- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
NOS Sport - 'Fans' spugen richting Ronaldo
Ronaldo heeft trouwens ook weer een mooi beeld gekregen over hoe we hier in Nederland met elkaar omgaan, echt te triest voor woorden
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Dan vind ik het ook niet vreemd (hoewel dit bij vertrek was) dat de spelers het rondje langs de mensen maar even laten zitten deze keer.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Marcel van Roosmalen was zich net na aanleiding van Ajax - Madrid op radio aan het opwinden over supporters die bij een 4-1 achterstand feestelijke liedjes begonnen te zingen. Vraag me ook altijd af waar die drang (gebeurt bij alle clubs maar hij gebruikte Ajax als voorbeeld) vandaan komt. Iemand?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Altijd hetzelfde met die brute kannibaal Pepe. El Pepe m?s solidario - MARCA.com

Niemand heeft het bij Pepe ooit over de mens buiten de lijnen gehad. Wat een kansloze opmerking weer, kos 
PS: Vermeer in Oranje
Like i said, uitstekende keeper.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Marcel van Roosmalen was zich net na aanleiding van Ajax - Madrid op radio aan het opwinden over supporters die bij een 4-1 achterstand feestelijke liedjes begonnen te zingen. Vraag me ook altijd af waar die drang (gebeurt bij alle clubs maar hij gebruikte Ajax als voorbeeld) vandaan komt. Iemand?
Dat heet je ploeg steunen. Misschien een onbekend iets voor je? 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
PS: Vermeer in Oranje
Like i said, uitstekende keeper.
Volgens mij alleen omdat Zoet met Jong Oranje moet meedoen van Van Gaal. 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Volgens mij alleen omdat Zoet met Jong Oranje moet meedoen van Van Gaal.
Zal best, maar vind het erg leuk voor Vermeer. Toch erkenning die velen hem niet willen geven.
We mogen overigens helemaal niet klagen wat betreft Oranje keepers.
Stekelenburg
Vorm
Krul
Zoet
Vermeer
Velthuizen
Opties zat die een goed niveau hebben. En misschien zou je Mulder ook nog kunnen noemen.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Vond het in zo'n kansloze pot als dinsdagavond ook wat overdreven (en dan heb ik het nog niet eens over dat wat ze zingen, maar dat is weer een heel andere discussie).
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Vond het in zo'n kansloze pot als dinsdagavond ook wat overdreven (en dan heb ik het nog niet eens over dat wat ze zingen, maar dat is weer een heel andere discussie).
Tsja, ik zou goedkoop kunnen counteren dat er bij PSV nooit sfeer is, maar dat zou goedkoop zijn 
Er is toch een gezegd dat heet in goede tijden en in slechte tijden een supporter zijn? Het is juist klasse dat je een ploeg blijft aanmoedigen bij een 1-4 stand.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ik vond het klasse dat ik vertrok met 1-3 en tijdens het lopen de 1-4 nog zag 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Tsja, ik zou goedkoop kunnen counteren dat er bij PSV nooit sfeer is, maar dat zou goedkoop zijn 
Er is toch een gezegd dat heet in goede tijden en in slechte tijden een supporter zijn? Het is juist klasse dat je een ploeg blijft aanmoedigen bij een 1-4 stand.
Tja ik zie het punt niet om dat bij een 1-4 te gaan doen. Ze zijn kansloos en hebben de eerste helft nou ook niet echt het beste van hun kunnen laten zien. Moet je dat dan maar door de vingers zien en vrolijk blijven zingen. Je hoeft je ploeg niet uit te gaan fluiten maar stilte lijkt me wel gepast op zo'n moment.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ik vond het klasse dat ik vertrok met 1-3 en tijdens het lopen de 1-4 nog zag
Ik mag toch hopen dat dit een poging is tot humor?
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
PSV pakt toch maar weer de punten voor ons, chapeau. Ik hoor net op RTL Sport Inside dat we dit seizoen op de Europese ranglijst onder Cyprus staan en boven Modavië. Pffff.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
PSV pakt toch maar weer de punten voor ons, chapeau. Ik hoor net op RTL Sport Inside dat we dit seizoen op de Europese ranglijst onder Cyprus staan en boven Modavië. Pffff.
Haha ze winnen ook een keertje. Vorige keer gingen ze nog kansloos tegen Dnjepr onderuit. Voorlopig presteren alle Nederlandse clubs bagger.
Wel erg spijtig. Vorig jaar deden Ajax, PSV, AZ en Twente het lang goed in Europa.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Tja ik zie het punt niet om dat bij een 1-4 te gaan doen. Ze zijn kansloos en hebben de eerste helft nou ook niet echt het beste van hun kunnen laten zien. Moet je dat dan maar door de vingers zien en vrolijk blijven zingen. Je hoeft je ploeg niet uit te gaan fluiten maar stilte lijkt me wel gepast op zo'n moment.
Ik snap je idee wel hoor, maar ik vind de loyale support toch wel mooi. Spelers hebben de fans en fans hebben de spelers een potje erna toch weer opnieuw nodig. Als Ajax structureel kut zou spelen dan zou ik flink fluiten best begrijpen. Maar ik vind Ajax dit seizoen vrij acceptabel spelen, minus ADO en Real.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Het woordje feest stond er niet voor niets tussen. Gaat toch niet vrolijk lopen zingen en dansen als je met 4-1 achter staat? Slaat gewoon nergens op.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Haha ze winnen ook een keertje.
Je kunt veel van PSV zeggen maar niet dat ze niet jaarlijks de meeste Europese punten binnenhalen voor Nederland. Zonder PSV hadden we al lang een ploeg minder in Europa spelen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Je kunt veel van PSV zeggen maar niet dat ze niet jaarlijks de meeste Europese punten binnenhalen voor Nederland. Zonder PSV hadden we al lang een ploeg minder in Europa spelen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Ook in CL waren ze natuurlijk de laatste ploeg die rol van betekenis speelde (lees overwinteren) en derhalve punten pakte.
Maar inderdaad zou mooi zijn om weer een keer CL te spelen. Al kun je daar natuurlijk eigenlijk niets bereiken. Blijf er bij dat een Nederlandse ploeg de EL wel nog steeds kan winnen.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Het woordje feest stond er niet voor niets tussen. Gaat toch niet vrolijk lopen zingen en dansen als je met 4-1 achter staat? Slaat gewoon nergens op.
Van een PSV'er verwacht ik ook niets anders. Die zingen nog niet eens als ze voorstaan.
Dus je mag je club niet steunen als ze achter staan? Ook al is het tegen de (een na)beste ploeg op de wereld? Ajaciede, schaam je dood!!
Zelfde als het gejank dat mensen niet snappen als een gehate speler scoort en men toch juicht. Alsof je voor die speler juicht.. Je juicht en steunt je club, ongeacht wat. Soms heb je er minder zin in en is de situatie er minder naar. Maar tegen Real stond een nederlaag eigenlijk al vast. Dan kan je net zo goed thuisblijven als je je club niet mag steunen.
Als je een echte supporter bent snap je wel wat ik bedoel. Van die analitici en journalisten verwacht ik nou eenmaal niet beter. Die snappen het supporterswereldje niet zo goed. En een aantal mensen hier ook niet blijkbaar.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ik mag toch hopen dat dit een poging is tot humor?
Nee, was juiste inzicht mbt vertrek tijdstip.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Van een PSV'er verwacht ik ook niets anders. Die zingen nog niet eens als ze voorstaan.
Dus je mag je club niet steunen als ze achter staan? Ook al is het tegen de (een na)beste ploeg op de wereld? Ajaciede, schaam je dood!!
Zelfde als het gejank dat mensen niet snappen als een gehate speler scoort en men toch juicht. Alsof je voor die speler juicht.. Je juicht en steunt je club, ongeacht wat. Soms heb je er minder zin in en is de situatie er minder naar. Maar tegen Real stond een nederlaag eigenlijk al vast. Dan kan je net zo goed thuisblijven als je je club niet mag steunen.
Als je een echte supporter bent snap je wel wat ik bedoel. Van die analitici en journalisten verwacht ik nou eenmaal niet beter. Die snappen het supporterswereldje niet zo goed. En een aantal mensen hier ook niet blijkbaar.
Pff wat is het toch vermoeiend dat iedere discussie met jou weer verandert in een Ajax - PSV twistgesprek. Zelfs als hij over iets algemeens gaat als supportersschap.
Reageer derhalve alleen op eerste algemene gedeelte. Natuurlijk mag je je club steunen, maar feestvieren bij een 4-1 achterstand is wat anders (mag ook maar begrijp het niet). Of net als tijdens WK in Zuid-Afrika. Welke stand het ook was die mensen liepen maar te zingen en te dansen. Vind dat vreemd als je kansloos bent en ruim achterstaat.
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
haha, hoe kun je nou zeggen dat PSV in Europa niks presteert 
12 (!) seizoenen achter elkaar CL gespeeld, en het vooral in die laatste jaren, heel goed gedaan. In 2005 zelfs op een haar na de finale gemist. Sindsdien hebben ze het in de EL ook altijd gewoon goed gedaan, altijd moeiteloos door de eerste ronde heen en vaak gewoon bij de laatste 16
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik snap die kritiek op supporterschap ook niet. Al mag het geen wonder zijn dat het ongeloof vanuit de PSV hoek komt. Maar weer een bewijs, hoe de Amsterdamse achterban gegroeid is de laatste jaren.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Is geen kritiek, meer onbegrip. Snap niet waarom iemand gaat zingen, dansen en vrolijke liedjes zingen terwijl je dik achter staat. Zingen prima, feestvieren vind ik vreemd. Vind het persoonlijk overigens bijna een belediging. Het komt zo over alsof je de uitslag of wat er op het veld gebeurt er nauwelijks toe doet.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Dus jij wou dus beweren dat je het begrijpelijker vindt dat de scheids zijn moeder met het oudste beroep ter wereld wordt uitgescholden en de supporters zich gaan afreageren op het dichtstbijzijnde bushokje. Dan heb ik nog liever dat iedereen blij is ondanks hun achterstand. Alleen hierom hoopte ik ook dat Ierland tijdens het EK geweldig ging presteren.
schram101
-
- 16702 berichten
- 2312 stemmen
Dus jij wou dus beweren dat je het begrijpelijker vindt dat de scheids zijn moeder met het oudste beroep ter wereld wordt uitgescholden en de supporters zich gaan afreageren op het dichtstbijzijnde bushokje.
Waar wordt dat nou weer gezegd?
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Nou ik begrijp het idee er achter niet dat er wordt gezegd dat je geen feestje mag bouwen (mag is mss een groot woord maar meer onbegrip) als je achterstaat want dat is dan respectloos. Dan heb ik liever dat dan wnn er bushokjes naar de haaien gaan.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Wij Ajacieden moeten eigenlijk heel hard gaan huilen wanneer Madrid van ons wint, terwijl 99% dat van te voren al had ingecalculeerd. Kun je er beter een feestje van maken toch? Kaartje is al duur genoeg om er ook nog eens gedeprimeerd bij te gaan zitten.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
De supporters zingen niet omdat ze 1-4 achter staan, ze zingen om hun club te steunen. Ze speelden nota bene tegen Real... Wat hadden ze moeten doen? De spelers uitfluiten omdat ze verloren hebben?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.