- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3802 stemmen
Ik vond Strootman vandaag echt slecht, tegen Andorra was die ook al matig.
Vlaar en de Jong speelden wel erg sterk!
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3802 stemmen
Jaaaaaa! Heerlijk voor die Moffen! 4-4
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 4-4 Elm 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
R Elm ?
Jeps.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Vraag me af of Duitsland ooit zo'n voorsprong heeft verpest.
We wachten met smart de ''So spielt mann fussball'' kregen van otherfool af.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Oja, ik zal eens cijfertjes geven.
Stekelenburg 6,5 (had een paar goede reddingen, goal had ie misschien kunnen hebben?)
vRhijn 6,5 (stabiel)
Heitinga 5 (dat was hem vanavond niet. Voorgaande duels was hij beter.)
Vlaar 6 (stabiel, meer ook niet.)
Indi 7 (nieuwe nationale knuffelinternational)
De Jong 8 (onze beste man)
Strootman 7 (Deed het naar behoren)
Vd Vaart 6 (Prima penalty, verder te weinig gezien. Sneijder is gewoon beter daar.)
Narsingh 5 (Minus de assist onzichtbaar.)
vPersie 5,5 (Minus de goal ook onzichtbaar)
Lens 7 (Erg dreigend)
Invallers Elia en Afellay speelden te weinig. Elia deed het wel aardig in zijn minuten.
Kortom, we mogen tevreden zijn, zeker zonder Sneijder en Robben, onze beste spelers.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Frankrijk scoort in de 93e minuut de 1-1 bij Spanje...
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Vlaar was één van de betere van het veld, komt ie met een 6 aan. Van Persie was een echte teamspeler en verloor haast niets.
Strootman een 7? 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Vlaar was één van de betere van het veld, komt ie met een 6 aan. Van Persie was een echte teamspeler en verloor haast niets.
Strootman een 7?
Vlaar speelde kleurloos, maar redelijk. Van Persie deed gewoon niks bijzonders. Als Huntelaar vanavond speelde zoals van Persie, dan had iedereen hier lopen zeuren, dat weet ik zeker. Gewoon vrij matig minus de goal. Hij werkte hard ja, maar dat doen ze allemaal wel.
Strootman vond ik vrij goed spelen inderdaad.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Oja, ik zal eens cijfertjes geven.
Stekelenburg 6,5 (had een paar goede reddingen, goal had ie misschien kunnen hebben?)
vRhijn 6,5 (stabiel)
Heitinga 5 (dat was hem vanavond niet. Voorgaande duels was hij beter.)
Vlaar 6 (stabiel, meer ook niet.)
Indi 7 (nieuwe nationale knuffelinternational)
De Jong 8 (onze beste man)
Strootman 7 (Deed het naar behoren)
Vd Vaart 6 (Prima penalty, verder te weinig gezien. Sneijder is gewoon beter daar.)
Narsingh 5 (Minus de assist onzichtbaar.)
vPersie 5,5 (Minus de goal ook onzichtbaar)
Lens 7 (Erg dreigend)
Invallers Elia en Afellay speelden te weinig. Elia deed het wel aardig in zijn minuten.
Kortom, we mogen tevreden zijn, zeker zonder Sneijder en Robben, onze beste spelers.
Geef je Strootman serieus een 7? Die vent speelde echt hopeloos, meeste ballen verloor hij en verdedigend vond ik hem ook al niet te sterk.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Vlaar speelde alles behalve kleurloos.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Pfff. Zo wordt arrogantie afgestraft. Was niet te filmen de tweede helft, totaal geen respect voor Frankrijk en totaal geen beweging meer. Laat ze maar voetballen, veel kunnen ze er toch niet van. Klopte deels ook wel. Juanfran zakte totaal door het ijs, al bleek al snel dat zijn presentie in het veld mogelijkheden voor Frankrijk bracht. Arbeloa blijkt wel degelijk van enorme waarde. En dan zijn kinderlijke fout waardoor de 1-1 wordt gemaakt is onvergefelijk. Hij mag dan voor mijn clubje spelen maar nooit meer oproepen. Dit voelt als een 10-0 verlies. Kut. Lang geleden niet zo gevoeld door voetbal. Nu gauw slapen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Pfff. Zo wordt arrogantie afgestraft. Was niet te filmen de tweede helft, totaal geen respect voor Frankrijk en totaal geen beweging meer. Laat ze maar voetballen, veel kunnen ze er toch niet van. Klopte deels ook wel. Juanfran zakte totaal door het ijs, al bleek al snel dat zijn presentie in het veld mogelijkheden voor Frankrijk bracht. Arbeloa blijkt wel degelijk van enorme waarde. En dan zijn kinderlijke fout waardoor de 1-1 wordt gemaakt is onvergefelijk. Hij mag dan voor mijn clubje spelen maar nooit meer oproepen. Dit voelt als een 10-0 verlies. Kut. Lang geleden niet zo gevoeld door voetbal. Nu gauw slapen.
Jij weet als Feyenoorder hoe 10-0 verliezen voelt 
Verder niet zo janken man. Laatste 3 toernooien gewonnen en nu speel je in de kwalificatie een keertje gelijk. Ik zou graag willen dat Oranje in die situatie zit.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Inmiddels ook al weer vijf jaar geleden dat een kwalificatiewedstrijd niet gewonnen wordt. Best slikken dan hoor
.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Inmiddels ook al weer vijf jaar geleden dat een kwalificatiewedstrijd niet gewonnen wordt. Best slikken dan hoor
.
Ja, nu hebben wij momenteel de langste zegereeks, althans voor WK kwalificatie 
Boeit het? Neu.
Portugal-Noord Ierland overigens 1-1 geworden. Ook nog zo'n prima uitslag.
Leuke foeballavond.
Apollinisch
-
- 21300 berichten
- 0 stemmen
Haha, een Amerikaan over de 20 beste Europese ploegen van dit moment met op 16, jawel, FC Twente.
Power Ranking the 20 Best 2012 European World Football Clubs | Bleacher Report - bleacherreport.com
Onderhond
-
- 87655 berichten
- 12965 stemmen
Mooie collectieve prestatie van de Belgen. De Schotten zeiden een "gameplan" te hebben, dat bleek uiteindelijk met 11 man op eigen helft kamperen. Enige minpunt is dat die eerste goal weer uitbleef hoewel er voldoende kansen toe waren. Daarna het mooi en professioneel afgemaakt, maar heb dit jaar al iets teveel van zulke wedstrijden gezien (laatst de kwalificatie van Anderlecht nog). Echt dramatisch van die ploegen die niet over de middenlijn komen.
Prachtige goal van Kompany trouwens, was perfect op dreef deze wedstrijd. Ook de Bruyne bewijst zich weer.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3802 stemmen
Vlaar speelde kleurloos, maar redelijk. Van Persie deed gewoon niks bijzonders. Als Huntelaar vanavond speelde zoals van Persie, dan had iedereen hier lopen zeuren, dat weet ik zeker. Gewoon vrij matig minus de goal. Hij werkte hard ja, maar dat doen ze allemaal wel.
Strootman vond ik vrij goed spelen inderdaad.
Strootman speelde echt zwak, ontzettend veel balverlies. Tweede helft was iets beter van hem.
En Vlaar was vandaag echt uitstekend hoor.
Die actie waarbij hij die knul zowat door de reclameborden heen duwde! 
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Even een angstig begin van USA-Guatemala die we moeten winnen om 100% zeker te zijn voor de volgende ronde. Ruiz scoorde na 4 minuten al de 0-1 maar inmiddels staat het gelukkig al weer 2-1 door goals van Bocanegra en Dempsey.
Overigens een bizarre uitslag eerder op de avond in CONCACAF: Honduras versloeg Canada met 8-1.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
En 3-1 USA. Opnieuw Dempsey. Had eigenlijk Bradley's goal moeten zijn maar Dempsey tikt 'em voor de zekerheid nog snel binnen. Wel sportieve reactie van Bradley die duidelijk het team voorop stelt en Dempsey feliciteert. Amerika speelt eindelijk weer eens goed want de vorige wedstrijden tegen o.a. Jamaica, Guatemala en Antigua waren om te janken. Vooral Eddie Johnson en Clint Dempsey ogen erg fris. Jammer genoeg is het verdedigend nog wel wat onstabiel.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Mooie collectieve prestatie van de Belgen. De Schotten zeiden een "gameplan" te hebben, dat bleek uiteindelijk met 11 man op eigen helft kamperen. Enige minpunt is dat die eerste goal weer uitbleef hoewel er voldoende kansen toe waren. Daarna het mooi en professioneel afgemaakt, maar heb dit jaar al iets teveel van zulke wedstrijden gezien (laatst de kwalificatie van Anderlecht nog). Echt dramatisch van die ploegen die niet over de middenlijn komen.
Prachtige goal van Kompany trouwens, was perfect op dreef deze wedstrijd. Ook de Bruyne bewijst zich weer.
Schotland is inderdaad echt het toppunt van anti-voetbal. Waar de ''mindere'' ploegen zich vaak achter de bal opstellen en een beetje rond de middenlijn rondzwerven blijven hun gewoon met z'n elven in het strafschopgebied hangen. Vraag me af hoevaak hun nog afgestraft moeten worden eer dat ze doorkrijgen dat dit soort tactieken gewoon niet werken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Pfff. Zo wordt arrogantie afgestraft. Was niet te filmen de tweede helft, totaal geen respect voor Frankrijk en totaal geen beweging meer. Laat ze maar voetballen, veel kunnen ze er toch niet van.
Je deed er zelf anders net zo goed aan mee......
Frankrijk kan een Spanje op trainingspartij niveau maar moeilijk bijbenen.

jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Eindstand USA - Guatemala 3-1
Prima uitslag behaald met prima voetbal. Die vroege 1-0 achterstand snel weggewerkt door goed aanvallend en dominerend spel (77% balbezit). In de tweede helft de wedstrijd gewoon rustig uitgespeeld. Amper een kans weggegeven en zelf nog mogelijkheidjes op de 4-1 gehad. Wel lekker om een speler als Michael Bradley op je middenveld te hebben staan. bewijst vannacht maar weer eens hoe belangrijk hij zowel aanvallend als verdedigend is.
De verdediging was vannacht ongetwijfeld het grootste probleem. Cherundolo was goed maar de rest lieten teveel steken vallen al zal dat probleem wel weer worden opgelost wanneer Fabian Johnson terug is van ziekte en Klinsmann eindelijk Omar Gonzalez eens gaat selecteren in plaats van Carlos Bocanegra dat toch wel een beetje vergaande glorie begint te worden.
Overigens ook een knappe prestatie van Jamaica om naar de volgende ronde door te stomen. Verdienen het ook veel meer dan Guatemala die zich toch een beetje laf opstellen en integenstelling to de jongens van Jamaica totaal niet fit zijn. Denk echter niet dat ze bij de laatste 3 zullen zijn die naar het WK gaan. Dat zullen Mexico, VS en ik denk dat Honduras zich daar ook bij gaat voegen.
Onderhond
-
- 87655 berichten
- 12965 stemmen
Vraag me af hoevaak hun nog afgestraft moeten worden eer dat ze doorkrijgen dat dit soort tactieken gewoon niet werken.
Of het echt niet werkt weet ik niet eens. Echt geweldige open kansen waren er voor de Belgen ook niet (maar kan ook moeilijk met steeds 7-8 mensen in het strafschopgebied dus heb je ofwel een klasseflits of een beetje geluk nodig om een goal te scoren. Daartegenover staat dat wanneer de Schotten hun schaarse kansjes (er is er altijd wel eentje) benutten het vrijwel onmogelijk wordt om nog te winnen. Gisteren kwam die kans er in de vorm van een vrije trap (met enorm veel dank aan de prachtige redding van Courtois).
Het hielp waarschijnlijk ook niet dat het voor de Schotten zowat de match van de laatste kans was én dat ze uit moesten spelen. Nu benieuwd naar Macedonië. Klinkt als een wegzettertje maar Kroatie heeft het er tweemaal erg lastig gehad en Servie is er zelfs gaan verliezen?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik sta dan ook niet op het veld. Al is het natuurlijk ook niet de terechte arrogantie geweest die Spanje de das om deed maar de kinderlijke fout van Juanfran die normaalgesproken in de E pupillen niet meer voorkomt. Maar goed, we moeten de alles winnen reeks maar weer opnieuw opbouwen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.