- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
@Nomak
Jij weet net zo goed als iedereen dat dit niks met 'dresscode' te maken heeft (dan had-ie namelijk moeten zeggen: we spelen in uniformiteit) maar met homofobie (alleen de roze schoentjes mogen niet, want die horen zogenaamd thuis bij ballet).
euh ja wat depri zegt dus.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Haha wat een overdreven discussie hier.
Al die felgekleurde schoentjes zijn lelijk. Klaar.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Al die felgekleurde schoentjes zijn lelijk. Klaar.
Maar daar ging de discussie dan ook helemaal niet over.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
@ otherfool
Dat kan best zo zijn. Maar het is nu éénmaal een regel die er is. Aanpassen of oprotten is wat de trainer zegt. Zoals depri83 al aangeeft, de trainer heeft dat recht.
Verbeek was bij Heerenveen toch ook zo een held dat hij bepaalde kapsels niet wilde zien. Geen haren vastbinden of zoiets?
Dresscode in het voetbal
Hoe vaak hoor je bij een transfer niet: 'als jij bij een andere werkgever 2 euro per uur meer kan verdienen, dan ga je ook'.
Als voetballer vertegenwoordig je een club, een bepaald imago.
Zoals A&L1 al zegt, gewoon al die stomme felle kleuren verbieden. Het is toch geen carnaval ofzo.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Dat er serieus zo'n ophef ontstaat over iemand die roze schoenen draagt
Laat die kerel lekker...
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Maar daar ging de discussie dan ook helemaal niet over.
Buiten dat vind ik ze helemaal niet lelijk. En de spelers die er op spelen blijkbaar ook niet. En ze voetballen er ook al niet minder om. Bemoeiallerigheid ten top.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
@ otherfool
Dat kan best zo zijn. Maar het is nu éénmaal een regel die er is. Aanpassen of oprotten is wat de trainer zegt. Zoals depri83 al aangeeft, de trainer heeft dat recht.
Verbeek was bij Heerenveen toch ook zo een held dat hij bepaalde kapsels niet wilde zien. Geen haren vastbinden of zoiets?
Zeur-Jan Verbeek is mijn held dan ook nooit geweest. Verder is aanpassen of oprotten helemaal kort door de bocht, want dan ken ik er nog wel een paar. Verf je haar blond want dat vind ik mooi, en als je je niet aanpast rot je maar op.
Het verbodsfetish is weer eens toegeslagen...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Lachen zeg. In die gedachtegang van luisteren of oprotten kan je zelfs een hedendaagse hitler jugend opzetten. Je weet niet wat je leest hier.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Het leukste zou natuurlijk zijn als er nu een coach opstaat die eist dat al zijn spelers roze schoenen dragen. En als je je dan niet aanpast, dan rot je maar op.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
hitler jugend

En ze voetballen er ook al niet minder om. Bemoeiallerigheid ten top.
ordinaire trainingspak
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ja want onderdeel van trainer/coach zijn is het uitdragen van de club, en daar horen het trainingspak en het ordinaire taalgebruik van Martin 'de Pet' Jol niet bij.
En zoals ik al zei: dresscode kan best, maar dan had Steijn alle gekleurde schoenen in de ban moeten doen, en ook met dat argument.
De analogie met Martin 'de Pet' Jol zou zijn, dat Ajax hem wel in een geel, oranje of groen trainingspak langs het veld zou laten staan, maar niet in een roze, met eenzelfde homofobe redenatie.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Derksen heeft hier ook gelijk over. Het is allemaal erg selectief. Daarnaast pakt hij een onbeduidende speler hierop, wanneer het om de clubtopscorer gaat durft zo'n trainer er niets aan te doen. Het gaat niet meer eens om het feit of de schoenen roze of geel zijn, het gaat er om dat ze niet consequent zijn met dit soort maatregelen omtrent de speler.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Derksen heeft hier ook gelijk over.
Als het zo zit is die Derksen ook niet consequent.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Derksen vindt roze schoenen ook belachelijk, alleen het zijn altijd de minderen uit de selectie die gepakt worden. Als dit om een topscorer zou gaan had Steijn niet opgetreden bijvoorbeeld. Selectief spelers aanpakken op dit soort dingen gaat het om. Het gaat om dat soort inconsequentie. De kleur schoenen gaat het niet om in dit geval dus.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ah op die manier. Ja, dan heeft hij gelijk.
Als dit om een topscorer zou gaan had Steijn niet opgetreden bijvoorbeeld.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Die hoeven ze niet aan naar de, en ik quote, 'gayclub'?
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Aardige 2-0 overwinning van LA Galaxy op Colorado Rapids.
Aanvallend was er goed combinatiespel met o.a. Donovan en Keane (1 Goal). Voor de rest een nogal saaie wedstrijd. Wel leuk dat ook Wilhelmsson al scoorde in z'n debuut al was het wel een fout van de keeper.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
De reacties op het dragen van gekleurde schoenen hier 
Nomak spant al helemaal de kroon; uitstekend vermaak zo vroeg op de morgen!
Ten eerste is het dragen van gekleurde schoenen geen uitzondering meer in de wereld van sport:

Basketbal, sprint, marathon, volleybal etc.; vorige week nog een tenniswedstrijd gezien waar iemand op rode schoenen zijn partij speelde. Maar natuurlijk; alleen in de wereld van voetbal maakt men er een probleem van. '' het is een mannensport, draag die zooi maar in de gayclubs (Nomak
) , het hoort niet'' etc. etc.
Het zit in de mens om zich te onderscheiden op gebied van kleding en lifestyle. Jij maakt je er ook schuldig aan Nomak, door emo-black door het leven te gaan, of door je initialen in je achterhoofd te zetten, of door een iloveyou tattoo van mammie op je schouder te zetten etc. etc. Laat die jongens toch lekker in hun rood/roze schoenen hun werk doen; het is namelijk alleen de testosteron die praat wanneer iemand roept dat roze schoenen niet thuis horen op een voetbalveld.
Westerse mensen met hun gedachtegang en de daarbij behorende idiote motieven
Men zou er een boek over moeten schrijven.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Emo-black? Initialen? Tattoo? Waar heb je het over?? Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar nu lul je onzin want je kent me niet, hebt me nooit gezien en zal me hoogstwaarschijnlijk ook nooit te zien krijgen.
Leuk hoor dat het bij andere sporten blijkbaar wel mag. Maar bij voetbalclub ADO mag het niet. Net zoals een politieman in uniform ook geen groene, roze of paarse schoenen mag dragen. En die verpleegkundige mag haar werk ook niet uitoefenen in haar trainingspak. Regels zijn er om nageleefd te worden.
En als die Kevin Visser goed genoeg is moet hij zich maar onderscheiden op het veld. Krijgt hij misschien een transfer naar PSV waar hij wel met roze schoenen het veld op mag.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Emo-black? Initialen? Tattoo? Waar heb je het over?? Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar nu lul je onzin want je kent me niet, hebt me nooit gezien en zal me hoogstwaarschijnlijk ook nooit te zien krijgen.
Er staat duidelijk in mijn stuk de woorden; 'of' en 'etc'. Lezen meneer Nomak, lezen!
Leuk hoor dat het bij andere sporten blijkbaar wel mag. Maar bij voetbalclub ADO mag het niet.
Fout; bij één zielige trainer mag het niet. Waar trek je de grens wanneer je zulke dingen gaat verbieden. Geen lang haar meer, geen haarbanden, tattoo's, 'Neymar' kapsels ook maar verbieden dan? Waar trek je de grens wanneer je deze weg inslaat.
Net zoals een politieman in uniform ook geen groene, roze of paarse schoenen mag dragen. En die verpleegkundige mag haar werk ook niet uitoefenen in haar trainingspak. Regels zijn er om nageleefd te worden.
Klote voorbeelden, aangezien contractueel is vastgelegd dat een agent en verpleegkundige de voorgeschreven uniforme gekleurde kleding moet dragen. Ik kan je garanderen dat er niet in het contract van die voetballer staat welke kleur schoenen hij moet dragen.
En als die Kevin Visser goed genoeg is moet hij zich maar onderscheiden op het veld. Krijgt hij misschien een transfer naar PSV waar hij wel met roze schoenen het veld op mag.
Of gewoon wachten tot Steijn zijn periode erop zit, en plaats maakt voor een trainer die zich niet zo aanstelt.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Er staat duidelijk in mijn stuk de woorden; 'of' en 'etc'. Lezen meneer Nomak, lezen!
Zo een Neymar kapsel hoeft van mij ook niet. Of je nu Sana of Neymar heet, aan de trainer te bepalen of hij dit soort kapsels in de ploeg wil. Een tijdje geleden was er trouwens een gerucht dat El Único Neymar niet wilde halen omwille van zijn kapsel. Waarschijnlijk gewoon uit de lucht gegrepen, maar wel begrijpelijk als het waarheid zou zijn.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Ik vind die kleurtjes ook niets, maar laat die spelers dat lekker zelf bepalen. Bovendien zullen die spelers wel allemaal sponsordeals hebben waarin van hun verlangt wordt dat ze die schoentjes dragen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Het zou voor mij als verdediger wel als een "rose" lap op een stier werken. Wanneer ze dan nog sterallures en maniertjes hebben is het helemaal raak natuurlijk 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Haha dat 1 nieuwsberichtje van Depri van gister hier uit kan lopen op een halve forumoorlog 
Back ontopic, Eredivisie foeballe begint weer.
Ik voorspel:
Ajax-RKC 3-0
Feyenoord-Zwolle 2-1
Utrecht-PSV 1-1
Willem II-Twente 0-1
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Tja, zo een non-talent als Kevin 'wie?' Visser moet het natuurlijk van dit soort acties hebben om op te vallen.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Jongens komop, ik ga toch ook niet huilen als iemand kleren draagt die ik niet mooi vind? Als hij die schoenen toch mooi vind, moet hij ze toch lekker kunnen dragen... We leven niet in de Middeleeuwen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Haha dat 1 nieuwsberichtje van Depri van gister hier uit kan lopen op een halve forumoorlog 
Back ontopic, Eredivisie foeballe begint weer.
Ik voorspel:
Ajax-RKC 3-0
Feyenoord-Zwolle 2-1
Utrecht-PSV 1-1
Willem II-Twente 0-1
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.