• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.049 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.283 gebruikers
  • 9.390.694 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Ajax heeft er de verdediging niet naar om achterover te hangen, dus wat opportunisme mag van mij best.

Ze moeten gewoon spelen als tegen Madrid vorig jaar. Toen was Ajax nog niet eens zo slecht; begonnen ze in Madrid sterk met wat degelijke kansen en kregen ze thuis helaas 2x een onterecht afkeurde goal in de eerste helft. Het zijn de individuele klasse en de messcherpe counters van Real die toen de doorslag gaven, maar no way dat Dortmund dat in de perfectie beheerst zoals Real.

Schat de kans in op 35% dat Ajax met minimaal een punt vertrekt uit Duitsland.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Ajax heeft er de verdediging niet naar om zo aanvallend te spelen.

Dat opportunisme mag van mij ook wel tegen City en Real (omdat je dan toch helemaal kansloos bent) maar een punt in Dortmund kan wel eens belangrijk worden in de strijd om de 3e plek (hoewel ik die kans ook zeer klein acht) en dat punt haal je volgens mij sneller met een iets gereserveerde aanpak dan met dat opportunisme.

Wat mij betreft speelt Ajax vanavond gewoon voor de winst. Ik hoop in ieder geval dat ze hun eigen spel gaan spelen.

Anders wordt het Martin Jol all over again. Opvangen op de middenlijn dus.

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Net zoals vorig jaar.

Vorig jaar zou ik hetzelfde gezegd hebben, ik kan me ook niet voorstellen dat het nog een keer gebeurd.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Joy4ever schreef:

En aan Turkse zijde Amrabat.

Dat mag natuurlijk nooit een reden zijn om voor die wedstrijd te kiezen.

Kai schreef:

ik kan me ook niet voorstellen dat het nog een keer gebeurd.

Ik zou niet weten waarom niet. Het is toch vrij duidelijk dat zelfs een favoriet als Barcelona niets klaarspeelt tegen een echt solide defensie. Eerst het Inter van Mourinho en vorig seizoen Chelsea. Je moet natuurlijk wel de juiste spelers hebben om zo te kunnen spelen.

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Overigens belachelijk hoe Derksen zich gisteren over Altidore uitlaat. Z'n argumenten over dat Altidore het tegen topclubs niet laat zien is echt lachwekkend aangezien hij vorig seizoen tegen volgens mij elke topclub een keer had gescoord en dat dit seizoen ook alweer 2 maal tegen Ajax deed (waarvan één hele knappe goal). Het argument van Derksen dat hij in de wedstrijd van PSV totaal niet aanwezig was niet minder lachwekkend. Wie, op Maher na, van AZ was in die wedstrijd wel te zien? Altidore heeft toen enorm veel verdedigend werk gedaan maar tegen een club als PSV moet je niet verwachten dat je met 10 man je spits vaak kan bereiken.

Met z'n af en toe zwakke spel van vorig seizoen heeft hij er toch nog 15 ingelegd. Dat hij nu na 5 wedstrijden al op de helft van dat aantal zit zegt genoeg. Ook z'n spel is aanzienlijk verbeterd. Tegenwoordig zet hij vrijwel elke goal zelf met een één-tweetje op en lijkt elke kans wel een doelpunt te zijn.

Maar volgens mij heeft Johan het sowieso niet zo op topscorers want ik kan me herinneren dat ook Vleminckx, 23 goals, met de grond gelijk gemaakt werd.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Dat laatste bleek dan natuurlijk weer terecht want Vleminckx heeft daarna geen knikker meer geraakt

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Het is misschien niet helemaal het juiste voorbeeld inderdaad maar als je 23 keer scoort doe je toch niet alles fout en kun je heus wel íets meer dan ingooien, wat volgens Derksen z'n enige kwaliteit was. Of is de Eredivisie dan zó zwak?....

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Malki en Bulykin scoren hier ook beduidend meer dan in andere landen

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Roept u maar:

Opstelling Ajax: Vermeer, Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind, De Jong, Poulsen, Eriksen, Sana, Babel, Boerrigter.

Toch een fysiek sterker middenveld verkozen boven het technische wat je met Serero/Schone kon hebben.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Prima opstelling. De Jong zal kilometers moeten maken samen met Poulsen en Eriksen. En voorin 3 snelle jongens om hopelijk te kunnen counteren. Kans zit er dik in dat Dortmund meer balbezit zal hebben. Prima ploeg.

Heb er enorm veel zin in!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

Malki en Bulykin scoren hier ook beduidend meer dan in andere landen

Omdat je als spits in de Eredivisie alle ruimte krijgt. De Eredivisie is niet zwakker, maar er wordt minder aandacht gelegd op het pure verdedigen. Plus, bijna elke ploeg speelt wel op de aanval. Dat kan je van veel teams uit bv Belgie of Frankrijk niet zeggen.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

@jordandejong

Klopt, maar dat is typisch Derksen. Als hij aan het begin van het seizoen beweerd dat Altidore er niets van kan en later ineens veel gaat scoren heeft hij de ballen niet om toe te geven dat hij mis zat. Zo ook inderdaad met Vlemminx en bijvoorbeeld Janko.

Aan de ene kant sneu, maar anderzijds vind ik dat wel de vermakelijkheid van het programma. Behalve de gasten (Kraay Jr, Boskamp en De Kromme) zit er weinig echt voetbalverstand aan tafel.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

schram101 schreef:

@jordandejong

Klopt, maar dat is typisch Derksen. Als hij aan het begin van het seizoen beweerd dat Altidore er niets van kan en later ineens veel gaat scoren heeft hij de ballen niet om toe te geven dat hij mis zat. Zo ook inderdaad met Vlemminx en bijvoorbeeld Janko.

Aan de ene kant sneu, maar anderzijds vind ik dat wel de vermakelijkheid van het programma. Behalve de gasten (Kraay Jr, Boskamp en De Kromme) zit er weinig echt voetbalverstand aan tafel.

Janko en Vleminckx zijn ook gewoon kut. Altidore is beter dan dat Derksen roept. Met Pantelic zat Derksen er ook naast, was echt een versterking voor Ajax.

Verder, maak je druk om wat ze daar roepen zeg. Ik hoor het aan, maar als ik kritiek van hen op Ajax onterecht vind (soms wel, soms niet) dan laat ik het lekker langs me heen gaan.

Gijp zat gister ook weer over lengte te zeuren (2x Clasie op elkaar is 1 hele speler, vond de quote overigens best geinig), mag hij doen. Ik trek me die teksten nooit persoonlijk aan.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Beetje zelfreflectie mag wel op zijn plek zijn. Clasie zal een grotere speler (en dan niet in lengte) worden dan dat gijpvogel ooit is geweest.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Gijp prijst zichzelf dan ook niet de hemel in he

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Janko vond ik zo kut niet (die moest overigens enkel weg omdat hij De Jong in de weg zat toch?) Vlemminx had 1 goed jaar maar is inderdaad een kutspeler. Maar bedoel ermee te zeggen dat hij achteraf nooit iets zal zeggen van 'Tja, ik blijf het een matige speler vinden, maar hij scoort er nu toch best veel' of iets dergelijks, maar altijd is het dan ''Tja, dat hoort ook gewoon als spits van AZ want tegen ploegen als VVV scoort je nu eenmaal altijd 6x dus Altidore maakt er dan ook wel een paar''. Prachtig natuurlijk, die stukken zijn de mooiste momenten van de uitzending.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Materny schreef:

Beetje zelfreflectie mag wel op zijn plek zijn. Clasie zal een grotere speler (en dan niet in lengte) worden dan dat gijpvogel ooit is geweest.

Gijp is dan ook vooral kritisch over zijn eigen carriere, dus ik snap je opmerking niet. Gijp is bepaald niet iemand die status belangrijk vind.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

schram101 schreef:

Janko vond ik zo kut niet (die moest overigens enkel weg omdat hij De Jong in de weg zat toch?) Vlemminx had 1 goed jaar maar is inderdaad een kutspeler. Maar bedoel ermee te zeggen dat hij achteraf nooit iets zal zeggen van 'Tja, ik blijf het een matige speler vinden, maar hij scoort er nu toch best veel' of iets dergelijks, maar altijd is het dan ''Tja, dat hoort ook gewoon als spits van AZ want tegen ploegen als VVV scoort je nu eenmaal altijd 6x dus Altidore maakt er dan ook wel een paar''. Prachtig natuurlijk, die stukken zijn de mooiste momenten van de uitzending.

Maar daar heeft Derksen dan toch ook gelijk in? Vleminckx had 1 goed jaar maar kan er geen reet van. Janko was ook een vreselijke voetballer, maar scoorde nog wel eens af en toe ja. Al was hij in topduels ook niet erg zichtbaar (jaja, hij scoorde tegen Ajax in de bekerfinale). En Altidore tsja...kwalitatief gezien een gebrekkige speler, maar hij past wel aardig in de AZ speelstijl en weet zijn pluspunten (fysieke kracht, hard gericht schot) wel erg goed te benutten. Maar een hattrick tegen een heel slecht Roda is toch niet zo heel bijzonder?

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Je kunt nu op alle drie mn voorbeelden argumenten gaan zitten zoeken om ze onderuit te halen maar jij weet als vaste kijker toch ook gewoon dat Derksen maar wat met de wind mee lult? En dat hij er erg vaak keihard naast zit maar dat vervolgens nooit toegeeft? Met spelers individueel maar ook qua clubs en voorspellingen is het een zooitje bij hem.

Maar nogmaals, het boeit totaal niet, sterker nog het is zelfs vermakelijk, maar daarom is de constatering van jordandejong natuurlijk niet minder waar.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

schram101 schreef:

Je kunt nu op alle drie mn voorbeelden argumenten gaan zitten zoeken om ze onderuit te halen maar jij weet als vaste kijker toch ook gewoon dat Derksen maar wat met de wind mee lult? En dat hij er erg vaak keihard naast zit maar dat vervolgens nooit toegeeft? Met spelers individueel maar ook qua clubs en voorspellingen is het een zooitje bij hem.

Maar nogmaals, het boeit totaal niet, sterker nog het is zelfs vermakelijk, maar daarom is de constatering van jordandejong natuurlijk niet minder waar.

Juist niet. Integendeel. Als Derksen met de wind mee zou lullen dan zou hij de ene week Altidore top vinden en de andere week kut. Hij is juist vrij standvastig in zijn meningen. Is soms irritant, maar hij is wel constant. Of weet je niet wat met de wind meelullen betekend?

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Verkeerde uitdrukking in deze, heb je gelijk in. Al vind ik standvastig wat te positief klinken

Overigens lult hij ook wel eens met de wind mee, maar in dit voorbeeld niet nee.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Blind tegenover kuba

Materny schreef:

Is afwachten Gijp is een grote speler geweest,daar willen mensen zich nog wel eens in vergissen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

De nieuwe telefoon voor Real Madrid supporters!

(afbeelding)

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

%%%%%% schreef:

Blind tegenover kuba

(quote)

.

Dat ze inderdaad afwachten worden. Maar het is Blind, of de onervaren Dijks. Boilesen was perfect geweest vandaag als hij fit was.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Als die Blind zich elke keer zo als een oud wijf voorbij laat spelen dan gaat dat nog leuk worden voor Dortmund.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Eriksen gvd, dat moet 0-1 zijn, open kans

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Tsja dat soort ballen moet er toch echt in als je wat wilt Erikssen !!!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Na moeilijke 1e minuten doet Ajax momenteel prima mee. Beste kans zelfs voor Ajax. Maar als je die niet maakt dan krijg je ze vanzelf tegen.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Als Ajaxsupporter zul je vast elke keer bijna een hartverzakking krijgen als die ballen zo hoog van de zijkant komen. Die Vermeer is echt zo onzeker als de pest.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Vermeer keept tot nu toe uitstekend. Zoals Ajax vrij aardig speelt. Kans Eriksen en Boerrigter moet je echt maken. Anderzijds had Dortmund ook kansen. Maar hier hoef je niet te verliezen. Babel speelt overigens goed, Poulsen ook.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Eens met Babel en Poulsen, maar Vermeer kan niet eens een bal vangen. Voor hetzelfde geldt had die spits hem voor zijn neus weggetikt op dat moment.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.