- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Net zoveel als de voorgaande jaren. Er moet ook ruimte zijn voor de lossekaartkopers. 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
ToeterBelgen?
Leuk hoor, in eigen huis gelijkspelen tegen Kroatië, maar om dat dan te gaan vieren als een overwinning.
Onderhond
-
- 87655 berichten
- 12962 stemmen
Toch is het belangrijk om dit soort thuiswedstrijden te winnen.
Idealiter wel ja, als Belg mag je toch blij zijn dat je tegen de nummer 9 gelijk speelt en dat diezelfde tegenstander een ultradefensieve wedstrijd met op het einde een hoop getijdrek gespeeld heeft.
Verder fijn dat het weer wat leeft rond de Duivels, vorige jaren waren we zonder pardon met 0 punten achtergebleven, dat verdient inderdaad wat blijdschap.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Net zoveel als de voorgaande jaren. Er moet ook ruimte zijn voor de lossekaartkopers.
Na de interlands mag het clubbashen weer beginnen 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Idealiter wel ja, als Belg mag je toch blij zijn dat je tegen de nummer 9 gelijk speelt en dat diezelfde tegenstander een ultradefensieve wedstrijd met op het einde een hoop getijdrek gespeeld heeft.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Idealiter wel ja.
Vooral ook omdat dit soort wedstrijd later pas echt belangrijk gaan worden.
Kroatië zal overigens best 1e worden. België 2e zou mooi zijn.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Na de interlands mag het clubbashen weer beginnen
Ben bang dat onze clubs gaan strijden voor plek 3 t/m 5. 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik ben voor Ajax hoor, waarom zie je mij voor een ander aan? 
Onderhond
-
- 87655 berichten
- 12962 stemmen
Staar je zeker niet blind op die ranglijst.
Hoeft ook niet, ik staar me wel blind op het spel van de Belgen de afgelopen 10 jaar. Op basis daarvan mag je best zeggen dat dit een meer dan goed resultaat was, het enige jammere is dat het niet net wat meer is geworden.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Hoeft ook niet, ik staar me wel blind op het spel van de Belgen de afgelopen 10 jaar. Op basis daarvan mag je best zeggen dat dit een meer dan goed resultaat was, het enige jammere is dat het niet net wat meer is geworden.
Dit huidige Belgie is veel beter dan zeg maar de periode 2002-2010. Je mag nu ook wel wat meer eisen. Maar 1-1 tegen Kroatie is wel aardig, dat is zeker geen schande.
Onderhond
-
- 87655 berichten
- 12962 stemmen
En we krijgen ook meer. En daar mogen we best blij mee zijn, na 8 armoedige jaren. Dus zo vreemd is het niet als ze achteraf nog een feestje willen bouwen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Mhow, feestje na een gelijkspel thuis vind ik wel vreemd. Maar enige tevredenheid mag er best zijn. Sowieso, als je die enorme kans van Kroatie in extra tijd zag mag je nog blij wezen met een punt 
Onderhond
-
- 87655 berichten
- 12962 stemmen
En zo jammer dat Benteke voor open doel nog op die ene Kroaat wist te mikken 
En als Nederlander zal een gelijkspel thuis tegen een veel sterkere ploeg wel vreemd lijken, als Belg ligt dat gewoon wat anders. Het is erg fijn om de Belgische ploeg weer te zien meevoetballen tegen zulke tegenstanders (met zelfs wat extras in deze wedstrijd). Niet dat ik zelf mee zou staan feesten, maar het is voor die supporters vast ook een stuk leuker dan dat geazijnpis hier.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ja, ik snap de tevredenheid ook wel als je al 12 jaar zal ontbreken op toernooien. Maar de huidige kern Belgen is vrij goed. Denk dat ze het wel halen. Ook in de play offs als ze 2e zouden worden zouden ze de meeste landen aan moeten kunnen zou je denken. Al kan je net de pech hebben dat je de nr 2 uit de groep treft waar Frankrijk en Spanje samen in zitten 
Overigens had Oranje tegen Turkije ook gewoon mazzel afgelopen weekend. Die pot kan je ook 2-4 verliezen ipv 2-0 winnen. Maar ik eis wel dat Oranje de kwalificatieduels allemaal wint. Dat zal ook door de laatste jaren denk ik komen. EK was een harde tik, maar we krabbelen weer overeind. Belgie komt uit een andere situatie. Maar er mogen geen excuses meer zijn. Mis je dit WK ook, dan heeft deze generatie gewoon erg hard gefaald.
Onderhond
-
- 87655 berichten
- 12962 stemmen
Absoluut, kwalificatie is ook een must deze keer, maar da's wat anders dan verwachten dat je zo maar even de sterkste tegenstander opzij zet, ook al is het thuis. Er zit veel goeds in het huidige Belgische team, maar er is ook nog wel wat werk aan de winkel vooraleer ze weer echt vol mee kunnen draaien.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Als Belgie een topspits had dan hadden ze 1 van de betere ploegen van Europa, op papier dan.
Ik zei het al eerder, Belgie mist onze aanvallende klasse, wij de defensieve klasse van onze zuiderburen. Vertonghen, Vermaelen, Kompany, Alderweireld....ze zouden absoluut basis zijn in Oranje.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Toch zo'n 4000 seizoenkaarten meer dan vorig jaar. Toch nog wat gloryhunters bij jouw clubbie. En er zijn voor zover ik weet geen wachtlijsten, dus elke wedstrijd zijn er dagjesvolk/successupporters
Afhankelijk van de successen ligt het eraan hoeveel.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3800 stemmen
Ajax is Sigthórsson na operatie vier maanden kwijt.
Wat een grap, die is nog erger dan Robben en Pato bij elkaar! 
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Hij heeft Litmanen officieel overtroffen inderdaad. Wat een drama, ben benieuwd wanneer hij er drie maanden uit ligt omdat hij jeuk heeft aan z'n oorlel.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
eAjax als goed betalend revalidatiecentrum
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Tsja, weggegooid geld. Bij AZ was al duidelijk dat hij niet geschikt was voor profvoetbal.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Top 5 CL-momenten van Frank de Boer:
Ajax iMagazine - editie 8 - september 2012 - 2012editie8.ajax-imag.nl
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
I heard FIFA13 is so realistic, that when you play with Ajax, Kolbein Sigthorsson is unavailable for the whole season.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Toch zo'n 4000 seizoenkaarten meer dan vorig jaar. Toch nog wat gloryhunters bij jouw clubbie.
Goryhunters? Gaan we kampioen worden dan?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tsja, weggegooid geld. Bij AZ was al duidelijk dat hij niet geschikt was voor profvoetbal.
Verbeek was in dat kader wel profetisch.
Zijn er nog steeds mensen die de sympathieke IJslander 'totaal niet blessuregevoelig' vinden?
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Verbeek was in dat kader wel profetisch.
Zijn er nog steeds mensen die de sympathieke IJslander 'totaal niet blessuregevoelig' vinden?
Inderdaad. Ik wou mijn post van een paar weken geleden al terugzoeken, maar mijn archief is niet zo best als die van jou. Had toen wat quotes opgezocht naar aanleiding van zijn schouderblessure na een 'stoeipartijtje'. Ik lachte in ieder geval even in mijn vuistje toen ik dit zag staan op teletekst.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Voetbalzone - Lovende Hagi: 'Ik ben jaloers op Chivu, hij heeft wél bij Ajax gespeeld'

PS: Sigthorsson
Wat een kutzooi zeg. Maar je kan niet zeggen dat hij plots enorm blessuregevoelig is, want dit is weer een hele andere blessure, gewoon door pech gekregen. Ik neem hem dat stoeien wel kwalijk, kost hem weer de hele eerste seizoenshelft.
Siem maar in de spits en Eriksen en Serero achter hem. Kut Janssen, als hij gebleven was had hij zich weer in de basis kunnen spelen. Zo zie je maar.
Apollinisch
-
- 21300 berichten
- 0 stemmen
Maar je kan niet zeggen dat hij plots enorm blessuregevoelig is
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.