• 16.464 nieuwsartikelen
  • 180.289 films
  • 12.408 series
  • 34.363 seizoenen
  • 651.890 acteurs
  • 199.786 gebruikers
  • 9.424.401 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Om jou te plezieren:

Stekelenburg 7, 1 belangrijke ingreep en foutloos gekeept. Lekker in de basis laten!

vRhijn 7, vrij stabiele interland, had een paar knappe tackles op het einde.

Vlaar 6, anoniem maar oke.

Indi 7, erg leuke speler. Kopte knap 1-2 raak en geeft Oranje meer body achterin.

Willems 5,5, ben er niet kapot van. Deed geen hele gekke dingen maar voegt niks toe nu.

Clasie 6, herpakte zich redelijk na Turkije, maar is geen basisspeler materiaal momenteel.

Sneijder 6,5, aardig, veel inzet, paar mooie passes maar voor zijn doen wat kleurloos

Strootman 6,5, zie Sneijder.

Narsingh, 6, kleine voldoende op basis van een goede assist en dreiging. Spel moet echt beter.

vPersie 5,5, niks van gezien

Lens 7, maakte 2 goede goals, was dreigend en speelde regelmatig diep. Uitstekend.

Huntelaar 6, scherp bij de counter waaruit hij scoorde, verder weinig gezien.

Maher 6, anoniem

Mathijsen 6, anoniem.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

Nu ben je Willems echt aan het zoeken A&L. Een 5,5 slaat werkelijk waar helemaal nergens op.

schram101

• 16703 berichten
  • 2315 stemmen

Zoals verwacht Huntelaar te hoog, en Van Persie te laag, maar verder vrij aardige cijfers. Ook bij de backs blijkt je clubvoorkeur een rol te spelen.

Stekelenburg 7

vRhijn 6-

Vlaar 6

Indi 7

Willems 6

Clasie 7

Sneijder 7

Strootman 7

Narsingh 6+

vPersie 6

Lens 8

Huntelaar 5

Maher 6

Mathijsen 6+

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Niet gezien, maar Van Rhijn, Willems en Clasie verdienen natuurlijk sowieso een onvoldoende.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik heb niks met en niks tegen Willems Depri. Vond hem niet bijzonder spelen. Vond hem de minste aan Oranje kant vandaag. 6- dan.

Kijk, verder zijn cijfers subjectief. Ik kan weer klagen dat Schram foute cijfers geeft. Clasie een 7 geven getuigd ook van weinig realiteitszin. Van Persie een voldoende geven, op basis van wat?

schram101

• 16703 berichten
  • 2315 stemmen

Van Persie nam prima deel aan het spel, jammer dat hij die ene keer voor de goal voor eigen succes te gaan in plaats van op rechts (Narsingh) of links (Sneijder) te spelen.

Clasie heeft een prima interland gespeeld, behalve het penalty moment (was het een zuivere penalty eigenlijk?) wat niet handig was, sterk in de passing, met name de snel genomen vrije trap.

Als Lens gewoon zijn hattrick had afgerond had Huntelaar nog lager gescoord. Het is, over het algemeen, een prima doelpuntenmaker (behalve bij die MEGA kans op de 1-5 dan, maar dat geheel terzijde) maar was voetballend echt een drama vanavond. En ik maar denken dat jij een hekel had aan lelijke voetballers (dan bedoel ik geen Strootman )

@ otherfool :

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Zie je, jij praat bij jouw favorieten gewoon zo'n beetje alles goed. Persie speelde matig en was bij de ene mogelijkheid egoistisch. Clasie veroorzaakt een domme penalty. Toch krijgen ze allemaal prima cijfers, geef je spelers als van Rhijn en Huntelaar laag en zeg je tegen mij dat ik niet objectief oordeel

De goal van Huntelaar heeft hij grotendeels aan Lens te danken ja, maar ook aan een goede loopactie. Hij staat er wel als hij de kansen krijgt. En als dat 30 keer in een seizoen zo gebeurt, dan zou je bijna zeggen dat positionering een grote kwaliteit van Huntelaar is, nietwaar?

Quido

• 14649 berichten
  • 6118 stemmen

Kom op, die goal van Huntelaar had iedereen gemaakt.

Verder was Van Persie vandaag ook matig. Lood om oud ijzer dus, in dit geval.

Willems voor het eerst enigszins degelijk gespeeld, hoewel ie weer een kinderlijk slippertje had en in de eerste tien minuten meer linksvoor dan linksback stond. Van Rhijn speelde een matige eerste, maar goede tweede helft. Maher viel matig in en Lens moet standaard de voorkeur krijgen boven Narsingh, maar dat vind ik al langer.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Iedereen die goed meegelopen was ja. Waarom maakt van Persie zulke goals nauwelijks? Zouden die jongens alleen maar diep gaan als Huntelaar bij hun speelt? Nee toch?

Maar we zeiden net al dat die goal een cadeautje was.

Onderhond

• 87655 berichten
  • 12967 stemmen

Jammer dat de Belgen niet net wat harder konden doordrukken. Laatste 20 minuten was het een beetje op, net dan moet je toch nog dat extra beetje weten geven in een wedstrijd als deze. Wel een compliment was het spel van de Kroaten. Met 11 achter de bal en goed tijdrekken de laatste 10 minuten.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Godsamme, Robben haakt een paar minuten voor tijd af met een blessure. Lens vervangt hem. Wat een B voorhoede hebben we nu.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

depri83 schreef:

Nu ben je Willems echt aan het zoeken A&L. Een 5,5 slaat werkelijk waar helemaal nergens op.

Ik vind hem nog mild, hij werd een paar keer voorbij gelopen alsof hij er niet stond. Een 5 van mij.

Verder zag ik wel een stijgende lijn ten opzichte van de vorige interlands en dat zelfs met Clasie in het veld. Kun je nagaan als daar De Jong, Fer of Anita had gespeeld.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Onderhond schreef:

Jammer dat de Belgen niet net wat harder konden doordrukken. Laatste 20 minuten was het een beetje op, net dan moet je toch nog dat extra beetje weten geven in een wedstrijd als deze. Wel een compliment was het spel van de Kroaten. Met 11 achter de bal en goed tijdrekken de laatste 10 minuten.

Voor de 'Nummer 9' op de wereldranglijst, zo komen voetballen, met 10 achter de bal, vind ik zo zwak. Zo ontzettend zwak. En zeker geen mooi spel van die Kroaten, bal, been of buiten, het was allemaal gelijk. Ook de Spaanse ref, die in het eerste uur weinig floot, blies het laatste half uur de match naar de fillistijnen door elke vijf stappen het spel stil te leggen en er op die manier de snelheid uit te halen.

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Net even de highlights van USA-Jamaica (1-0) gezien en dat zag er gelukkig al een stuk beter uit. 3 keer de paal geraakt waardoor het makkelijk een nulletje of 4 had kunnen worden. Jamaica ook niks gecreeerd. Vooral Zusi en Dempsey zagen er goed uit. En gelukkig heeft Klinsmann z'n ogen ook eens geopend en Beckerman eruit gelaten.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Godsamme, Robben haakt een paar minuten voor tijd af met een blessure. Lens vervangt hem. Wat een B voorhoede hebben we nu.

Dus.

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

Stekelenburg 7

vRhijn 6

Vlaar 6

Indi 7,5

Willems 5

Clasie 6,5

Sneijder 6,5

Strootman 6,5

Narsingh 6

vPersie 6

Lens 7,5

Huntelaar 5

Maher (speelde tekort om hem een beoordeling te geven)

Mathijsen (idem, al haalde hij er een aantal counters/aanvallen van Hongarije goed uit).

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Van Persie een voldoende geven, op basis van wat?

Je geeft Van Persie zelf ook een voldoende...

Over Clasie:

Sneijder: 'Clasie heeft gedurfd gespeeld na de kritiek' | Feyenoord nieuws | FR12.nl

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Onderhond schreef:

De Belgen hebben aardig gespeeld. Beetje jammer dat weggeefdoelpunt. Kompany toch twee keer dik de mist in. Vermaelen is echt een beest, onze beste verdediger sowieso. Ook Vertonghen is prima op de linksback. Tweede helft ook een goeie Hazard gezien. En Debruyne verdient een basisstek. Defour erg matig. Viel me van alle Belgen het meeste tegen.

Slotsom: veel potentieel, aardig gevoetbald, maar thuis twee punten verliezen tegen een rechtstreekse concurrent is niet goed.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Jawaddedadde schreef:

(quote)

De Belgen hebben aardig gespeeld. Beetje jammer dat weggeefdoelpunt. Kompany toch twee keer dik de mist in. Vermaelen is echt een beest, onze beste verdediger sowieso. Ook Vertonghen is prima op de linksback. Tweede helft ook een goeie Hazard gezien. En Debruyne verdient een basisstek. Defour erg matig. Viel me van alle Belgen het meeste tegen.

Slotsom: veel potentieel, aardig gevoetbald, maar thuis twee punten verliezen tegen een rechtstreekse concurrent is niet goed.

Fijne in de poule van België is dat bijna elk land wel ergens punten gaat verliezen. Erg sterke poule namelijk. 1-1 tegen Kroatië vind ik best knap van België.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Die Belgen met hun zogezegde wereldelftal vol supertalenten hebben ook eens een aardige wedstrijd gespeeld. Krijg je meteen weer neerbuigende reacties op het controlerende spel van de Kroaten. België speelt thuis, logisch dat zij het spel moeten maken.

En zonder dat zondagsschot had Kroatië gewoon gewonnen.

schram101 schreef:

Zoals verwacht Huntelaar te hoog, en Van Persie te laag

Waarom zou Van Persie een hoger cijfer moeten krijgen? Krijgt voor de zoveelste keer het vertrouwen van de bondscoach en slaagt er niet in om te scoren tegen deze veredelde caféploeg. Dan verdien je geen hoger cijfer.

Huntelaar kan dan misschien niet veel bijdragen aan het spel, maar hij staat wel weer maar eens op het scorebord.

Quido schreef:

Kom op, die goal van Huntelaar had iedereen gemaakt.

Moet je natuurlijk wel de bal raken, er zijn aanvallers die daar moeite mee hebben.

j0enne

• 9614 berichten
  • 3802 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Stekelenburg 7

vRhijn 6

Vlaar 6

Indi 7,5

Willems 5

Clasie 6,5

Sneijder 6,5

Strootman 6,5

Narsingh 6

vPersie 6

Lens 7,5

Huntelaar 5

Maher (speelde tekort om hem een beoordeling te geven)

Mathijsen (idem, al haalde hij er een aantal counters/aanvallen van Hongarije goed uit).

Ik snap echt niks van die 5 van Willems. Hoe kun je nu een 5 halen als je eigenlijk niks fout hebt gedaan?

Clasie was al iets beter, en durfde meer naar voren te passen. Strootman kwam niet echt tot z'n recht, komt mede omdat die op een verkeerde plek staat daar rechts op 't middenveld.

depri83

• 6813 berichten
  • 1494 stemmen

j0enne schreef:

Ik snap echt niks van die 5 van Willems. Hoe kun je nu een 5 halen als je eigenlijk niks fout hebt gedaan?

Inderdaad, de man heeft geen gekke dingen gedaan, enkele goede onderscheppingen gehad en z'n directe tegenstander werd in de rust gewisseld.

Je kunt geen fan van de man zijn maar beoordeel hem wel op z'n prestaties.

Onderhond

• 87655 berichten
  • 12967 stemmen

Nomak schreef:

Die Belgen met hun zogezegde wereldelftal vol supertalenten hebben ook eens een aardige wedstrijd gespeeld. Krijg je meteen weer neerbuigende reacties op het controlerende spel van de Kroaten. België speelt thuis, logisch dat zij het spel moeten maken.

En zonder dat zondagsschot had Kroatië gewoon gewonnen.

Zonder die flater van Kompany hadden de Belgen gewoon gewonnen

Verder is er een groot verschil tussen een andere ploeg het spel laten maken en met z'n 11en een kampvuur bouwen op eigen helft. Volgens mij hebben de Italianen gisteren zelfs nog een lesje of twee geleerd van de Kroaten.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

j0enne schreef:

(quote)

Laat ik als eerste zeggen dat ik nooit een hele wedstrijd van het Nederlands elftal kijk (behalve op het EK). De wedstrijd van gisteren heb ik bijvoorbeeld even 10 minuten gekeken. Ik vind dat Willems altijd zoveel onrust en paniek uitstraalt dat hij op basis daarvan maar maximaal een 5 kan scoren. Elke keer zit ik met samengeknepen billen te kijken als hij moet verdedigen.

En tip: zet je geld niet op België. Een mooi 5-way betje verloren door ze. Alle andere teams deden wel hun taak.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Huntelaar 6, scherp bij de counter waaruit hij scoorde

Die had mijn blinde oma in haar rolstoel er nog wel ingetikt....

Apollinisch

• 21300 berichten
  • 0 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Omdat 'ie ook weinig goed deed?

Clasie was al iets beter, en durfde meer naar voren te passen.
Hij durfde zelfs vanaf 40 meter te schieten. Sneijder de tweede.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Zonder die flater van Kompany hadden de Belgen gewoon gewonnen

Verder is er een groot verschil tussen een andere ploeg het spel laten maken en met z'n 11en een kampvuur bouwen op eigen helft. Volgens mij hebben de Italianen gisteren zelfs nog een lesje of twee geleerd van de Kroaten.

Verdedigen is ook voetbal. Geen enkele reden om uit de hoogte te gaan doen nu de Belgen in een thuiswedstrijd eens een keertje aanvallend hebben gespeeld. In Kroatië zal het een andere wedstrijd worden.

En Kompany moest wel iets doen he, als hij de bal niet raakt is het bijna zeker een doelpunt.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Die had mijn blinde oma in haar rolstoel er nog wel ingetikt....

Van Persie zou het oplossen met de 'Van Persie shuffle'.

(afbeelding)

(afbeelding)

j0enne

• 9614 berichten
  • 3802 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Laat ik als eerste zeggen dat ik nooit een hele wedstrijd van het Nederlands elftal kijk (behalve op het EK). De wedstrijd van gisteren heb ik bijvoorbeeld even 10 minuten gekeken. Ik vind dat Willems altijd zoveel onrust en paniek uitstraalt dat hij op basis daarvan maar maximaal een 5 kan scoren. Elke keer zit ik met samengeknepen billen te kijken als hij moet verdedigen.

En tip: zet je geld niet op België. Een mooi 5-way betje verloren door ze. Alle andere teams deden wel hun taak.

Nou da's dan wel heel erg makkelijk cijfers geven als je maar enkele minuten kijkt. Als Sneijder bijvoorbeeld in die 10 minuten alleen maar foute ballen gaf en balverlies lijdt maar voor de rest een voortreffelijke wedstrijd speelt geef je 'm zeker een 3...

Oh, en over dat onrust en paniek aan de bal.

Cijfers tegen Turkije:

Passes: 46

Succesvol: 43

Hij had 't hoogste percentage van 93,5%

En de meeste ballen van 'm gaan naar voren. 15 op Robben, 9 naar Martins Indi en 8 op Sneijder.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.