwaardiging. A&L hangt wel degelijk een waardeoordeel aan de handelswijze van Toivonen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Hilarisch joh. Het blijft lachen met je grote vriend. Dat mensen niet door dat kunstje heen prikken is me een raadsel.

Toivonen heeft PSV weinig gegeven, van zijn kant mag er ook wel wat meer respect naar de werkgever zijn.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Toivonen heeft PSV weinig gegeven, van zijn kant mag er ook wel wat meer respect naar de werkgever zijn.

Als jij een contract tekent bij jouw werkgever dan ga je toch ook niet zomaar dat contract opgeven omdat jouw werkgever dat graag wil. Dan moet hij je maar niet zo een contract aanbieden.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Hilarisch joh. Het blijft lachen met je grote vriend. Dat mensen niet door dat kunstje heen prikken is me een raadsel.

Weinig gegeven? Loopt 1 op 2. Niet slecht voor een middenvelder...

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Als jij een contract tekent bij jouw werkgever dan ga je toch ook niet zomaar dat contract opgeven omdat jouw werkgever dat graag wil. Dan moet hij je maar niet zo een contract aanbieden.

Normaal niet nee, en Toivonen staat volledig in zijn recht. Dat alles neemt niet weg dat binnen de voetballerij men weet, ook van elkaar, dat een contract voor zoveel jaar inhoudt dat dat contract voortijdig wordt verlengd of dat de speler wordt verkocht. Je tekent voor vier jaar, maar als spelers weet je ook dat dat niet direct inhoudt dat je er ook vier jaar werken zal. Zeker sinds het Bosman-arrest gaat dat zo.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

Als ik ergens teken, dan verwacht ik ook dat ze wat aan mij hebben. Verder is de voetbalwereld gewoonweg niet met het normale (bedrijfs)leven te vergelijken. Aparte wereld, aparte wetten. Althans, zo komt het ieder geval over. Nou snap ik best dat je niet zomaar naar een prutclub als Norwich wilt, maar ik vind het wel van weinig respect getuigen dat hij ergens halverwege de zomer (eind juli?) weer eens beschikbaar is. PSV moet hun transferbeleid in 2 maanden uitvoeren, waarbij het blijven of vertrekken van Toivonen een bepalende factor is.

j0enne schreef:

0 titels, 0x CL deelname, praktisch nooit bepalend in de topduels, zeker op het einde van een seizoen als de punten op karakter moeten worden gepakt.

En dan ook nog eens een bijna vol seizoen afwezig met een blessure. Niet zijn schuld, maar het is wel gebeurd. Contract is contract, maar Toivonen zou wel iets meer aan het clubbelang mogen denken.

Eriksen zegt nog steeds te gaan verlengen als hij geen geschikte club deze zomer vind. Dat vind ik een chique houding, al zal er best wel een vertrek komen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

j0enne schreef:

(quote)

En hoeveel loopt hij op rode kaarten dan? Hoeveel titels heeft hij voor PSV gewonnen? Misschien moet hij Eriksen eens opbellen. Het is gewoon een prutser eerste klas die het nooit heeft waargemaakt. Misschien geen slechte voetballer, maar nooit een meerwaarde voor het team geweest. Typisch een speler die goed weergeeft waar het de laatste jaren bij PSV aan schort. Dat goede(gemoedelijke) imago is allang verdwenen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

mjk87 schreef:

Je tekent voor vier jaar, maar als spelers weet je ook dat dat niet direct inhoudt dat je er ook vier jaar werken zal.

Natuurlijk wel, als een speler niet voortijdig wil vertrekken kan hij niet gedwongen worden want hij heeft namelijk een mooi contract.

The Oceanic Six schreef:

Als ik ergens teken, dan verwacht ik ook dat ze wat aan mij hebben.

Erg nobel van je. En zo hoort het ook, toen ik nog werkte deed ik ook elke dag mijn uiterste best. Er waren ook jongens die er hun voeten aan veegden. Toch kregen ze evenveel betaald als mij en werden ze niet ontslagen ofzo. Daar was ik dus de domoor.

The Oceanic Six schreef:

Verder is de voetbalwereld gewoonweg niet met het normale (bedrijfs)leven te vergelijken.

Maar die vergelijking wordt wel erg vaak gemaakt.

The Oceanic Six schreef:

Contract is contract, maar Toivonen zou wel iets meer aan het clubbelang mogen denken.

Clubbelang? Dat boeit iemand als Toivonen, en met hem minstens 95% van de voetballers geen reet.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

Nomak schreef:

]Natuurlijk wel, als een speler niet voortijdig wil vertrekken kan hij niet gedwongen worden want hij heeft namelijk een mooi contract.

Dat ontken ik ook niet, het gaat erom met welke gedachte je een contract sluit. En in de voetballerij is dat wel met de gedachte iemand of al eerder door te verkopen, of eerder al te verlengen (en later doorverkopen, alsnog ruim voor het einde van het contract). Toivonen staat volledig in zijn juridisch recht, hoe dat moreel is -en T weet echt wel met welke intentie zijn contract is getekend- is een andere vraag.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

Clubbelang? Dat boeit iemand als Toivonen, en met hem minstens 95% van de voetballers geen reet.

Voila, hier heb je de kern. Bij veel spelers boeit dat niet, maar daar stoor ik mij wel aan. Daarom vind ik spelers die wel clubbelang meteen wat sympathieker. Zo'n Eriksen die Ajax absoluut niet transfervrij zal verlaten doet dat goed. Iemand als Van Bommel kent in vergelijking met Toivonen wel een clubbelang bij PSV. En ja, Bommeltje ging destijds gratis de deur uit, maar dat was de keuze van PSV, die er liever nog een titel mee wilden pakken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.