• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.250 films
  • 12.400 series
  • 34.347 seizoenen
  • 651.840 acteurs
  • 199.760 gebruikers
  • 9.423.541 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

Als de Ieren met 4-0 tegen Spanje er kansloos van af gaan en blijven zingen staan de filmpjes op internet met alleen maar loftuitingen. Zingen en feesten de supporters van Ajax tegen een van de beste ploegen van de wereld is het weer niet goed.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Triest dat mensen zich hier aan ergeren... Niemand (behalve Bert en Louis) had verwacht dat Ajax ook maar enige kans zou hebben. De supporters ook niet en daarom steunen ze de ploeg ook gewoon bij een 4-1 achterstand. Ik weet zeker dat dit niet zou zijn gebeurd als men 4-1 achter zou staan tegen bijvoorbeeld een Utrecht. Heeft puur met de tegenstander te maken. Het Ajax van nu heeft weinig kans tegen Real Madrid, dat is nu eenmaal de waarheid. Dan kan je beter je ploeg steunen i.p.v. daar stil zitten kijken.

Apollinisch

• 21300 berichten
  • 0 stemmen

Je doet net alsof Ajax 4-1 heeft verloren terwijl ze goed speelden. De werkelijkheid is dat ze 4-1 verloren omdat ze enorm ruk speelden. En dat mag je als publiek best laten weten.

Maar goed, bij een wedstrijd tegen Real gaan zingen "Wij zijn Ajax, wij zijn de beste" is natuurlijk ook vragen om problemen.

En wat is er zo raar aan de opmerking van Erwinner? Ik kon de vernedering ook niet aanzien en ben ook gestopt met kijken.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

Je kunt veel van PSV zeggen maar niet dat ze niet jaarlijks de meeste Europese punten binnenhalen voor Nederland. Zonder PSV hadden we al lang een ploeg minder in Europa spelen.

Ik had het niet over voorgaande jaren. En scoren in de EL is wel 10x makkelijker dan scoren in de CL tegen de Madrids en Dortmunds van deze wereld.

DBTim schreef:

haha, hoe kun je nou zeggen dat PSV in Europa niks presteert

12 (!) seizoenen achter elkaar CL gespeeld, en het vooral in die laatste jaren, heel goed gedaan. In 2005 zelfs op een haar na de finale gemist. Sindsdien hebben ze het in de EL ook altijd gewoon goed gedaan, altijd moeiteloos door de eerste ronde heen en vaak gewoon bij de laatste 16

Nogmaals, lezen. Lekker relevant wat er in 2005 gebeurde. Hadden we je al verteld dat Ajax in 95 de cup nog won? Lekker boeiend. Gister deden mensen net of PSV ons altijd te hulp schiet voor de punten, maar ze verloren 2 weken terug nog kansloos van Djnepr. Dat was mijn punt.

$pecial schreef:

Als de Ieren met 4-0 tegen Spanje er kansloos van af gaan en blijven zingen staan de filmpjes op internet met alleen maar loftuitingen. Zingen en feesten de supporters van Ajax tegen een van de beste ploegen van de wereld is het weer niet goed.

Spijker op de kop inderdaad. Dat heet gewoon supporteren voor je ploeg. Alleen blij doen als het 5-0 staat is wel makkelijk, maar bij 1-4 vind ik het veel meer klasse hebben. Maargoed, je was het met me eens zie ik.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Oftewel, PSV haalt zowel in de CL als in de EL vrijwel altijd de meeste punten binnen, ik denk van de afgelopen 10 jaar een keer of 8. De enige MML club die internationaal nog iets (niet veel) voorstelt.

Lefgozer schreef:

PSV pakt toch maar weer de punten voor ons, chapeau. Ik hoor net op RTL Sport Inside dat we dit seizoen op de Europese ranglijst onder Cyprus staan en boven Modavië. Pffff.

En verder onder Slovenië, onder Zweden, onder Turkije, onder Noorwegen, onder Roemenië, onder Wit-Rusland, onder Zwitserland, onder Kroatië, onder Tsjechië, onder België

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

En verder onder Slovenië, onder Zweden, onder Turkije, onder Noorwegen, onder Roemenië, onder Wit-Rusland, onder Zwitserland, onder Kroatië, onder Tsjechië, onder België

Kijk aan, de man van het makkelijke scoren is er weer. Waar was je vorig jaar toen we 1 van de best presterende landen van Europa waren dat seizoen?

Alles zit dit seizoen gewoon tegen. Een blamage van Heerenveen, maar ook gewoon 2x grote pech dat Vitesse EN AZ de stinkend rijke club van Hiddink hebben geloot. Maar ook dat Ajax bij de kampioenen van Spanje, Engeland en Duitsland is gestopt. En ook dat PSV en Twente in de EL tot nu toe matig presteerden. Slechts 1 potje van de 4 gewonnen in de hoofdfase EL.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Oja, @ otherfool:

UEFA Champions League 2007/08 - Wikipedia - nl.wikipedia.org

UEFA Champions League 2008/09 - Wikipedia - nl.wikipedia.org

De laatste 2 seizoenen CL van PSV. Plek 3 en plek 4.

7 punten en 4 punten.

Ajax had er 2 jaar terug 7 en vorig jaar 8 in groepen met Madrid, Milan, Lyon en Madrid.

De feiten zijn weer helder.

Dat PSV de laatste paar jaar meer punten pakt geloof ik best als je speelt tegen ploegen als Hapoel tel Aviv en meer van die ploegjes. Laten we reeel zijn.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Spijker op de kop inderdaad. Dat heet gewoon supporteren voor je ploeg. Alleen blij doen als het 5-0 staat is wel makkelijk, maar bij 1-4 vind ik het veel meer klasse hebben. Maargoed, je was het met me eens zie ik.

Ik weet niet hoe het met jou is maar bij een 1-4 achterstand ben ik niet zo blij meer. En als er de eerste helft dan zo'n slappe vertoning wordt tentoongesteld hoef ik niet zo nodig nog een liedje te zingen voor die jongens als er toch niks meer te winnen of te verliezen valt. Of het nou PSV, Ajax of ieder ander team is.

Maar goed, misschien is dat een verschil in persoonlijkheid. Ben sowieso niet zo'n zanger.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Een verschil in beleving Overigens ook zat Ajacieden die er dan inderdaad ook geen zin meer in hebben hoor.

Ik snap alleen het probleem niet tegen je ploeg steunen. Daarnaast wordt er ook wel redelijk met verkeerde termen zoals "Feesten" gesmeten. Bepaalde songs zijn "feest" songs en die worden ook alleen op toepasselijke momenten gezongen, zoals de Dale altijd na een doelpunt.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Een andere beleving.

En ik denk ook dat het ligt aan het moment en de tegenstander. Het laatste jaar CL met PSV was ook kansloos in de thuiswedstrijden met Atletico en Liverpool. Toen was het verschil met de voorgaande jaren zo enorm groot dat de teneur echt heel negatief was.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Ik weet niet hoe het met jou is maar bij een 1-4 achterstand ben ik niet zo blij meer. En als er de eerste helft dan zo'n slappe vertoning wordt tentoongesteld hoef ik niet zo nodig nog een liedje te zingen voor die jongens als er toch niks meer te winnen of te verliezen valt. Of het nou PSV, Ajax of ieder ander team is.

Maar goed, misschien is dat een verschil in persoonlijkheid. Ben sowieso niet zo'n zanger.

Ik spreek ook niet voor mijzelf, maar voor de algemene opinie in mijn ogen. Ik ben na 1-4 ook niet blij meer, maar ik ben ook geen grote zanger nee. Maar ik vind het wel klasse dat een groot deel van het stadion bij 1-4 de moeite op kan brengen nog te supporten op de goede manier. Uiteindelijk hebben fans en spelers elkaar nog het hele seizoen nodig.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Zit nog even die goals van Ajax - Real te kijken, maar het is echt genant om te zien hoe 'toptalent' Van Rhijn het voor elkaar krijgt bij de 1-3 maar liefst 4 verdedigende fouten op rij te maken. Trouwens, 'sensatie' Sana ziet er ook lekker uit bij de 0-1, hoe ver is dat knulletje wel niet verwijderd van CL niveau...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Die fans hebben gewoon een geweldige avond man. Toch haast niks zo leuk als met een zooi vrienden biertjes drinken, broodje bal halen en de longen uit je lijf schreeuwen en zingen. Het is een heel sociaal iets. En je ziet ook nog eens de best spelers ter wereld in jouw stadion ballen.

Stand was zoals al veel gezegd is ingecalculeerd.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

otherfool schreef:

Zit nog even die goals van Ajax - Real te kijken, maar het is echt genant om te zien hoe 'toptalent' Van Rhijn het voor elkaar krijgt bij de 1-3 maar liefst 4 verdedigende fouten op rij te maken. Trouwens, 'sensatie' Sana ziet er ook lekker uit bij de 0-1, hoe ver is dat knulletje wel niet verwijderd van CL niveau...

Jouw Bayern speelde nou ook niet echt de wedstrijd van hun leven. We weten nu wel dat Ajax niks heeft in te brengen tegen Madrid. Zet eens een andere plaat op.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Van Rhijn speelt net een jaar in het eerste van Ajax....

Dan mag je nog fouten maken.

Sana valt al weken tegen, heeft gewoon tijd om te wennen nodig. Hoeft van mij ook niet elke week in de basis.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Sana valt al weken tegen, heeft gewoon tijd om te wennen nodig. Hoeft van mij ook niet elke week in de basis.

Datzelfde geld op dit moment voor Boerigter, maar Ajax zit niet dik in zijn buitenspelers. Nu staat Sulejmani ook nog eens buitenspel. VInd dat Lukoki onderhand wel een kans in de basis mag krijgen, die haalde als enige de achterlijn tegen Real.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

moviemafketel schreef:

Die fans hebben gewoon een geweldige avond man. Toch haast niks zo leuk als met een zooi vrienden biertjes drinken, broodje bal halen en de longen uit je lijf schreeuwen en zingen. Het is een heel sociaal iets. En je ziet ook nog eens de best spelers ter wereld in jouw stadion ballen.

Tuurlijk. De ajax supporters hadden waarschijnlijk wat hoop. Ajax had een goede partij gespeeld tegen Dortmund en Twente hun eerste nederlaag toegebracht. Real had een wat wijfelend seizoen, dan ga je toch wel met enige (lichte) hoop, die wedstrijd in, dat je in ieder geval niet ruim verliest. Dat ze dan feest vieren heeft denk ik vooral met berusting bij de supporters te maken. Buitenom dat Real op iedere positie een betere speler heeft en veel kansen kregen. Was ajax ook veel te slordig.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

happie schreef:

(quote)

Datzelfde geld op dit moment voor Boerigter, maar Ajax zit niet dik in zijn buitenspelers. Nu staat Sulejmani ook nog eens buitenspel. VInd dat Lukoki onderhand wel een kans in de basis mag krijgen, die haalde als enige de achterlijn tegen Real.

Boerrigter speelt een vrij matig seizoen, klopt. Lijkt ook niet fit en mist vertrouwen momenteel.

Momenteel zou ik Sana eens op links zetten en Lukoki op rechts.

Overigens zeer opvallend dat Ebecilio niet eens meer bij de selectie zit. Kwam de laatste jaren toch veel aan spelen toe.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Boerrigter speelt een vrij matig seizoen, klopt. Lijkt ook niet fit en mist vertrouwen momenteel.

Momenteel zou ik Sana eens op links zetten en Lukoki op rechts.

Overigens zeer opvallend dat Ebecilio niet eens meer bij de selectie zit. Kwam de laatste jaren toch veel aan spelen toe.

Boerigter moet misschien ook wat vaker ingezet worden bij Jong Ajax om op niveau te komen. Hij is er ook lang uitgeweest.

De Boer had volgens mij voor het seizoen al aangegeven, dat Ebecilio wel weg mocht. Denk dat hij nog liever Fischer meeneemt dan hem.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

nclo schreef:

Dus jij wou dus beweren dat je het begrijpelijker vindt dat de scheids zijn moeder met het oudste beroep ter wereld wordt uitgescholden en de supporters zich gaan afreageren op het dichtstbijzijnde bushokje. Dan heb ik nog liever dat iedereen blij is ondanks hun achterstand. Alleen hierom hoopte ik ook dat Ierland tijdens het EK geweldig ging presteren.

Rare redenering. Heb dat in ieder geval niet liever.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

$pecial schreef:

Vond ik toen ook al raar en heb dat ook toen al gezegd

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Afellay scoort trouwens z'n eerste voor Schalke vanmiddag.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Werd wel eens een keer tijd. Voor een speler die 100 miljoen zou moeten kosten volgens Barça. Leuk voor die jongen trouwens.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Vond ik toen ook al raar en heb dat ook toen al gezegd

Ik heb het even nagezocht, maar je hebt helemaal niks over datgene gezegd toen.

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

depri83 schreef:

Afellay scoort trouwens z'n eerste voor Schalke vanmiddag.

(embed)

Mocht Ibi wel ff breed leggen dat balletje. Achja hij scoort.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik heb het even nagezocht, maar je hebt helemaal niks over datgene gezegd toen.

Heb je hele EK periode doorlopen? Respect voor je fanatisme. Maar zei ook niet dat ik het hier had gezegd. Alleen dat ik het gezegd heb. En zelfs wel vaker dan eens.

Maar heb verder niets tegen die Ieren. Die hadden namelijk ook de instelling dat de uitslag ze niets uitmaakte. Maar heb dat bij idee bij gemiddelde team niet.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Heb je hele EK periode doorlopen? Respect voor je fanatisme. Maar zei ook niet dat ik het hier had gezegd. Alleen dat ik het gezegd heb. En zelfs wel vaker dan eens.

Maar heb verder niets tegen die Ieren. Die hadden namelijk ook de instelling dat de uitslag ze niets uitmaakte. Maar heb dat bij idee bij gemiddelde team niet.

Gewoon je naam intikken en even kijken naar je berichten rond de EK periode is genoeg hoor. Minuutje werk.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Het zou ook eens tijd worden. Afellay heeft genoeg talent, maar te weinig mentaliteit en constant niveau.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

moviemafketel schreef:

Inderdaad. Ik ben totaal geen Ajax-fan, maar ik begrijp volledig waarom er gezongen werd en snap de kritiek hierzo dan ook totaal niet.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Apollinisch schreef:

En wat is er zo raar aan de opmerking van Erwinner? Ik kon de vernedering ook niet aanzien en ben ook gestopt met kijken.

Ga dan niet naar het stadion toe... Of dachten jullie net als Bert en Louis dat Ajax Madrid wel even alle hoeken van het veld zou laten zien?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.