• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.250 films
  • 12.400 series
  • 34.347 seizoenen
  • 651.843 acteurs
  • 199.760 gebruikers
  • 9.423.541 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Het is overigens niet een wedstrijd waar je vrolijk van wordt. Uitstekende goal, de rest kan je vergeten. Utrecht had ook 2 goede mogelijkheden.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Eriksen... Wat een slappe hap is dat geworden laatste tijd...

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Is toch zonde man? Dure seizoenskaart kopen en dan niet gaan.

Ja ik heb tot midden in de nacht gewerkt en half 8 ging de wekker. Denk dat ik hem in coma weer heb uitgedrukt, of mijn vriendin. Werd om kwart voor pas wakker, eerste goal ook gemist. Idd zonde, gelukkig heeft een vriend mijn scc, die hem door heeft verkocht

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Drama weer dit. Hele ongelukkige eigen goal van Ajax en daarna raakt Babel de paal dus geen 2-1.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Als eriksen ook al zulke ballen niet eens op doel krijgt is het einde ver zoek. Jezus wat een waardeloze speler vandaag. Kost je gewoon punten

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ruiter

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Jammer. Zat veel meer in voor Utrecht in de slotfase.

En een fluitconcert voor onze Amsterdamse Godenzonen.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Echt wat een waardeloze pot, ze leren ook nooit he

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

God-ver-domme

Wat een vreselijke wanprestatie. Idioten.

Quido

• 14649 berichten
  • 6115 stemmen

Nul voetbal weer. Maar blijf vooral zeggen dat het tegen Utrecht (uit) enTwente goed was. Eriksen is ontzettend slecht dit seizoen (had vandaag ook twee keer de wedstrijd moeten beslissen), De Jong is geen middenvelder en Babel is geen spits.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Quido schreef:

Nul voetbal weer. Maar blijf vooral zeggen dat het tegen Utrecht (uit) enTwente goed was. Eriksen is ontzettend slecht dit seizoen, De Jong is geen middenvelder en Babel is geen spits.

Utrecht en Twente waren prima ja. Wat een domme opmerking weer.

Haal die klote de Jong eens uit de ploeg, vertraagt echt werkelijk alles.

En Eriksen, schaam je dood zeg. Slecht gespeeld en een niet te missen kans 2x gemist.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Eriksen was weer dramatisch inderdaad. Maar niet alleen Eriksen, de enige die een beetje fatsoenlijk speelde waren wederom Vermeer, Blind en Babel. Die kans van Sana aan het eind nog, die moet je er gewoon inschieten dan staat het 2-1 met nog 2 minuten te gaan. Maar nee, wederom wordt er gemist.

Quido

• 14649 berichten
  • 6115 stemmen

Waarom was Babel dan fatsoenlijk? Buiten die goal liep ie zich (weer) steeds vast i.p.v. gewoon snel te kaatsen, en zat er na een minuut of 60 (weer) doorheen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Toch maar even m´n gal spuien vanuit Thailand; want man man wat lopen we weer achter de feiten aan. Sana en Eriksen 110% kansen die er in moeten. Enige geluk wat we hebben is dat we maximaal 5 punten achter staan op de nummer 1 na vandaag, al denk ik dat het er 3 zullen zijn aangezien ik Twente niet zie winnen. Dat, en dat alleen is het enige lichtpuntje na vandaag.

Eriksen moet serieus aan zijn afwerken gaan werken. Ongelovelijk dat het in de A1 wel aan de lopende band lukt en hij hier de meest simpele ballen er naast schuift. Het is dat hij elke wedstrijd beslissend is met een (steek)pass; andere mindere goden zaten allang op de bank.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Quido schreef:

Waarom was Babel dan fatsoenlijk? Buiten die goal liep ie zich (weer) steeds vast i.p.v. gewoon snel te kaatsen, en zat er na een minuut of 60 (weer) doorheen.

Ijzersterk aan de bal, loopt zich niet te verstoppen (waar prins Siem en de flankspelers patent op hebben). Zorgt voor de dreiging. Nee; Babel is de enige voorhoede speler die krediet heeft momenteel. Tevens gooit hij tenminste nog wat strijd en fysiek in zijn spel, wat het publiek dan ook meteen oppikt.

Quido

• 14649 berichten
  • 6115 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Utrecht en Twente waren prima ja. Wat een domme opmerking weer.

Oneens.

Ik zie dit seizoen een Ajax dat - behoudens de eerste paar wedstrijden - geen druk zet, het aan positiespel ontbreekt en dat puur gokt op de vermeende individuele klasse van mensen als Eriksen, De Jong en Babel. En daar neem ik geen genoegen mee, nee.

Materny schreef:

Ijzersterk aan de bal, loopt zich niet te verstoppen (waar prins Siem en de flankspelers patent op hebben). Zorgt voor de dreiging.

Ijzersterk aan de bal? Tel de volgende wedstrijd voor de gein eens hoe vaak ie hem verspeelt doordat hij er perse nog even mee wil lopen als ie hem heeft ...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Elk seizoen ben je negatief over Ajax Quido, maar ze worden wel elke keer kampioen. Laten we gewoon weer rustig afwachten. Denk dat Ajax gewoon weer kampioen wordt, maar de punten zullen weer behaald worden na de winterstop. Vandaag is gewoon een afgang, maar verder is er niks aan de hand.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Cissé.

Balen dat hij er nu een paar weken uitligt.... We zitten al niet breed in goede buitenspelers... (waar hij ook niet bij hoort, overigens).

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

moviemafketel schreef:

Elk seizoen ben je negatief over Ajax Quido, maar ze worden wel elke keer kampioen. Laten we gewoon weer rustig afwachten. Denk dat Ajax gewoon weer kampioen wordt, maar de punten zullen weer behaald worden na de winterstop. Vandaag is gewoon een afgang, maar verder is er niks aan de hand.

Daarom. Heb Quido praktisch nog nooit wat goeds over zijn club horen zeggen, ook als er wel alle gelegenheid toe was. Misschien maar beter dat hij en ik de discussie maar overslaan want we komen er toch nooit eens uit.

Overigens is er wel wat aan de hand. Dit is structureel wat ik zie moviemafketel. Ook de vorige jaren en ook nu weer. AZ, Heerenveen, Utrecht. Ajax laat de punten constant op een domme manier liggen. De mentaliteit zit gewoon niet altijd goed. Er lopen teveel van die mooi weer voetballers rond. Eriksen voorop. Als Ajax goed speelt, dan hij ook en als Ajax kut is dan kan je Eriksen beter wisselen. Bah.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

moviemafketel schreef:

Wel een erger moment erbij, ben het gewoon eens met Quido op dit moment. Dit is overigens voor mij puur een mentaliteitskwestie. Die spelers moeten zich schamen.

Hele wedstrijd door verkeerde keuzes, laks de bal verspelen en spelers die denken dat ze vier man kunnen dollen(Boerrigter). Het was weer huilen met de pet op. Wel een aantal grote kansen gehad, maar buiten die kansen om wordt er geen druk gezet, is het positiespel slecht en laten spelers aan de lopende band hun mannetjes lopen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Denk wel dat Ajax zo'n beetje de jongste selectie heeft en dus nog moet groeien en meer ervaringen moeten opdoen. Heeft gewoon tijd nodig. Als het nog 5 jaar moet kosten om de Ajax-filosofie te hebben geperfectioneerd heb ik daar het geduld voor.

Quido

• 14649 berichten
  • 6115 stemmen

Het stoort me gewoon dat je het vooral jezelf elk jaar zo lastig maakt door door eigen falen - zowel van De Boer als de spelers - onnodig punten verliest. Het materiaal is dan wel niet top, maar zo'n wedstrijden als vandaag of ADO-uit, Heerenveen-uit moet je nog 'gewoon' kunnen winnen (ook tegen AZ verlies je dit jaar punten door domme, kinderlijke fouten van Alderweireld). Je vraagt je af wanneer ze het nu eens leren. In plaats van nu 'gewoon' aan kop te staan, loop je weer totaal onnodig achter de rest aan. Weg met die laksheid en 'het komt wel goed'-mentaliteit. Ook daar moet iets in veranderen om in ieder geval dit soort wedstrijden te winnen, want kwalitatief is het al niet geweldig.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Heeft gewoon tijd nodig, 2 titels zijn in ieder geval in de pocket en dit seizoen laten de andere toppers ook gelukkig nog meer dan genoeg punten liggen. Goed is het niet idd, maar er hoeft nog geen paniek te ontstaan.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Er lopen teveel van die mooi weer voetballers rond. Eriksen voorop. Als Ajax goed speelt, dan hij ook en als Ajax kut is dan kan je Eriksen beter wisselen. Bah.

En dan? De enige die tenminste nog een creatieve oplossing link is tussen middenveld en aanval. Geen enkele speler op die positie kan een man beter voor de goal zetten dan Chris. Haal je hem weg zit er geen enkele lijn meer in het spel wat Ajax en Frank wil spelen. Met Chris op tien is Ajax nu twee jaar op rij kampioen geworden; ik zal niet zeggen dat het door hem alleen komt maar ik word al groen van misselijkheid als we Schöne of Siem daar neer zouden moeten zetten.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Nee het is juist geen mentale kwestie of laksigheid, maar gewoon een gebrek aan kwaliteit. Ajax heeft gewoon niet zo'n hele goede selectie.

Het is nog even wachten op echte talenten als Meleg, Andersen, Fischer en Denswil en dan denk ik dat het allemaal wel weer goed komt. Dit jaar verloopt tot nu toe zoals je kon verwachten; het spel is te grillig en teveel spelers zijn nog niet doorgeselecteerd.

Eriksen leidt trouwens onder het gebrek aan handelingssnelheid bij zijn collega's. De kritiek op die jongen vind ik erg opportunistisch. Het is zo'n beetje de enige speler die wel Champions League waardig is.

stinissen (crew films & series)

• 23678 berichten
  • 77286 stemmen

Ik blijf erbij doe die Eriksen weg wat een drama, probeer aub nu het nog kan hem te verkopen.. Heel Ajax was niet om aan te zien elke 2de bal was voor de tegenstander Spelers als Lukoki en Sana dat kan echt niet bij Ajax . Een speler als De Jong daar heb je geen drol aan op het middenveld die is alleen maar ok in de spits hij speelde notabene in de 2de helft voor de laaste linie.....

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

stinissen schreef:

Ik blijf erbij doe die Eriksen weg wat een drama, probeer aub nu het nog kan hem te verkopen.. Heel Ajax was niet om aan te zien elke 2de bal was voor de tegenstander Spelers als Lukoki en Sana dat kan echt niet bij Ajax . Een speler als De Jong daar heb je geen drol aan op het middenveld die is alleen maar ok in de spits hij speelde notabene in de 2de helft voor de laaste linie.....

De laatste keer dat jij positief reageerde over Ajax moet ook ergens in de vorige eeuw zijn geweest...

Quido

• 14649 berichten
  • 6115 stemmen

Kai schreef:

Eriksen leidt trouwens onder het gebrek aan handelingssnelheid bij zijn collega's. De kritiek op die jongen vind ik erg opportunistisch. Het is zo'n beetje de enige speler die wel Champions League waardig is.

Als er iemand de laatste tijd traag handelt, is het Eriksen wel. Man, man, man ... wat verspeelt die de bal vaak totaal onnodig.

stinissen (crew films & series)

• 23678 berichten
  • 77286 stemmen

Ik ben al 40 jaar Ajax supporter en het doet me pijn dat zulk soort 2de rangs spelers bij Ajax spelen en wat is er niet waar aan dan wat ik een bericht hiervoor vertelde ??

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Kai schreef:

iets wat ik ook al op meerdere forums heb aangehaald. Bijna iedereen om hem heen grossiert in stilstand of tikkie terug. Ik zie in Eriksen nog altijd de beste opvolger voor Xavi over een paar jaar. Precies dezelfde speler.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.