- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1861 stemmen
Voor degenen die nog even willen nagenieten 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
[Het hielp waarschijnlijk ook niet dat het voor de Schotten zowat de match van de laatste kans was én dat ze uit moesten spelen.
De beste supporters ooit die Schotten. En dan de reactie achteraf: " No points, great Scotch"; 
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Heb de wedstrijd gister alleen op de radio gehoord, klonk wel vermakelijk.
Van Persie kreeg echter geen 1 bruikbare bal hoorde ik.
Maar Van Gaal lijkt me wel slim bezig met zijn team telkens aanpassen aan de tegenstander en afstappen van die naïeve vaste speelwijze telkens.
Hopelijk blijft de verdediging zich zo ontwikkelen. Laten weinig gaten vallen geloof ik.
Ook leuk dat Louis kiest voor echte verdedigers ipv blind opkomende backs.
Hopelijk wordt dit een Oranje dat er op papier niet al te sterk uit ziet (want dat doet het ook zeker niet) maar in de praktijk kan verrassen door tactiek.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat shot van die juichende Zweden achter Merkel na 7 en een halve minuut 
En Kos, hartelijk dank voor je lovende woorden hierboven over echte verdediger van Rhijn. Eindelijk het inzicht dat Rico 1x, 4x, 10x of 14x beter is dan Janmaat?
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
En Kos, hartelijk dank voor je lovende woorden hierboven over echte verdediger van Rhijn. Eindelijk het inzicht dat Rico 1x, 4x, 10x of 14x beter is dan Janmaat?
Ik kan een aardig balletje voetballen, maar 14 x gaat me te ver.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Natuurlijk niet. Hij kan er helemaal niks van. Maar het is wel een echte verdediger. waar Janmaat echt iemand is die alleen maar opkomt, dat is leuk tegen Andorra, maar verder heb je er niks aan.
Maar sowieso natuurlijk liever een goede 'echte' verdediger.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik dacht al, heb je eindelijk voetbalverstand gekregen, maar dat valt dus wederom tegen 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
In de Eredivisie heb je voorlopig meer aan Janmaat dan aan van Rhijn. Bij Oranje past van Rhijn beter, zit ook meer potentie in.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
In de Eredivisie heb je voorlopig meer aan Janmaat dan aan van Rhijn. Bij Oranje past van Rhijn beter, zit ook meer potentie in.
Waarom heb je in de Ere meer aan Janmaat? Op dat niveau kunnen ze allebei wel aardig mee dacht ik zo.
Overigens wel complimenten aan van Gaal. Jongens als van Rhijn, Indi en Clasie heeft hij toch goed ingepast.
Op zich heb je nu best een leuke mix.
Sneijder/Persie/Huntelaar/Robben/vd Vaart/Heitinga/Stekelenburg/N de Jong als oude garde.
Van Rhijn/Indi/Clasie/Willems/Fer/Douglas etc als nieuwe generatie
En daartussen nog jongens als Vlaar, Elia etc als spelers die er al wat langer bij zitten maar lang niet altijd speelden.
Het enige wat we nog missen is achterin 1 sterke leider, al vind ik dat Indi wel de potentie heeft dat te worden.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Ik dacht al, heb je eindelijk voetbalverstand gekregen, maar dat valt dus wederom tegen
Mwa, het lijkt me duidelijk dat vooralsnog werkelijk iedereen, inclusief de complete NL pers, Van Rhijn dit seizoen helemaal niks vindt.
Zo snel mogelijk uit Oranje die jongen.. Laat hem eerst maar een paar jaar leren voetballen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Mwa, het lijkt me duidelijk dat vooralsnog werkelijk iedereen, inclusief de complete NL pers, Van Rhijn dit seizoen helemaal niks vindt.
Werkelijk waar onzin. Niet dat hij elke week top speelt, maar hij speelt ook echt niet matig. Mooi dat je weer heerlijk overdrijft. Werkelijk iedereen inclusief de gehele pers. Jaja. Graag bronnen aanleveren dan, kos.
En al zou het eventueel waar zijn (is het niet, maar stel), dan nog is het vrij onzinnig te roepen dat hij echt niks kan.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Waarom heb je in de Ere meer aan Janmaat? Op dat niveau kunnen ze allebei wel aardig mee dacht ik zo.
Omdat Janmaat in de Eredivisie de mogelijkheid krijgt continue op te komen. Daarin vind ik hem een stuk beter dan van Rhijn (meer power vooral). Al 1 goal (zat er nog een paar x heel dichtbij) en al aardig wat assists. Moet gek lopen, wil hij er niet nog een paar inschieten dit seizoen.
Verdedigend laat Janmaat in de Eredivisie amper steken vallen.
Hij is geen Oranje materiaal. Maar eigenlijk is van Rhijn dat ook (nog) niet.
Overigens wel complimenten aan van Gaal. Jongens als van Rhijn, Indi en Clasie heeft hij toch goed ingepast.
Eigenlijk zag bijna iedereen dat wel. Maar dan moet je het nog wel doen/durven, inderdaad.
Op zich heb je nu best een leuke mix.
Sneijder/Persie/Huntelaar/Robben/vd Vaart/Heitinga/Stekelenburg/N de Jong als oude garde.
Van Rhijn/Indi/Clasie/Willems/Fer/Douglas etc als nieuwe generatie
En daartussen nog jongens als Vlaar, Elia etc als spelers die er al wat langer bij zitten maar lang niet altijd speelden.
Nu nog wel. Maar als de oude garde wegvalt...wat niet heel lang meer duurt.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3800 stemmen
Even een angstig begin van USA-Guatemala die we moeten winnen om 100% zeker te zijn voor de volgende ronde. Ruiz scoorde na 4 minuten al de 0-1 maar inmiddels staat het gelukkig al weer 2-1 door goals van Bocanegra en Dempsey.
Overigens een bizarre uitslag eerder op de avond in CONCACAF: Honduras versloeg Canada met 8-1.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ja, 2014 is echt de allerlaatste kans om te pieken. Daarna is het maar afwachten waar onze generatie staat. Al kunnen de meeste jongens misschien ook nog tot 2016 mee. Minus vd Vaart dan.
joepp
-
- 149 berichten
- 1162 stemmen
Jij denkt dat er nog een kans is om te pieken? De toplanden slachten ons op dit moment zo weer. Snap ook de lof voor De Jong niet zo goed. Won een aantal duels, speelde soms weer erg roekeloos en was weer koning in balletjes breed en terug. Daarmee krijg je Van Persie ook niet aan het spelen. Die heeft namelijk aansluiting en overwicht nodig.
Ben blij als Fer er weer bij is. Als je (net) niet goed kan voetballen, zoals de absolute top (Spanje), heb je gewoon kracht (lengte), loopvermogen en dynamiek nodig. De Jong is alleen maar goed in afstoppen en ontregelen. Daarom ook echt jaloers op een middenveld dat België kan opstellen met Witsel, Fellaini en Dembele.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Pieken lijkt me onmogelijk. Met deze selectie ben je nog geen outsider voor de titel.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Jij denkt dat er nog een kans is om te pieken? De toplanden slachten ons op dit moment zo weer. Snap ook de lof voor De Jong niet zo goed. Won een aantal duels, speelde soms weer erg roekeloos en was weer koning in balletjes breed en terug. Daarmee krijg je Van Persie ook niet aan het spelen. Die heeft namelijk aansluiting en overwicht nodig.
Ben blij als Fer er weer bij is. Als je (net) niet goed kan voetballen, zoals de absolute top (Spanje), heb je gewoon kracht (lengte), loopvermogen en dynamiek nodig. De Jong is alleen maar goed in afstoppen en ontregelen. Daarom ook echt jaloers op een middenveld dat België kan opstellen met Witsel, Fellaini en Dembele.
Maar België heeft verdedigers van Arsenal, Man City en Spurs achteraan staan. Wij moeten het doen met een wissel van Everton, een Villan en een Feyenoorder. Daarom is een De Jong nodig.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Pieken lijkt me onmogelijk. Met deze selectie ben je nog geen outsider voor de titel.
Mhow. We gaan er defensief in 2014 op vooruit vergeleken met EK 2012 en verder hebben we nog steeds een prima selectie als ze allemaal heel zijn en ook in vorm zijn.
We zijn absoluut een outsider, maar itt EK 2012 geen grote favoriet meer. Die druk leggen we bij Spanje, Duitsland en gastland Brazilië.
joepp
-
- 149 berichten
- 1162 stemmen
De controleur discussie. Volgens mij gaat het daar toch helemaal niet om? Een beweeglijke speler is overal te vinden en verricht ook werk wat 'een controleur' normaal zou doen. Khedira is zo'n speler, staat op een 'controleurspositie', maar is overal op het veld te zien. Daarom hoop ik dat Fer en Strootman zich goed ontwikkelen omdat die dat dus in zich hebben.
Maar natuurlijk klopt het dat ze bij België betere verdedigers hebben. Alleen ik ben het er niet mee eens dat je dan maar iemand moet opstellen die niet kan voetballen, ook omdat onze achterhoedespelers nou niet bepaald de beste voetballende voetballers zijn. En dan wordt het vaak opbouwen via de backs en laat ook dat nou een positie zijn van waaruit het niet heel handig is om op te bouwen en al helemaal niet met van rhijn/janmaat martins indi/willems.
schram101
-
- 16701 berichten
- 2311 stemmen
Strootman was toch wel de grootste tegenvaller de afgelopen wedstrijden. Beetje overhypt die gozer.
Volgende keer Fer daar maar eens proberen.
En inderdaad, Duitsland heeft Khedira/Schweini, Spanje Busquets/Alonso, Italie Pirlo etc etc. Maar spelers van dat kaliber hebben wij op die positie nu eenmaal niet. Daarnaast hebben we De Jong niet nodig voor de opbouw -zoals jij in je post lijkt te stellen- maar vooral om de verdediging te ontlasten, al is dat met de nieuwe generatie minder nodig dan bij de oude. Vandaar dat we er ook ééntje hebben afgehaald.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Met de term controleur wordt geïmpliceerd dat die speler verdedigende kwaliteiten heeft en oog voor de organisatie. Zover zijn Strootman en Fer nog helemaal niet.
Daarom staan Van Bommel en Brama ook achter hun bij PSV en Twente (hoewel Van Bommel natuurlijk een 10x betere voetballer is dan Drama).
joepp
-
- 149 berichten
- 1162 stemmen
Oneens, maar blijf maar vast zitten met die ouderwetse gedachten, andere landen zullen ons wel voorbij streven op moderniteit.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Met moderniteit heeft dat geen klap te maken. Puur met kwaliteit.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Strootman was toch wel de grootste tegenvaller de afgelopen wedstrijden. Beetje overhypt die gozer.
Volgende keer Fer daar maar eens proberen.
En inderdaad, Duitsland heeft Khedira/Schweini, Spanje Busquets/Alonso, Italie Pirlo etc etc. Maar spelers van dat kaliber hebben wij op die positie nu eenmaal niet. Daarnaast hebben we De Jong niet nodig voor de opbouw -zoals jij in je post lijkt te stellen- maar vooral om de verdediging te ontlasten, al is dat met de nieuwe generatie minder nodig dan bij de oude. Vandaar dat we er ook ééntje hebben afgehaald.
Pirlo is een andere speler dan de Jong. Ieder land speelt weer anders. Spanje speelt tiki taki, dan heb je niks aan de Jong erbij.
Wij hebben de Jong nodig omdat we anders helemaal onze arme achterhoede laten slachten. Tegen mindere ploegen kan je weer beter een voetballende middenvelder opstellen. Tegen Andorra had van mij vd Vaart ook wel op die plek mogen spelen.
----------------Stekelenburg------------
-------vRhijn-Heitinga-Indi-Pieters-
--------------------de Jong---------------
--------------Vd Vaart-Sneijder---------
-------Lens-Van Persie-Robben-----
Met zo'n ploeg kan je best naar een WK toe. En dan heb je spelers als Krul, vd Wiel, Vlaar, Emanuelson, Clasie, Willems, Huntelaar, Narsingh, Douglas, Afellay etc nog achter de hand.
Enige kwetsbare positie is linksback. Ik vind Pieters, Willems, Emanuelson etc allemaal geen geweldige linksbacks. En voorin zet ik nu van Persie neer, maar Huntelaar kan natuurlijk ook. Ligt aan je tegenstander.
stinissen (crew films & series)
-
- 23670 berichten
- 77280 stemmen
Oja, ik zal eens cijfertjes geven.
Stekelenburg 6,5 (had een paar goede reddingen, goal had ie misschien kunnen hebben?)
vRhijn 6,5 (stabiel)
Heitinga 5 (dat was hem vanavond niet. Voorgaande duels was hij beter.)
Vlaar 6 (stabiel, meer ook niet.)
Indi 7 (nieuwe nationale knuffelinternational)
De Jong 8 (onze beste man)
Strootman 7 (Deed het naar behoren)
Vd Vaart 6 (Prima penalty, verder te weinig gezien. Sneijder is gewoon beter daar.)
Narsingh 5 (Minus de assist onzichtbaar.)
vPersie 5,5 (Minus de goal ook onzichtbaar)
Lens 7 (Erg dreigend)
Invallers Elia en Afellay speelden te weinig. Elia deed het wel aardig in zijn minuten.
Kortom, we mogen tevreden zijn, zeker zonder Sneijder en Robben, onze beste spelers.
Stekelenburg 6,5 (had een paar goede reddingen, goal had ie misschien kunnen hebben?)
vRhijn 6, (voegt nog niks toe)
Heitinga 6 (zou ik liever Douglas zien).)
Vlaar 7 (groot sterk wordt steeds beter).)
Indi 7 (nieuwe nationale knuffelinternational)
De Jong 7 (voegt aanvallend niets toe)
Strootman 4 ( slechtse man van het veld)Vd Vaart 9 (Prima penalty, de man waar alles om draaitn Narsingh 7 (altijd dreiging.)
vPersie 5, (blijft een club voetballer)
Lens 7 (Erg dreigend)
Zo zag ik het 
joepp
-
- 149 berichten
- 1162 stemmen
Met moderniteit heeft dat geen klap te maken. Puur met kwaliteit.
Natuurlijk gaat dat om kwaliteit, maar ook om opvatting. Spelen met een controleur die de middencirkel niet uitkomt, daar heb je niks meer aan. Ik wil alleen maar zeggen dat de gedachte van een middenvelder bijna automatisch moet zijn dat ie kan verdedigen en aanvallen en daartussen zitten dan meer lopende spelers of spelers met een bepaald type inzicht. Hoe wil je verklaren dat Dembele anders in een keer bij Fulham een nieuwe positie kreeg en ook bij Tottenham soms die positie uitvoert (de zogenaamd 'controlerende').
joepp
-
- 149 berichten
- 1162 stemmen
Pirlo is een andere speler dan de Jong. Ieder land speelt weer anders. Spanje speelt tiki taki, dan heb je niks aan de Jong erbij.
Wij hebben de Jong nodig omdat we anders helemaal onze arme achterhoede laten slachten. Tegen mindere ploegen kan je weer beter een voetballende middenvelder opstellen. Tegen Andorra had van mij vd Vaart ook wel op die plek mogen spelen.
----------------Stekelenburg------------
-------vRhijn-Heitinga-Indi-Pieters-
--------------------de Jong---------------
--------------Vd Vaart-Sneijder---------
-------Lens-Van Persie-Robben-----
Met zo'n ploeg kan je best naar een WK toe. En dan heb je spelers als Krul, vd Wiel, Vlaar, Emanuelson, Clasie, Willems, Huntelaar, Narsingh, Douglas, Afellay etc nog achter de hand.
Enige kwetsbare positie is linksback. Ik vind Pieters, Willems, Emanuelson etc allemaal geen geweldige linksbacks. En voorin zet ik nu van Persie neer, maar Huntelaar kan natuurlijk ook. Ligt aan je tegenstander.
Met deze opstelling wordt je door ploegen als Duitsland, Portugal en België gewoon weer kapot gemaakt. Simpel omdat het voetballen net niet goed goed genoeg is om echt op tikkend tot goals te komen en omdat het totaal niet dynamisch is. Een middenveld met De jong/VdVaart/Sneijder is gewoon 3 slowpokes opstellen die het liefst nog geen tien meter op en neer rennen. Ook zit je met een gemiddelde lengte van onder de 1.75 niet helemaal lekker daar (argument Spanje hoeft niet, want dat is wereldklasse). Van Persie zal op deze manier, weer niet aan voetballen toekomen en dan hebben we niks aan de beste speler.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Natuurlijk gaat dat om kwaliteit, maar ook om opvatting. Spelen met een controleur die de middencirkel niet uitkomt, daar heb je niks meer aan. Ik wil alleen maar zeggen dat de gedachte van een middenvelder bijna automatisch moet zijn dat ie kan verdedigen en aanvallen en daartussen zitten dan meer lopende spelers of spelers met een bepaald type inzicht. Hoe wil je verklaren dat Dembele anders in een keer bij Fulham een nieuwe positie kreeg en ook bij Tottenham soms die positie uitvoert (de zogenaamd 'controlerende').
Natuurlijk heb ik het liefst een speler die zowel verdedigen als aan kan vallen op topniveau, maar daar zijn er maar verdomd weinig van en zeker nu (nog) niet in Nederland. Tel daa dan inderdaad ook nog bovenop (wat je hierboven zegt) dat Sneijder en Van der Vaart niet het loopvermogen (of de wil) hebben om mee te verdedigen en je hebt alweer een man minder.
Bij Spurs staat trouwens ook nog altijd Sandro achter Dembele om de balans te bewaken.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3800 stemmen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.