- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
40 a 45 miljoen zal nooit voor een speler uit de eredivisie betaald worden. Daarvoor is de competitie te zwak. Daarbij laten die spelers het Europees nooit geweldig zien.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dubieus gearbitreerd to say the least.
Die penalty van Twente was terecht, al werd dat doelpunt van Heerenveen dan weer onterecht afgekeurd. Overigens werd Ajax twee keer onterecht teruggefloten in een 1 op 1 situatie en was Makkelie wel erg gewillig steeds te fluiten in het voordeel van Poepon.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
PSV.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
Dat heeft Dries vorig jaar al gedaan.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Wat een kutwedstrijd.
Gefeliciteerd met het kampioenschap Dries.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wanprestatie van Ajax zeg. Gewoon eerst een uur liggen slapen voordat ze door kregen dat er een wedstrijd bezig was die ze moesten winnen. Uit het niets 1-1 maken en in het laatste half uur had je gewoon nog moeten winnen, maar overal was dat niet verdiend geweest. Weer laat Ajax zich in zo'n soort wedstrijd meeslepen in de druk van de thuisploeg. ADO is vrij matig, maar ze streden wel voor elke meter. Wat Ajax tegen Dortmund wel kon opbrengen was nu zeker teveel.
Schone en Eriksen waren echt heel slecht. Eriksen heeft een serieuze vormdip. Lukoki bracht ook niks. Gelukkig deed Babel het voorin nog goed en viel Boerrigter nog aardig in. Achterin stonden van Rhijn en Blind ieder geval goed. Blijft opvallend, maar na de Johan Cruijff Schaal heeft Blind geen slechte wedstrijd meer gespeeld.
En dan winnen Twente en PSV ook nog eens vandaag. Het was een droevige voetbalmiddag.
Komend weekend Ajax-Twente. Bij verlies sta je gewoon 9 punten op Twente achter, dus beter wint Ajax die pot.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Die vond 40 miljoen toch ook overdreven:
Al werd dat bedrag wel eerder genoemd:
Wat ik hoop is niet wat ik verwacht he. Die 40 miljoen was meer van mij een signaal dat ze Eriksen gewoon niet moeten verkopen, terzij voor bizarre bedragen. Die jongen speelt nu al wel weken erg slecht. Tegen Twente lekker op de bank daarmee. Poulsen, De Jong en Serero maar als middenveld nemen. Voorin Boerrigter, Babel en Sana doen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Jij vond het doodnormaal als Eriksen binnen een aantal jaar (waarvan er nu al eentje verstreken is) voor zo'n bedrag verkocht zou worden en zag hem al in een Real Madrid shirt lopen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Jij vond het doodnormaal als Eriksen binnen een aantal jaar (waarvan er nu al eentje verstreken is) voor zo'n bedrag verkocht zou worden en zag hem al in een Real Madrid shirt lopen.
In huidige vorm ieder geval niet. Maar hij heeft nog steeds de potentie om Europese top te worden ja. Sowieso krijg je in deze tijd van recessie geen 40 miljoen meer. Of PSG of City moet je speler willen hebben. Zelfs Madrid en Chelsea doen al meer kalm aan momenteel.
Eriksen speelt tot nu toe een kutseizoen, punt. Dat moet ie heel snel gaan verbeteren, want hij komt onderhand in de fase dat hij geen talent meer mag zijn maar een Eredivisie topspeler moet zijn. En dat zien we dit seizoen niet terug. Vorig jaar speelde hij regelmatig uitstekend, zeker na de winter.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Maakt ook niet uit dat je ernaast zat. Kan gebeuren.
Eriksen is wel een talent, maar ik vind zijn potentie minstens gehalveerd, nu hij al een tijd in de Eredivisie speelt. Op het E.K. was hij ook al dramatisch.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Sowieso is voetbal enorm veranderlijk. Een half jaar na een quote kan de wereld er soms weer helemaal anders uit zien. Daarom vind ik dat archief-zoeken van otherfool ook enorm sneu. Dat je op het ene moment wat zegt wil niet zeggen dat je er een jaar later nog steeds achterstaat. Alles kan veranderen.
Maar nogmaals, ik vind Eriksen een schitterende speler, alleen dit seizoen nog even niet.
Verder een enorm zuur voetbalweekend gezien de uitslagen. Maar dat zal je vast met me eens zijn 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Heb alleen de samenvatting gezien en de verhalen gelezen (vakantie). En het was niet best. Al was-ie wel ingecalculeerd. Op het middenveld en voorin heeft Feyenoord gewoon veel te weinig klasse. Pelle vond ik in de samenvatting nog vrij goed als aanspeelpunt.
Eriksen laat vlagen van klasse zien, maar is nog lang niet goed genoeg om dat langdurig vast te houden.
En omdat het voetbal zo veranderlijk is, is het misschien niet slim om binnen no time uitspraken als "Eriksen gaat zeker voor 35-40 miljoen naar een Europese topclub" te doen. 
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Het was weer gezellig bij het schop-teampje in Breda.
En Verbeek a.u.b geen Falkenburg in de basis en Marcellis mag ook eens gaan banken.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
En omdat het voetbal zo veranderlijk is, is het misschien niet slim om binnen no time uitspraken als "Eriksen gaat zeker voor 35-40 miljoen naar een Europese topclub" te doen.
Ach, het zijn wat quotejes op een internetforum, niet iets wat ik met naam en faam in De Telegraaf doe 
Soms moet je ook iets met een korreltje zout nemen. Zo was vorig jaar Vlaar ook minimaal gelijkwaardig aan Vertonghen volgens sommigen 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Zo was vorig jaar Vlaar ook minimaal gelijkwaardig aan Vertonghen volgens sommigen
Vlaar
Had ik 8 jaar geleden op een voetbalforum (soccerquest) eens een heftige discussie over met iemand. Over wie het grootste verdedigende talent was tussen Kompany en Vlaar, en wie van hen de mooiste carrière zou krijgen.
Jammer dat dat forum niet meer bestaat, anders had ik met plezier die quotes terug opgezocht om de discussie daar nieuw leven in te blazen.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1230 stemmen
Helaas vandaag City - Gunners niet live kunnen zien. Gelukkig straks MotD.
Las dat 'we' hadden moeten winnen vandaag. Maar met een punt ben ik zeker tevreden.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
En Ronald Koeman ligt intussen al op een straatlengte voorsprong in de race om de Gouden Calimero.
Na Vitesse: Huilen omdat hij geen strafschoppen krijgt.
Na PSV: Huilen omdat Toivonen geen kaart krijgt.
"Dat is niet eerlijk."
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb er niks van gezien maar als Feyenoord overdreven werd benadeeld dan mag je dat als coach best zeggen. Ik mag Koeman tegenwoordig wel, vrij realistische coach. De Boer was vandaag ook kritisch over de grasmat van ADO. Ook dat moet je kunnen zeggen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Koeman zei letterlijk dat ze volkomen terecht hadden verloren, dat het ook 6-0 had kunnen zijn en dat de kaart voor Strootman bijvoorbeeld onzin was. Daar achteraan zei hij op een vraag van de verslaggever over Toivonen dat hij het belachelijk vond dat die geen geel en Strootman en Pelle wel geel kregen. Vond er eigenlijk totaal niets mis met zijn commentaar.
Had wat dat betreft wat meer moeite met het verhaal van De Boer over het te lange gras. Hij zij er gelukkig wel heel duidelijk bij dat, dat niet de reden voor puntverlies was maar klonk wel echt een beetje naar reden zoeken voor eigen falen (van team dan). Vooral door die toevoeging dat hij daar nu richtlijnen voor willen. Schoonheidsfoutje want De Boer is juist altijd heel reeël in zijn commentaar
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Koeman moet zich gewoon met zijn eigen ploegje bemoeien. Achteraf voor de camera gaan huilen omdat Toivonen geen geel krijgt moet hij niet doen. Zoiets heb ik De Boer nog nooit zien doen.
Je bent een coach, geen supporter. De Boer is veel professioneler dan Koeman, die verlaagt zich niet tot dat soort gedrag.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Waarom mag de Boer niet klagen over het gras, timbo? Zelfs de ADO coach gaf hem gelijk.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Had wat dat betreft wat meer moeite met het verhaal van De Boer over het te lange gras.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Koeman moet zich gewoon met zijn eigen ploegje bemoeien. Achteraf voor de camera gaan huilen omdat Toivonen geen geel krijgt moet hij niet doen. Zoiets heb ik De Boer nog nooit zien doen.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Wat een jankbal die Koeman, zag 'm klagen op de bank.
Kan die ook nog wat zeggen over z'n eigen speler die ze niet allemaal op een rijtje heeft en vandaag weer van achter in kwam glijden en direct geel pakte...
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Real Madrid vanavond afgelast, wordt morgen om 20.00 uur gespeeld omdat 1 of andere eikel de lichtmastkabels doorgesneden lijkt te hebben.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Had wat dat betreft wat meer moeite met het verhaal van De Boer over het te lange gras. Hij zij er gelukkig wel heel duidelijk bij dat, dat niet de reden voor puntverlies was maar klonk wel echt een beetje naar reden zoeken voor eigen falen (van team dan). Vooral door die toevoeging dat hij daar nu richtlijnen voor willen. Schoonheidsfoutje want De Boer is juist altijd heel reeël in zijn commentaar
Hij zei het ook al voor de wedstrijd begon.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
En ja hoorrr, maffe Marco heeft het na 6 wedstrijden (uiteraard zonder overwinning) dan toch voor elkaar; het ooit zo trotse SC Heerenveen staat op een nacompetitie-plekje! Ingeklemd tussen VVV en Willem II, twee clubs die volgens de kenners hier ongetwijfeld 'veel betere selecties' hebben, maar we weten allemaal wel beter. Wanneer wordt het bêste lân fan'e ierde verlost van deze pannenkoek?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Van Basten brengt Heerenveen nog wel naar plaatsje 8-12, daar waar ze thuis horen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Die 10 seconden warming-up die ik net zag van Armenteros is beter dan dat overgewaardeerde balletje hooghouden van Maradona. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.